• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Subaru Impreza WRX 2011

Auteur: Wouter, gepost 23 maart 2010 om 11:23 – 38 Reacties

Afbeelding Subaru Impreza WRX 2011Afbeelding Subaru Impreza WRX 2011Afbeelding Subaru Impreza WRX 2011

Subaru Impreza WRX 2011
Ho stop de persen. Subaru heeft nieuws en dat is al even geleden.

Waar de Duitse merken iedere 23 minuten een persbericht sturen over nieuwe handgrepen, led-achterlichten of een nieuwe zonnepanelen op het dak van de fabriek, daar horen we eigenlijk nooit iets van Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI) AKA Subaru. Gelukkig laten de Japanners nu weer eens wat van zich horen, de Impreza WRX heeft namelijk een behoorlijke update gekregen.

Voortaan krijgen zowel de Impreza WRX sedan en hatchback de “widebody” van de Impreza STI mee. Daarmee krijgt de WRX een behoorlijk dikker uiterlijk en komt een tikkie agressiever over. Totaal wordt de Impreza WRX bijna 4 cm breder en natuurlijk neemt ook de spoorbreedte toe. In combinatie met een maatje bredere banden zou de Impreza WRX meer grip moeten opleveren. Of en wanneer de nieuwe Impreza WRX de oversteek naar Europa is nog onbekend, maar het lijkt logisch dat dat gaat gebeuren.

Ook interessant!

  • Onverzekerde Subaru rijdt tegen verzekerde Subaru
  • Nieuwe Subaru WRX
    Nieuwe Subaru WRX krijgt luchthapper en 300 pk!
  • nieuwe Subaru WRX
    BREEK: nieuwe Subaru WRX gelekt!
  • Officieel: de gloednieuwe Subaru WRX is hier

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

impreza, Subaru, wrx

Vorig bericht: « Dikke trucker gevaarlijk achter het stuur
Volgend bericht: Mercedes SLS AMG GT3 gelekt [UPDATED: Hi-res pics] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Palla zegt

    23 maart 2010 om 11:27

    nu nog een sti versie van de sedan uitvoering..

    Login om te reageren
  2. Edge zegt

    23 maart 2010 om 11:28

    De sedan graag, en dan in de traditionele rallykleuren!

    Login om te reageren
  3. Merry zegt

    23 maart 2010 om 11:29

    Hmm dit zou wel eens mijn volgende auto kunnen worden.

    Login om te reageren
  4. Laue zegt

    23 maart 2010 om 11:29

    huh, ik ben geen subaru kenner maar de sedan was toch afgeschaft?

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      23 maart 2010 om 11:35

      @Laue: Alleen in Europa. In andere gebieden zijn de sedans veel geliefder. Een hatch zou daar niet verkopen, de sedan juist wel. Blijft jammer dat ze niet de moeite hebben genomen om de sedan toch hier naartoe te halen voor de liefhebbers.

      Login om te reageren
  5. lambo4all zegt

    23 maart 2010 om 11:31

    gelukkig is de sedan weer de oude:D graag in blauw met goude velgen!

    Login om te reageren
  6. EJS zegt

    23 maart 2010 om 11:42

    nu nog een wrx sti sedan..

    Login om te reageren
  7. Sjaak zegt

    23 maart 2010 om 11:50

    Spuuglelijk deze auto, altijd al kom ik hem tegen op de weg moet ik er even voorbij:D

    Login om te reageren
  8. i0ne zegt

    23 maart 2010 om 11:51

    Wauw Subaru gaat weer de sedans terug brengen. Dit is zeker geen slecht nieuws. Al vond ik de hatchbacks steeds leuker worden, deze is wel vet. Nu ben ik alleen benieuwd naar de kont..

    Good shit!

    Login om te reageren
  9. q-oekje zegt

    23 maart 2010 om 11:53

    er gaat niks boven de gc8
    maar ik kan dit zeker warderen wel jammer dat dit een ej25 is in plaats van de goeie ouwe ej20
    hij krijgt wel 265pk dat is dan wel weer leuk

    Login om te reageren
  10. Citrofiel zegt

    23 maart 2010 om 11:56

    Mensen, die sedan was er al. Hij was alleen niet meer hier leverbaar omdat ze vonden dat een hatch het hier beter zou doen.

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      23 maart 2010 om 11:58

      @Citrofiel:

      Dat was denk ik de misschatting van de eeuw……

      Login om te reageren
  11. CJJ zegt

    23 maart 2010 om 11:56

    Yes! Die lelijke hatchback mag je houden, maar die sedan ziet er toch ouderwets lekker uit! Nu nog in het blauw met gouden velgen en een picknicktafel achterop.

    Login om te reageren
  12. Bazzl zegt

    23 maart 2010 om 12:04

    Ze hebben bij Subaru eindelijk ingezien dat de Sedan-versie vele malen mooier is!

    Login om te reageren
  13. TimZ zegt

    23 maart 2010 om 12:08

    Eindelijk een sedan.

    Login om te reageren
  14. Lan_Evo zegt

    23 maart 2010 om 12:20

    Vind de hatchback er nu beter uit zien als de sedan eigenlijk.

    Login om te reageren
  15. prop zegt

    23 maart 2010 om 12:26

    De keuze om de sedan niet in Nederland op de markt te brengen heb ik sowieso nooit begrepen, als er een model populair was als sedan dan was de Impreza daar zeker een van

    Login om te reageren
  16. paulusrx7 zegt

    23 maart 2010 om 12:30

    doe maar graag zelfs geniale auto

    Login om te reageren
  17. Brammer zegt

    23 maart 2010 om 12:32

    Ik ben akkoord met Lan_Evo.. in het begin vond ik het maar dom dat het nu een hatckback was geworden, maar door de tijd ben ik die beginnen waarderen en vind ik hem ook mooier dan de sedan. En Citrofiel, de hatchback is toch net degene die gebruikt wordt door Ken Block ? Dat is toch goede reclame lijkt me zo.. Ik ben toch niet overtuigd dat de sedan daar zoveel beter zou verkopen. Met zo’n lelijke achterkant:

    Indien de foto niet werkt: http://images.motortrend.com/photo_gallery/112_0705_13z+2008_subaru_impreza_WRX_sedan+rear_three_quarter_view.jpg

    Login om te reageren
  18. prop zegt

    23 maart 2010 om 12:50

    holy crap ..is dat de achterkant .. oke, verstandige keuze om deze niet in Nederland te brengen

    Login om te reageren
  19. _Eend_ zegt

    23 maart 2010 om 13:04

    Ik dacht even dat het een oude Hyundai was, die hatchback. Dit ziet eruit alsof ze aan het einde van het ontwerpproces nog vergeten waren dat er ook nog een Impreza-met-kont bij moest..

    Login om te reageren
  20. _Eend_ zegt

    23 maart 2010 om 13:04

    @me: ik bedoel natuurlijk die sedan, niet de hatchback ;)

    Login om te reageren
  21. q-oekje zegt

    23 maart 2010 om 13:07

    @brammer dat is de oude kont van de 2008
    dit is een wide body wrx voor 2011 hij zal idd niet veel anders zijn alleen ik denk dat hij er een stuk beter uitziet

    Login om te reageren
  22. Henk zegt

    23 maart 2010 om 14:22

    De hatch moet je in het echt zien en niet op de foto.. Veel mooier dan de sedan en veel sportiever. Dit is de mooiste hatch die er bestaat en dat hoor je steeds vaker, i.p.v. die onzin berichten, zoals “het lijkt op een hyundai” enz.

    Login om te reageren
  23. Junior (BMW liefhebber) zegt

    23 maart 2010 om 15:15

    Vind het een prachtige auto de sedan hopelijk zal de STI versie niet lang op zich laten wachten! De verbrede wielkasten staan hem goed nu nog een hoge spoiler achterop en gaan! Maar of deze ook dezelfde rij eigenschappen zal hebben als van de gc8 is nog even afwachten. Het blauw met goude velgen vind ik persoonlijk een beetje achterhaald liever een keer zilver met antreciet velgen of anders zwarte velgen. Even over het sedan en hatch verhaal terugkomend ik vond in het verleden toch al dat wij veelste weinig versies tot onze beschikking hebben gehad in het verleden. Kijkende vooral naar de gc8 modellen, in Japan en Engeland.

    Login om te reageren
  24. Mr. Dj M. zegt

    23 maart 2010 om 17:23

    De sedan kont is toch best dik, maar een grote spoiler gaat hierop niet meer echt lekker werken. Heb namelijk nooit gesnapt waarom ze de sedan hier niet gewoon alleen als STI voeren, maar dat snap ik nu wel.

    Login om te reageren
  25. GLTSRY zegt

    23 maart 2010 om 17:23

    Een geweldenaar die weer uizonderlijke prestaties zal gaan neerzetten. Altijd erg succesvol in de rallysport en uiterst betrouwbaar. Je hoort zelden negatieve berichten over het merk zelf in de media.

    Wordt een spannende strijd met de mooie Mitsubishi Lancer Evo. Die twee tegen elkaar is als een soort C63 AMG vs M3. Ik ben benieuwd

    Login om te reageren
  26. Bakpouwww zegt

    23 maart 2010 om 19:01

    leuk dat je kunt kiezen tussen een hatchback en een sedan
    versie, maar eigelijk wil ik ze allebij :)

    Login om te reageren
  27. 750i zegt

    23 maart 2010 om 19:44

    Het zal allemaal supersnel zijn maar wat een afschuwelijk design. Een soort van vader Abraham die sneller is op de 100 meter sprint dan Usain Bolt.

    Login om te reageren
  28. killioq zegt

    23 maart 2010 om 21:17

    ik vind de kont minder mooi dan de hatchback. persoonlijk heb ik iets meer met hatchbacks dan met sedan’s

    Login om te reageren
  29. bpc zegt

    23 maart 2010 om 21:29

    1 van mijn favo auto’s wat ik wel raar vind is dat sinds de hatchback subaru niet meer elk jaar met een nieuw model v/d sti komt weet iemand wnr de volgende sti uitkomt?

    Login om te reageren
  30. JamesBond007 zegt

    23 maart 2010 om 23:07

    ik snap niet dat bijna alle automerken opeens overgaan tot bizarre vormen in de lichten.

    Login om te reageren
    • B3nk0 zegt

      24 maart 2010 om 09:24

      @JamesBond007: OMG ik ben niet alleen in deze…het is nu zo vaak te zien dat het niet meer apart is maar standaard.

      Wat een schaapjes volk die designers, het lijkt net middelbare school, iemand roze elastiekje om de arm meteen alle meiden, jongen petje achterstevoren…etc etc

      Login om te reageren
    • damster zegt

      24 maart 2010 om 12:37

      @JamesBond007: Wat valt er aan te snappen, m’n beste?

      Login om te reageren
  31. g. Bert zegt

    24 maart 2010 om 00:04

    Geef mij maar lekker zo’n oud model, gouden velgen, blauwmetallic en dan mag dat grote subaru logo ook nog wel op de zijkant prijken! Oh ja, vergeet ik bijna de net iets te grote spoiler op de kofferbak, die hoort er ook bij.

    Login om te reageren
  32. Tonnie zegt

    24 maart 2010 om 14:32

    Wat een tam ogend ding, moet veel dikkere bumpers, grotere velgen en zo’n enorme achterspoiler hebben zoals 10 jaar terug… en design laat ook wat te wensen over..

    Login om te reageren
  33. AudiQuatro zegt

    24 maart 2010 om 16:49

    Jaaa!! leuk!! Ik wil ze over een jaartje wel eens zien maar dan wel in engeland daar weten ze hoe een soep er uit moet zien!!

    Login om te reageren
  34. Dimglor zegt

    24 maart 2010 om 18:50

    Hmm geef mij maar de hatchback…
    Die sedan is niet echt geslaagd…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North