• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes tovert de EQC om tot brute off-roader

Auteur: machielvdd, gepost 13 oktober 2020 om 11:31 – 15 Reacties

Mercedes EQC 4x4²

De Mercedes EQC 4×4² gaat zijn grote broer achterna.

4×4² klinkt voor de leek misschien als een willekeurige rekensom in de oren, maar autoliefhebbers denken natuurlijk meteen aan Mercedes. Een aantal jaar geleden plakten ze dit label op een knotsgekke Mercedes G-klasse. Nu krijgt de Mercedes EQC een soortgelijke behandeling.

Elektrisch en off-roader is een combinatie die we niet vaak zien. Misschien heeft het er mee te maken dat er in onbegonnen terrein meestal niet veel laadstations staan. En als je stil komt te staan heb je een probleem. Het is niet een kwestie van een jerrycan meenemen, zoals bij een benzineauto.

  • Mercedes EQC 4x4²
  • Mercedes EQC 4x4²
  • Mercedes EQC 4x4²
  • Mercedes EQC 4x4²

Het mag dan ook geen verrassing heten dat deze Mercedes EQC 4×4² puur een concept is. Desondanks is het wel een gaaf concept, want de EQC kan de off-road look prima hebben. Met een bodemspeling van 293 mm staat de EQC 4×4² dubbel zo hoog op zijn poten als de reguliere EQC. Dankzij de wielkasten die 10 centimeter uitsteken is de auto ook een stuk breder.

Om de extra bodemspeling te bewerkstelligen is de Mercedes EQC 4×4² niet alleen opgehoogd maar ook voorzien van een hoger geplaatste as, oftewel een portaalas. Dankzij de aanpassingen is een helling van 31,8 graden geen probleem voor deze EQC.

De elektrische aandrijflijn heeft Mercedes ongemoeid gelaten. Deze EQC heeft dus nog steeds twee elektromotoren die goed zijn voor 408 pk, gekoppeld aan een 80 kWh accupakket. De actieradius is 406 km. Je kunt dus toch maar beter niet te ver buiten de bewoonde wereld gaan met zo’n Mercedes EQC 4×4².

Ook interessant!

  • Mercedes EQC nu ook als extra kale instapper [update]
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 'Elektrische Mercedes C-klasse komt pas na 2024'
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Oei, er komt tóch een Volkswagen ID.3 GTI
  • Alle Vinfast showrooms mogelijk morgen al dicht
  • Video: Invoegen zonder te spiegelen heeft harde gevolgen
  • De goedkoopste Cayman GT4 van Marktplaats
    De goedkoopste Cayman GT4 van Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

4x4, Elektrisch, eqc, Mercedes

Vorig bericht: « De S-klasse zoekt binnenkort zelf een parkeerplekje op
Volgend bericht: Bijtellingsregels 2020 en 2021 »

Lees Interacties

Reacties

  1. breakingpoint zegt

    13 oktober 2020 om 11:38

    Lijkt wel een R-klasse. Daar was er ook niets in proportie.

    +1
    Login om te reageren
  2. dalmore zegt

    13 oktober 2020 om 11:57

    Zo mag ik hem eigenlijk wel! Alleen de grille nog een facelift geven dat ie wat beter smoelt en klaar.

    Login om te reageren
  3. mashell zegt

    13 oktober 2020 om 12:05

    Wel vreemd om, getuige de som op flank, een terreinwagen alleen voor wiskunde liefhebbers te maken.

    Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      13 oktober 2020 om 19:15

      @mashell:
      De Mercedes 64….

      Login om te reageren
  4. royaledeluxe zegt

    13 oktober 2020 om 12:14

    406km actie radius is toch ok als je offroad gaat. Een echte offroad trip van 125km is al uitdagend genoeg. En dan heb ik het niet over kiezelpaadjes rijden hé

    +1
    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      13 oktober 2020 om 13:13

      @royaledeluxe: dit ding haalt de 400km nooit. Al helemaal niet als je offroad gaat. Maar daar is deze auto ook helemaal niet geschikt voor want er is nergens een vorm van bescherming te vinden. Iets anders dan kiezelpaadjes zit er dus niet in, en dan is de range weer veel te weinig.

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        13 oktober 2020 om 13:50

        @lekbak: Nou hij hoeft in ieder geval geen carterpan bescherming :)

        Ik rij overigens nu elektrisch en heb hiernaast een diesel 4×4 met low gearing, maar ik zou graag het elektrische koppel willen bij het offroaden, heerlijk is dat.
        En in de bergen toeren heb je veel voordeel aan terugwinnen.

        Ik denk eerlijk gezegd dat het meerverbruik van offroaden bij elektrisch rijden reuze meevalt ten opzochte van het verschil bij diesel. En zelfs dat valt ook wel mee als je niet op de lokale modderbaan zit maar rustig en bewust aan het verkennen bent op reis.

        Login om te reageren
  5. crepito zegt

    13 oktober 2020 om 12:46

    Wordt tijd dat Mercedes volume gaat draaien met EV’s! Dit soort zaken zijn vrij nutteloos en leiden alleen af.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 oktober 2020 om 06:12

      @crepito: dit soort zaken zijn er juist om aandacht te trekken voor hun EV.

      Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    13 oktober 2020 om 12:55

    Eigenlijk best gaaf, maar natuurlijk killing voor de actieradius. Erg benieuwd of het daadwerkelijk van de grond komt.

    Login om te reageren
  7. raoufff zegt

    13 oktober 2020 om 13:05

    Wat een onzin! Het marketingbudget moet zeker op voor het einde van het jaar.

    Login om te reageren
    • dakarbemo zegt

      13 oktober 2020 om 16:08

      Nouja de spullen hadden ze al, komt rechtstreeks van de nog niet onthulde G-wagen EV. Kwestie van dr ff onder schroeven en bodykitje

      Login om te reageren
  8. superhans zegt

    13 oktober 2020 om 13:28

    LOL: over keien rijden (foto 4) als er gewoon een zandpad loopt! Een offroader is natuurlijk meer dan een liftkit installeren. Kan AB wellicht een keer een artikel schrijven over wat een auto wel een offroader maakt?

    Login om te reageren
    • dakarbemo zegt

      13 oktober 2020 om 16:07

      portaalassen zitten dr ook onder.

      Login om te reageren
  9. dakarbemo zegt

    13 oktober 2020 om 16:11

    psstt gewoon onderstel-shizzle van nieuwe G-wagen EV onder deze EQC gecopypaste. Sjhonny Smith ondervroeg de engineer op video hard over de EV-G-wagen en de engineer hield duidelijk info achter maar Sjhonnie wist wel te melden dat t gewoon spulletjes daarvan zijn die men eronder geknutseld heeft. Dus dadelijk keurig stil door de PC-straat drentelen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North