• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes Unimog U5000 6×6: Meer assen is beter

Auteur: robbie, gepost 1 oktober 2012 om 20:02 – 46 Reacties

Afbeelding Mercedes Unimog U5000 6×6: Meer assen is beterAfbeelding Mercedes Unimog U5000 6×6: Meer assen is beterAfbeelding Mercedes Unimog U5000 6×6: Meer assen is beterAfbeelding Mercedes Unimog U5000 6×6: Meer assen is beterAfbeelding Mercedes Unimog U5000 6×6: Meer assen is beter

Mercedes Unimog U5000 6x6
Als je dacht dat een Unimog niet bruter kon dan zit je er naast! Het leek Mercedes namelijk wel aardig om dit werkpaard nog bruter te maken door een extra as te monteren. Een Unimog met 6 wielaandrijving en 3 assen, wat wil je nog meer?

Dankzij de 3e as kan de U5000 nog meer gewicht meezeulen. Het leeggewicht is zo’n 7,24 ton en daarnaast kan er nog zo’n 10 ton aan last worden meegenomen.

Schakelen doe je met een bak die 8 versnellingen vooruit heeft en 6 versnellingen achteruit. De draaicirkel? Een bescheiden 19,5 meter.

Onder de motorkap ligt een viercilinder dieselmotor met een inhoud van 4,8 liter. Hoeveel vermogen daaruit komt? De hoeveelheid pk’s is niet heel erg schokkend (218), maar de hoeveelheid koppel (810 Nm) is wel indrukwekkend.

PS Wist je dat Arnold Schwarzenegger tegenwoordig ook een Unimog heeft?

Ook interessant!

  • De meest bizarre Mercedes Unimog in actie [video]
  • Nederlandse Mercedes X-Klasse occasion heeft (te) veel wielen
  • Actieradius Mercedes EQS
    Actieradius Mercedes EQS beter dan Tesla in het echt
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

6x6, Asobakken, geel, Mercedes, u-klasse, unimog

Vorig bericht: « Japanse autootjes weggeblazen door tyfoon [video]
Volgend bericht: DC Design Tornado V12 TDI – Allerlelijkste SUV ooit? »

Lees Interacties

Reacties

  1. BmwMPower zegt

    1 oktober 2012 om 20:05

    Wat moet dat ding vervoeren?
    10 ton aan personeel?

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      1 oktober 2012 om 20:20

      @BmwMPower:

      mobiel laboratorium ..

      Login om te reageren
    • Dino2400 zegt

      1 oktober 2012 om 21:11

      @BmwMPower: zat toepassingen te bedenken.
      Kijk hier eens : http://uglyc.at/google.nl/jw

      Login om te reageren
  2. djfrank zegt

    1 oktober 2012 om 20:07

    nogal lomp ding

    Login om te reageren
    • flippert zegt

      1 oktober 2012 om 21:08

      Heeft ie wel een dodehoekspiegel?

      Login om te reageren
      • gerritdriessen zegt

        1 oktober 2012 om 23:16

        @flippert: kun je toch zien @ foto 4 ofniet sukkel

        Login om te reageren
        • flippert zegt

          2 oktober 2012 om 07:50

          @gerritdriessen: oh.. En komt ie de milieuzone wel in hier in de stad?

          Login om te reageren
  3. bigcar zegt

    1 oktober 2012 om 20:10

    “Schakelen doe je met een bak die 8 versnellingen vooruit heeft en 6 versnellingen achteruit. De draaicirkel? Een bescheiden 19,5 meter.”

    FTW 6 versnellingen achteruit?!

    ik neem aan dat dit topic met een korreltje zout genomen moet worden, want dit is te vergelijken met het verschil tussen Aziaten en amerikanen op gebied van seks: de aziaten nemen graag van voren, de amerikanen van achteren.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      1 oktober 2012 om 20:13

      @bigcar: alles wat in dit artikel staat is waar. De letterlijke tekst uit het persbericht:

      High traction and good manoeuvrability, together with its torsionally flexible frame, 6×6 drive with portal axles, engageable differential locks, coil springs, eight forward and six reverse gears, a turning circle of only 19.5 m, lower pressure on the ground due to evenly spread weight distribution on the three axles with their coarsely-profiled single tyres and the optional central tyre inflation system ’tirecontrol’ make sure that the Unimog gets through without a hitch and without doing too much damage to the ground in areas way off the beaten track. Vehicle handling off-road is also considerably improved by the optional off-road group of gears with eight forward and eight reverse gears.

      Optioneel zijn er dus zelf nog meer versnellingen achteruit leverbaar.

      Login om te reageren
    • bungabungastig zegt

      1 oktober 2012 om 21:05

      @bigcar: het kan nog veel gekker bij andere Unimog series: 24 x vooruit en dito achteruit.

      Login om te reageren
  4. rodger zegt

    1 oktober 2012 om 20:10

    6 versnellingen achteruit? Mij ontgaat even het nut daarvan

    Login om te reageren
    • maxx1 zegt

      1 oktober 2012 om 20:18

      @rodger: lage snelheid, met veel gewicht achteruit door de bagger kunnen rijden?

      Login om te reageren
    • vale46 zegt

      1 oktober 2012 om 21:29

      @rodger: Als je ooit al met een tractor hebt gewerkt ken je daar het nut van :)

      Login om te reageren
    • SDM zegt

      1 oktober 2012 om 22:51

      @rodger: Kom maar eens langs in Friesland dan snap je dit snel genoeg. Stads volk… zucht

      Login om te reageren
  5. jrk68 zegt

    1 oktober 2012 om 20:11

    De nieuwe limo van Schwarzenegger…?

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    1 oktober 2012 om 20:17

    mooi hoor .. zo,n 35 jaar oude Kamaz ..

    innovatief ook .. typisch MB ..

    Login om te reageren
    • astonfreak zegt

      1 oktober 2012 om 20:32

      @lincoln: Heb jij ooit wel is wat positiefs te melden?

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        1 oktober 2012 om 20:48

        @astonfreak:

        over Kamaz ??

        Login om te reageren
    • HDM zegt

      1 oktober 2012 om 20:56

      @lincoln: een Kamaz (ik snap die ubergrap van je niet, kun je em effe uitleggen?), of een Amerikaanse zuipschuit met nepleder en 2-traps automaat op een ladder met wielen……

      Kamaz graag.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        1 oktober 2012 om 21:28

        @HDM:

        welke grap ??

        je schrijft nogal dronken nml ..

        Login om te reageren
        • HDM zegt

          2 oktober 2012 om 13:08

          @lincoln: knap dat jij kan bepalen dat ik dronken ben. Heeft het feitenmagazine Privé je zeker verteld…

          Login om te reageren
  7. desjonnies zegt

    1 oktober 2012 om 20:19

    Die zes achteruit zijn logisch.
    Een Unimog hoort in het terrein.
    En daar rijd je jezelf weleens vast.
    En als je jezelf vast hebt gereden, heb je tractie nodig om er weer uit te komen.
    En dan is die zes maal vertanding welkom.
    Of een Leopard tank.
    Iets anders is er niet voor zo’n grote Unimog.

    Login om te reageren
    • bungabungastig zegt

      1 oktober 2012 om 21:10

      @desjonnies: “Off-road gears are optional” (dat zijn die twee extra achteruitversnellingen).

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        1 oktober 2012 om 22:14

        @bungabungastig: … waardoor je dus 8 versnellingen achteruit hebt.

        Login om te reageren
        • 406_v6 zegt

          2 oktober 2012 om 09:19

          @potver7: Volgens de technische documentatie op de MB website zijn de extra versnellingen er 8 vooruit én 8 achteruit…. 1 troost ze zijn wel als automatische bak leverbaar.

          http://www.mercedes-benz.de/content/media_library/hq/hq_mpc_reference_site/trucks/special_applications/technical_data/Unimog_techdata_u5000_euro5_1210_de_pdf.object-Single-MEDIA.download.tmp/104225_U5000_DE_WEB.pdf

          Login om te reageren
  8. Romen zegt

    1 oktober 2012 om 20:33

    Haha dat terwijl Arnold voor ‘groen’ is?

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      1 oktober 2012 om 22:11

      @romenkorn: zeker, als het verkiezingstijd is…
      Hij heeft z’n Hummer H1 ingeruild voor een Unimog dus dat is wel degelijk een vooruitgang qua groenigheid.

      Login om te reageren
      • Romen zegt

        1 oktober 2012 om 22:36

        @potver7: haha

        Login om te reageren
  9. rufctr01 zegt

    1 oktober 2012 om 20:37

    Als je met een Unimog vast komt te zitten dan kun je niet terreinrijden.

    Login om te reageren
  10. Bartholomeo zegt

    1 oktober 2012 om 20:41

    Een Unimog kan niet vast komen te zitten, enkel grond en stenen die niet op tijd zijn geraakt…

    Login om te reageren
  11. cerberah zegt

    1 oktober 2012 om 20:48

    Gaaf karretje: portaalassen, central tyre inflation system (beadlock?), differential locks, coil springs, oftewel niets aan te verbeteren.

    Login om te reageren
  12. reggie-boy_rood zegt

    1 oktober 2012 om 20:56

    Over IVA gesproken, goed dat we daar geen reactie’s op kunnen zeggen..
    Weet een paar goeie negatieve onderwerpen..

    Login om te reageren
  13. heyaudi zegt

    1 oktober 2012 om 21:00

    Schoolbus? Rijdend klaslokaal!

    Login om te reageren
  14. HDM zegt

    1 oktober 2012 om 21:01

    Leuke schoolbus uitvoering, ben wel benieuwd wat dit nou kost….

    Login om te reageren
  15. faalhaas zegt

    1 oktober 2012 om 21:12

    Unimog; Voor als je complete continenten wil verslepen!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      1 oktober 2012 om 21:27

      @faalhaas:

      en een gemiddelde Scania om de wereld te verplaatsen ..

      Login om te reageren
  16. norge zegt

    1 oktober 2012 om 21:13

    Tss, nog geeneens een koeienvanger ?

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      1 oktober 2012 om 22:19

      @norge: Heb je met zo’n ding niet nodig toch?

      Login om te reageren
      • norge zegt

        1 oktober 2012 om 22:23

        @potver7: Die van Schwarzenegger heeft er 1.

        Login om te reageren
  17. lamborgfan zegt

    1 oktober 2012 om 21:28

    Ik ga op vakantie en neem mee..
    Een woonwagen!

    Login om te reageren
  18. starletje zegt

    1 oktober 2012 om 22:04

    Komt hij in aanmerking voor 14% bijtelling?

    Login om te reageren
    • norge zegt

      1 oktober 2012 om 22:17

      @starletje: 1400%

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      1 oktober 2012 om 22:18

      @starletje: voor jou wel. Wel eerst even je c-rijbewijs halen, en je baas ervan overtuigen dat je een vrachtwagen nodig hebt. En dat je dan voortaan wat later op je werk en/of bij de klanten bent, want erg hard kan een Unimog niet ;)

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      1 oktober 2012 om 22:19

      @starletje:

      hoi .. dit is een landbouw voertuig ..

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        2 oktober 2012 om 09:13

        @lincoln: Nope, dit is nog steeds een vrachtwagen – de landbouwuitvoering is alleen op speciale bestelling leverbaar.

        Login om te reageren
  19. zdev zegt

    1 oktober 2012 om 23:50

    Hmmm, wat doet dat ding in de bijtelling? :-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North