• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes V63 AMG bestaat gewoon, met V8

Auteur: willeme, gepost 4 december 2022 om 12:58 – 11 Reacties

Mercedes V63 AMG

De natte droom van elke aannemer, deze Mercedes V63 AMG van GAD Motors.

Het grootste nadeel van een bedrijfsauto is dat ‘ie niet echt snel is. Ondanks dat er flink wat modificaties mogelijk zijn, zijn ze onder de streep niet écht snel. Stel dat je een snelle Volkswagen Transporter of Mercedes-Benz Vito hebt.

Je weet wel, de dikste motor en die dan chippen. Dan zit je rond 250 pk. Misschien heb je zo’n Viano met V6 diesel getuned nar 300 pk. Maar zelfs dan is het niet écht snel. Een beetje Golf GTI kun je niet bijhouden. Het is snel voor een bus, maar niet in absolute zin.

Dat is deze V-Klasse van GAD Motors wél. Hun idee was simpel, maak de V63 AMG die Mercedes zelf niet produceert. De R63 AMG was een commerciële flop, dus we begrijpen de gedachtegang van Mercedes wel om niet een AMG-versie te maken van een Vito, V-Klasse of Viano. Jonnie Boer gaat ook niet een 8-gangen diner samenstellen om die bij een La Place te serveren.

Mercedes V63 AMG

Mercedes V63 AMG van GAD Motors

Gelukkig zijn er altijd bedrijven die het wel doen. Nu zijn ze bij GAD wat langer bezig met dit project. Het is nog maar de vraag of het ook daadwerkelijk werkt. nou, er is nu bewegend beeld en het is hilarisch. Die motor is namelijk de M177, een vierliter biturbo-motor die in dit geval 620 pk en 900 Nm levert. Als je dan toch een V8 monteert, kun je ‘m maar beter iets kietelen. Ook de negentraps automaat is overgenomen van AMG.

Mercedes V63 AMG
Mercedes V63 AMG
Mercedes V63 AMG

Misschien wel het leukste onderdeel is het uiterlijk. Dat is namelijk verrassend ingetogen. Natuurlijk, er zijn wat AMG-kenmerken, maar het ziet er meer uit als een AMG-pakketje dan een volvette AMG-uitvoering.

Allemaal volkomen legaal

Nog knapper is dat het allemaal werkt. De auto heeft namelijk TüV-Gutachten! De auto is gewoon gekeurd en OK bevonden! Dat is echt heel erg knap, vergeet niet dat de Vito totaal niet is voorbereid op een V8.

De prestaties zijn bovengemiddeld. De 100 naar 200 sprint is in 8,5 seconden achter de rug en dat is écht heel erg snel. Niet alleen voor een busje, maar voor elke auto. Daarmee laat je een hoop serieus snelle auto’s met gemak achter je.

Check hier hoe zo’n Mercedes V63 AMG klinkt:

Foto- & videocredits: GAD Motors

Ook interessant!

  • Video: Mercedes V-klasse met AMG V8 verrast op dragstrip
  • AMG V8
    AMG V8 voorlopig nog onder ons, gelukkig
  • Video: nieuwe Mercedes-AMG S63e gesnapt
    Video: nieuwe Mercedes-AMG S63e gesnapt
  • Mercedes-AMG One
    Video: Mercedes-AMG One eindelijk in actie!

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

bedrijfsautoweek-2022, Bedrijfswagen, gad-motors, Mercedes, tuning, v-klasse, V8, Video, vito, zwart

Vorig bericht: « Tweemaal donkergroen met pindakaas interieur
Volgend bericht: Autoblog Spot van de Week: Pagani Zonda en Huayra »

Lees Interacties

Reacties

  1. 406_v6 zegt

    4 december 2022 om 13:34

    Het is de laatste week wel busjesblog.nl hier… te weinig nieuws over personenauto’s??

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      4 december 2022 om 14:50

      @406_v6:

      Klopt! Het is bedrijfsautoweek 2022! Maar ook als dat niet het geval was, lieten we deze zeker weten zien ;-).

      Login om te reageren
    • vetnek zegt

      4 december 2022 om 19:01

      Knuppel

      Login om te reageren
  2. connexie zegt

    4 december 2022 om 13:42

    Nee hoor. Is netjes aangekondigd dat er een week busjes op de prioriteitenlijst zouden staan.

    Login om te reageren
  3. joki zegt

    4 december 2022 om 15:09

    Allemaal goed en wel… maar bij de eerste bocht is die GTI er terug bij en gaat die erover. Wat is hier nu leuk aan behalve die tussensprint… en Duitsland bestaat ook niet alleen uit snelwegen.

    Login om te reageren
    • kenner zegt

      4 december 2022 om 20:04

      Volgens mij snap jij het niet helemaal.

      Login om te reageren
  4. admiajfe zegt

    4 december 2022 om 15:18

    Dit is mijn ultieme droom.
    Heerlijk op je gemak cruisen en Ff in halen is kinderspel. Geweldige v8 sound is een toetje die elke rit als een natte droom maakt.

    Login om te reageren
  5. Benny_Weisz zegt

    4 december 2022 om 21:30

    0-200 km/h in 8,5 sec?? Dat lijkt mij een beetje te enthousiast.
    Een Porsche 911 992 Turbo S (met meer pk’s, minder kg’s én AWD) doet daar 9,3 sec. over. Just saying.

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      5 december 2022 om 07:14

      Er staat de 100 naar 200 sprint.

      Login om te reageren
  6. nnaverbranding zegt

    5 december 2022 om 09:24

    Toch inderdaad de auto die ik zou bestellen in geval van plotselinge exorbitante cashvoorraad. Verlengde versie met camperinterieur. Jammer dat de OM642 V6’en er niet meer in gelegd worden. Ik rij er al jaren 1 met turbo upgrade, en dan is het een vrij machtige auto inderdaad. Zuigt de Alpen snel dichterbij met veel gear. Absoluut gezien niet de snelste inderdaad maar wel verrassend voor de medeweggebruiker.

    Login om te reageren
  7. gregorius zegt

    5 december 2022 om 17:31

    Zit er zoveel ruimte in zo’n V omdat daar een AMG V8 met alle nodige cooling en turbo’s in te gooien? Blijkbaar!
    Mooi project.
    Lijkt me ook wel wat voor de ‘normale’ personen V; voor de snelle papa’s met 3 of meer kinderen.
    En de reden dat de R is geflopt, is omdat het een lagere ML was. Terwijl, als ze het een soort van S-station hadden gemaakt, hij het waarschijnlijk een stuk beter had gedaan. (tenminste, dat was voor mij de reden om m niet te kopen, toen).

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North