• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Met de nieuwe M5 kun je volledig elektrisch naar je werk rijden

Auteur: machielvdd, gepost 23 maart 2024 om 10:01 – 9 Reacties

En dát wil je natuurlijk als je een M5 koopt.

Vroeger was hybride nog een vies woord voor petrolheads, maar vandaag de dag moet je als petrolhead blij zijn met hybrides. Waarom? Dit zorgt ervoor dat fabrikanten nog dikke motoren kunnen leveren in auto’s. Dankzij hybride technologie heeft de Revuelto bijvoorbeeld nog een atmosferische V12.

En zo hoeft BMW nog niet te downsizen met de nieuwe M5. Die krijgt namelijk nog een dikke V8, maar dan wel in combinatie met een elektromotor. Het wordt natuurlijk een zwaar apparaat, maar goed, je hebt in ieder geval nog een V8.

Nu is de ene hybride de andere hybride niet. Bij sommige PHEV’s is de elektromotor er puur om de performance een boost te geven, niet om stukken volledig elektrisch te rijden. De nieuwe C63 heeft bijvoorbeeld een elektrische range van welgeteld 13 kilometer.

De nieuwe M5 met 70 km range
De nieuwe M5 met 70 km range
De nieuwe M5 met 70 km range
De nieuwe M5 met 70 km range

Met de nieuwe M5 kun je echter wél volledig elektrisch naar je werk rijden. BMW-baas Oliver Zipse verklapte tijdens de persconferentie afgelopen donderdag namelijk de range van de M5: je kunt er meer dan 70 km volledig elektrisch mee rijden.

Aan de ene kant is dat natuurlijk niet waar je een M5 voor koopt. Aan de andere kant: het maakt de M5 wel een stuk interessanter als daily. Je kunt én heel zuinig rijden én op ieder moment de V8 laten brullen. Toch niet zo gek, zo’n hybride…

Grappig genoeg was de range het enige cijfer wat Zipse noemde bij de M5, alsof dat het belangrijkste is. Op de cijfers die er echt toe doen moeten we nog even wachten. We hebben nog geen datum gekregen voor de onthulling, we weten alleen dat de nieuwe M5 in juli in productie gaat.

Foto’s: de nieuwe M5 bij de ‘Ring, gespot door @spotcrewda

Ook interessant!

  • Nieuwe BMW M5 wordt spannender dan de huidige
  • Stukje nieuwe BMW M5 nu al op je beeldscherm
  • Video: M5-binkie crasht na burnout
  • Video: BMW M5 plug-in hybride gaat los

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, g60, Hybride, m5

Vorig bericht: « Villa met plek voor 21 (!) auto’s is om van te dromen
Volgend bericht: Koop deze onopvallende doch zeldzame AMG op Marktplaats »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    23 maart 2024 om 10:55

    En dankzij het fake geluid in het interieur merk je er helemaal niks van…

    Login om te reageren
  2. kennone zegt

    23 maart 2024 om 10:56

    Word dus een apparaat die zwaarder is dan een RangeRover of een G-Klasse

    Login om te reageren
  3. Guus zegt

    23 maart 2024 om 11:32

    Wat een gaaf ding zeg

    Login om te reageren
  4. tjorque zegt

    23 maart 2024 om 12:19

    Mooi dan blijft er meer benzine in de tank voor op de ring of ander stuurmansweggetje…
    (Of zoiets)

    Kwestie van strategisch je huis tov je werk te positioneren.
    (Ook of zoiets)

    De vraag blijft verder natuurlijk wel is het nog een echte stuurmansauto… of gewoon een “+2 ton zware kijk ik ben succesvol op 4 wielen”.

    Login om te reageren
  5. rismo zegt

    23 maart 2024 om 13:37

    Huidige M5 -> 1700/1800kg
    Nieuwe M5 -> >2500kg

    Tja…

    Login om te reageren
  6. Flutterbear zegt

    23 maart 2024 om 13:57

    Dat er een elektromotor in zit betekent niet dat het zuinig wordt.

    Login om te reageren
  7. 560pk zegt

    23 maart 2024 om 19:45

    Maakt zo’n M veel bruikbaarder.
    Ik gebruik mijn M alleen voor ritten van meer dan 30 kilometer, omdat ik anders de olie niet voldoende opwarm, en bang ben voor extra motor slijtage. Met de accu erin is dat niet meer nodig. Anderzijds: de 1930 kg van mijn huidige M zijn al véél te veel.

    Login om te reageren
  8. drf76 zegt

    23 maart 2024 om 20:17

    Zal ook wel een half tonnetje in de BPM schelen, toch?

    Login om te reageren
  9. Cuprafan123 zegt

    23 maart 2024 om 23:54

    Weet iemand toevallig of bij hybrides de batterijen eruit te slopen zijn? De V8 wordt ik hebberig van maar in mijn optiek moet het wel puur blijven.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North