
Jammer alleen dat alle boodschappen door de G-krachten worden geplet in de zak!
Ik snap het wel. Het leven is al gehaast genoeg voor de moderne westerse mens. Kinderen, een baan, sociale contacten en boodschappen.Vooral die boodschappen. In de supermarkt kun je met je karretje niet op goeie snelheid tussen de bejaarden door en de scholieren die met z’n allen staan te beslissen welke chips het beste wordt weggespoeld door welke energiedrank zijn ook hinderlijke obstakels.
Gelukkig kun je op weg naar huis wél flink doortrappen, mits je hebt gekozen voor de MTM RS3-R. Daar hebben ze namelijk 502 pk in weten te lepelen en dat gaat hard. Heel erg hard! 0-100 kost maar 3,6 seconden. 0-200 13,1 en hij sprint door tot… Dat vermeldt MTM niet. Of de rollenbank kan het geweld niet aan, of ze zijn gewoon bang om met dit karretje ver boven de 300 te rijden. En dat laatste lijkt mij vrij plausibel. Mooi is dat je in elk geval op de sprintjes sneller bent dan de RS6. Toch grappig om er eentje in te halen die op weg is naar een liquidatie…
Laten wij het anders eens over de prijs hebben. Daar kan ik kort over zijn, in Nederland is die op aanvraag. Ik heb wel de Duitse cijfertjes voor je. De RS3 R kost bij onze oosterburen het lieve sommetje van 94.369 euro. Maar dan is hij wel helemaal volgepakt met goodies. Na de plezier- en jaloezieboetes die mijnheer Wiebes hier oplegt aan autokopers, komt de prijs ongetwijfeld dichter bij de 130.000 dan bij de ton. Maar goed, misschien een leuk idee om over 15 jaar als derdehands te kopen?
502 is een mooi cijfer ..
aantal peekaas zal best rond de 500 liggen ofzo ..
maar 502 is markting technisch gezien een mooie cijfer combinatie ..
@lincoln: met 440 pk in een RS3 kom je ook boven de 300km/h uit, weet ik uit ervaring.
@ghost:
440 is ook een mooi getal .. maar die staat al geregistreerd door Chrysler neem ik aan ..
502 is trouwens typisch een Ford getal ..
@lincoln: niet waar, Volvo was daar eerder
@lincoln: 501 en dan met levi’s bekleding. Had een Kever ook ooit zoiets.
Gewaardeerde zoon van baron Van Scherpenzeel van Asperen. Luistert u mee?
@parttimeautospotter: ???
Als ze het zelfde doen met de sedan is hij perfect.
Dit is gewoon bruut! Alleen het interieur heeft net iets te veel rode stiksels maar ik ben zeker dat dat wel te regelen valt met MTM.
Als je met een Golf R 300 kan rijden kan dat hier ook wel mee
Kun je ook ff snel olie halen
@deboes: haha ze zijn er weer…
Mooi sinaasappelhuidje op de kofferklep
Je kan toch gewoon in NL een RS3 kopen en daarna langs MTM, dan zal je echt niet op 130k uitkomen lijkt me.
@crackdavid: Een ton haal je makkelijk. Paar opties en slechts de powerupgrade van mtm is voldoende.
@berlinetta: een ton is geen 130k….
@crackdavid: Nee, maar als je in NL een RS3 koopt en een paar opties bij Audi aanvinkt, daarna bij MTM langsgaat en het volledige pakket besteld dan raak je de 130k wel aan volgens mij.
Audi optionele keramische remmen en laat alle uiterlijke vertoon achterwege = leuke sleeper en een stuk goedkoper ook.
Echt heel dik. Ik vraag me alleen af hoe de rest van de aandrijflijn (s-tronic en haldex koppeling) dit soort brute power verwerkt.
Vind het nog steeds knap als ik dit zie dat de S1 Quattro met 10 kleppen 600pk wist uit te boeren.. Dat ding draaide dan wel 10000 toeren maar toch…
MTM weet er toch altijd weer een nog heerlijk scheurijzer vak te maken. Wel graag zonder de stickers.
Gaaf hoor. Nu maar hopen dat de RS3 sedan komt. Kunnen ze het kunstje daar op doen.
Doe mij die maar !!