• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Met deze Kadett maak je Ferrari’s aan het huilen [900 pk+]

Auteur: RubenPriest, gepost 18 februari 2016 om 14:37 – 62 Reacties

Afbeelding Met deze Kadett maak je Ferrari’s aan het huilen [900 pk+]Afbeelding Met deze Kadett maak je Ferrari’s aan het huilen [900 pk+]Afbeelding Met deze Kadett maak je Ferrari’s aan het huilen [900 pk+]Afbeelding Met deze Kadett maak je Ferrari’s aan het huilen [900 pk+]Afbeelding Met deze Kadett maak je Ferrari’s aan het huilen [900 pk+]Afbeelding Met deze Kadett maak je Ferrari’s aan het huilen [900 pk+]

Opel Kadett
Misschien is het nog wel extra leuk dat ‘ie van die sjonnie-bumpers heeft. “Hey, check die Halfords-kadeBWRAAAAAP”

De Duitser heeft zijn enorme vermogen te danken aan een joekel van een XEV-turbo. De turbo is geschroefd op een Opel X20xev-blok. De prestaties liegen er in ieder geval niet om. De verbluffende 905 pk en 955 Nm zorgen voor bizarre tussenacceleraties. 100-200 km/u is in 3,1 seconden gebeurd en 100-250 km/u duurt 5,7 seconden. De auto weegt slechts 1120 kg.

WKT, het team achter de Kadett, wil het vermogen uiteindelijk oppompen tot 1000 pk. De auto zal debuteren tijdens de bekende Race-1000. Een dragrace-evenement waarbij de meest knotsgekke creaties voorbijkomen. Het doel is om op 29 mei een podiumplek te halen op het dragfeestje te Neuhardenberg.

Foto’s via WKT

Ook interessant!

  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Gespot - Een gloednieuwe Ferrari met 1.000 pk
  • Ferrari Portofino M rijtest video
    Ferrari Portofino M rijtest video
  • Opel Rocks-e: 8 pk en vanaf 15 jaar te rijden
    Opel Rocks-e: 8 pk en vanaf 15 jaar te rijden

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

kadett, Opel, tuning

Vorig bericht: « Dit zijn de meest zuinige auto’s van het moment
Volgend bericht: Zo ziet deze Jaguar E-Type eruit na 2956 uur restaureren »

Lees Interacties

Reacties

  1. keeper1 zegt

    18 februari 2016 om 14:40

    En dan doe je die motorkap open, ligt er een blok in met “ecotech”

    Login om te reageren
    • mercamg zegt

      18 februari 2016 om 14:45

      @keeper1: dat is toch juist grappig

      Login om te reageren
    • jobberns zegt

      18 februari 2016 om 14:46

      @keeper1: beter dit en 905 dan een blok met ‘race’ of zoiets er op en dan maar 90 pk

      Login om te reageren
    • baardmijt zegt

      18 februari 2016 om 16:38

      @keeper1: Heb die foto met het blok nu drie keer bekeken, maar ik zie het niet staan.

      Login om te reageren
      • mrxsara zegt

        18 februari 2016 om 17:10

        @baardmijt: dan ben je behoorlijk blind!!

        Login om te reageren
        • baardmijt zegt

          18 februari 2016 om 17:20

          @mrxsara: Hmmm… ja. Als iedereen het wel ziet, zal het er wel staan. Maar ik zie het ook bij een vierde inspectie niet. Ik maak wel even een afspraak bij Pearl.

          Login om te reageren
      • gieltj zegt

        18 februari 2016 om 17:56

        @baardmijt: zie inderdaad geen “ecotech” staan.. wel “ecotec”

        Login om te reageren
        • baardmijt zegt

          18 februari 2016 om 18:38

          @gieltj: Pak van mijn hart. Dankjewel. Afspraak afgezegd.

          Login om te reageren
  2. skid zegt

    18 februari 2016 om 14:41

    Niet omdat het moet, maar omdat het kan….
    Waste of money and time.

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      18 februari 2016 om 15:18

      @skid: Het is volgens mij een kwestie van tijd voor dit gebakje zich om een boom vouwt… en daar missen we dan weinig aan geloof ik..

      Login om te reageren
  3. eddythedriver zegt

    18 februari 2016 om 14:41

    “Met deze Kadett maak je Ferrari’s aan het huilen”, en met de foto’s ervan maak je mij aan het huilen…..

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      18 februari 2016 om 14:58

      @eddythedriver: over een paar jaar is het een gewaardeerde klassieker. Net als de A, b en c kadett nu. De D kadett word ook al steeds meer gewaardeerd.

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        18 februari 2016 om 18:19

        @lekbak: Ja idd , maar enkel de originele exemplaren, niet dit sjonnie hok.

        Login om te reageren
  4. dell zegt

    18 februari 2016 om 14:43

    0-100 niet aangegeven omdat die dan aan het gummen is..

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      18 februari 2016 om 14:48

      @dell: 0 tot 100 staat op de tellers. Maar is niet een al te beste tijd inderdaad. 9.6 sec.

      Grappig project hoor. Maar je kan dat 1 keer doen en daarna mag je de auto geheel nieuw gaan opbouwen. Alles zal kapot zijn.

      Login om te reageren
      • rickvanbuuren zegt

        18 februari 2016 om 15:08

        @kilum: zo te zien rijden ze op de openbare weg. Op de autobahn heeft men dan denk’ de sprintjes gedaan en dan doe je geen 0-60 of 0-100. Dat zou de tijden verklaren

        Login om te reageren
      • reistje zegt

        18 februari 2016 om 15:44

        @kilum: Ja het blijft een hobby project en ja er zal veel gesleuteld worden. Maar goed na dat alles is vervangen is het ook niet zo dat hij meteen uit elkaar knalt.

        Login om te reageren
  5. bmwalpina zegt

    18 februari 2016 om 14:44

    Zou deze Kadett last hebben van een klein turbogat?

    Login om te reageren
  6. granlusso zegt

    18 februari 2016 om 14:46

    Neem aan dat er nog een aandrijfasje naar de achteras loopt? Wel dik, vooral het verrassingseffect!

    Login om te reageren
  7. rotarypowah zegt

    18 februari 2016 om 14:48

    0-100 in 30,4 seconden en 0-100-0 zelfs in 164,4 seconden. Wat een beest! Daar zal elke Ferrari van gaan huilen inderdaad.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      18 februari 2016 om 18:23

      @rotarypowah: haha denk je nu echt dat een ferrari bezitter daar wakker van ligt, het is en blijft een Opel kadett, zodra de eerste bocht opduikt ligt de ferrari al weer mijlenver voor.
      Dit soort turbo projecten zijn er bij de vleet, technisch niets bijzonders meer tegenwoordig.
      Enkel even de portemonnee trekken en elke goede tuner/bedrijf fixt dit.

      Login om te reageren
      • mrcy335d zegt

        18 februari 2016 om 23:23

        @bofkont: al draagt een aap een goude ring het is en blijft een lelijk ding

        Login om te reageren
  8. LOWrider_NL zegt

    18 februari 2016 om 14:51

    Leuk, maar mijn voorkeur gaat uit naar deze sleeper! Zelfde bedrijf overigens. https://youtu.be/8lhBv57PLyw

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      18 februari 2016 om 20:47

      @LOWrider_NL: Ook dezelfde kadett volgens mij, enkele jaren eerder dit filmpje.

      Login om te reageren
  9. Al_caPino zegt

    18 februari 2016 om 14:51

    0-60 in 9,6 sec en 0-100 30,4.
    Dat heet een TGC (Turbo Grand Canyon)

    Login om te reageren
    • bennyyy zegt

      18 februari 2016 om 15:55

      @Al_caPino: dat viel mij dus ook al op of hij wil de voorbanden sparen.

      Login om te reageren
    • brummer zegt

      18 februari 2016 om 16:58

      @Al_caPino: Dat heet rustig naar de 100 acceleren om specifiek de 100-200 tijd te meten

      Login om te reageren
  10. lekbak zegt

    18 februari 2016 om 14:53

    Schitterend. Wat een geweldige sleeper. Je ziet het er echt niet aan dat er zoveel vermogen in ligt.

    Login om te reageren
  11. Rob zegt

    18 februari 2016 om 15:01

    Waar is dit model Kadett eigenlijk gebleven? Nog echt niet zo heel lang geleden zag je ze nog regelmatig rijden. Nu? Ik zie ze nergens meer..

    Login om te reageren
    • g40freak zegt

      18 februari 2016 om 15:04

      @Rob: sloopregeling.

      Login om te reageren
    • theyoungsaablover zegt

      18 februari 2016 om 15:11

      @Rob: net als die generatie astra er na

      Login om te reageren
      • E550 zegt

        18 februari 2016 om 17:21

        @theyoungsaablover: die zag ik vroeger best veel. Ook de GSi. Paar weken geleden toevallig een rode station gezien met oranje knipperlichten en zwarte bumpers (pre-facelift).

        Login om te reageren
        • theyoungsaablover zegt

          18 februari 2016 om 17:30

          @e550: we hebben er ooit een gehad en ze is na 21 jaar pas verkocht

          Login om te reageren
        • nicolette zegt

          19 februari 2016 om 00:30

          @e550: GS! is echt gaaf,

          Login om te reageren
    • martinus zegt

      18 februari 2016 om 15:24

      @Rob: doorgeroest.

      Login om te reageren
    • mrxsara zegt

      18 februari 2016 om 17:13

      @Rob: de meeste zijn kapot gereden of weg gerot!

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      18 februari 2016 om 19:13

      @Rob: waren hun tijd ver vooruit die dingen. Volledig biodegradable!

      Login om te reageren
  12. Edge zegt

    18 februari 2016 om 15:02

    Ik mag toch hopen dat ze wat verder zijn gegaan dan alleen een dikke turbo. Het X20XEV blok is van oorsprong een blok met 136pk, die zal het heel snel begeven als je daar 905pk en 955Nm op los laat.

    Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      18 februari 2016 om 15:43

      @Edge: Waarom altijd beginnen over de betrouwbaarheid. Denk je dat de mensen die dit bouwen dat niet weten? Met dit soort projecten blijf je altijd aan het sleutelen, wat je ook veranderd aan de auto.

      Login om te reageren
    • room850 zegt

      18 februari 2016 om 17:14

      @Edge: blok is bijna identiek aan de c20xe uit de kadett gsi, echter is de xev voor de astra gebouwd. Verschil zit hem in de kop ervan, kleinere doorgangen (ecotec). De c20xe is een zeer sterk blok met veel potentieel.

      Login om te reageren
  13. g40freak zegt

    18 februari 2016 om 15:03

    Waarom weegt het ding zo belachelijk veel?
    Ik gok dat de zwaarste kadett, nog ruim onder de 1000 kilo zat?

    Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      18 februari 2016 om 15:10

      @g40freak: de kadett woog 920 tot 980 kilo als ik me niet vergis dus er zal heus wel ergens een versteving gedaan zijn aan het chassis en carrosserie

      Login om te reageren
  14. rob5nismo zegt

    18 februari 2016 om 15:09

    Nice super wagens

    Login om te reageren
  15. theyoungsaablover zegt

    18 februari 2016 om 15:12

    Maar een corsa met een 2.3t saab blok is ook gaaf :)

    Login om te reageren
    • gieltj zegt

      18 februari 2016 om 18:00

      @theyoungsaablover: hou het dan gewoon bij een v6 uit de Calibra

      Login om te reageren
  16. Dutchdriftking zegt

    18 februari 2016 om 15:21

    Gaaf ding hoor.

    Login om te reageren
  17. escort77 zegt

    18 februari 2016 om 15:22

    De laatste keer dat ik een E Kadett heb gezien zonder verrotte achterspatborden is zeker 20 jaar geleden.

    Alleen daarom al een plusje voor deze foto’s.

    Login om te reageren
  18. rd1991 zegt

    18 februari 2016 om 15:46

    Sjonnie bumpers? Ik zie er nergens een. De, voor sommige wel bekende, oranje Kadett turbo 4×4 van André Butter heeft geloof ik zo’n zelfde voorbumper. Die is ook goed voor heel veel pk’tjes, alleen beter op de weg te houden dunkt me.

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      18 februari 2016 om 18:01

      @rd1991: inderdaad, weinig autokenners hier. Dit is een standaard GSi-bumper met een Irmscher lipje, destijds zo door de dealer geleverd. Alleen een extra rond luchtgat.

      Login om te reageren
  19. keesssss zegt

    18 februari 2016 om 15:52

    Voor alle vreemdelingen die zomaar domme reactie’s plaatsen,

    https://www.youtube.com/watch?v=yb8Y3VUIoH8

    dit is een eerder project met 2 derde van de pk’s wat deze kadett er uit perst..

    HEERLIJK !

    Login om te reageren
  20. berlinetta zegt

    18 februari 2016 om 15:54

    Ik kan deze projecten altijd waarderen, maar ik zou er zelf niet aan beginnen. Onnodig veel pk’s stoppen in auto’s is niet echt mijn ding. Ik zou een auto pakken die in de basis al leuk stuurt en dat vervolgens proberen te verbeteren.

    Login om te reageren
  21. hight96 zegt

    18 februari 2016 om 16:11

    Geweldig!

    Login om te reageren
  22. lincoln zegt

    18 februari 2016 om 16:27

    10 snelste Opels in NL zijn ook sneller dan de 10 snelste Ferrari,s ..
    Tot 200 km/u dan iig ..

    Bijzondere club rare uitvinders zijn het ..

    Login om te reageren
  23. mrxsara zegt

    18 februari 2016 om 17:15

    Vind de titel wel raar! Ga je Ferrari maar is tunen even kijken welke dan sneller is.

    Login om te reageren
  24. kennone zegt

    18 februari 2016 om 17:50

    hoelang blijft het heel? verder wel een totaal nutteloos maar oooo zo dik project!! +1

    Login om te reageren
  25. thomsonautomatic zegt

    18 februari 2016 om 18:56

    Ben bang dan een podium plaats er niet inzit voor m. Audi 80 met 1250pk. Boba motoring golf 1 met 1140pk
    En 16vampire golf 2 met 1233pk zijn een stuk sneller nog met 1.7sec aan 100kmph 8sec aan 280+kmph en top van 350+

    Login om te reageren
  26. onlyfagsdrivebenzes zegt

    18 februari 2016 om 19:50

    @Rubenpriest,, zijn orginele gsi bumpers, achter orgineel,
    voor aangepast voor intercooler, en nog een rond gat…met een bumperlip van een….
    nix Halfords aan.

    Respect voor de bouwer, kennis en kunde!, in wat voor koets je het stopt gaat t niet om..
    zie er netjes uit, en ja het kan allemaal vast nog mooier, maar zal ook met budget te maken hebben. de meeste hier kunnen nog geen 2 takt blokje reviseren denk ik..

    Login om te reageren
  27. stefanvts16v zegt

    18 februari 2016 om 20:21

    Waar is @martinus om te verkondigen dat ook deze Opel véél te veel uitstoot ten opzichte van de fabrieksopgave…?!

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      18 februari 2016 om 21:16

      @stefanvts16v:
      Welke fabriekopgave, dit is een hobbieprojectje,

      Daarbij, het Chassis komt uit de tijd dat er nog geen uitstootnormen waren.

      Login om te reageren
  28. mpowerm3 zegt

    18 februari 2016 om 23:00

    Gaat ie nog sneller van roesten….

    Login om te reageren
  29. blaze3027 zegt

    18 februari 2016 om 23:11

    Ik mis hem stiekem wel.
    Af en toe zo een fossiel voorbij zien rijden …leuk man
    En dan met 900 peeekaaaas

    Login om te reageren
  30. mrmiyagi1982 zegt

    19 februari 2016 om 19:14

    Jammer dat hier zoveel jankerts zitten. Respect ontbreekt hier…..
    ontzettend veel tijd en geld ingestoken. Dat niet iedereen zon project kan waarderen kan ik begrijpen omdat er mensen genoeg zijn die een orginele auto van een exclusief merk meer waarderen. Heb dan iig waardering voor het werk wat erin zit. X20Xev motor heeft standaard 136pk en geen turbo…. dus er zit nogal wat werk in die motor.
    Valt me wel op dat als er een golf meer als 1000pk heeft iedereen het ineens gaaf vind…..
    Opel en vw is net als feyenoord en ajax
    Ik zal nooit never nog niet misschien een vw gaan rijden zelfs niet als t gratis is…. maar als ik een golf met 1000pk zie… waardeer ik dat en wil ik onder de kap kijken en met de eigenaar praten… als autoliefhebber kun je dat toch waarderen ongeacht t merk?
    Of had ik beter kunnen zeggen dat ik blij ben dat er EINDELIJK een opel op ab staat lol

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North