Met deze Kadett maak je Ferrari’s aan het huilen [900 pk+]

Auteur: , 62 Reacties

Misschien is het nog wel extra leuk dat 'ie van die sjonnie-bumpers heeft. "Hey, check die Halfords-kadeBWRAAAAAP"

De Duitser heeft zijn enorme vermogen te danken aan een joekel van een XEV-turbo. De turbo is geschroefd op een Opel X20xev-blok. De prestaties liegen er in ieder geval niet om. De verbluffende 905 pk en 955 Nm zorgen voor bizarre tussenacceleraties. 100-200 km/u is in 3,1 seconden gebeurd en 100-250 km/u duurt 5,7 seconden. De auto weegt slechts 1120 kg.

WKT, het team achter de Kadett, wil het vermogen uiteindelijk oppompen tot 1000 pk. De auto zal debuteren tijdens de bekende Race-1000. Een dragrace-evenement waarbij de meest knotsgekke creaties voorbijkomen. Het doel is om op 29 mei een podiumplek te halen op het dragfeestje te Neuhardenberg.

Foto’s via WKT



62 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
En dan doe je die motorkap open, ligt er een blok in met “ecotech”
@keeper1: dat is toch juist grappig
@keeper1: beter dit en 905 dan een blok met ‘race’ of zoiets er op en dan maar 90 pk
@keeper1: Heb die foto met het blok nu drie keer bekeken, maar ik zie het niet staan.
@baardmijt: dan ben je behoorlijk blind!!
@mrxsara: Hmmm… ja. Als iedereen het wel ziet, zal het er wel staan. Maar ik zie het ook bij een vierde inspectie niet. Ik maak wel even een afspraak bij Pearl.
@baardmijt: zie inderdaad geen “ecotech” staan.. wel “ecotec”
@gieltj: Pak van mijn hart. Dankjewel. Afspraak afgezegd.
Niet omdat het moet, maar omdat het kan….
Waste of money and time.
@skid: Het is volgens mij een kwestie van tijd voor dit gebakje zich om een boom vouwt… en daar missen we dan weinig aan geloof ik..
“Met deze Kadett maak je Ferrari’s aan het huilen”, en met de foto’s ervan maak je mij aan het huilen…..
@eddythedriver: over een paar jaar is het een gewaardeerde klassieker. Net als de A, b en c kadett nu. De D kadett word ook al steeds meer gewaardeerd.
@lekbak: Ja idd , maar enkel de originele exemplaren, niet dit sjonnie hok.
0-100 niet aangegeven omdat die dan aan het gummen is..
@dell: 0 tot 100 staat op de tellers. Maar is niet een al te beste tijd inderdaad. 9.6 sec.

Grappig project hoor. Maar je kan dat 1 keer doen en daarna mag je de auto geheel nieuw gaan opbouwen. Alles zal kapot zijn.
@kilum: zo te zien rijden ze op de openbare weg. Op de autobahn heeft men dan denk’ de sprintjes gedaan en dan doe je geen 0-60 of 0-100. Dat zou de tijden verklaren
@kilum: Ja het blijft een hobby project en ja er zal veel gesleuteld worden. Maar goed na dat alles is vervangen is het ook niet zo dat hij meteen uit elkaar knalt.
Zou deze Kadett last hebben van een klein turbogat?
Neem aan dat er nog een aandrijfasje naar de achteras loopt? Wel dik, vooral het verrassingseffect!
0-100 in 30,4 seconden en 0-100-0 zelfs in 164,4 seconden. Wat een beest! Daar zal elke Ferrari van gaan huilen inderdaad.
@rotarypowah: haha denk je nu echt dat een ferrari bezitter daar wakker van ligt, het is en blijft een Opel kadett, zodra de eerste bocht opduikt ligt de ferrari al weer mijlenver voor.
Dit soort turbo projecten zijn er bij de vleet, technisch niets bijzonders meer tegenwoordig.
Enkel even de portemonnee trekken en elke goede tuner/bedrijf fixt dit.
@bofkont: al draagt een aap een goude ring het is en blijft een lelijk ding
Leuk, maar mijn voorkeur gaat uit naar deze sleeper! Zelfde bedrijf overigens. https://youtu.be/8lhBv57PLyw
@LOWrider_NL: Ook dezelfde kadett volgens mij, enkele jaren eerder dit filmpje.
0-60 in 9,6 sec en 0-100 30,4.
Dat heet een TGC (Turbo Grand Canyon)
@Al_caPino: dat viel mij dus ook al op of hij wil de voorbanden sparen.
@Al_caPino: Dat heet rustig naar de 100 acceleren om specifiek de 100-200 tijd te meten
Schitterend. Wat een geweldige sleeper. Je ziet het er echt niet aan dat er zoveel vermogen in ligt.
Waar is dit model Kadett eigenlijk gebleven? Nog echt niet zo heel lang geleden zag je ze nog regelmatig rijden. Nu? Ik zie ze nergens meer..
@Rob: sloopregeling.
@Rob: net als die generatie astra er na
@theyoungsaablover: die zag ik vroeger best veel. Ook de GSi. Paar weken geleden toevallig een rode station gezien met oranje knipperlichten en zwarte bumpers (pre-facelift).
@e550: we hebben er ooit een gehad en ze is na 21 jaar pas verkocht
@e550: GS! is echt gaaf,
@Rob: doorgeroest.
@Rob: de meeste zijn kapot gereden of weg gerot!
@Rob: waren hun tijd ver vooruit die dingen. Volledig biodegradable!
Ik mag toch hopen dat ze wat verder zijn gegaan dan alleen een dikke turbo. Het X20XEV blok is van oorsprong een blok met 136pk, die zal het heel snel begeven als je daar 905pk en 955Nm op los laat.
@Edge: Waarom altijd beginnen over de betrouwbaarheid. Denk je dat de mensen die dit bouwen dat niet weten? Met dit soort projecten blijf je altijd aan het sleutelen, wat je ook veranderd aan de auto.
@Edge: blok is bijna identiek aan de c20xe uit de kadett gsi, echter is de xev voor de astra gebouwd. Verschil zit hem in de kop ervan, kleinere doorgangen (ecotec). De c20xe is een zeer sterk blok met veel potentieel.
Waarom weegt het ding zo belachelijk veel?
Ik gok dat de zwaarste kadett, nog ruim onder de 1000 kilo zat?
@g40freak: de kadett woog 920 tot 980 kilo als ik me niet vergis dus er zal heus wel ergens een versteving gedaan zijn aan het chassis en carrosserie
Nice super wagens
Maar een corsa met een 2.3t saab blok is ook gaaf :)
@theyoungsaablover: hou het dan gewoon bij een v6 uit de Calibra
Gaaf ding hoor.
De laatste keer dat ik een E Kadett heb gezien zonder verrotte achterspatborden is zeker 20 jaar geleden.

Alleen daarom al een plusje voor deze foto’s.
Sjonnie bumpers? Ik zie er nergens een. De, voor sommige wel bekende, oranje Kadett turbo 4×4 van André Butter heeft geloof ik zo’n zelfde voorbumper. Die is ook goed voor heel veel pk’tjes, alleen beter op de weg te houden dunkt me.
@rd1991: inderdaad, weinig autokenners hier. Dit is een standaard GSi-bumper met een Irmscher lipje, destijds zo door de dealer geleverd. Alleen een extra rond luchtgat.
Voor alle vreemdelingen die zomaar domme reactie’s plaatsen,

https://www.youtube.com/watch?v=yb8Y3VUIoH8

dit is een eerder project met 2 derde van de pk’s wat deze kadett er uit perst..

HEERLIJK !
Ik kan deze projecten altijd waarderen, maar ik zou er zelf niet aan beginnen. Onnodig veel pk’s stoppen in auto’s is niet echt mijn ding. Ik zou een auto pakken die in de basis al leuk stuurt en dat vervolgens proberen te verbeteren.
Geweldig!
10 snelste Opels in NL zijn ook sneller dan de 10 snelste Ferrari,s ..
Tot 200 km/u dan iig ..

Bijzondere club rare uitvinders zijn het ..
Vind de titel wel raar! Ga je Ferrari maar is tunen even kijken welke dan sneller is.
hoelang blijft het heel? verder wel een totaal nutteloos maar oooo zo dik project!! +1
Ben bang dan een podium plaats er niet inzit voor m. Audi 80 met 1250pk. Boba motoring golf 1 met 1140pk
En 16vampire golf 2 met 1233pk zijn een stuk sneller nog met 1.7sec aan 100kmph 8sec aan 280+kmph en top van 350+
@Rubenpriest,, zijn orginele gsi bumpers, achter orgineel,
voor aangepast voor intercooler, en nog een rond gat…met een bumperlip van een….
nix Halfords aan.

Respect voor de bouwer, kennis en kunde!, in wat voor koets je het stopt gaat t niet om..
zie er netjes uit, en ja het kan allemaal vast nog mooier, maar zal ook met budget te maken hebben. de meeste hier kunnen nog geen 2 takt blokje reviseren denk ik..
Waar is @martinus om te verkondigen dat ook deze Opel véél te veel uitstoot ten opzichte van de fabrieksopgave…?!
@stefanvts16v:
Welke fabriekopgave, dit is een hobbieprojectje,

Daarbij, het Chassis komt uit de tijd dat er nog geen uitstootnormen waren.
Gaat ie nog sneller van roesten….
Ik mis hem stiekem wel.
Af en toe zo een fossiel voorbij zien rijden …leuk man
En dan met 900 peeekaaaas
Jammer dat hier zoveel jankerts zitten. Respect ontbreekt hier…..
ontzettend veel tijd en geld ingestoken. Dat niet iedereen zon project kan waarderen kan ik begrijpen omdat er mensen genoeg zijn die een orginele auto van een exclusief merk meer waarderen. Heb dan iig waardering voor het werk wat erin zit. X20Xev motor heeft standaard 136pk en geen turbo…. dus er zit nogal wat werk in die motor.
Valt me wel op dat als er een golf meer als 1000pk heeft iedereen het ineens gaaf vind…..
Opel en vw is net als feyenoord en ajax
Ik zal nooit never nog niet misschien een vw gaan rijden zelfs niet als t gratis is…. maar als ik een golf met 1000pk zie… waardeer ik dat en wil ik onder de kap kijken en met de eigenaar praten… als autoliefhebber kun je dat toch waarderen ongeacht t merk?
Of had ik beter kunnen zeggen dat ik blij ben dat er EINDELIJK een opel op ab staat lol

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).