• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Met deze Mégane willen wij een blokje rond!

Auteur: Author, gepost 9 februari 2017 om 11:30 – 21 Reacties

Afbeelding Met deze Mégane willen wij een blokje rond!Afbeelding Met deze Mégane willen wij een blokje rond!Afbeelding Met deze Mégane willen wij een blokje rond!Afbeelding Met deze Mégane willen wij een blokje rond!Afbeelding Met deze Mégane willen wij een blokje rond!Afbeelding Met deze Mégane willen wij een blokje rond!

Met deze Mégane willen wij een blokje rond!
Iets zegt ons dat je met dit ding een hoop lol kunt trappen.

Samen met Prodrive, een zeer prominente naam in de racewereld, heeft Renault deze Mégane ontwikkeld voor het FIA World Rallycross Championship. De auto zal worden bestuurd door Guerlain Chicherit. Deze voormalige skiër is overgestapt naar de autosport op het onverhard en vanaf 2018 gaat hij dus meedoen aan het WK Rallycross met deze brute kar. Pk’s, gewichten en andere gegevens zijn helaas (nog) niet vrijgegeven, maar afgaande op het uiterlijk wordt dit een feestnummertje.

Voor wie minder bekend is met het WK Rallycross: deze auto’s hebben ruim 600 pk en 900 Nm. Acceleratie van 0-100 km/u gaat in minder dan twee seconden, schakelen gebeurt nog gewoon met de hand en hulpsystemen zitten er niet op. Auto’s voor mannen dus!

Enige tijd terug was er trouwens sprake van dat Prodrive met een eigen team mee zou doen aan de Formule 1. Dat feest ging niet door, maar het bedrijf heeft een behoorlijk rijke autosporthistorie. Wie herinnert zich niet de legendarische Subaru Impreza’s, de WRC Mini’s en tuningprojecten als de Aston Martin V8 Vantage?

Ook interessant!

  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Dít wordt de nieuwe Renault Megane!
  • scherm in Mégane
    Scherm in Mégane VEEL beter dan iPad!

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

megane, prodrive, Racing, RallyCross, Renault, tuning

Vorig bericht: « Tesla Model 3: Adidas-fitties en productiestarts
Volgend bericht: Dit is de vernieuwde Skoda Citigo »

Lees Interacties

Reacties

  1. geelbarrel zegt

    9 februari 2017 om 11:37

    Rallycross in nog steeds een sport waarbij een tikkie uitdelen en ontvangen erbij hoort.
    De velgen zijn leuk voor de presentatie, maar zijn veel te fragiel voor ralycrosswerk.

    Login om te reageren
    • imdoctorbob zegt

      9 februari 2017 om 12:40

      @geelbarrel: 30 seconden googlen op het woord rallycross zegt mij dat het best meevalt. Ik zie zowel subaru’s, vw’s, fords, peugeots en citroens allemaal met vergelijkbare velgen. Als die dingen gewoon gesmeed zijn, dan zijn die echt stevig genoeg.

      Login om te reageren
    • peug206 zegt

      9 februari 2017 om 15:24

      @geelbarrel: dit lijken mij sparco assetto gara velgen, welke toch echt voor serieus werk bedoeld zijn en niet voor de show.

      Login om te reageren
  2. madmarky zegt

    9 februari 2017 om 11:40

    Die rallycross wagens zijn idd niet voor de poes.
    Hier is een video van een sprintje tussen een Ariel Atom V8, BMW HP4 (racemotor) en een Citroen DS3 rallycross. Geeft goed weer hoe achterlijk snel zo’n ding is:
    https://www.youtube.com/watch?v=lTAUV1Yj4NE

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    9 februari 2017 om 11:44

    Dat moet een vies snel hok zijn!

    Login om te reageren
  4. Edge zegt

    9 februari 2017 om 11:45

    Toch wel opmerkelijk dat men voor de World RX gekozen heeft om een Megane in te zetten, terwijl de sport eigenlijk gedomineerd wordt door B-segmenters als de Audi S1, Peugeot 208 en Ford Fiesta. De grotere Countrymans rijden nog geen deuk in een pakje boter en ook de Ford Focus RS RX’en vooralsnog niet succesvoller dan de B-segmenters.

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      9 februari 2017 om 12:33

      @edge: Het oog wilt ook wat. En die Megane’s ogen een stuk bruuter. ;-) Maar eens. De Clio was logischer geweest.

      Login om te reageren
    • fordfreak zegt

      9 februari 2017 om 15:25

      @Edge: Zo opmerkelijk vind ik dit niet. Afgelopen jaar was ’t eerste jaar voor de focus rx, zowel Ford zelf als Hoonigan Racing Team hadden er niet veel van verwacht en deden mee om de auto te ontwikkelen. Maar pakte beter uit dan verwacht met een 3e plek voor Andreas Bakkerud.

      Login om te reageren
  5. granlusso zegt

    9 februari 2017 om 11:52

    Normaal gesproken in minder dan twee seconden naar de honderd? Wat?!

    Login om te reageren
  6. rulefollower zegt

    9 februari 2017 om 12:21

    Misschien een leuke volgende auto voor deze Seat Leon-rijder:
    http://www.hvzeeland.nl/nieuws/31719-auto-opengereten-bij-zware-aanrijding/?utm_source=hvzeeland&utm_medium=website&utm_campaign=home

    Login om te reageren
  7. viezefreddyw zegt

    9 februari 2017 om 12:22

    Een auto voor de écht goede coureurs!

    Login om te reageren
  8. e36thuglife zegt

    9 februari 2017 om 12:24

    Ja leuk die PKtjes maar het blijft gewoon rondjes rijden op een circuit! Geen bomen, geen stenen muurtjes en geen publiek op de baan. Group B blijft de enige echte echte.

    Login om te reageren
  9. rob5nismo zegt

    9 februari 2017 om 12:28

    Daar wil ik ook wel een keer mee brhaaaapen

    Login om te reageren
  10. dutchiehd zegt

    9 februari 2017 om 12:50

    “Schakelen met de hand” overigens wel met een sequentiele bak ?

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      9 februari 2017 om 12:58

      @dutchiehd: ja zonder koppeling en zonder gas loslaten gewoon de volgende versnelling erin rammen met een pook

      Login om te reageren
  11. escort77 zegt

    9 februari 2017 om 13:39

    Mooie computertekening, net echt.

    Login om te reageren
  12. pinut187 zegt

    9 februari 2017 om 14:08

    Das sneller dan de Tesla..

    Login om te reageren
  13. suheyl zegt

    9 februari 2017 om 15:45

    Gave serie, dat rallycross. Lekker explosieve races. Paar rondjes en het is weer gebeurd.

    Login om te reageren
  14. keesssss zegt

    9 februari 2017 om 22:54

    Zal ik ff anders ff met je megane?

    Login om te reageren
  15. mrrallycross zegt

    10 februari 2017 om 09:51

    Het is echt een vet kampioenschap, zeker het kijken waard! Komen steeds meer bekende merken bij

    Login om te reageren
  16. lovecars zegt

    10 februari 2017 om 11:30

    Gewoon Street legal maken en lekker mee scheuren.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North