• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de vernieuwde Skoda Citigo

Auteur: Author, gepost 9 februari 2017 om 12:55 – 41 Reacties

Afbeelding Dit is de vernieuwde Skoda CitigoAfbeelding Dit is de vernieuwde Skoda CitigoAfbeelding Dit is de vernieuwde Skoda CitigoAfbeelding Dit is de vernieuwde Skoda CitigoAfbeelding Dit is de vernieuwde Skoda CitigoAfbeelding Dit is de vernieuwde Skoda Citigo

Dit is de vernieuwde Skoda Citigo
Het Tsjechische stadsrakkertje is lichtjes opgefrist.

Meest in het oog springend is het strakgetrokken snoetje, waardoor de Citigo wat ons betreft behoorlijk veel lijkt op de eerste generatie Toyota Prius. Kan ook aan ons liggen, of aan de after lunch dip. Grille en motorkap zijn lichtjes bijgepunt, evenals de voorbumper en de mistpitten.

Ook het interieur kan er weer even tegenaan met een dashboard dat in de duurdere versies met twee kleuren wordt aangekleed. Ook werden instrumentarium en middenconsole opnieuw ingedeeld. Het motorenaanbod bestaat uit twee driecilinders: een 1.0 MPI met 75 pk en een 60 pk sterke diesel. Ook levert Skoda desgewenst een 1.0 G-TEC met 68 pk die op aardgas loopt.

Ook interessant!

  • Vernieuwde Skoda Karoq
    Vernieuwde Skoda Karoq gaat er ZO uitzien
  • Mijn Auto - De Skoda Citigo E iV van Ramon
  • vernieuwde Skoda Kodiaq
    Vernieuwde Skoda Kodiaq krijgt superbe trekjes
  • Prijzen vernieuwde Kodiaq
    Prijzen vernieuwde Kodiaq bekend gemaakt

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

citigo, facelift, geneve-2017, Skoda

Vorig bericht: « Met deze Mégane willen wij een blokje rond!
Volgend bericht: BMW heeft op social media de grootste »

Lees Interacties

Reacties

  1. janmetdelangeachternaam zegt

    9 februari 2017 om 13:07

    Dan toch liever die paar 100eu meer betalen, iets luxer en betere restwaarde (die up/citigo/mii rijden trouwens wel erg lekker voor zijn klein karretje)

    Login om te reageren
    • janmetdelangeachternaam zegt

      9 februari 2017 om 13:08

      @janmetdelangeachternaam: voor de vw up*

      Login om te reageren
      • futse zegt

        9 februari 2017 om 13:56

        @janmetdelangeachternaam: meer betalen, voor meer restwaarde. Dan financier je zelf je meerwaarde dus.

        Login om te reageren
        • fiestacruizer zegt

          9 februari 2017 om 14:09

          @futse: Tenzij het verschil in restwaarde tussen een Up! En CityGo groter is dan die €100.

          Up! /CityGo/Mii is toch [b]een van de fijnste en meest volwassen A klassers. [/b]Jammer wel dat ze redelijk duur zijn in de opties. Maar ik heb er laatst ‘connected’ Up! Gereden vlak na een nieuwe Koreaanse Karl en zie je toch dat de Up mijlenver vooruit loopt op de concurrentie en dat ze bij de Karl bezuinigd hebben op de verkeerde zaken.

          Verder mooi dat ook Skoda de CityGo weer strakgetrokken heeft. Mooi is nog steeds niet geworden, maar dat compenseert hij met strak weggedrag en prima binnenruimte.

          Login om te reageren
          • knapzuur zegt

            9 februari 2017 om 15:33

            @fiestacruizer: waar heb je die wijsheid vandaan, meest volwassen? Ik kan uit ervaring spreken voor in ieder geval een paar honderd kilometer in een Up!, Picanto en Panda en ik vond de Up! het minste van de 3, de Picanto en Panda zijn alle twee heel sterk, Picanto rijd iets fijner, Panda voelt véél ruimer. Het zijn in vergelijking met jaren ’90 B-segmenters inderdaad hele volwassen fijne auto’s maar in het huidige A-segment vind ik de VAG drieling de minste. De oudere C1/Aygo/107 waren nóg iets minder als je het mij vraagt en de nieuwe zouden veel beter moeten zijn maar daar heb ik geen ervaring mee.

            Login om te reageren
  2. Jochempie zegt

    9 februari 2017 om 13:08

    Ik vind die punten in de motorkap wel leuk staan. Verder is de Citigo het lelijke zusje uit de drieling.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      10 februari 2017 om 07:23

      @Jochempie: Scheelt dat het eeneiige drielingen zijn, hebben ze in ieder geval mekaar nog.

      Login om te reageren
  3. granlusso zegt

    9 februari 2017 om 13:10

    Ik vind die driedeurs toch een heel stuk vlotter ogen! Zag een tijdje geleden een blauwe vijfdeurs Citigo met lichte bekleding en spaakwielen. Zag er nog best klassiek uit! Ik vind ze wel wat hebben. Het is weliswaar saai, maar ze zijn praktisch, goedkoop, guitig en daarmee voor veel mensen erg interessantz

    Login om te reageren
  4. smulders zegt

    9 februari 2017 om 13:16

    Jammer dat dit segment steeds luxer en daarmee duurder wordt. Een paar jaar terug kocht je een A -segment auto voor onder de €10.000. Citigo begint nu bij €11.690. Aygo bij €11.295. Procentueel gezien een hoop meer.

    Zou leuk zijn als de luxe iets omlaag gaat (raamslingers, geen toerenteller, geen airco, geen centrale deurvergrendeling, geen stuurbekrachtiging, geen ESC/TC, geen stop/start, plastic bumpers, geen bandenspanning controle, geen DRL). Gewoon een simpele boodschappenauto voor de vrouw.

    Mijn 107 heeft geen van deze luxe en die is prima om dagelijks een kwartier naar mijn werk te rijden. Gekocht met 7000km op de teller voor slechts €5900. Zou dat graag weer doen, nu de 100.000km in zicht komt.

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      9 februari 2017 om 13:44

      @smulders: Geen stuurbekrachtiging is wel heel extreem. Overigens heeft een 108 die standaard, alleen bij de C1 ontbrak standaard de stuurbekrachtiging ;)

      Login om te reageren
      • smulders zegt

        9 februari 2017 om 14:26

        @granlusso: Op < 800kg en en 155 breed rubber heb je geen stuurbekrachtiging nodig.

        Zit in de Peugeot 107 overigens standaard, heb je gelijk in. Remasistent pas van 2012 en toen werd stabiliteitsregeling ook een optie. Overigens leverbaar vanaf €8990 toen, dus 20% duurder geworden. Krijg je ook meer voor maar het is fijn als je daar voor kunt kiezen.

        Login om te reageren
      • granlusso zegt

        9 februari 2017 om 15:45

        @granlusso: 108 moet 107 zijn natuurlijk

        Login om te reageren
    • reistje zegt

      9 februari 2017 om 15:18

      @smulders: Geen toerenteller is graf irritant en bespaard maar 3 cent. Ik denk dat veel mensen zouden afknappen op geen stuurbekrachtiging.

      Dingen als elektrische rammen skippen zie ik dan nog wel voor mij, zeker als ze de Citigo daarmee wat goedkoper kunnen maken. In plaats van 3 varianten die het zelfde zijn…

      Login om te reageren
      • victornator95 zegt

        10 februari 2017 om 14:34

        @reistje: hoe vaak kijk je nou echt op je toerenteller? Ik denk dat alle kleine beetjes zeker helpen. Stuurbekrachtiging is trouwens wel lekker om te hebben bij het in/uitparkeren

        Login om te reageren
  5. E34M5Touring zegt

    9 februari 2017 om 13:18

    Zou toch leuk zijn als er toch een TSI versie komt. 125-150pk oid. Mooi speelgoed! Leuk als Abarth/Twingo RS concurrent.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      9 februari 2017 om 13:22

      @e34m5touring: Ja, die kans is 0. De Up! GTI krijgt 110-120 pk en die Citigo zal daar nooit aan mogen voorbij gaan van moedertje VW.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        9 februari 2017 om 13:33

        @jochempie: Doelde meer op het feit dat ze allemaal zo’n variant krijgen. Dat er een UP GTI komt wist ik niet.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          9 februari 2017 om 14:36

          @e34m5touring: Ik had hier een link naar een rijimpressie geplaatst, maar linken naar de concurrent mag kennelijk niet.

          Login om te reageren
  6. nautique206 zegt

    9 februari 2017 om 13:44

    60pk diesel??

    Login om te reageren
    • postzegel zegt

      9 februari 2017 om 14:21

      @nautique206: DIESEL!? THIS MUST BE A TYPO!

      Login om te reageren
    • papa zegt

      9 februari 2017 om 15:11

      @nautique206: ik was ook verbaasd, zou die ook in de up komen?

      Login om te reageren
    • karhengst zegt

      10 februari 2017 om 07:26

      @nautique206: wanneer je dusdanige kilometers rijdt dat een diesel zin heeft, dan neem je toch zeker wel iets wat je meer comfort en veiligheid biedt dan deze zelfkastijding op wielen?

      Login om te reageren
      • nautique206 zegt

        10 februari 2017 om 11:33

        @karhengst: volgens mij heeft VAG helemaal geen 60pk diesel in het assortiment..Moet natuurlijk 60 pk benzine zijn, meest verkochte motor in de VAG drieling

        Login om te reageren
        • karhengst zegt

          10 februari 2017 om 20:35

          @nautique206: Misschien nog een paar overgebleven SDI achter in het magazijn gevonden?

          Login om te reageren
  7. JagID3Merc zegt

    9 februari 2017 om 13:49

    Prima auto. De drieling is te krijgen met de MPI als 60 of 75pk en sinds kort ook met de 1.0 tsi met 90pk. Daarnaast is er nog een versie op aardgas.

    Als je de basis wil is dat nog steeds te krijgen. De meest kale versie heeft raamslingers, geen airco, geen centrale vergrendeling etc. Dagrijverlichting zit er standaard op vanwege Europese regelgeving.

    Login om te reageren
    • volvo480gtt zegt

      9 februari 2017 om 15:10

      @citroen4life: dagrijverlichting is niet standaard op een nieuwe KIA Picanto… denk niet dat het verplicht is.

      Login om te reageren
      • JagID3Merc zegt

        10 februari 2017 om 10:32

        @volvo480gtt: https://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-reparatie/autoverlichting-en-autoruiten/soorten-autoverlichting

        Dagrijverlichting is sinds 2011 verplicht op nieuwe auto’s door Europese regelgeving.

        Login om te reageren
        • volvo480gtt zegt

          13 februari 2017 om 09:39

          @citroen4life: bijzonder… nou vooral bijzonder dat de KIA Picanto nu in de showroom staat zonder DRL…

          Login om te reageren
          • JagID3Merc zegt

            13 februari 2017 om 13:56

            @volvo480gtt: Waarschijnlijk heeft de Picanto de Europese typegoedkeuring gekregen voor het ingaan van deze regeling. De Picanto is in 2011 in productie gegaan, dus waarschijnlijk al in 2010 goedgekeurd.

            Login om te reageren
  8. kara zegt

    9 februari 2017 om 13:59

    in dit A- segment zou ik voor de Peugeot 108 Gt-line met 92pk gaan.
    ziet er beter uit, fijne auto en je krijgt wat meer voor je geld.

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    9 februari 2017 om 14:02

    Atmosferische diesel? De 1.0 TSI uit de Up! Komt ook niet?

    Login om te reageren
  10. pinut187 zegt

    9 februari 2017 om 14:11

    Geil ding

    Login om te reageren
  11. fastforward zegt

    9 februari 2017 om 14:44

    Erg fijne wagentjes. Ruimte genoeg, goede bouwkwaliteit en wegligging. Er kan zelfs net een kinderwagen achterin.

    Login om te reageren
  12. Volvo940polar zegt

    9 februari 2017 om 15:17

    Leuke velgen??

    Login om te reageren
    • Volvo940polar zegt

      9 februari 2017 om 15:17

      @volvo940polar: ‘??’ Is hartjesogen emoticon haha

      Login om te reageren
  13. kliko zegt

    9 februari 2017 om 15:36

    Dat witte dashboard en andere plastic rommel. Getver!
    Verder een jaartje een Up! gereden. Echt een prima bakkie. (Ik had de 60pk-versie)
    0-50 ben je best een sprintkoning bij het stoplicht. Daarna is het afgelopen met de pret.
    Auto ligt ook behoorlijk goed op de weg en is fijn om snelweg km’s mee te rijden. Stoelen kunnen wel wat beter…

    Nu met de 1.0TSI, tunen naar de 120 pk ofzo (Heeft de Golf ook met dit blok, dus waarom niet?) dan is het best knallen denk ik! Mooi bommetje waar je iedereen mee zoek rijd.

    Login om te reageren
    • nopetrolnofun zegt

      9 februari 2017 om 22:54

      @kliko: iedereen mee zoek rijdt? Misschien alleen de spaardieseltjes en wat verdwaalde golfjes.

      Login om te reageren
      • kliko zegt

        10 februari 2017 om 07:46

        @nopetrolnofun: Ik denk dat jij onderschat hoe licht deze auto is en wat 100+ pk’s met zo’n klein bakkie doen. Daar hoeft echt geen 300pk in te zitten om plezier mee te hebben hoor…

        Login om te reageren
  14. john4545 zegt

    9 februari 2017 om 15:38

    Geen neus.

    Login om te reageren
  15. mrrallycross zegt

    10 februari 2017 om 09:53

    Dikke up!

    Login om te reageren
  16. Calimero zegt

    11 maart 2017 om 11:53

    Het zal wel aan mij liggen maar ik vind een 5 deurs auto in dit segment nog steeds geforceerd over komen.
    Praktisch zal het zeker wel zijn maar mooi allerminst.Ik vind de VW 3 ling de leukste in het a segment en eigenlijk zijn wat de Panda vanaf 2003 had moeten zijn qua vormgeving/ interieur e.d. Uiteraard dan wel in 3 deurs uitvoering.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North