Een auto met wankelmotor zie je niet zo vaak. Dirk bezit een icoon in sublieme staat. Deze Mazda RX-7!
Lees Interacties
Reacties
Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.
Auteur: RubenPriest, gepost om – 16 Reacties
Een auto met wankelmotor zie je niet zo vaak. Dirk bezit een icoon in sublieme staat. Deze Mazda RX-7!
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Een onverprutste FD3S, ze bestaan dus nog ! 👍🏻
Erg gaaf!
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Beetje vreemd inderdaad wat voor lease constructie zit hier achter?
I.t.t. De RX8 vind ik de RX7 echt een bloedgaaf apparaat.
Prachtig, al jaren een van mijn lievelings auto’s.
Mooie aparte auto. Hij is inmiddels verkocht zie ik in juli 2021. Wel dapper dat Mazda doorging met de wankelmotor, Jammer dat hij niet verder ontwikkeld is net als de tweetaktmotor zitten er blijkbaar toch teveel nadelen aan.
Auto staat nog steeds te koop.
Mooi! Mijn vader heeft ook dit model gehad en het blijft toch wel iets speciaals. Jammer dat Mazda daarna niet meer met een waardige opvolger kwam want de RX-8 was toch iets anders..
Dit is hoe zo’n RX-7 er uit hoort te zien. De velgen matchen het era van deze auto wat mij betreft. Prachtige auto! Dit in tegenstelling tot de vaak met goedkoop plastic overwoekerde varianten uit Japan en elders, laat staan de stortkoker die er vaak onder wordt geschroefd.
2 delige azevs zijn ook wel echt ultieme foute 90’s tuning.
De wielen zijn misschien nog wel zeldzamer dan de wagen :P.
Mooie auto, het lijkt erop dat Dirk hiermee z’n hengeltje uitgegooid heeft op zoek naar een koper die er dik voor wil betalen. En dan op naar een 997 met PDK
Zoals een groot deel van de mensen die er aan mee doen.
Wat dit topic wel een beetje hoog marktplaatsgehalte geeft.
En we daar The Collectables al voor hebben. Plus die Marktplaats topics.
nette wagen! en blij een RX7 FD te zien (ik heb er zelf ook 1 :-D) zeker bij zo’n alge kilometerstand. Niet dat het ergens afbreuk aan doet, maar het lijkt me een USA import R1 (geen open dak maar wel de R1 strutbar vooraan, europese FD’s hadden steeds het hele pakket (Touring R1) -> dubbele oliekoelers, open dak, airco en zwart leder)
Interieur lijkt me ook nieuw gedaan te zijn (je kon ’tan’ als kleur krijgen maar enkel in volleder en het dashboard was dan gewoon zwart) lijkt me wel goed gedaan dus…mooi! en past goed bij de gunmetal buitenkleur.
Mocht Dirk toch nog wat sneller willen gaan, dan raad ik altijd UK aan om dit te laten doen. Ik had een HKS downpipe, zelfgemaakte einduitlaat, apexi intakes (zoals Dirk) en aan Apexi PFC computer en kwam daarmee aan een 275/280pk schat ik. Daarmee liep de auto 275km/u met nog overschot.
die van mij staat onderhand al jaren stil, maar sinds vorig jaar stilaan weer tijd voor aan het maken. dan met een single turbo en ‘built’ motor. buitenkant wordt gewoon OEM+