• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Milieuzone in stadscentra toch uitgesteld…

Auteur: autoblogger, gepost 8 mei 2009 om 15:28 – 23 Reacties

Voorverwarmen niet nodig

De milieuzone, waarbij die smerige trucks zich niet meer binnen de dorps- en stadscentra mogen begeven, lijkt van de baan. Oude, vervuilende bestelauto’s blijven dus gewoon welkom om jonge kinderlongetjes vol te butsen met roet.

Vanaf 2010 zou een groot aantal gemeenten milieuzones instellen, waar oude wagens niet welkom zijn. De nu reeds geflopte minister Cramer (Vrom) heeft daar een dikke streep doorgehaald en meldt dat de maatregel uitgesteld wordt tot zeker 2013, zo schrijft de Telegraaf.

Aanleiding is dat een relatief nieuwe categorie bestelauto’s, verkocht tussen 2000 en 2006, volgens een onderzoek van TNO veel meer stikstofdioxide (NO2) uitstoot dan werd gedacht. Daardoor dreigde de situatie te ontstaan dat oudere bestelauto’s geen vrachtje konden afleveren in de milieuzones, terwijl de meer vervuilende wagens van tussen 2000 en 2006 dat wel mogen.

Ook interessant!

  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Video: asocialen blokkeren verkeer voor burnouts
  • Lezersvraag: wat doe jij bij irritatie in het verkeer?
  • Kinderen naar school brengen met de auto is not done

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

milieu, roetfilter, Verkeer

Vorig bericht: « BMW M3 TV10 van Manhart racing
Volgend bericht: Hoe duur is een Golf GTD? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ferdinand1 zegt

    8 mei 2009 om 15:35

    Van uitstel komt afstel….dom dus.

    Login om te reageren
  2. hanz zegt

    8 mei 2009 om 15:37

    ik krab zowiezo achter mijn oren met die mileuzones, als je zoiets dot, doe het dan goed.

    wat te denken van al die stinkende stadsbussen? die rijden gewoon door.
    scooters op 2 tact ook niet echt fris in de stadslucht..
    in Amsterdam de rondvaartboten dan ook maar afschaffen meteen?

    je kan nog wel ff doorgaan, maar doe het goed, of doe het niet…

    Login om te reageren
  3. JanC zegt

    8 mei 2009 om 15:39

    stadsbussen: 1-op-1 vergeleken met een auto zijn ze meer vervuilend, maar het idee achter een bus is dat er een flink aantal mensen inzitten.

    Login om te reageren
  4. Jochempie zegt

    8 mei 2009 om 15:54

    Die ook allemaal kunnen fietsen?

    Login om te reageren
  5. Jesko zegt

    8 mei 2009 om 16:48

    @Jochempie: Wat is een fietsen? Is dat waar je moe van wordt? Nee dankje, ik pak de auto. Fietsen… dit is 2009 hoor!

    Login om te reageren
  6. Jesko zegt

    8 mei 2009 om 16:49

    *Wat is fietsen? (“een” weg)

    Login om te reageren
  7. AriM6 zegt

    8 mei 2009 om 16:55

    Ik denk niet dat zoiets werkt.
    Als je ze in de steden niet meer laat rijden , zullen ze vast ergens anders naar toe gaan.
    Op die manier verplaats je het probleem.
    Of die oude dingen bij ons hier Rotterdam vervuilen , of dat ze ergens in Friesland zitten. Of je het nou in NL of in China doet. Vervuiling is vervuiling, doe je het in NL dat vervuil je eigenlijk gwn de wereld en niet alleen NL.
    Dus als ze willen dat ze geen vervuiling meer krijgen van oude trucks dan moeten ze het gwn afschaffen.

    Login om te reageren
  8. autoblogger zegt

    8 mei 2009 om 17:02

    PS: oude auto’s blijven dus ook welkom in Amsterdam
    http://www.parool.nl/parool/nl/30/ECONOMIE/article/detail/241644/2009/05/08/Vuile-auto-blijft-welkom-in-de-stad.dhtml

    Brun en Dutch zullen er blij mee zijn…
    http://www.autoblog.nl/archive/2008/03/26/milieuzone-amsterdam-klimaat-investeringsklimaat
    http://www.autoblog.nl/archive/2008/03/27/amsterdam-wat-is-schoon
    http://www.autoblog.nl/archive/2008/03/29/amsterdam-en-milieu-luchtkwaliteit-of-economische-belangen
    http://www.autoblog.nl/archive/2008/04/08/amsterdam-en-wat-als-het-toch-doorgaat

    …

    Login om te reageren
  9. Laurens zegt

    8 mei 2009 om 17:55

    Het grootste probleem in die zones.. is de lucht van ongewassen geitenwollen sokken.. doe daar eens wat aan :lol:

    Login om te reageren
  10. AriM6 zegt

    8 mei 2009 om 18:04

    “Het grootste probleem in die zones.. is de lucht van ongewassen geitenwollen sokken.. doe daar eens wat aan”

    Wat bedoel je daar nou weer mee ?
    In de grote steden zoals Rotterdam , Amstedam , Den Haag enzo ruikt het daar helemaal niet naar.
    En in de dorpen ruik je eerder koeienschijt dan die geiten gedoe wat jij net zei.

    Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    8 mei 2009 om 19:03

    @Laurens .. mooi he ..
    dat ie zogenaamde natuurvriendelijke bosmongolen altijd een stad verkiezen om in te wonen ..

    Login om te reageren
  12. GOD zegt

    8 mei 2009 om 19:12

    @ lincoln

    je slaat de spreekwoordelijk spijker diep in de plank. (om maar een beetje wijs te lullen)

    Login om te reageren
  13. Laurens zegt

    8 mei 2009 om 19:48

    @lincoln

    in de stad kun je je medemens maximaal dwars zitten, volgens mij gaat het de natuurlobby daar meestal om, soort van morele superioriteit :lol:

    Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    8 mei 2009 om 21:07

    Op het nieuws was ook zo’n hippie: Maar het scheelt 40% van het fijnstof als alle oude bestelauto’s geweerd zouden worden, en twee miljoen mensen hebben daar last van! En een milieuzone in stadscentra maken, waar een paar procent van die mensen woont, zou helpen? En 40% minder is nog te weinig voor die mensen? Wat dan? Dan schiet je er dus niets mee op, inderdaad. Lekker bezig!
    Een stad moet bevoorraad worden, op een economische manier. Als die vegaburgerliefhebbende astmalijders nu eens elektrische auto’s gaan schenken aan bedrijven, dat zou zijn zoals het hoort. Zelf oplossen waar je last van hebt.

    @ lincoln; Jij bent de meest wijze man van Nederland. Het is maar dat je het weet.

    Login om te reageren
  15. AriM6 zegt

    8 mei 2009 om 21:21

    LOL @ Lincoln

    Login om te reageren
  16. Jesko zegt

    8 mei 2009 om 22:27

    Weet je wat ik een keer gewoon wil doen?

    Alle hippies van Nederland uitnodigen in een grote conferentie zaal, voor ze gaan staan, op de microfoon tikken en gewoon zeggen: “Fock jullie, hippies.”
    Niet schreeuwend, gewoon heel rustig…. want ik word echt gék van de boomknuffelaars die werkelijk denken dat NEDERLAND een verschil kan maken in de wereld qua vervuiling!

    Login om te reageren
  17. johan zegt

    8 mei 2009 om 23:11

    Oudere bestelbusjes zijn vaak niet meer helemaal in topvorm, waardoor ze in de praktijk wel meer rook uitspugen…
    Daarnaast is afstel van dit voorstel jammer voor het straatbeeld.

    Login om te reageren
  18. lincoln zegt

    9 mei 2009 om 09:37

    onzin preken is altijd gouwe handel ..
    of je nu een hippie bent of een geestelijk lichie ..

    iets wezenlijks uitvinden doen dat soort lui nooit ..
    daar zijn ze stuk voor stuk te achterlijk voor ..

    dood en verderf wensen als toekomstbeeld is eigenlijk al te moeilijk voor ze ..
    daarom schreeuwen die lui bij voorkeur ..

    contraproductief teringvolk ..

    Login om te reageren
  19. Supereikel zegt

    9 mei 2009 om 09:55

    Veel commentaren van randdebielen, die werkelijk niets begrijpen van de effecten van uitlaatgassen en fijnstof. Nadenken, wat is dat??
    Allemaal niet zo erg want die debielen steken de kop in het zand en of je nu stikt door fijnstof of door zand maakt uiteindelijk niks uit.

    Login om te reageren
  20. mashell zegt

    9 mei 2009 om 12:44

    Het schokkende is natuurlijk niet dat de de milieuzones zijn uitgesteld maar dat nieuwere bestelauto’s viezer zijn dan oude. Wat is daar misgegaan?

    Login om te reageren
  21. Jesko zegt

    9 mei 2009 om 13:38

    @Supereikel: Ik begrijp prima de effecten van uitlaatgassen, alleen in de huidige wereld moeten we nou eenmaal een economie draaiende houden, dit soort verboden helpt daar niet bij. Denk aan verschillende kleine ondernemers die niet het geld hebben voor een nieuwere schonere bus.
    Plus vind ik het naïef dat we in Nederland werkelijk denken een verschil te gaan maken op de wereldkaart der vervuiling. Het enige wat we hier kunnen verbeteren is de luchtkwaliteit in de steden.

    Wij arme Nederlanders betalen ons blauw voor een beter milieu, terwijl ze in China het begrip CO2-uitstoot niet eens in de mond nemen. Door grote landen als China, Rusland en Amerika gaat de wereld naar de klote, niet door kleine landen als Nederland.

    Login om te reageren
  22. BananaFlip zegt

    10 mei 2009 om 10:19

    Waarom zou je ook met een klassieker het centrum in willen.
    Dan ga je toch lekker over landweggetjes en/of bergweggetjes scheuren.
    Voor de bestelwaggels wordt dit dan wel een probleem…

    Login om te reageren
  23. JanC zegt

    11 mei 2009 om 12:04

    Mooie Mack daar op die foto!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North