• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mini Cooper S door MK-motorsport

Auteur: Dennis, gepost 14 juni 2006 om 22:08 – 13 Reacties

Mini Cooper S Mk-Motorsport

Onder het mom van “less is more” is tuner MK-Motorsport met de Mini Cooper S aan de slag gegaan. Het resultaat: een ingrijpend en nogal pittig geprijsd tuningpakket. Uit Carbon werd een nieuwe neus vervaardigd die daardoor nog maar 4,6 kilo weegt in plaats van 30 kilo. Zo’n luchtig neusje kost je 2.895 euro. De kofferklep zal binnenkort ook uit Carbon worden vervaardigd.

Het blok liet MK met rust, maar voor 4.500 euro, worden rondom de motor erg leuke dingen gedaan. Het “less is more” credo wordt dan weer vergeten en met name de aanpassingen aan de compressor zijn erg aangenaam. Deze zorgen ervoor dat de Cooper S zuiniger rijdt, maar met de upgrade van 170 pk naar 230 pk zal dit in de praktijk waarschijnlijk niet resulteren in een goedkopere kassabon bij de benzinepomp. Helaas doet MK-motorsport geen uitspraken over de prestaties, maar met 60 extra pk en een flinke gewichtsreductie, moeten dit leuke cijfers worden.

Het extra vermogen wordt begeleid door een geheel nieuw remsysteem, met intern geventileerde en geperforeerde remmen. Zo’n setje kost voor de voorwielen 3.340 euro. Op de achterwielen blijven de standaard remklauwen behouden en kost de upgrade 905 euro.

Al met al verschrikkelijk veel geld, dus ik ben zo ontzettend benieuwd naar de prestaties (via: autovibes.be).

Ook interessant!

  • Er klopt iets niet aan deze MINI Cooper
  • Nederlandse prijs MINI Rockingham GT bekendgemaakt
    Nederlandse prijs MINI Rockingham GT bekendgemaakt
  • En daar is de vernieuwde MINI John Cooper Works
  • MINI Cooper SE met daktent ideaal voor Hollandse vakantie

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

cooper-s, MINI, tuning

Vorig bericht: « Nieuwe Mercedes CL eindelijk naakt
Volgend bericht: Spykerlog is live voor Le Mans »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jan zegt

    14 juni 2006 om 22:14

    Maar ik heb gehoord dat carbon niet goed tegen de zon kan
    fietsen die van carbon zijn mag je niet te lang in de zon laten staan, is dit dan ook het geval bij auto’s? Zal nu wel niet neem ik aan, als je dak van je M6 ineens zou inzakken…

    Login om te reageren
  2. SimonMc zegt

    14 juni 2006 om 23:06

    Of van je M3 CSL

    Er bestaan trouwens ook verschillende stucturen in carbon, waarschijnlijk zal het daarmee te maken hebben.

    Login om te reageren
  3. Turbopaultje zegt

    15 juni 2006 om 07:30

    Carbondelen kunnen niet zomaar als replacement equipment gemonteerd worden. Die moeten ook goedgekeurd worden, dus no worries.

    Wel heftige prijzen, vooral voor een setje leuke remmen. Daar kun je een aardig setje competition klauwen en schijven voor krijgen…..

    Benzineverbruik, mwaoo. zo ongeveer 16-18l als je lekker doortrapt ? Heb in een weekend met een JCW 22l gehaald…..

    Login om te reageren
  4. Mpower zegt

    15 juni 2006 om 10:57

    mooi autotje, erg leuk om te zien rijden maar ik zou er geen kopen

    Login om te reageren
  5. Mpower zegt

    15 juni 2006 om 11:12

    ook schattig: http://www.da-motorsport.com/projeler/cooper/index.htm

    Login om te reageren
  6. silasse zegt

    15 juni 2006 om 13:02

    wel duur voor een jannet wagen vind ik

    Login om te reageren
  7. JeffreyG zegt

    15 juni 2006 om 15:05

    velgen staan hem niet echt goed
    orgineel vind ik een Cooper S al mooi genoeg
    hoeft helemaal niks aan gedaan te worden wil je opvallen ;)

    Login om te reageren
  8. Aston Martin zegt

    15 juni 2006 om 20:12

    ‘jannet wagen’? Een mini is een hele coole wagen en het wil helemaal niet zeggen dat wanneer je er als man mee rijdt dat je dan een ‘jannet’ bent! Moet iedereen dan volgens jou met een mercedes of bmw rijden? Ik zou die illusie maar snel uit je hoofd zetten. Je mag mensen niet veroordelen op basis van hun auto.

    Login om te reageren
  9. SimonMc zegt

    15 juni 2006 om 20:17

    Ik denk niet dat een mini cooper een janet wagen is, omdat -om het maar zo grof te zeggen, janetten een comfortabele auto zouden verkiezen.
    En ik vind dat hij dat nu net niet is, de vering is gewoon steenhard en zeker bij de S versie.
    En heb zelf al met een getunede S-versie meegereden, en ik kan u verzekeren, dit is een auto met balls !
    Doordat hij zo klein is, zo laag bij de grond is en de vering zo steenhard is, rijdt hij als een kart.

    Login om te reageren
  10. silasse zegt

    16 juni 2006 om 11:49

    @Aston Martin en Simonmc
    Aangevallen?
    mss zijn jullie wel dan janetten haha lol

    Nee nee maar ik vind dat die wagen gwn een janetten wagen is ni meer.
    Hij spreekt me voledig ni aan waardoor ik die een janetten wagen noem.

    Login om te reageren
  11. Aston Martin zegt

    16 juni 2006 om 15:32

    beetje (veel) macho silasse?

    Login om te reageren
  12. silasse zegt

    16 juni 2006 om 20:19

    bwa… ja een beetje wel ja…

    Login om te reageren
  13. Dr.BAS zegt

    1 juli 2006 om 12:40

    wel leuk als je zo een mercedes s klasse kan voorbysteke

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North