Onder het mom van “less is more” is tuner MK-Motorsport met de Mini Cooper S aan de slag gegaan. Het resultaat: een ingrijpend en nogal pittig geprijsd tuningpakket. Uit Carbon werd een nieuwe neus vervaardigd die daardoor nog maar 4,6 kilo weegt in plaats van 30 kilo. Zo’n luchtig neusje kost je 2.895 euro. De kofferklep zal binnenkort ook uit Carbon worden vervaardigd.
Het blok liet MK met rust, maar voor 4.500 euro, worden rondom de motor erg leuke dingen gedaan. Het “less is more” credo wordt dan weer vergeten en met name de aanpassingen aan de compressor zijn erg aangenaam. Deze zorgen ervoor dat de Cooper S zuiniger rijdt, maar met de upgrade van 170 pk naar 230 pk zal dit in de praktijk waarschijnlijk niet resulteren in een goedkopere kassabon bij de benzinepomp. Helaas doet MK-motorsport geen uitspraken over de prestaties, maar met 60 extra pk en een flinke gewichtsreductie, moeten dit leuke cijfers worden.
Het extra vermogen wordt begeleid door een geheel nieuw remsysteem, met intern geventileerde en geperforeerde remmen. Zo’n setje kost voor de voorwielen 3.340 euro. Op de achterwielen blijven de standaard remklauwen behouden en kost de upgrade 905 euro.
Al met al verschrikkelijk veel geld, dus ik ben zo ontzettend benieuwd naar de prestaties (via: autovibes.be).
Jan zegt
Maar ik heb gehoord dat carbon niet goed tegen de zon kan
fietsen die van carbon zijn mag je niet te lang in de zon laten staan, is dit dan ook het geval bij auto’s? Zal nu wel niet neem ik aan, als je dak van je M6 ineens zou inzakken…
SimonMc zegt
Of van je M3 CSL
Er bestaan trouwens ook verschillende stucturen in carbon, waarschijnlijk zal het daarmee te maken hebben.
Turbopaultje zegt
Carbondelen kunnen niet zomaar als replacement equipment gemonteerd worden. Die moeten ook goedgekeurd worden, dus no worries.
Wel heftige prijzen, vooral voor een setje leuke remmen. Daar kun je een aardig setje competition klauwen en schijven voor krijgen…..
Benzineverbruik, mwaoo. zo ongeveer 16-18l als je lekker doortrapt ? Heb in een weekend met een JCW 22l gehaald…..
Mpower zegt
mooi autotje, erg leuk om te zien rijden maar ik zou er geen kopen
Mpower zegt
ook schattig: http://www.da-motorsport.com/projeler/cooper/index.htm
silasse zegt
wel duur voor een jannet wagen vind ik
JeffreyG zegt
velgen staan hem niet echt goed
orgineel vind ik een Cooper S al mooi genoeg
hoeft helemaal niks aan gedaan te worden wil je opvallen ;)
Aston Martin zegt
‘jannet wagen’? Een mini is een hele coole wagen en het wil helemaal niet zeggen dat wanneer je er als man mee rijdt dat je dan een ‘jannet’ bent! Moet iedereen dan volgens jou met een mercedes of bmw rijden? Ik zou die illusie maar snel uit je hoofd zetten. Je mag mensen niet veroordelen op basis van hun auto.
SimonMc zegt
Ik denk niet dat een mini cooper een janet wagen is, omdat -om het maar zo grof te zeggen, janetten een comfortabele auto zouden verkiezen.
En ik vind dat hij dat nu net niet is, de vering is gewoon steenhard en zeker bij de S versie.
En heb zelf al met een getunede S-versie meegereden, en ik kan u verzekeren, dit is een auto met balls !
Doordat hij zo klein is, zo laag bij de grond is en de vering zo steenhard is, rijdt hij als een kart.
silasse zegt
@Aston Martin en Simonmc
Aangevallen?
mss zijn jullie wel dan janetten haha lol
Nee nee maar ik vind dat die wagen gwn een janetten wagen is ni meer.
Hij spreekt me voledig ni aan waardoor ik die een janetten wagen noem.
Aston Martin zegt
beetje (veel) macho silasse?
silasse zegt
bwa… ja een beetje wel ja…
Dr.BAS zegt
wel leuk als je zo een mercedes s klasse kan voorbysteke