• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MINI Cooper SE met daktent ideaal voor Hollandse vakantie

Auteur: RubenPriest, gepost 19 mei 2021 om 10:01 – 20 Reacties

MINI Cooper SE met daktent ideaal voor Hollandse vakantie

Geruisloos op vakantie, zo stoor je de flora en fauna ook niet. Best kek, zo’n daktent op je MINI Cooper SE. Ideaal voor in Nederland

Meer lifestyle dan dit wordt het niet natuurlijk. MINI introduceert de mogelijkheid om een daktent te installeren op de Cooper SE Countryman ALL4 en de Cooper SE. Het gaat hier om MINI Original Accessories, items die je via de dealer kunt aanschaffen.

Je hebt wel dakrails nodig om de tent te kunnen bevestigen. Dakrails maken onderdeel uit van de ALL4 Trim of het Classic Plus Package. Met een daktent en bagage achterin de MINI’s moet je er wel rekening mee houden dat dit invloed heeft op de actieradius. In het geval van de Cooper SE Countryman ALL4 is dat een wat minder issue, aangezien dit een plug-in hybride is.

  • mini cooper se daktent
  • mini cooper se daktent
  • mini cooper se daktent
  • mini cooper se daktent

Actieradius

Met de Cooper SE moet je wel de range goed in de gaten houden. Overigens zegt MINI niet wat het effect is van de daktent op de actieradius van de auto’s. Standaard heeft de MINI Cooper SE een actieradius tussen de 203 kilometer en 234 kilometer. Met de Cooper SE Countryman ALL4 kun je maximaal 59 kilometer volledig elektrisch rijden.

Voor een rit naar het buitenland is de Cooper SE Countryman ALL4 beter geschikt. Met de MINI Cooper SE en een daktent zou mijn voorkeur voor een vakantie in de buurt zijn. Mik op een realistische actieradius van zo’n 150 kilometer in de praktijk. Met een bruto capaciteit van 32,6 kWh heeft de Cooper SE gewoon een kleine accu waar je niet ver mee gaat komen. Zelfs zonder daktent en bagage is het al geen topper om afstanden mee te rijden. Het voordeel is wel dat je op sommige luxe campings kunt laden, waardoor de rit naar een volgende bestemming of naar huis begint met een volle accu.

De tent komt met een stevige aluminium ladder zodat je er comfortabel in kunt klimmen. Er kunnen maximaal twee personen slapen in de tent. De tent beschikt onder andere over netten om toch frisse lucht te krijgen, terwijl muggen en ander vliegende rampen niet binnen kunnen komen.

Ook interessant!

  • Er klopt iets niet aan deze MINI Cooper
  • Nederlandse prijs MINI Rockingham GT bekendgemaakt
    Nederlandse prijs MINI Rockingham GT bekendgemaakt
  • En daar is de vernieuwde MINI John Cooper Works
  • Mini vijfdeurs
    Vernieuwde Mini vijfdeurs heeft multitone dak

Nieuwste artikelen

  • Configureer een BMW alsof het weer 2005 is
  • ‘Verboden’ versie van de Toyota GR Supra bestaat nu alsnog
  • Controversiële crossover gaat nóg controversiëler worden
  • Een voorproefje op de nieuwe 911 GT2 RS
    Een voorproefje op de nieuwe 911 GT2 RS
FacebookTweetPinLinkedIn

cooper-se, countryman, Elektrisch, MINI, tenten, Vakantie

Vorig bericht: « Bugatti Chiron 4-005 mag nu met pensioen
Volgend bericht: Kijk, zo ziet de Jaguar E-Pace er al een stuk beter uit »

Lees Interacties

Reacties

  1. dree16v zegt

    19 mei 2021 om 10:11

    Dat is ook een oplossing voor een kleine actieradius….

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      19 mei 2021 om 15:14

      @dree16v: een nog kleinere actieradius?

      Login om te reageren
      • seanxtype zegt

        19 mei 2021 om 15:53

        @boomhauwer: nee de mogelijkheid om elke 100 km slapend door te brengen als je aan het laden bent.

        Login om te reageren
      • dree16v zegt

        19 mei 2021 om 15:58

        @boomhauwer: Ja dat ook, maar voor het geval je door de kleine actieradius niet in één dag op je bestemming komt kun je in elk geval onderweg pitten!

        Login om te reageren
  2. mashell zegt

    19 mei 2021 om 10:27

    De achterbank van zo’n MINI is wat krap maar op deze manier kun je ook met een MINI met iemand (op een afgelegen plaat, of in de winkelstraat, net wat je ding is) de koffer in gaan…

    Login om te reageren
  3. erce zegt

    19 mei 2021 om 10:38

    Toffe tent, al even verkrijgbaar idd op de countryman. Maar reken er maar op dat zo’n ding op je dak nog wel wat van de actieradius afsnoept.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      19 mei 2021 om 17:52

      Vergeet geen fiets mee te nemen. De meeste campings liggen nogal afgelegen, maar laadpalen zijn nog geen algemeen voorkomende voorziening op campings…

      Login om te reageren
  4. towi1989 zegt

    19 mei 2021 om 10:59

    Ben benieuwd hoe dat gaat icm keyless go. Als je bovenin ligt te slapen, ligt de sleutel dan niet te dicht bij de auto om te voorkomen dat iedereen de deur zomaar kan ontgrendelen?

    Login om te reageren
  5. potver7 zegt

    19 mei 2021 om 11:41

    Nou, doe mij maar een opblaastent van de Decathlon, met het geld dat ik dan overhou huur ik wel een auto waar de rest van de kampeeruitrusting wél in past.

    Leuk idee zo’n daktent, maar voor 99,9% van de kampeerders slaat zo’n ding helemaal nergens op. Met ‘lifestyle’ heeft ’t ook al niks te maken: levensgevaarlijk als je er ’s nachts uit moet om de Prosecco weg te brengen.

    Ben trouwens wel benieuwd wat er gebeurt als je zo’n ding ’s morgens dichtklapt terwijl hij zeiknat is van de regen en/of dauw. Heb je dan ’s avonds een zeiknat matras?

    Login om te reageren
  6. alassad zegt

    19 mei 2021 om 12:00

    Als je er met 2 man in ligt, kan het dak dat dan wel aan? Dacht dat de meeste autos een max daklast van 100kg hebben..

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 mei 2021 om 13:46

      De daklast is heel vaak 100 of zelfs 75kg. Maar dat is rijdend, meestal kun je als de auto geparkeerd er heel veel meer op kwijt. Dus met twee man in dat tentje is helemaal prima.

      Login om te reageren
  7. jmeverts zegt

    19 mei 2021 om 12:35

    Maximale daklast is toch vaak niet meer dan 100 kg. Dus ben benieuwd wat voor mensen hier met zn tweeen kunnen slapen

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      19 mei 2021 om 14:04

      @jmeverts: die daklast is voor tijdens het rijden. De meeste auto’s kunnen prima zichzelf dragen in stilstand. Tijdens het rijden zijn de krachten veel hoger en abrupter.

      Login om te reageren
      • jmeverts zegt

        19 mei 2021 om 16:29

        @flutterby: nooit geweten dat daar onderscheid in gemaakt wordt maar klinkt erg aannemelijk

        Login om te reageren
  8. PunicaOase zegt

    19 mei 2021 om 12:39

    Apart, de Clubman mag max. 60 kg op z’n dak hebben.. verbaasd me sterk dat deze modellen dan ineens minimaal 150 kg aankunnen..

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      19 mei 2021 om 14:05

      @punicaoase: 1000 kg is waarschijnlijk ook geen probleem, tot je ermee gaat rijden.

      Login om te reageren
  9. negennegenzest zegt

    19 mei 2021 om 13:11

    Eugh… de daktent is de nieuwe auto-insta hype. Net als busjes dat vorig jaar waren.

    Login om te reageren
  10. rikus zegt

    19 mei 2021 om 14:56

    Oke.. Maar er is toch werkelijk niemand die het koopt én gebruikt?!

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      19 mei 2021 om 17:49

      Het gaat erom dat mensen het kopen. Ofze het gebruiken is volkomen irrelevant. LIever niet zelfs, want dan kopen ze volgend jaar de volgende hype.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 mei 2021 om 19:14

      Alleen al de seks in dat tentje op het dak midden op de camping lijkt me een reden om zo’n tent te kopen… Hmm, ze zegt “ben je nou helemaal gek geworden?”. Dus ik ben bang dat je gelijk hebt, niemand koopt er eentje…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North