• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mini Crossman spyshots

Auteur: sir_smokalot, gepost 8 januari 2008 om 14:22 – 36 Reacties

Kijk daar, een grote MINI! “Zo zeg, da’s boeiend! Boeiend! Boeiend! Interessant!”

Het mag duidelijk zijn dat ondergetekende niet heel veel heeft met het uitmelken van het MINI-concept. Maar voor de liefhebbers: de Crossman (impressie hier) is voor het eerst duidelijk van dichtbij op de foto gezet. Hierbij kreeg de fotograaf zelfs de gelegenheid een upskirt van de SAV te maken. Het differentieel verraadt hierbij dat er voor het productiemodel vierwielaandrijving voorhanden zal zijn.

De Crossman zal door Magna Steyr in Graz (Oostenrijk) worden gebouwd, op hetzelfde platform als de BMW X1. De styling ziet er allesbehalve spannend uit, maar wie weet zit er nog wat verrassends onder de camoufllage.

De volledige fotoreeks is bij Auto Express te bekijken..

Ook interessant!

  • Video: Kever sluit deur van Mini
  • MINI Strip is de definitie van een kale auto
    MINI Strip is het tegenovergestelde van full option
  • Mini Urbanaut
    Mini Urbanaut is ruimer dan Utrechtse studentenflat
  • Deze oude Mini is eigenlijk gloednieuw

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

crossman, MINI, spyshot

Vorig bericht: « Lexus IS-F racing concept goes orange [updated]
Volgend bericht: 9ff GT9 Top Speed Run faalt jammerlijk »

Lees Interacties

Reacties

  1. Poekie Lauda zegt

    8 januari 2008 om 14:32

    Ziet er uit als een ietsiepietsie hogere Clubman, maar BMW moet op houden met het Mini concept uitmelken, die dingen worden alleen maar lelijker en slechter :(

    Login om te reageren
  2. diederick zegt

    8 januari 2008 om 14:32

    is dit niet gewoon een 4 wiel aangedreven clubman
    ik verwachte wel wat meer van de crossman

    Login om te reageren
  3. floryn zegt

    8 januari 2008 om 14:34

    ik zie niks afwijkends eigenlijk misschien een clubman uit proporties

    Login om te reageren
  4. GeoBem007 zegt

    8 januari 2008 om 14:35

    Mini op hoge poten.. Nu wel potentieel om een RWD-Mini te maken :D

    Login om te reageren
  5. floryn zegt

    8 januari 2008 om 14:36

    nou ik vind de clubman wel gelukt eigenlijk ik zag m laatst voor het eerst staan aan de königsallee in Düsseldorf en het zag er best urban chic uit

    Login om te reageren
  6. auto-gek zegt

    8 januari 2008 om 14:36

    gemiste kans…….. (als het uiterlijk zo blijft!)

    Login om te reageren
  7. R. Lestat & Dr. Waflo zegt

    8 januari 2008 om 14:42

    Met die 2 openklappende achterportieren is het meer een Mini Hearse…

    Login om te reageren
  8. Delta HFan zegt

    8 januari 2008 om 14:45

    mini is toch mini? en daar moet je geen maxi van maken.

    Login om te reageren
  9. stefan zegt

    8 januari 2008 om 14:49

    altijd mooi, zon stuk plakband op wielen

    Login om te reageren
  10. vin zegt

    8 januari 2008 om 14:53

    Hahaha, mooi om Hans Teeuwen te citeren :)
    Al gaat zijn “Zo zeg, da’s boeiend! Boeiend! Boeiend! Interessant!” hier natuurlijk op voor meer auto’s dan alleen de crossman…

    Login om te reageren
  11. jamesBrown zegt

    8 januari 2008 om 15:03

    Meer een soort mini-lijkwagen zo :)

    Login om te reageren
  12. Dreeeeee zegt

    8 januari 2008 om 15:09

    Ze worden almaar lelijker, het is al jammer dat de BMW Mini uberhaupt verkocht wordt, jammer dat ze het nòg verder uitmelken.

    Login om te reageren
  13. ML zegt

    8 januari 2008 om 15:10

    Doet me niks denken aan een SUV of een SAV, maar meer aan een concept als de Panda 4×4. Een auto die er tamelijke gewoon uitziet, maar wel waar maakt wat een SUV slechts probeert uit te stralen.
    In iedergeval leuk dat je straks ook een Mini kan rijden als je in een omgeving woont die dat verreist.

    Login om te reageren
  14. Alfa Lima Foxtrot Alfa zegt

    8 januari 2008 om 15:13

    schoenmaker…..

    Login om te reageren
  15. Peter zegt

    8 januari 2008 om 15:13

    Hier staat nog wel een aardige impressie: http://www.autowereld.com/spyshots/detail.asp?artikel=5583
    Wat denken jullie is die realistisch? Lijkt mij wel aardig, vooral omdat het een vijfdeurs is.

    Login om te reageren
  16. Alfa Lima Foxtrot Alfa zegt

    8 januari 2008 om 15:14

    … blijf bij je leest…..

    Login om te reageren
  17. als ik het geld had . . . zegt

    8 januari 2008 om 15:15

    zucht . . .
    De gewone versie iets verhogen, als je geluk hebt 4WD en wat grijze plastic bumpers.
    ford
    het resultaat:
    http://www.autointernationaal.nl/img/Image/FusionCaleroA2.jpg
    skoda
    http://static.autoblog.nl/images/wp/Parijs/skoda_octavia_scout_parijs01.jpg
    seat
    http://www.tuning-blog.net/wp-content/uploads/2007/05/seat-altea_1.jpg

    Login om te reageren
  18. Dotternetta zegt

    8 januari 2008 om 15:16

    ik ben eigenlijk allang weer uitgekeken op de mini..

    Login om te reageren
  19. Floris zegt

    8 januari 2008 om 15:22

    Uitmelken? Bijna elke auto is in meerdere varianten te koop. Dat heet dan ook uitmelken? Welcome to 95% van alle modellen op de markt.

    Login om te reageren
  20. Tom# zegt

    8 januari 2008 om 15:23

    dit is toch geen ‘mini’ meer.. net als de rest van de huidige modellen.

    Login om te reageren
  21. Alwood zegt

    8 januari 2008 om 15:26

    lelijk :| en dat terwijl ik de originele “new mini” begin te accepteren ;) die hele stationmini lijkt me trouwens ook wat in het vaarwater van de 1-serie zitten… schrappen die boel!

    Na het vernietigende oordeel van jeremy over de rijkwaliteiten van de clubman lijkt me trouwens dat deze helemaal niet geprobeerd hoeft te worden. Gewoon een log net-niet-klein wagentje.

    Login om te reageren
  22. Alwood zegt

    8 januari 2008 om 15:27

    enneh… laat die beierts eens een soort van panda/aygo concurrent maken met het mini-merkje erop. Lijkt me wel leuk :)

    Login om te reageren
  23. carsofcoolhaven.nl zegt

    8 januari 2008 om 15:29

    Zag gister voor het eerst een Clubman in levende lijve, en het heeft dus echt helemaal niks meer met een mini te maken. Nu was het al erg vergezocht om in de normale nieuwe mini een mini te zien, maar goed. Laten we de vooruitgang in veiligheidsnormen, etc. maar even als mantel der liefde gebruiken om de onzinnigheden en de breuk in het gedachtengoed achter de mini te camoufleren. Maar versies als de Clubman en de Crossman… tsja. Daar kan je toch met de beste wil ter wereld niet serieus meer naar kijken als zijnde een mini? Noem het dan ook niet zo!

    Maar ja, het uitmelken van namen hou je niet tegen… en zolang ze het nog niet zo erg maken als wat Fiat met de multipla heeft gedaan (voor de liefhebbers, ik heb wat foto’s van de ‘originele’ online staan, ter vergelijk…) komen ze er nog mee weg ook

    Login om te reageren
  24. Chrisrdam zegt

    8 januari 2008 om 15:31

    Hebben jullie nou niet door dat dit een MULE is? Gewoon een clubman met de techniek van de crossman onder het plaatwerk…

    Login om te reageren
  25. ML zegt

    8 januari 2008 om 15:33

    @Floris
    Helemaal gelijk jij!
    Dit wordt gewoon een nette en echte uitvoering van een off road versie ipv een Scenic, Altea, Polo nep-off road versie met plak plastic, die niks extra’s kunnen.

    Login om te reageren
  26. Tinos zegt

    8 januari 2008 om 15:57

    @Chrisrdam: als het een mule is, waarom dan dat camouflage plastic?
    Gek trouwens, heb door dat zwarte plastic associaties met een lijkauto. Nog ff ietjes langer maken die mini en het is weer eens wat anders dan een mercedes.

    Login om te reageren
  27. Chrisrdam zegt

    8 januari 2008 om 15:59

    @ Tinos

    Als het geen mule was waarom dan meteen een S versie? (zie embleem zijkant)

    Login om te reageren
  28. VonStroke zegt

    8 januari 2008 om 16:08

    Och god, wat is dit nu toch weer allemaal. Dit gaat toch nergens meer over? Ze zijn daar helemaal de weg kwijt. Ze zouden beter eens een echte ‘mini’ maken. Noem deze anders maar Maxi.

    Login om te reageren
  29. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    8 januari 2008 om 16:11

    Als ze DIT al een SUV noemen tegenwoordig…

    Die link naar Autowereld zegt genoeg: daar staat ‘ie in een plasje wat van 3 cm diep en je ‘ziet hm denken’: help, mijn wielen worden nat!!!

    LOL

    Login om te reageren
  30. Tinos zegt

    8 januari 2008 om 16:20

    @ Chrisrdam: heb je een punt. Merkwaardig.
    Zitten trouwens zelfs sensors voor de achteruitrijbliep in de achterbumper. Dus ook de testrijders hebben last van die raampjes achter.

    Login om te reageren
  31. Thom zegt

    8 januari 2008 om 16:28

    who who, een clubman met dickteep….

    Login om te reageren
  32. de Gatpukkel actiegroep zegt

    8 januari 2008 om 16:33

    Persoonlijk ben ik ook niet zo voor al dat uitgemelk. Maar het is nu eenmaal een feit dat dure merken kleine auto’s met weinig co2 moeten gaan maken om zich te wapanen tegen de toekomst…

    Login om te reageren
  33. Mustang zegt

    8 januari 2008 om 16:44

    Gewoon een clubman!:O kzie der niet veel nieuws aan..

    Login om te reageren
  34. S65 AMG zegt

    8 januari 2008 om 17:13

    Ik zag vanmorgen nog een Mini Clubman..Hoe lelijk kan een auto zijn?

    Login om te reageren
  35. Aston Martin freak zegt

    8 januari 2008 om 18:58

    Laat me niet lachen, alsof ze de mini op een pijnbank hebben gelegt en een beetje hebben uitgeroken.

    Login om te reageren
  36. Matthis zegt

    9 januari 2008 om 17:12

    Bah wat een vuige bak

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North