“Ha!” moet Mini gedacht hebben. “Als we onze testauto op deze manier camoufleren kunnen we iedereen dwingen er positief over te schrijven!” Helaas, wij trappen er niet in en vinden het nog steeds behoorlijk onlogisch om een Mini groter te maken. Deze rare auto werd in Lapland op de gevoelige plaat vastgelegd.
De verwachting is dat we de productieversie van de Maximini nog dit jaar mogen aanschouwen; in 2010 zal de auto op de markt komen. De naam is nog niet bekend, maar wij gokken nog altijd op Crossman. Onder de kap vinden we naar alle waarschijnlijkheid de 1,6 liter turbomotor terug die we ook uit de Cooper S kennen, wellicht met nog ietsje meer ‘oomph’ voor de extra vetrolletjes.
Magna Steyr in Oostenrijk, onder andere bekend van de BMW X3, zal per jaar 80.000 stuks van het bolle kindje gaan produceren. Da’s best veel, maar ze zullen wel weten wat ze doen.
Klik door naar WorldCarFans voor de foto’s!






Bah..
Zelf een grote MINI-fan, we hebben er ook eentje, maar dit.. Neen. Dit echt niet!
oomph?
Dit kaapt het hele “mini-gevoel” weg met zo’n auto, maar hij zal toch wel redelijk verkopen denk ik…
Een kleinere Mini zou ik nog snappen maar dit is echt onzin. Hopen ze met twee extra deuren een nieuwe markt aan te boren? Ik ben bang dat het imago van de Mini aangetast wordt en dat deze opgepompte nepmini het einde van het merk in zal luiden. Dus.
Dit nieuws is toch al enkele maanden oud?
(zie http://www.autoblog.nl/archive/2008/10/17/eerste-spyshots-mini-crossover-suv-ding )
Beeetje jammer weer dit..
Maarja er zal ongetwijfeld wel weer een doelgroep voor zijn.
Ga dan voor een Mini coupé, met een strakke daklijn,
kom niet met zon achterhaald station model…
Moet gelijk aan die houten auto’s van vroeger denken als ik dit zie…
@Carmeleon: Whoops! Maarre, het zijn wel nieuwe foto’s. :oops:
De naam Mini staat voor klein en dan komen ze opeens met een Crossman versie aanzetten. :lol:
Dat past echt niet bij Mini. Straks komen ze ook nog met een sedan aanzetten…
zeg euhm, hoe moet de pasagier achter de bestuurder instappen? Er zit geen klink aan die deur…
en passagier spel je met dubbel s natuurlijk.
Volgens MINI (Ian Robertson) gaat ie in elk geval GEEN Crossman heten. Maar hoeveeel die uitspraak waard is zullen we nog maar moeten zien…
It’s just ain’t Mini no more. Now it’s Biggi :lol:
they build a Huge Small car… a Big Mini….
is dit soms een nederlands idee?
wij zijn namelijk erg goed in onze taal met combinaties zoals:
een groot kindje…
een kleine epidemietje…
Dat zat eraan te komen. Om de omzet te verhogen, moet men grotere volumemodellen gaan produceren. Het maakt daarbij niet uit hoe erg het indruist tegen de merkfilosofie. Het overleven is nog steeds belangrijker dan filosofie en imago samen. Niet waar Porsche??? (met die stinkende diesel…)
BMW doet dat de laatste tijd ook bij hun eigen modellen, dus daar zal die camo wel vandaan komen.
dat kun je toch niet meer mini noemen
Dat dak ontwerp komt rechtstreeks van een Toyota FJ Cruiser….
je-zus
wat voor designer hebben ze daar..
wat een lelijke auto hij lijkt beetje op clubman maar deze is lelijker
voor de dikkenekken die denken dat ze niet-dikkenekkerig voor de dag komen…
allemaal de schuld van BMW