• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mini Crossover Concept in Parijs: kleine Mini’s worden groot

Auteur: Wouter, gepost 5 oktober 2008 om 15:46 – 30 Reacties

Mini Crossover Concept


Op de MINI-stand werden we overvallen door vragen. Waarom staat er altijd een DJ met harde muziek op de stand? Waarom staan de auto’s altijd weggepropt en kun je ze eigenlijk niet goed bekijken? Wie zit er te wachten op een MINI SUV?

Die laatste vraag is wellicht de belangrijkste: is er daadwerkelijk een markt voor kleinere SUV’s met een prijskaartje die wellicht helemaal niet zo klein is. BMW lijkt er wel in te geloven, want in Parijs onthulden ze zowel de BMW X1 als deze Mini Crossover Concept. Persoonlijk vind ik het niet bij de “heritage” van MINI passen om met een SUV te komen. Lichtvoetig en compact zijn per definitie geen woorden die echt 100% bij een SUV passen. Hoe goed sommige SUV’s ook zijn, de vergelijkbare station rijdt altijd beter.

Ook interessant!

  • Mini Urbanaut
    Mini Urbanaut is ruimer dan Utrechtse studentenflat
  • Video: Kever sluit deur van Mini
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • nieuwe Maserati crossover
    Nieuwe Maserati crossover niet te stoppen (behalve door...)

Nieuwste artikelen

  • Autonoom blijft een droom
  • Dieven al vooraf in de kraag gevat
  • Waarom rijdt deze kerstboom met 315 per uur door de straten?
  • Zo loods jij je auto door deze ijskoude kerst!
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, crossover, MINI, SUV

Vorig bericht: « Mercedes SLR McLaren 722 S Roadster in Parijs
Volgend bericht: Wallyscar Izis Jeep look-a-like – ook in elektrische variant »

Lees Interacties

Reacties

  1. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    5 oktober 2008 om 15:49

    Mini SUV??? Contradictio in terminus als je het mij vraagt…
    Ik moet zeggen dat ik het design wel geslaagd vind!
    Maar of er een markt voor is?

    Login om te reageren
  2. super zegt

    5 oktober 2008 om 15:58

    ach ja, lekker melken, waarom ook niet?

    Login om te reageren
  3. babbaloerie zegt

    5 oktober 2008 om 16:01

    Is dit dan een Maxi?

    Login om te reageren
  4. MATSS zegt

    5 oktober 2008 om 16:07

    wat een groot embleem vanachter!

    Login om te reageren
  5. Scirocco zegt

    5 oktober 2008 om 16:11

    Ach als er klanten voor zijn, waarom niet…

    Login om te reageren
  6. GH zegt

    5 oktober 2008 om 16:17

    Ik denk dat ik toch wel om zal kijken als ik er 1 zou zien rijden. Lelijk is anders, dus laat maar komen!

    Login om te reageren
  7. VonStroke zegt

    5 oktober 2008 om 16:20

    Afschuwelijk, heb er geen andere woorden voor.

    Login om te reageren
  8. JzAero zegt

    5 oktober 2008 om 16:27

    De tekening was mooier, dit is niks.

    Login om te reageren
  9. Carmeleon zegt

    5 oktober 2008 om 16:31

    Tja, die Mini Crossover is volgens mij ook een brug te ver…

    Login om te reageren
  10. Stahlblau zegt

    5 oktober 2008 om 16:36

    Ik denk dat er zeker markt voor is. Als je aan de dames op de hockey gaat vragen wat voor auto ze van hun pappie/man willen krijgen, krijg je altijd het antwoord: ‘MINI Cooper’ of ‘een SUV’. ;)

    Ik vind het een leuk idee. Laat maar komen die auto, ik ben reuze benieuwd.

    Login om te reageren
  11. kowalsk zegt

    5 oktober 2008 om 16:42

    Rare en lelijke achterkant. De rest is wel stoer, ondanks dat foute blauwe tintje.

    Login om te reageren
  12. lincoln zegt

    5 oktober 2008 om 16:56

    super gaaf ding .. en voor de vergeten doelgroep .. makkelijk in en uit stappen ..

    ja ja .. oudjes hoeven geen jappies meer te rijden ..

    Login om te reageren
  13. corrado vr6 slc zegt

    5 oktober 2008 om 17:02

    De nieuwe Mini blijft een vrouwen autotje, maar
    nu is er dus ook één voor de dikke vrouwen.. ;)

    Login om te reageren
  14. jeroen zegt

    5 oktober 2008 om 17:03

    Ongelofelijk hoe bmw dit merk verkracht heeft…

    Login om te reageren
  15. Lexus zegt

    5 oktober 2008 om 17:12

    @babbaloerie, Nope, een MiniMaxi. de grote broer van o.a. MiniCooper, MiniClubman

    Login om te reageren
  16. Oxymoron zegt

    5 oktober 2008 om 17:25

    Kleine mini’s worden groot, MINI was al niet meer mini, en zoals Lincoln terecht opmerkt: nu kunnen ook de wat strammere klanten (de groep waar toch het meeste geld zit) gemakkelijker instappen.

    Login om te reageren
  17. Klassiekerrally zegt

    5 oktober 2008 om 17:27

    Hier kan ik helemaal niks mee. Ik vind het ontwerp lomp en bespottelijk. Maar er zullen hele volksstammen vallen voor dit karretje.

    En nee, het is geen Maxi. DIT is een Maxi:

    Login om te reageren
  18. mashell zegt

    5 oktober 2008 om 18:37

    Swarovski kristal op wielen! Kitsch die nooit kunst zal worden. De zigeunerjongen met de traan in een gouden lijst.

    Login om te reageren
  19. DavidZ zegt

    5 oktober 2008 om 18:54

    Heel slim gedaan van BMW: het is bloedlink om een “één model” autobedrijf te zijn. Als die ene auto aan het eind van z’n cyclus zit komt het vaak voor dat de verkopen (zeer) sterk dalen. Als je meerdere, en in het geval van Mini goedlopende, modellen hebt zijn er minder of veel kleinere verkooppieken en dalen.
    En die Mini SAV is technisch verwant aan de X1? Nog slimmer van de Beiers.
    BMW kennende zullen ze net als bij de X3 het gewicht (relatief) laag houden en het rijplezier hoog. Wordt een groot succes schat ik zo.
    (En Mini schijnt ook nog aantrekkelijke winstmarge’s te hebben!).

    Login om te reageren
  20. Dwight zegt

    5 oktober 2008 om 20:51

    tja wat moet je der over zeggen?euh berg hem goed weg niemand moet het zien meer zien.

    Login om te reageren
  21. mashell zegt

    5 oktober 2008 om 20:58

    “het is bloedlink om een “één model” autobedrijf te zijn”
    Dat dacht Mercedes ook. Dus werden er na de kleine 2 zits Smart ook nog een kekke roadster, een fris gestileerde 4 deurs B segment auto en er was zelfs een compacte SUV in ontwikkeling, Maar…. de mensen wilden toch alleen het origineel. Dat kan mini ook overkomen. De SUV gaat wel erg ver buiten de historische mini kaders.

    Login om te reageren
  22. DavidZ zegt

    5 oktober 2008 om 21:07

    @mashell: Smart had en heeft veel structurele problemen, Mini niet.
    Maar die Mini SAV is idd het eerste model dat ver afwijkt van het originele concept.

    Login om te reageren
  23. Esprit_de_Flandre zegt

    5 oktober 2008 om 21:31

    @mashell: “Maar…. de mensen wilden toch alleen het origineel.”

    Euhm, zelfs het origineel wilden de mensen niet. Smart bestaat nog dankzij de grote Amerikaanse markt waar ze nu eindelijk ook neergestreken zijn, maar aan Europa is nog altijd niet veel verdient.

    En die ‘fris gestileerde 4 deurs B segment auto’ (damn zo’n lange omschrijving) was gewoon te duur tov de concurrentie.

    En daar ligt de kracht van Mini (voorlopig). Mini heeft nog maar één echte concurrent: de Fiat 500.
    Je moet bedenken dat Mini op een nichemarkt speelt van kleine Euro-nostalgische wagens. Dat je bij een VW Polo misschien meer waar voor je geld krijgt is logisch, maar dat interesseert de Mini-koper niet. Ze willen een Mini omdat het opvalt, en omdat het er zo ‘cute’ uitziet.

    De Mini-SUV heeft nog geen enkele concurrent. Het enige dat in dezelfde categorie valt is de Daihatsu Terios, maar daar gaat een yup-vrouw toch niet in rijden? Het is wachten op de Fiat 500-SUV voor ze zich (misschien) wat zorgen moeten gaan maken.

    Never-the-less, belachelijk karretje, op het lelijke af, de naam Mini onwaardig enz…

    Login om te reageren
  24. Tinos zegt

    6 oktober 2008 om 11:40

    Het doet me nog steeds denken aan een Tonka auto. die grille is echt wanstaltig. Maar voor moeders met kinderkes vast weer een uitkomst. Die ruilen straks vast massaal de Tucsons in.

    Login om te reageren
  25. Mercedes zegt

    6 oktober 2008 om 14:58

    Afgaand op dit concept zou ik zeggen dat kleine mini’s vooral klein moeten blijven;)

    Login om te reageren
  26. tom zegt

    6 oktober 2008 om 18:02

    Weer typisch aan onze maatschappij zeker zoveel mogelijk proberen uitmelken die handel. er gaat mij niets boven de oude mini !

    Login om te reageren
  27. Citrofiel zegt

    6 oktober 2008 om 19:26

    Wat een verschrikkelijk ding is dit toch. Mini begon leuk (hoewel ik daar toen anders over dacht, nu kan ik het waarderen), maar dit is echt verwaarlozing van de merknaam en van het erfgoed van Mini.

    Login om te reageren
  28. mike zegt

    13 oktober 2008 om 13:28

    dit noem je geen mini meer, eerder een kloot.

    Login om te reageren
  29. G zegt

    26 oktober 2008 om 11:47

    Uitgebouwde golfkar…

    Login om te reageren
  30. M.G. zegt

    4 maart 2009 om 10:57

    Ik was een beetje ontgoocheld door het skeptisimse van de reporter maar toen ik de foto’s zag van het “vehicel” moet ik hem toch gelijk geven!
    Met zo’n een stunten gaat de autosector echt niet uit zijn zware crisis geraken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North