• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mini Hayabusa turbo te koop [480 pk bommetje]

Auteur: maru, gepost 20 september 2012 om 20:21 – 43 Reacties

Afbeelding Mini Hayabusa turbo te koop [480 pk bommetje]Afbeelding Mini Hayabusa turbo te koop [480 pk bommetje]Afbeelding Mini Hayabusa turbo te koop [480 pk bommetje]Afbeelding Mini Hayabusa turbo te koop [480 pk bommetje]Afbeelding Mini Hayabusa turbo te koop [480 pk bommetje]Afbeelding Mini Hayabusa turbo te koop [480 pk bommetje]Afbeelding Mini Hayabusa turbo te koop [480 pk bommetje]Afbeelding Mini Hayabusa turbo te koop [480 pk bommetje]

Mini Hayabusa turbo te koop
“Klein maar fijn” gaat niet meer op voor deze Mini uit 1962. Dit monstertje zet maar liefst 480 pk op zijn achterwieltjes. Doe dat maar eens na in je truttenschudder met jarretelaandrijving!

Deze Mini met Hayabusa turbomotor wordt in de advertentie aangeprezen als ’s werelds snelste Mini. In het filmpje zien we dat deze stelling wel eens zou kunnen kloppen ook. Hij trekt de 0 naar 100 binnen 3 seconden. Dat voelt snel in een sportwagen, maar in een Mini moet het helemaal spectaculair zijn. Klik snel op play om de actie te zien, en vooral te horen.

Het brein achter dit project is Knight Motorsport Engineering uit de UK. Kosten noch moeite zijn gespaard. Het volledige spaceframe (uitgebreide kooiconstructie) met Mini carrosserie uit 1962 zijn voorzien van een boordcomputer, lichtmetalen velgen, sportonderstel en sportstoelen. Klaar om het circuit op te gaan.

Helemaal mooi is dat deze Mini een klassiek Nederlands kenteken heeft. De echte bikkel kan ‘m dus zonder trailer naar Duitsland rijden voor een rondje Nürburgring. Even wat kilometers bij de 2.500 op de teller zetten. Zuinig zal de rit zeker zijn met de 1300 cc vierpitter die de 580 kg (leeggewicht) moet verplaatsen.

In augustus nog zijn onderhoud gehad, dus daar heb je voor voorlopig geen omkijken meer naar. Fijn, toch? Voor het luttele bedrag van € 34.500,- is de groene voor jou. Alsjeblieft.

Met dank aan Thibaut voor de tip!

Foto credit: Maurice Van De Waarsenburg

Ook interessant!

  • Video: Kever sluit deur van Mini
  • Spectre Type 10
    Spectre Type 10 is Mini met 230 pk en RWD
  • Koop een Renault 5 Turbo occasion met verrassing achterin
  • Video: dragrace tussen Taycan Turbo S, 911 Turbo S en RS6

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

groen, hayabusa, Klassiekers, MINI, occasion, turbo

Vorig bericht: « Video: Mercedes G63 AMG met Brabus-uitlaatsysteem
Volgend bericht: Is Aston Martin net zo vernieuwend als Apple? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Pallas zegt

    20 september 2012 om 20:25

    Super ver gezocht, maar krijg op de foto van de achterkant een enorm Renault 5 gevoel.

    Login om te reageren
  2. Allroundnoise zegt

    20 september 2012 om 20:25

    daar zou ik niet 300+ in willen rijden :p

    Login om te reageren
    • midasracer zegt

      21 september 2012 om 10:44

      @allroundnoise: 250km/h dan maar? Is gedaan met een 980cc blokje:
      http://www.motoringfile.com/2012/08/17/classic-mini-screams-past-record-at-bonneville/

      Login om te reageren
  3. slipstreamer zegt

    20 september 2012 om 20:27

    Echt geweldig dik autootje! Alleen heel erg jammer dat het niet echt een daily driver is… anders echt HEBBE!

    Login om te reageren
  4. gforce zegt

    20 september 2012 om 20:30

    “…moet in een MINI al helemaal spectaculair zijn.” – Spectaculair? Doodeng lijkt me. Levensgevaarlijk. Met zo’n korte wielbasis mag je oppassen als je snel een bocht neemt. Desondanks ziet ie d’r heerlijk uit en na wat G-kracht training wil ik hier toch ook wel een rondje mee een circuit over!!

    Login om te reageren
  5. splitsecond zegt

    20 september 2012 om 20:30

    niet mee te rijden helaas, maar het idee is +1.

    Login om te reageren
  6. fisto zegt

    20 september 2012 om 20:31

    Geweldige bak! Mini’s zijn nou eenmaal supercool. MAAR, het lijkt me toch zeer sterk dat deze de 300+ kan halen. Ik ken een mini met ruim 240pk, en die heeft al moeite boven de 200 uit te komen. Aerodynamisch gezien is het gewoon een heel lastig verhaal..

    Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    20 september 2012 om 20:31

    Hij levert dit vermogen dus op de wielen, hoeveel is het dan op de krukas? 560 pk ongeveer?

    Login om te reageren
  8. KD-Producties zegt

    20 september 2012 om 20:36

    Super gaaf helaas niet straatlegaal ondanks het kenteken

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      20 september 2012 om 21:17

      @KD-Producties: auto is een paar maanden geleden nog gewoon door de APK gekomen en lijkt mij dus gewoon straatlegaal.

      Login om te reageren
    • bibendum zegt

      20 september 2012 om 21:49

      @KD-Producties: Bullshit!, waarom zou deze niet straatlegaal kunnen zijn vertel me dat eens…

      Auto heeft tenstlotte apk, of denk je dat er ergens nog een kloon verstopt staat?
      Tuurlijk niet, is gewoon goedgekeurd door de RDW, dus of zo op UK plates gestaan en in NL gekeurd, of herkeurd na ombouw.
      Zo lang ie maar een achteruit heeft is dat dus niet onmogelijk.
      De achteruit is dan “elektrisch” want een motorbak heeft dit normaal niet (Honda Goldwing dan weer wel..)

      Login om te reageren
  9. KD-Producties zegt

    20 september 2012 om 20:40

    Helaas niet straat legaal maar wat een bak zeg

    Login om te reageren
  10. MartijnGizmo zegt

    20 september 2012 om 20:44

    Is onlangs al verkocht, nieuwe eigenaar had er panne mee en hij staat nu bij Beek Auto Racing in Den Haag voor modificaties: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?p=706646#706646

    Login om te reageren
    • bsxc2 zegt

      20 september 2012 om 20:52

      @MartijnGizmo: Na dit verhaal krijg ik er een VAG gevoel over.

      Login om te reageren
  11. Hupke zegt

    20 september 2012 om 20:49

    Liever zo’n Vtec minitje dan. 480pk is gewoon een beetje te veel.

    Login om te reageren
  12. toontje96 zegt

    20 september 2012 om 20:52

    ga er over een jaar ook een kopen wel zonder turbo

    Login om te reageren
  13. lambo4all zegt

    20 september 2012 om 21:01

    @Pallas: had ik ook! Maar dat vind ik een goed punt!

    Login om te reageren
  14. lambo4all zegt

    20 september 2012 om 21:03

    Wauw! Echt super gaaf! Heel leuk project dit, hier zullen vast wel verkopers voor gevonden worden. Dit is toch gewoon puur genieten.

    Login om te reageren
  15. maurice_vandewaarsenburg zegt

    20 september 2012 om 21:12

    -edit: check je mail-

    Login om te reageren
  16. maurice_vandewaarsenburg zegt

    20 september 2012 om 21:29

    Checked… Thanks…. Advertentie op autoscout is inmiddels verwijderd….

    Login om te reageren
    • maru zegt

      20 september 2012 om 21:43

      @Maurice Van de Waarsenburg: Wow, dat is snel gegaan!

      Login om te reageren
      • maurice_vandewaarsenburg zegt

        20 september 2012 om 21:47

        @maru: gerechtigheid zullen we maar zeggen… :)

        Login om te reageren
  17. maurice_vandewaarsenburg zegt

    20 september 2012 om 21:39

    @splitsecond

    Niet mee te rijden ?? Onzin… Heb de eer gehad er langs te mogen zitten en geloof me, het rijdt prima.. Het is alleen een takke herrie in dat ding… Bestuurdar had oordoppen in, ik een blauwe gehoor beschermers… Anders is het niet te doen….

    Maar het gaat echt eng snel dat ding… Heerlijk gewoon….

    Login om te reageren
  18. maurice_vandewaarsenburg zegt

    20 september 2012 om 21:43

    Hier ff het geluid van dat ding… Dit filmpje heb ik gemaakt tijdens mijn fotoshoot. Rood mx5 je is van mij… :)

    http://www.youtube.com/watch?v=WDiT2CaBbgM

    Login om te reageren
  19. ej20g zegt

    20 september 2012 om 21:50

    Fantastisch! Alleen ben ik meer fan van Mini’s met een VTEC of een Mini met 1JZ. Wel onwerkelijk snel dit!

    Login om te reageren
  20. driver28 zegt

    20 september 2012 om 22:22

    @KD-Producties: als ie van 1962 is dan mag hij gewoon oude blauwe platen hebben hoor :)

    Login om te reageren
  21. meneersander zegt

    20 september 2012 om 22:39

    Vond het een leuk ding, tot ik de prijs hoorde…

    Login om te reageren
  22. SjoerdMini zegt

    20 september 2012 om 22:52

    Puristgeneuzel: MINI (hoofdletters) is BMW, Mini (met kleine letters) is de goede benaming van de austin/morris/bmc/rover Mini…. Voor de èchte Minirijder zeker een belangrijk verschil!

    Login om te reageren
    • maru zegt

      20 september 2012 om 23:20

      @SjoerdMini: Je hebt helemaal gelijk! Ik ga het meteen aanpassen. Ben zelf ook graag purist. ;)

      Login om te reageren
      • Klassiekerrally zegt

        21 september 2012 om 09:41

        -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

        Login om te reageren
  23. carmasterr zegt

    20 september 2012 om 23:11

    Een Group B Mini?
    Yes please!

    Login om te reageren
  24. 964rs zegt

    20 september 2012 om 23:53

    Heb t ding in deventer zien rijden. Echt n gaaf gezicht. Alleen stoppen vond ie minder leuk

    Login om te reageren
    • maurice_vandewaarsenburg zegt

      21 september 2012 om 00:07

      @964rs: waarom vondt hij stoppen minder leuk ?? Hij had er in ieder geval geen moeite mee toen wij er een ritje in maakte… Stoppen zoals elke andere auto…

      Login om te reageren
  25. fapfap zegt

    21 september 2012 om 09:00

    Zie ik dat nou goed, hangt die turbo vlak boven de handrem? Lekker warm dan in de winter :)

    Login om te reageren
  26. swaffelaer zegt

    21 september 2012 om 09:07

    @Maurice: zegt ie aan het eind van het filmpje.

    Login om te reageren
  27. swaffelaer zegt

    21 september 2012 om 09:09

    @Maurice Je zou bijna denken dat jij ooit hebt meegereden in die auto. Bijna, want dan had je daar wel iets over gezegd. Een keer of 30…

    Login om te reageren
  28. Klassiekerrally zegt

    21 september 2012 om 09:46

    Ah, nou herken ik ‘m ook van de Boulevardsprint in Deventer.

    Login om te reageren
  29. Svda zegt

    21 september 2012 om 10:08

    Weet niet of de pk\’s kloppen want heb hem eerder dit jaar op Cpz gezien maar kwam meer over op minimaal de helft minder.Maar buiten dat een mooi project.

    Login om te reageren
  30. midasracer zegt

    21 september 2012 om 10:46

    Waanzinnig, maar je hebt niet veel nodig om 250 km/h te gaan met zo’n ding. Alleen een grote zak met geld om het 1000cc blokje te verbouwen:
    http://www.motoringfile.com/2012/08/17/classic-mini-screams-past-record-at-bonneville/

    Login om te reageren
  31. maurice_vandewaarsenburg zegt

    21 september 2012 om 12:02

    @Dahlback.. ga er maar vanuit dat het klopt.. ;)
    Vorige eigenaar reed meestal niet met volle turbodruk..

    Login om te reageren
  32. dubhead zegt

    21 september 2012 om 14:55

    Leuk. Ik denk wel dat er voor die cooling ducts elegantere oplossingen bestaan.

    Voor het geld, de moeite en wat je ermee doet zou ik electrisch gaan. Kwestie vd enveloppe te duwen weetwel.
    Of anders eentje met wat luxe, een normale cooper verbreding en een V-Tecje of zoiets.

    Login om te reageren
  33. tdu2zonda zegt

    21 september 2012 om 15:51

    Haha, wel grappig. Die schoenen heb ik ook, die zijn van Aston Martin. Lopen heerlijk. O.T. Wel chic gemaakt.

    Login om te reageren
  34. jordy14 zegt

    21 september 2012 om 20:41

    Wat een prachtig project!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North