• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MINI maakt eerste hete details Aceman bekend

Auteur: RubenPriest, gepost 31 januari 2024 om 08:43 – 7 Reacties

MINI maakt eerste hete details Aceman bekend

Batterijgrootte, afmetingen en meer over de nieuwe MINI Aceman.

Na de volledig elektrische MINI Cooper is de Aceman het volgende EV-model binnen de line-up. In het geval van laatstgenoemde gaat het om een compleet nieuw model van het Britse automerk met Duitse genen. De Aceman komt tussen de Cooper en de Countryman te staan.

De presentatie is nog dit jaar. Dat moment is nu nog niet, maar MINI heeft wel alvast wat details van de Aceman voor ons. Op dit moment voert het automerk tests uit met prototypes van de elektrische auto. Met een setje plaatjes van een gecamoufleerd exemplaar en wat details in de hand zijn we weer wat wijzer geworden!

Daar gaan we dan. De MINI Aceman is 1,75 meter breed, 4,075 meter lang en 1,49 meter hoog. De Aceman heeft altijd vier deuren en een grote achterklep. Aan boord kunnen maximaal vijf passagiers mee.

De accu is 54,2 kWh groot. Dat is precies evenveel capaciteit als de nieuwe elektrische MINI. Het merk communiceert nog geen cijfers over de actieradius van de Aceman. Het is echter goed om te weten dat de Cooper een rijbereik heeft van 402 kilometer WLTP. Zo kun je ongeveer een inschatting maken.

Nieuwe MINI Aceman
Nieuwe MINI Aceman
Nieuwe MINI Aceman
Nieuwe MINI Aceman

MINI wil ook nog niet zeggen hoe snel de Aceman kan laden. Kijken we opnieuw naar de elektrische Cooper, dan kun je er ongeveer vanuit gaan dat 100 kW DC snelladen tot de mogelijkheden moet behoren.

Nieuwe MINI Aceman
Nieuwe MINI Aceman
Nieuwe MINI Aceman
Nieuwe MINI Aceman

Op dit moment voert MINI allerlei tests uit met de Aceman, waaronder rijden onder omstandigheden tot 50 graden Celsius. Later dit jaar is de onthulling van dit nieuwe model. Het is het volgende hoofdstuk voor MINI: het merk wil uiteindelijk groeien naar een volledig elektrische line-up.

Ook interessant!

  • Fatsoenlijke actieradius voor de nieuwe elektrische MINI Cooper
    Fatsoenlijke actieradius voor nieuwe elektrische MINI Cooper
  • Video: 2024 MINI strekt de beentjes
  • Video: klassieke Mini omgebouwd tot racesimulator
  • deze elektrische Mini
    Deze elektrische Mini is bijzonder leuk om te rijden

Nieuwste artikelen

  • Video: In het donker over een doorgetrokken streep inhalen
  • Tanken over de grens gaat in 2026 nóg meer lonen, maar wel alleen in dit land
  • Overleden Call of Duty-oprichter laat prachtige autocollectie achter
  • Video: Tesla-influencer laat zien hoe Full Self-Driving zorgt voor spookrijden en crash
FacebookTweetPinLinkedIn

aceman, Elektrisch, MINI

Vorig bericht: « BMW 4 Serie LCI inclusief 530 pk M4 is hier
Volgend bericht: Tadaa, het is de BMW Z4 M40i met handbak »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    31 januari 2024 om 09:11

    Wat een dik ding! En dan niet dik als in “gaaf/cool/vet” maar dik als in Peter Beense, Erica Terpstra en de beruchte zus van Willem. Het heeft nog het meeste weg van zo’n opblaasballon in de vorm van een vijfdeurs Mini.

    Ik vraag mij wel iets af hè. Van de nieuwe Cooper komt ook weer een vijfdeurs exemplaar. En als we dan even de maten van de huidige vijfdeurs erbij pakken: 4,023m lang, 172,7cm breed, 142,5cm hoog. Dat komt dan toch wel héél dicht bij elkaar in de buurt. Ik vraag mij daarom af of die nieuwe vijfdeurs Cooper überhaupt nog bestaansrecht heeft. Heeft niet de coolfactor van de driedeurs Cooper, en zal ongetwijfeld net even iets minder ruim en praktisch zijn dan de Aceman.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      31 januari 2024 om 10:38

      Eens, ze hadden de vijfdeurs moeten schrappen en de Clubman moeten houden. Die had tenminste nog een unieke aanbieding t.o.v. de driedeurs Mini. Een elektrische Clubman met deze cijfers, count me in!

      Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      31 januari 2024 om 11:12

      Die roze tinten in de camo-wrap helpen ook niet echt, zo is het net een rijdend biggetje. Oink oink.

      Login om te reageren
    • Richmond zegt

      31 januari 2024 om 11:37

      Dacht dat zowel de club man als de 5d geschrapt zijn

      Login om te reageren
  2. audirs3 zegt

    31 januari 2024 om 11:34

    Die electrische aandrijving is nu al achterhaald. 100kw snelladen 🤦

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      1 februari 2024 om 10:47

      @audirs3: Ja eigenlijk wel he. Tegelijkertijd denk ik dat het voor de doelgroep echt weinig boeit omdat het weinig gebruikt zal worden.
      Net als de eerste elektrische kleinere Mini ook niet ver kwam, niet direct een probleem vanwege het gebruikspatroon. Uitzonderingen zijn er wel.

      Login om te reageren
  3. dtwo zegt

    1 februari 2024 om 06:36

    Namen als Countryman en Aceman zijn niet erg inclusief. Countryperson en Aceperson was veel meer van deze tijd geweest.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North