• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MINI met 370 pk op de vooras is heftig

Auteur: willeme, gepost 11 februari 2022 om 09:02 – 11 Reacties

MINI met 370 pk

Wat? een MINI met 370 pk op de vooras? Is dat niet iets te extreem. Om met Rick Brandsteder te spreken: heftig.

MINI is een merk dat op dit moment van alles maakt. Elektrische hatchbacks, vlotte stationwagons en heel veel crossovers. Gelukkig keert het merk altijd even terug nar zijn roots met en extra heftige ‘GP’-versie van de snelle Cooper S. Het resultaat is altijd een heftige en kolderieke auto waarbij je altijd met een enorme smile in de auto zit.

Ook van de huidige ‘F56’-generatie is er een GP, de GP3 (check hier de GP3 rijtest!). Mocht je deze ietsje te braaf vinden, dan is er goed nieuws. Want Octane Factory heeft een flink aantal upgrades voor de GP. Het resultaat is een MINI met 370 pk op de vooras.

MINI met 370 pk

Wijzigingen

Daarvoor is er wel het een en ander aan gewijzigd aan de GP3. Er is een Forge Motorsport intercooler en HJS 200 cell-downpipe. In combinatie met een ECU-optimalisering levert dat een maximum vermogen op van 370 pk. Goedemorgen! Het koppel is stiekem zo mogelijk nog indrukwekkender. Er is namelijk 555 Nm beschikbaar. Gelukkig heeft de GP3 standaard een torsen-sperdifferentieel.

  • MINI met 370 pk
  • MINI met 370 pk
  • MINI met 370 pk
  • MINI met 370 pk

Voor een betere wegligging is er een KW Variant 3-onderstel. Deze kun je zoals bekend helemaal naar wens afstellen. Niet alleen in hoogte, ook qua in- en uitgaande demping. De wielen zijn wellicht iets aan de grote kant.

Wielen MINI met 370 pk

Ze zijn namelijk 8,5J breed met een diameter van 19 inch. Op een MINI! Om de boel op tijd te kunnen stoppen zijn er staalomvlochten remleidingen.

  • MINI met 370 pk

De auto is zo subtiel intern mailverkeer tussen Ajax-medewerkers, maar de liefhebber kan dit zeker waarderen. Mocht je deze MINI met 370 pk en 555 Nm nog lang niet extreem genoeg vinden, dan is de kans dat je onze collega @martijngizmo bent.

In dat geval Martijn, kun je via Octane Factory nog een hele hoop andere tuningspulletjes vinden voor je Mini GP. Mocht je een andere MINI hebben, dan hebben wij goed nieuws voor je. In principe kunnen. ze bij Octance Fctory elke MINI flink onder handen nemen.

Meer lezen? Dit zijn alle Mini GP’s op een rij!

Ook interessant!

  • Video: Kever sluit deur van Mini
  • Video - vrachtwagen heeft onverwachte lading
  • Video: Mclaren 720S crasht vlak voor Mini
  • MINI John Cooper Works Cabrio 2022 JCW rijtest
    MINI John Cooper Works Cabrio 2022 - rijtest en video

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

barracuda, cooper-s, f56, gp3, MINI, tuning, Video

Vorig bericht: « Zo enorm snel is de Civic Type-R (+video!)
Volgend bericht: Gefacelifte Volkswagen Lavida moet succes voortzetten »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    11 februari 2022 om 09:17

    Best een fijn speeltje wel. Is al dat vermogen en met name het koppel al beschikbaar in de eerste versnelling, of is het iets begrenst en dan vanaf de 3e versnelling vol los? Ik vrees anders op een innige relatie met je bandenleverancier.

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    11 februari 2022 om 09:17

    Best een fijn speeltje wel. Is al dat vermogen en met name het koppel al beschikbaar in de eerste versnelling, of is het iets begrenst en dan vanaf de 3e versnelling vol los? Ik vrees anders op een innige relatie met je bandenleverancier.

    Login om te reageren
  3. bietje zegt

    11 februari 2022 om 10:15

    Rick wie ?

    Login om te reageren
  4. MrHyde zegt

    11 februari 2022 om 10:35

    De Opper FWD-Bom. En hoewel het echt te gek materiaal is, kocht ik voor dat geld toch een andere hobby auto (RWD).

    Login om te reageren
  5. kniesoor zegt

    11 februari 2022 om 10:36

    Qua “de wielen zijn wellicht iets aan de grote kant” : hoe wil je die gigantische ho-houders op de vooras anders huisvesten ? Kortom, de velgdiameter is hier vooral functioneel.

    Login om te reageren
  6. ukbob zegt

    11 februari 2022 om 10:58

    Moet bij t zien van super snelle Mini’s altijd gelijk denken aan die (Franse?) gast die ‘m op dag 1 gebruikte om rondjes door z’n tuin te crossen en ‘M op z’n dak legde!!

    Login om te reageren
    • E39.R34.964.A6GCS.2.5-16 zegt

      11 februari 2022 om 17:17

      *Belgische – al voelt niemand zich een Belg, maar vooral een Waal, Vlaming of Brusselaar.
      1 Uitzondering: wanneer de Rode Duivels een goede prestatie op de mat hebben gelegd.

      Login om te reageren
  7. shalomleon zegt

    11 februari 2022 om 22:31

    @willeme jouw teksten spreken mij altijd het meeste aan op AB. Maar mijn OCD speelt echt op als ik je keer op keer “staal omvlochten remleidingen ” zie schrijven…. Dat is zeg maar hetzelfde als een regenpijp bewapenen tegen uitzetten. Staalomvlochten zal echt meer effect hebben op (flexibele) remslangen

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      11 februari 2022 om 22:45

      @shalomleon: hallo! Thanks!

      Wat bedoel je er precies mee? Want deze Mini heeft dit soort remleidingen (inderdaad tegen uitzetten). Over de zin en onzin ervan kan een discussie worden gehouden (uiteraard ;-)). Maar wellicht mis ik je punt?

      Login om te reageren
      • jerudo zegt

        12 februari 2022 om 18:33

        @willeme: ik denk dat er bedoeld wordt dat een “remleiding” al een metalen buisje is en een “remslang” in rubber met staal omvlochten dan dezelfde kwaliteiten krijgt als een remleiding. Bij motoren zijn de remleidingen sowieso flexibel dus standaard in rubber en een slang. Op circuit durven die uitzetten door de warmte en dan worden vaak staalomwonden remslangen gemonteerd. Ik gebruik zelf nooit het woord remslang maar gewoon remleiding.

        Login om te reageren
  8. Flatsix zegt

    12 februari 2022 om 06:31

    Lijkt me een feestje om hier in de rijden! Jammer dat het filmpje niks laat zien over de rijbeleving noch het geluid wat dit geheel maakt maar zal vast bruut zijn,

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North