• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MINI Paceman debuteert in Detroit, gaat in productie

Auteur: robbie, gepost 11 januari 2011 om 09:20 – 45 Reacties

MINI Paceman Concept Detroit 2011


Afgelopen nacht heeft MINI in Detroit het doek van de “Countryman minus 2 deuren” aka Paceman getrokken. En MINI greep die gelegenheid ook maar gelijk aan om bekend te maken dat de Paceman ook daadwerkelijk in productie zal gaan. Over enkele jaren zal de lineup van het Brits-Duitse merk dus uit MINImaal 7 verschillende modellen bestaan. Wie had dat kunnen bedenken toen BMW het merk 10 jaar geleden nieuw leven inblies?

Wanneer MINI de productieversie van de Paceman op de markt gaat brengen wilde Ian Robertson (sales & marketing bobo van BMW) niet precies zeggen, maar hij vertelde wel alvast dat voor 2011 de Coupé in de planning staat en dat we in 2012 de Roadster kunnen verwachten. Het zou dus voor de hand liggen dat de Paceman ergens in 2013 de wegen onveilig gaat maken. Tot die tijd zullen we het moeten doen met de plaatjes van de conceptcar.

UPDATE Video van de onthulling!

Ook interessant!

  • Mini Urbanaut
    Mini Urbanaut is ruimer dan Utrechtse studentenflat
  • Video: Kever sluit deur van Mini
  • VDL Nedcar moet productie weer stilleggen
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, concept, crossover, detroit-2011, ian-robertson, MINI, paceman

Vorig bericht: « Honda laat concepts van de nieuwe Civic zien
Volgend bericht: Jeep bestaat 70 jaar, komt met Anniversary Editions »

Lees Interacties

Reacties

  1. zdev zegt

    11 januari 2011 om 09:28

    Het Grote Uitmelken is begonnen. Ik vind de Clubman op het randje. De Countryman is ronduit lelijk, een hele slechte poging om een grotere auto te bouwen met een Mini look. Dit ziet er iets beter uit, maar het is te gekunsteld. De Cooper S en Works, dat zijn de enige leuke uitvoeringen.

    Login om te reageren
    • zdev zegt

      11 januari 2011 om 09:30

      @zdev: Mini zou als merk met Land Rover moeten fuseren. Heel veel overeenkomsten: Engels (oorspronkelijk dan), design icoon, daklijn. Mini aan de onderkant, Land Rover in het midden, Range Rover in de top. Laat BMW de boel maar terugkopen, dat komt bij LR/RR ten goede aan de kwaliteit…

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        11 januari 2011 om 09:55

        @zdev: hahaha, méén je dat nou joh ? Of was het je even ontgaan dat de Mini uit de stal van Rover is onttrokken door BMW, omdat BMW in Rover geen toekomst meer zag ? :lol:

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          11 januari 2011 om 12:59

          @Megakix: In LandRover zagen ze wel nog toekomst, maar het kwam teveel in het vaarwater van de X-reeksen.

          Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      11 januari 2011 om 12:59

      @zdev: Dat uitmelken is toch al een tijdje bezig…

      Login om te reageren
      • highperformance zegt

        11 januari 2011 om 14:56

        @Esprit_de_Flandre: vanwaar dat uitmelken dan? Mag Mini niet meerdere modellen voeren? Als VW de Fox uitbrengt of Audi de honderste A… of MB een GLK of Porsche met de nieuwe GTRS2VW/VAGi dan hoor ik niemand over uitmelken. Mini is gewoon een merk, alleen met een sterk verleden (dat hebben Skoda en Alfa Romeo) en goed imago. Dat heeft BMW toch gewoon goed gedaan, een eigen merk er van maken (lifestyle, ik weet klinkt vreselijk). De Engelse deal was voor BMW om Rolls Royce binnen te slepen, kennis voor de X modellen en aan de onderkant een kleine compacte auto toe te voegen. Gewoon om geld te verdienen, maar daar zijn bedrijven toch voor. Kunnen weer een hoop gezinnen van eten.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          11 januari 2011 om 18:53

          @highperformance: Ik zeg niet dat het verkeerd is, maar het is ook geen meerwaarde.

          Er is maar 1 mini, en dat is…

          Login om te reageren
          • kingkay zegt

            12 januari 2011 om 00:26

            @Esprit_de_Flandre: Amen! Superleuke auto om mee te rijden, een beetje krap, dat dan weer wel.

            Login om te reageren
          • MichaelvdBroek zegt

            12 januari 2011 om 01:09

            @Esprit_de_Flandre: hahah die blijft gewoon dik! :D

            Login om te reageren
          • highperformance zegt

            12 januari 2011 om 19:11

            @Esprit_de_Flandre: Meerwaarde wordt bepaald door de verkoopcijfers. Tot op heden doen de Mini marketeers niets verkeerd. Hoe de Countryman en deze het gaan doen zal de tijd ons leren.
            Ik respecteer ook ouwuh zooi (ook wel klassiekers), sterker heb er zelfs één gehad. Maar als de oude authentieke mini in dezelfde hoedanigheid op de markt was gebracht dan had die absoluut niet goed verkocht. I know, tis een aanname, maar anders hadden de marketeers van Mini deze geheel hetzelfde uitgebracht. Nieuwe moddelen zijn ook noodzakelijk, deels om de doorgroeiers tegemoet te komen en deels om nieuwe klandizie binnen te slepen.

            Login om te reageren
            • highperformance zegt

              12 januari 2011 om 19:12

              @highperformance: moddelen, kende je nog niet hè ;-)

              Login om te reageren
            • Esprit_de_Flandre zegt

              12 januari 2011 om 19:47

              @highperformance: Economische meerwaarde, ja. Ik heb het over een diepere, filosofische meerwaarde (damn hoor mij bezig).

              Zoals ik zei, in feite niets verkeerd aan, maar ik laat me niet meeslepen door zo’n hype-object…

              Login om te reageren
              • highperformance zegt

                13 januari 2011 om 00:38

                @Esprit_de_Flandre: hahaha, ik hoor het je zeggen ;-) filosofische meerwaarde, als ik jouw auto dus koop koop ik er filosofische meerwaarde bij? En dan heb jij het over hypen…, jij kan er ook wat van!
                Ff serieus, alles wordt gehypt. Ook de sentimenten van weleer. Dat grappige en schattige go-kart achtige autootje ook. Ook toen moest men geld verdienen om overeind te blijven. Ws meer met een bepaalde betrokkenheid die eervol was, maar hebben zij het daar mee gered? Als je ziet hoeveel, met name Engelse, merken zijn opgeslokt door andere bedrijven heeft deze filosofische meerwaarde geen meerwaarde. Behalve voor het sentiment, mooi toch. Geniet jij van de foto en een ander van de nieuwe auto.
                Ik chargeer een beetje, want ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Maar het is Mini niet kwalijk te nemen dat zij zoveel mogelijk klanten willen behagen en voor ieder wat wils willen bouwen. Dus komen er meerdere modellen. Dat is toch heel klantvriendelijk (en commercieel handig, want Mini is een sterk merk geworden).
                Als je een fan bent van Mini dan moet het je toch ook plezieren dat het merk nog bestaat? Ook met, in de basis, dezelfde ontwerp principes. Alleen wat groter, moderner, veiliger, bruikbaarder, luxer en (helaas) duurder.

              • Esprit_de_Flandre zegt

                13 januari 2011 om 17:40

                @highperformance: “Ook met, in de basis, dezelfde ontwerp principes.”

                Zever, Gezever! Dat is wat mij het meest tegensteekt aan retro-karretjes. De volledige verloochening van de werkelijke, oorspronkelijke filosofie.

                De mini, de kever, 2cv, Fiat 500, etc… Allemaal auto’s op de markt gezet Ter Motorisatie van de Natie! Betaalbare auto’s voor iedereen. Zelfs als je een stratenveger was, kon je, als je even goed doorspaarde, zo’n auto kopen. In lijn daarmee lag het streven naar eenvoudig, zowel in gebruik als onderhoud, en goedkoop, zowel in gebruik als onderhoud. Het goedkoop zijn verklaart ook het succes, en zo bleven ze ook lang in productie, want er was altijd markt voor, en een nieuw model zou sowieso duurder zijn.

                De moderne retro-dingeskes hebben dat allemaal overboord gegooid. Prakticaliteit wordt opgeofferd voor design, goedkoop is vervangen door duur, ook in het onderhoud, eenvoud is vervangen door luxe. Het zijn geen auto’s meer voor de gewone man, maar voor yuppies, rijke wijven en 50’ers die zich plots weer jong voelen…

                De enige die in de buurt komt van de oorspronkelijke principes van al deze auto’s is de Tata Nano…

              • highperformance zegt

                14 januari 2011 om 01:43

                @Esprit_de_Flandre: Oh, maar we mogen toch van mening verschillen beste kerel. Ik kan een goede retro wel waarderen. Iets verachten omdat het retro is (weet niet of je dat bedoelt) doe ik simpelweg niet. Ik poog dingen te beoordelen zoals ze zijn. Een Mini vind ik geslaagd, de Fiat 500 erg oké, de New Beetle….. jakkes. Maar dat is mijn mening en smaak.
                Je kan simpelweg dingen van oudsher niet vergelijken met nu. Vroeger (ken je leeftijd niet maar in de jaren 70) had je in NL een programma kieskeurig. Daar werden barrels van de weg afgehaald, in een kraan gehangen en naar beneden laten vallen. Omdat deze auto’s te rot/gevaarlijk waren op de weg. De huidige maatschappij wil nu eenmaal meer van zijn producten, moet veiliger, luxer, gebruiksvriendelijker. Met de bouwwijze van oudsher kom je nu niet meer weg.
                En jij bent ws een uitzondering, want de door ons betwisten auto’s verkopen goed. Dus is er meer afzet bij de doelgroep die jij “aanprijst” dan met de warme filosofische verkoophouding van weleer. En als je de verkopen nagaat, dan rijdt nagenoeg iedereen een auto. Dus die doelstelling wordt ook gehaald.
                Maar we hoeven er ook niet uit te komen, ik respecteer jouw visie, maar tis niet de mijne. Joh, zoeken we een ander topic om het eens over te zijn ;-)

              • Esprit_de_Flandre zegt

                14 januari 2011 om 12:56

                @highperformance: Ik ben niet tegen retro-design, maar het kan nooit tippen aan het origineel. En ik veracht iets niet omdat het retro is, maar omdat ze altijd veel te duur zijn. Het wordt een fashionstatement, een gadget, ipv een auto.

              • highperformance zegt

                16 januari 2011 om 11:28

                @Esprit_de_Flandre: dat is correct, het origineel blijft altijd het origineel en kan nooit worden overklast door een opvolger. Dat heeft meer met emotie (zoals dat hoort bij dergelijke secundaire voorzieningen) te maken dan met ratio. Want de opvolger is altijd, groter, sneller, veiliger maar kan het gevoel nooit overtreffen.
                V.w.b. het hoge fashiongehalte, dat is gewoonweg marketing, dat is nu ook een groter item dan voorheen. Is dat erg? Ik vind van niet, uiteindelijk bepaalt iedereen wat hij/zij koopt. De ene keer meer gebasseerd op ratio en andere keer meer op emotie.
                Mini is duur, maar een solide en hoge kwaliteit van het product staat daar tegenover. En voor een ieder is dan te bepalen of diegene de prijs acceptabel vindt.

              • highperformance zegt

                14 januari 2011 om 01:45

                @Esprit_de_Flandre: Overigens zei ik ontwerp principes, das iets anders dan een filosofie.

  2. screamer zegt

    11 januari 2011 om 09:33

    Ik schaam me gewoon om te zeggen dat ik em cool vind. Maar dat komt mss omdat ik een voorliefde voor Mini heb (wel de klassieke) en 2-deurs auto’s.

    Login om te reageren
  3. driftkicker zegt

    11 januari 2011 om 09:40

    Ik ben geen Mini-fan maar deze ziet er toch goed uit.

    Login om te reageren
  4. djohnson zegt

    11 januari 2011 om 09:40

    ik vindt hem helemaal geweldig! hele gave daklijn, even wennen maar zal ongetwijfeld weer goed verkopen!

    Login om te reageren
  5. Neptukker zegt

    11 januari 2011 om 09:42

    Mini heft inmiddels een hoger **GAAP** gehalte dan het Volkswagen/Audi design. Ik ben inmiddels totaal uitgekeken op dit merk en ik sluit niet uit dat er vele gaan volgen. Mini/BMW gaat voor korte termijn succes en komt straks met totaal uitgeputte akkers te zitten en Mini duikt vervolgens weer voor jaren in de vergetelheid.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      11 januari 2011 om 18:56

      @Neptukker: Niet persée. Misschien gaan ze, nadat de retro-hype is uitgeraasd wel heel futuristisch worden…

      Login om te reageren
  6. Megakix zegt

    11 januari 2011 om 09:57

    Ook dit is best een leuke Mini…al zou ik persoonlijk nooit het geld voor een nieuwe Mini willen neerleggen. Voor die prijs / prijzen zijn er heel veel andere modellen / merken.

    Login om te reageren
  7. gregorius zegt

    11 januari 2011 om 10:01

    Is dit ding nou kleiner dan een normale 1-serie 3 deurs?

    Login om te reageren
  8. gerrelekker zegt

    11 januari 2011 om 10:07

    Het concept van de mini: klein, betaalbaar, handig is al lang voorbij en de grote uitmelk strategie is begonnen.
    Dat ze auto’s blijven produceren in allerlei wanstaltige uitvoeringen kan mij geen fluit schelen, maar kleef er dan een andere naam op ipv de ooit zo leuke naam Mini compleet te verkloten.

    Login om te reageren
  9. Rhyo zegt

    11 januari 2011 om 11:48

    Als we over uitmelken gaan hebben dan moeten we bij Porsche zijn.

    Ik vind dit toch best een leuk ding!

    Login om te reageren
  10. jackl zegt

    11 januari 2011 om 12:13

    Die achterlichten… Alsof iemand je aankijkt die net LSD genomen heeft. :)

    Login om te reageren
  11. Jipp zegt

    11 januari 2011 om 12:41

    ik vraag me af, hoe groot hij nu eigenlijk is, je kun hem zo niet echt vergelijken. Daarbij moet bmw toch echt eens iets aan de prijs doen om het echt een succes te maken!

    Login om te reageren
  12. duckje zegt

    11 januari 2011 om 12:54

    in het begin vond ik dit een lelijk ding, nu vind ik hem toch wel mooi.

    Login om te reageren
  13. As_long_as_it_is_fast zegt

    11 januari 2011 om 13:47

    Nieje, mini kan mij toch nog steeds niet bekoren. De roadster die zal daar misschien wel in slagen. Ben benieuwd, sta er voor open, alleszins.

    Login om te reageren
  14. Dimglor zegt

    11 januari 2011 om 13:53

    Ziet er eigenlijk beter uit dan de Countryman…. maar is net als de Countryman geen Mini.. Ik vind ze eigenlijk niet mooi en naast de gewone Mini kan de Clubman nog net… maar deze hoeven voor mij eigenlijk niet…

    Login om te reageren
  15. Freewarefreak zegt

    11 januari 2011 om 14:05

    Ik vind hem toch wel heel erg mooi. Net een kleine Range Rover. Ik wil hem wel eens in het echt zien, denk dat hij heel stoer en gedrongen oogt.

    Login om te reageren
  16. mashell zegt

    11 januari 2011 om 14:06

    Niks uitmelken. MINI was de eerste premium auto in het B segment en wegens succes breiden ze dat nu uit met een auto in het C segment.

    Login om te reageren
  17. KaCh1ng zegt

    11 januari 2011 om 14:09

    dus het is een 1-serie en A3 concurrent?

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      11 januari 2011 om 18:58

      @KaCh1ng: Nee, de mini is voor het vrouwtje, de 1-serie voor de man. De A3, euhm… voor jou. ;)

      Login om te reageren
      • KaCh1ng zegt

        11 januari 2011 om 20:07

        @Esprit_de_Flandre: toevallig want soms rij ik met een A3 :)

        Login om te reageren
  18. highperformance zegt

    11 januari 2011 om 14:57

    Ik vind het een gave bak. Leuke toevoeging.

    Login om te reageren
  19. Christiaanvdd zegt

    11 januari 2011 om 16:04

    Hebben ze er nu een soort golf 5 achterkant op gezet?

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      11 januari 2011 om 20:21

      @Christiaanvdd: lol wat :o?

      Login om te reageren
  20. rh95 zegt

    11 januari 2011 om 20:15

    mooie auto, alleen achterkant is verlept

    Login om te reageren
  21. rh95 zegt

    11 januari 2011 om 20:18

    Hij is best mooi alleen de achterkant is minder

    Login om te reageren
  22. tunefuldjmike zegt

    12 januari 2011 om 00:28

    leuk wagentje, nu nog een leuke prijs eraan:)

    o wacht bmw nvm van die leuke prijs…

    Login om te reageren
  23. norge zegt

    17 januari 2011 om 19:30

    Een BminiW op hoge pootjes met twee deuren ,best wel geinig maar wel een dames mode autootje dat wel.

    Login om te reageren
  24. mellie zegt

    17 januari 2011 om 20:10

    Ik heb de Mini Countryman altijd wel een leuke auto gevonden alleen veels te duur. dit model is goed geslaagd alleen wle een ander kleurtje

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North