• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MINI – straks ook met diesel

Auteur: Wouter, gepost 28 augustus 2006 om 20:52 – 27 Reacties

MINI - diesel


MINI is met een lekker pers-offensief bezig, beetje bij beetje laten ze wat informatie los. Dit keer mogen we het blijde nieuws over de MINI One en diesel aankondigen.

De MINI One krijgt een 95 pk sterke 1,4 liter benzinemotor, genoeg om vette strepen rubber op het asfalt achter te laten bij het stoplicht. OK die hoeven we dus niet, maar een diesel kan interessant zijn voor de veelrijders onder ons. Helaas is er nog niets bekend over de dieselversies. De vorige MINI One D had eerst 75 pk om later opgewaardeerd te worden naar 88 steigerende paardjes. Die versies werden wel in Belgie, maar terecht niet in Nederland geleverd.

Dat de verwende Hollanders nu wel een MINI diesel krijgen kan een indicatie zijn dat er een sterkere oliestoker in het vooronder van de MINI zal worden gelegd. Zowel de One als de diesel worden in de eerste helft van 2007 leverbaar.

Ook interessant!

  • Video: Kever sluit deur van Mini
  • MINI Strip is de definitie van een kale auto
    MINI Strip is het tegenovergestelde van full option
  • Mini Urbanaut
    Mini Urbanaut is ruimer dan Utrechtse studentenflat
  • Deze oude Mini is eigenlijk gloednieuw

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, MINI

Vorig bericht: « Burger King en Nascar
Volgend bericht: Komt de Volkswagen Passat R36 de Mazda 6 MPS killen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Marnix zegt

    28 augustus 2006 om 20:57

    *terecht niet in Nederland geleverd* *Dat de verwende Hollanders nu wel een MINI diesel krijgen kan een indicatie zijn dat er een sterkere oliestoker in het vooronder van de MINI zal worden gelegd.*

    Wat bedoel je daarmee?

    Login om te reageren
  2. Wouter zegt

    28 augustus 2006 om 21:08

    De oude MINI One diesel was erg langzaam en BMW Nederland zag daar geen markt voor. Dat ze nu wel een diesel gaan leveren, lijkt mij een teken dat er een sterkere diesel gemonteerd zal worden

    Login om te reageren
  3. Jeroen zegt

    28 augustus 2006 om 21:12

    gewoon de 163 pk sterke 2 liter erin

    Login om te reageren
  4. Marnix zegt

    28 augustus 2006 om 21:15

    Ah wist ik niet, thx.

    Login om te reageren
  5. Reiner zegt

    28 augustus 2006 om 21:15

    De Mini. Nu ook met roetpluim.

    Login om te reageren
  6. Derrik zegt

    28 augustus 2006 om 21:40

    Nou bij Ziptuning zijn ze er al over uit.

    http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Mini-Cooper-One-D-1.4–90pk.html

    90pk dus

    Login om te reageren
  7. Erikje zegt

    28 augustus 2006 om 21:42

    Wouter: bestellen met die hap ;-)

    Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    28 augustus 2006 om 21:59

    werkt BMW voor de benzine motoren niet samen met Peugeot? Dan is het niet zo moeilijk te raden waar de diesel motor vandaan gaat komen lijkt me……

    Een 110pk 1,6 16v HDI wellicht?

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    28 augustus 2006 om 22:09

    als die 110pk HDI idd in de Mini komt dan worden dit ongeveer de prestaties: top in de buurt van de 193 km/h en de acceleratie 0-100 km/h in ongeveer 10,1 seconde Of is de Mini veel zwaarder/lichter dan de 207?

    Login om te reageren
  10. fout zegt

    28 augustus 2006 om 22:16

    haha “er is was markt in NL voor MINI diesel” Larie…
    Ik zie nergens specieficaties over de nieuwe diesel? Wordt het geen nieuwe diesel van bmw-psa van om en bij de 100pk of de HDI-110

    Login om te reageren
  11. fout zegt

    28 augustus 2006 om 22:17

    “er is/was geen markt in NL voor de MINI diesel”…. beter
    mijn excuses

    Login om te reageren
  12. Go2marc zegt

    29 augustus 2006 om 00:31

    Heb ik vorige keer niet ergens gelezen in een artikel op autoblog dat ze nu ook een Cooper Diesel gingen uitbrengen? Daar kijk ik dan eerder naar uit! :P

    Login om te reageren
  13. heidekonijn zegt

    29 augustus 2006 om 08:40

    @Go2marc
    Damn straight. Heel het concept van een mini (fun, sportief) en een slakdieselmotortje van 90pk (vergeleken met een Fabia RS diesel van 140pk of een Ibiza diesel van 160pk) slaat gewoon nergens op.

    Login om te reageren
  14. 911 zegt

    29 augustus 2006 om 10:14

    Ja mischien komen er wel 2 diesels een slappe voor in de one en een lekkere sportiefe voor de cooper zou een leuk plan zijn en het klopt inderdaad bij het concept van mini. Zou leuk zijn voor de sportiefe veel rijders.

    Login om te reageren
  15. 911 zegt

    29 augustus 2006 om 10:16

    En als er alleen maar een slappe komt breng je toch gewoon een bezoekje aan een duitse tuner Hamann had bijvoorbeeld een sportpakket op basis van de Mini one D. En die auto mocht er zijn prachtig

    Login om te reageren
  16. Lekkuruh Gozag zegt

    29 augustus 2006 om 10:17

    Ik begrijp dat gezeur over PK’s niet. Ik zie twee soorten Mini-rijders: huismoeders en MAVO-makelaars-blonde kuif jochies. Beide rijden meestal in de stad. De eerste groep kan prima toe met 90pk. Voor een goede prijs is overal een markt voor.

    Mijn Golf Cabrio TDI heeft 90pk en dat is zat voor het doel van de auto. Snel rijden heeft meer te maken met hoe hard je door een bocht en het overige verkeer kan. In dat eerste is de Golf overigens waardeloos. Wil schuiven, dan pak ik mijn snelle klassieker wel.

    Login om te reageren
  17. JeffreyG zegt

    29 augustus 2006 om 13:36

    veel mensen hebben graag een diesel en rijden gewoon niks anders
    daarom is dit een uitkomst ;)
    dat hij eerst niet in Nederland was had te maken met de hoge BPM en BTW :roll:
    gelukkig komt hij nu wel, en komen er waarschijnlijk meer Mini’s in het straatbeeld :D

    Login om te reageren
  18. Hilgert zegt

    29 augustus 2006 om 15:31

    Ik denk inderdaad dat die 1.6-16V HDI 110pk van Peug er in komt. De 1.6-16V turbo benzine hangt tenslotte ook in de 207 en Mini, dus de motorsteunen zullen ongetwijfeld gelijk getrokken worden.

    Login om te reageren
  19. silasse zegt

    29 augustus 2006 om 17:29

    pffff
    Waarom steken ze ni gwn de v10 van bmw ni in??????

    Login om te reageren
  20. Onehp zegt

    29 augustus 2006 om 19:20

    De 1.6 HDI is de leukste kleine diesel op de markt, maakt toeren dat het een plezier is. De mini heeft het leukste onderstel. De combinatie… :-D
    Nu alleen nog de prijs… (mag niet veel duurder zijn dan een 207 die anders ook wel prettig rijdt)

    Login om te reageren
  21. longbeach zegt

    3 september 2006 om 11:21

    de dieselmotor in een mini is een toyota motor

    Login om te reageren
  22. Onehp zegt

    3 september 2006 om 14:03

    In de huidige Mini, ja. Maar we praten hier over de nieuwe (MINI3??). BMW werkt samen met PSA voor de nieuwe bezinemotoren in de Mini en Peugeot 207. Deze motoren zijn uitgerust met voornamelijk BMW techniek, dus het is logisch dat de Mini een dieselmotor van PSA krijgt aan de andere kant van de deal ipv van de dure Toyota diesel. Zeker is het natuurlijk niet, maar kan het eigenlijk anders met de harde concurrentie en de lage verkoop van de One D?

    Login om te reageren
  23. Onehp zegt

    3 september 2006 om 14:05

    http://www.mini2.com/index.php?page=newsitem&newsid=289

    Login om te reageren
  24. philippe zegt

    1 december 2006 om 10:33

    ik ben dit weekend naar de voorstelling van de nieuwe Mini geweest (in Belgie)en daar heeft de verkoper me bevestigd dat de volgende mini diesel een Cooper zal zijn met 110PK (een PSA motor) goed voor een pak meer koppel een spurtje naar 100Km/h onder de 10 seconden….op dit moment rijd ik met een one D van 88Pk en ik moet toegeven dat deze die extra 22Pk en koppel wel zou kunnen gebruiken. Vooral in lage toeren en in 6de versnelling.
    Aan de andere kant moet gezegd dat de prijs ook wel fors de hoogte inschiet
    (ter vergelijkin voor Belgie van 17500€ naar 20500€) op die manier ben je al snel veel geld kwijt voor een mager uitgertustte wagen. Voor die prijs heb ik op m’n huidige Park Lane; Lederen interieur, radio CD, boordcoputer, autom. airco, 16″ velgen, chrome line interieur en exterieur, armsteun, adnder kleurig dak en ga zo maar door

    Login om te reageren
  25. Onehp zegt

    1 december 2006 om 14:47

    Dus op naar de 25000 voor een goed uitgeruste… das (te) veel geld. Dan is de Ford Fiesta als tweede best sturende kleine auto die te koop is een betere keus voor bijna de helft van de prijs (na korting). Die voelt met zijn “slechts” 90pk TDCI -na losrijden van de motor- een stuk sterker aan dan een One D en het verschil met de nieuwe Mini zal miniem zijn. Tis natuurlijk geen Mini, maar rijplezier/$ is voor mij balangrijker dan de buitenkant. En iedereen rijdt ondertussen ook al met een Mini…

    Login om te reageren
  26. philippe zegt

    4 december 2006 om 08:15

    feit is wel dat op lange termijn er terug een mini one D zal komen (datum nog niet nader bepaald) zo blijft de prijs binnen de perken maar het rijplezier waarschijnlijk ook.

    Login om te reageren
  27. muskie zegt

    18 januari 2007 om 13:23

    Ze maken de prijs zo ,dat je hem net neemt ,ondanks dat je weet ,dat hij eigenlijk te duur is…………

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North