• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mitsubishi huistuner Ralliart wordt opgedoekt

Auteur: Dennis, gepost 11 maart 2010 om 13:33 – 21 Reacties

Mitsubishi Colt Ralliart Version-R


Ralliart, de huistuner van Mitsubishi, staakt eind deze maand z’n activiteiten. Hoewel de tuner zich sinds april 1984 bezighoudt met het sleutelen aan Mitsubishi’s, is het altijd een zelfstandige dochteronderneming gebleven. Een onderneming die de huidige economische omstandigheden nu niet meer aan kan.

Hier in Nederland zullen maar weinig mensen ondersteboven zijn door dit nieuws. Het aantal berichten dat hier op de site over Ralliart voorbij kwam, is op één hand te tellen. Bovendien is in Nederland enkel de Mitsubishi Colt leverbaar als Ralliart. Het is nog onduidelijk wat concreet de gevolgen zullen zijn voor de (overige) Ralliart modellen in de productlijn van Mitsubishi, maar waarschijnlijk hoeven we geen nieuwe Ralliart modellen meer te verwachten. Ook zullen er geen rallyauto’s meer worden ondersteund en ontwikkeld.

Ook interessant!

  • Komt er weer een écht coole Mitsubishi?
  • Vision Ralliart
    Vision Ralliart is monsterlijke Outlander PHEV
  • Video: Mitsubishi overschat terreincapaciteiten
  • Nieuwe Mitsubishi Outlander
    Nieuwe Mitsubishi Outlander heeft beeldschoon interieur

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Mitsubishi, ralliart, tuning

Vorig bericht: « Tips wat te doen wanneer je Toyota op hol slaat
Volgend bericht: Drie hoofdredenen voor de Aston Martin Cygnet »

Lees Interacties

Reacties

  1. Citrofiel zegt

    11 maart 2010 om 13:34

    Een Lancer Ralliart had me nog best wat geleken. Tsja, in Europa doet het er niet veel toe, in Azië zal wellicht toch weer interesse zijn/komen voor snelle Mitsu’s.

    Login om te reageren
  2. Zephyr zegt

    11 maart 2010 om 13:37

    Dat waren mooie tijden, toen met Gran Turismo 3; kopen van een turbo, allerlei andere dingetjes om die Lancer beter te maken dan de Impreza. Het gaat je goed, Ralliart.

    Login om te reageren
  3. hjkort zegt

    11 maart 2010 om 13:40

    In NL is de Colt RallyArt ook nooit leverbaar geweest dacht ik?
    Het bumperpakket en alle aanpassingen aan de wagen zijn gebaseerd op de Japanse Colt (die in Japan gebouwd wordt en geexporteerd in EU alleen naar Engeland)
    In NL heeft NedCar nooit aanpassingen doorgevoerd aan de linksgestuurde wagens?

    Login om te reageren
    • Timmie zegt

      11 maart 2010 om 15:10

      @hjkort: Nou ja, de Colt RalliArt is gewoon een andere benaming voor de toenmalige Colt CZT. Dezelfde techniek, met o.a. een 1.5l turbomotor die 150 pk bij 8.000 rpm uitbraakt…

      Login om te reageren
  4. Merry zegt

    11 maart 2010 om 13:44

    Dat is denk ik ook slecht nieuws voor heel wat rally jongens die toch veel met RallyArt doen.
    Ik zou heel de boel(plus naam) kopen als ik Mitsubishi was.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      11 maart 2010 om 14:35

      @Merry: Ralliart is voor 100% eigendom van Mitsubishi. Ze zijn dus al eigenaar van de naam etc.

      Login om te reageren
  5. paulusrx7 zegt

    11 maart 2010 om 13:58

    zonde echt doodzonde nu maar hopen dat andere tuners zoals mugen, amuse, nismo en trd wel gewoon doorgaan

    Login om te reageren
  6. Diederik zegt

    11 maart 2010 om 13:59

    Toen ik een tijdje “Down Under” was heb ik daar toch een heel aantal prachtige bakken gezien met Ralliart embleempjes.
    Er werd ook druk reclame gemaakt voor de Ralliart uitvoeringen. Ik was zeker onder de indruk.

    Maar zoals in het artikel al staat… in Nederland zal dit zeker geen grote impact hebben :)

    Wat Merry zegt is wel slim. Zou ik ook doen als ik Mits was.

    Login om te reageren
  7. jack_abarth zegt

    11 maart 2010 om 14:09

    Zou wel mooi zijn als AMG weer mitsubishi’s aan gaat pakken. Lekker Merc bashen :D

    Login om te reageren
  8. HDM zegt

    11 maart 2010 om 14:38

    @jack_abarth: denk echter niet dat dat gaat gebeuren zolang MB de eigenaar is :P En dan zie ik ook niet in hoe je Merc erop kan bashen. AMG was toen niet van MB.

    Login om te reageren
  9. EJS zegt

    11 maart 2010 om 14:44

    Zonde, ze maakt wel leuke auto’s al zagen wij ze slechts weinig in Nederland, op een enkele door Ralliart aangepakte Lancer die via grijze kanalen hier was komen na dan.. Brute apparaten iig!

    Login om te reageren
  10. paulusrx7 zegt

    11 maart 2010 om 14:46

    en natuurlijk re-anemia

    Login om te reageren
  11. Vincenzo zegt

    11 maart 2010 om 14:55

    lelijk auto’s toch joh, mis je niks aan.
    Laat ze maar electronica maken.

    Login om te reageren
  12. Lan_Evo zegt

    11 maart 2010 om 14:56

    Slecht nieuws, nooit goed om zo’n (grote) huistuner te zien verdwijnen. Hopelijk gebeurt niet hetzelfde met TRD, Nismo, Mugen etc. ;)

    Login om te reageren
  13. jp zegt

    11 maart 2010 om 15:40

    Historisch merk, verantwoordelijk voor vele rallysuccessen en Dakarsuccessen. Zonde dat dat niet meer bestaat. Het nadeel van aan één merk (Mitsubishi) gebonden zijn.

    Login om te reageren
  14. BananaFlip zegt

    11 maart 2010 om 16:55

    Dat is jammer. Ralliart doet het namelijk precies goed; niet te hard en niet te snel maar wel heel erg leuk.

    Login om te reageren
  15. Search zegt

    11 maart 2010 om 17:14

    Dat is wel jammer, als je aan Mitsubishi en sport denkt, denk je aan Ralliart, net zoals Subaru en STI, Nissan en Nismo etc.

    Login om te reageren
  16. fresh zegt

    11 maart 2010 om 17:22

    JAMMER! ralliart heeft zoveel mooie wagens gebouwd, en ook de rallysport geholpen met het tunen van de wagens,
    mark van eldik zal niet blij zijn, nu hij een ‘nieuwe’ lancer WRC05 heeft gekocht..

    Login om te reageren
  17. Esprit_de_Flandre zegt

    11 maart 2010 om 20:08

    Ach, een faillisement is toch geen ramp meer. Als Mitsu daar weer markt voor ziet, zullen ze de naam wel weer herlanceren. Over twee jaar zijn er weer Ralliarts te vinden op de weg.

    Login om te reageren
  18. Dimglor zegt

    11 maart 2010 om 21:38

    Mja ik denk bij Ralliart toch meteen aan de lancer evo wrc en dat was toch echt een zotte bak.. Beetje jammer dit…

    Login om te reageren
  19. Coltje Corine zegt

    12 maart 2010 om 16:56

    ik hoopte zo dat dit bericht weer eens een ‘gerucht’ zou zijn maar helaas :(
    Hoop inderdaad dat we over 2 jaar Ralli Art weer mogen verwelkomen *keeping fingers crossed!!!*

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North