• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mitsubishi i-MIEV in Geneve

Auteur: Alwood, gepost 7 maart 2009 om 17:54 – 21 Reacties

Check die velgen!


Aanschouw, het nieuwe Dafje, de auto waar iedereen binnen tien jaar in rijdt, de Mitsubishi i-MIEV. Er is zelfs een sportcoupé…

De auto die de wereld moet gaan veroveren? Hand in hand gaan de Japanners en de Fransen hun boodschap de wereld door sturen. Alles praktisch, alles elektrisch. Zowel Mitsubishi en PSA hebben samen een behoorlijke reikwijdte als het om het verkopen van auto’s gaat, en die gaan ze gebruiken ook.

De vierdeurs zal er niet al te lang meer over doen om zijn weg naar de Japanse markt te vinden. Het duurt echter nog wel even voor de elektrowaggi’s hun weg naar Europa vinden. Een deel zal omgebouwd worden tot Peugeot (of Citroën) en misschien (heel misschien?) rollen er ook wel een paar in Born van de band.

De looks zijn in ieder geval betrekkelijk saai maar makkelijk te verteren, een gegarandeerd succesnummer. Bovendien is 80pk en 230Nm ruim voldoende, zeker met de huidige trend in downsizing. Lekker sportief!


Ook interessant!

  • Video: Mitsubishi overschat terreincapaciteiten
  • Jeep Magneto Concept is nieuw en volledig elektrisch
  • Nieuwe Mitsubishi Outlander
    Nieuwe Mitsubishi Outlander heeft beeldschoon interieur
  • Komt er weer een écht coole Mitsubishi?

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Elektrisch, geneve-2009, i-MiEV, Mitsubishi

Vorig bericht: « Lekker buitenspelen met Ford’s SVT Raptor (met video)
Volgend bericht: Video: nog meer beursbabes uit Geneve »

Lees Interacties

Reacties

  1. Citrofiel zegt

    7 maart 2009 om 18:03

    Komt hier een speciale Europese uitvoering van? Qua bouw lijkt hij best wel op de Tata Nano, en die vond men blijkbaar zo smal dat er een bredere variant voor Europa gemaakt werd. Dus deze misschien ook? Dat zou de looks een stuk verbeteren.

    Login om te reageren
  2. eendje zegt

    7 maart 2009 om 18:03

    zijn alle auto’s die op stroom rijden íets minder mooi’?

    Login om te reageren
  3. VivelaFRANCE zegt

    7 maart 2009 om 18:13

    Dit is echt een slechte keuze van PSA. Ik hoop dat deze niet de toekomst voor Europa zal zijn, maar dat PSA alléén de techniek gebruikt en de styling geheel aan het team van Citroën overlaat. Als dat gaat gebeuren, dan zou dat opeens wél de toekomst van de Europese automarkt kunnen zijn.

    Login om te reageren
  4. BananaFlip zegt

    7 maart 2009 om 18:17

    @ eendje: De meeste wel, maar sommigen doen wel heel erg hun best om lelijk te zijn. (Heulieuz Friendly Electric)

    Login om te reageren
  5. Laurens zegt

    7 maart 2009 om 18:35

    Bij die sportair zitten de spiegels aan de achterkant?

    Ik sla het bashen van deze EV even over. Het lijkt wel of electriciteit aan de bomen groeit tegenwoordig :-)

    Login om te reageren
  6. Peter zegt

    7 maart 2009 om 19:07

    Ok, ik vind deze ook niet mooi, maar denk dat dit ligt aan het feit dat elektrische auto’s een hele andere vorm aannemen dan we gewoon zijn. Zij hebben geen grote motorruimte nodig en het zou dan ook kompleet zinloos zijn ze als dusdanig te ontwerpen. Dus krijg je zoiets als de Heuliez die de ruimte perfect gebruikt of zoals dit met minimale luchtweerstand.

    Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    7 maart 2009 om 19:09

    dit soort auto,s MOETEN er een beetje ugly uitzien ..
    een beetje zieluuuuug ..
    en een beetje underdog ..
    en een beetje on-sexy ..
    daar zijn ambtenaartjes over de hele wereld gevoelig voor ..

    ja jongens .. welkom in de omgekeerde wereld die subsidie heet ..

    Login om te reageren
  8. Vinny_93 zegt

    7 maart 2009 om 19:20

    Woow die Coupé heeft 2 voorkanten!
    Dat is lelijk!
    De eerste gedachte die ik had bij de miniaturen was: 350Z? Toen ik m opende dacht ik:Voorkant of achterkant?
    Nou ja, die hoeft iig geen scherpe bochten te nemen. Gewoon ff in de achteruit, gaat net zo snel als de top, en je gaat neemt ook de goede richting.

    Login om te reageren
  9. RenesisHP zegt

    7 maart 2009 om 19:22

    Een gekrompen Mercedes A-klasse?

    Ik zal ook maar eens vergelijkingsmongool spelen. :?

    Login om te reageren
  10. Vinny_93 zegt

    7 maart 2009 om 19:22

    Hip interieur trouwens.

    Login om te reageren
  11. Vinny_93 zegt

    7 maart 2009 om 19:23

    Hee mazdagast, de A-klasse is altijd nog mooier. Als je de vergelijkingsmongool wilt spelen, doe het dan ook goed. Ik vergelijk de MX5 toch ook niet met een TT?

    Login om te reageren
  12. Laus zegt

    7 maart 2009 om 19:35

    lijkt nog wel veel op de huidige Colt. Ook al zo’n succes.

    Login om te reageren
  13. RenesisHP zegt

    7 maart 2009 om 21:00

    @Vinny_93.

    Hoezo niet, dat zijn toch bijna dezelfde auto’s? :P

    Login om te reageren
  14. BmwMPower zegt

    7 maart 2009 om 21:54

    Nou, ik heb een favoriete auto!

    Login om te reageren
  15. Wollie zegt

    8 maart 2009 om 00:00

    Als we binnen 10 jaar allemaal in zo’n ellendig koekeblik rondrijden, geef mij dan maar een spuitje.

    Login om te reageren
  16. Buyck zegt

    8 maart 2009 om 11:21

    Zeker niet mis voor een beginneling, het had veel slechter gekund. In de toekomst zullen er wel meer spannende “electric cars” van de band rollen zoals de Ultimate Areo EV, Porsche en Lotus hebben ook al hun model(len) klaar.

    Login om te reageren
  17. timberleek zegt

    8 maart 2009 om 11:25

    definitely niet voor mij.

    wil nog niet dood gevonden worden in zo’n ding.

    waarom moeten alle elektrische/hybride etc auto’s zo saai/lelijk etc zijn

    Login om te reageren
  18. DafMaf zegt

    8 maart 2009 om 11:32

    Doe maar.

    Login om te reageren
  19. Esprit_de_Flandre zegt

    8 maart 2009 om 19:40

    @Citrofiel: Mis, het de Tata Nano lijkt op de i Miev. De i (de gewone, niet Miev) is al met dezelfde looks op de markt in Japan sinds 2006, terwijl de Nano pas in 2008 voor het eerst te zien was.

    Leuk idee, en het ziet er niet slecht uit. Denk nu gewoon een Gigantisch Gat in de voorbumper en je hebt de Peugeot 2007.

    Login om te reageren
  20. travel zegt

    9 maart 2009 om 11:08

    Kan niet wachten, maar dan de benzine variant.

    Login om te reageren
  21. damian zegt

    27 mei 2009 om 10:53

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North