• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mitsubishi i-MiEV is officieel (en kan tegen water)

Auteur: autoblogger, gepost 5 juni 2009 om 11:04 – 23 Reacties

Mitsubishi i-MiEV Shock Therapy

Vandaag, op World Environment Day, heeft Mitsubishi de productieversie van de i-MiEV officieel onthuld. De i-MiEV is een volledig “electric vehicle” (EV) en de Japanse fabrikant zal vanaf volgende maand 1400 units afleveren aan bedrijven en overheid. In april 2010 zijn de consumenten aan de beurt en kunnen we de i-MiEV in de showroom bewonderen.

Mitsubishi omschrijft deze stap als “the pioneer that will open the door to the next 100 years of our automobile society.” Wij noemen het gewoon een auto met twee voorkanten. En die naam, waar komt die vandaan?

MiEV: Mitsubishi innovative Electric Vehicle

i-MiEV : For the full production model a hyphen has been added to the name by which the advance experiment and proving models have been known.

We zijn in ieder geval blij dat de Japanners goed hebben getest, denk aan koud weer en water. Vooral dat laatste lijkt me niet overbodig met al die elektrische rommel aan boord. Tevens kun je de i-MiEV gebruiken voor Japanse politiemensjes, dat oogt net wat beter dan een mountainbike, niet?

The i-MiEV represents the crystallization of some 40 years of electric vehicle development at Mitsubishi Motors. The company is presenting the production i-MiEV as the ultimate eco-car, a solution to the various challenges the automobile faces today including environmental pollution, global warming and the depletion of petroleum-based energy supplies. The company will continue its extensive collaboration with both private and public sectors in Japan and overseas in developing infrastructure to promote ownership of EVs.

Hoe werkt dat dan


Ook interessant!

  • Video: Mitsubishi overschat terreincapaciteiten
  • Elektrisch rijden is nu officieel goedkoper
  • Nieuwe Mitsubishi Outlander
    Nieuwe Mitsubishi Outlander heeft beeldschoon interieur
  • Komt er weer een écht coole Mitsubishi?

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, i-MiEV, Mitsubishi, muesli-autos

Vorig bericht: « Volvo C70 facelift gespot
Volgend bericht: US Airforce toont 2 unieke custom muscle cars! »

Lees Interacties

Reacties

  1. autoblogger zegt

    5 juni 2009 om 11:05

    PS: Mitsubishi Motors Corp. has priced its new electric vehicle at ¥4.38 million, or $45,660 at current exchange rates, and wants EVs to account for 20 percent of its global output by 2020…

    Login om te reageren
  2. Savipe zegt

    5 juni 2009 om 11:12

    ziet er redelijk uit qua uiterlijk maar als ik de prijs zie bij autoblogger is het weer het zelfde liedje, ze blijven te duur!

    Login om te reageren
  3. Matt zegt

    5 juni 2009 om 11:17

    Leuke ontwikkelingen, maar doe mij toch maar iets flitsenders. De Fisker Karma bijvoorbeeld… Nog een klein jaartje en dan staat-ie bij me voor de deur. :-D

    Login om te reageren
  4. JPM zegt

    5 juni 2009 om 11:17

    Laat maar komen die elektrische zooi. Van mij mag iedereen over 10 jaar elekrisch rijden dan blijft er tenminste wat benzine over voor de petrolheads. Wel bizar duur deze auto, 45.000 dollar? Daar heb je toch al een 330 voor in de states?

    Login om te reageren
  5. Matt zegt

    5 juni 2009 om 11:19

    Het was niet lang wachten op de eerste dinosaurus… ;-)

    Login om te reageren
  6. jeroen zegt

    5 juni 2009 om 11:19

    Het eerste elektrische model voor de gemiddelde mens!

    Login om te reageren
  7. Westleah zegt

    5 juni 2009 om 11:22

    Wel lekker als je weet dat de politie met zo’n auto je achtervolgd. Mocht je het niet op topsnelheid winnen. Doe je gewoon nog een rondje extra, dan is zijn accu wel leeg…

    Login om te reageren
  8. DrWho zegt

    5 juni 2009 om 11:27

    Iedereen kan nu nog wel lachen, maar toen de eerste dieselmotor werd geïntroduceerd had ook niemand verwacht dat “diesel” zo ver zou geraken. Al zal het met die elektrische dingen geen 100 jaar duren.

    Mitsu effent gewoon het pad.

    Login om te reageren
  9. Prince zegt

    5 juni 2009 om 11:39

    Geef mij maar die paarse uit de gallery.

    Login om te reageren
  10. Robin zegt

    5 juni 2009 om 12:02

    Dit wordt zeker wel de toekomst! En een goede ook, dankzij verbeteringen worden ze steeds beter. Niet alles qau actie-radius, maar ook qau uiterlijk > Fisker Karma, Tesla Roadster ;)

    Login om te reageren
  11. npdw zegt

    5 juni 2009 om 12:11

    wat een ongelooflijke doos op wielen! totaal geen hip design wat je eigenlijk wel zou willen bij zo’n state-of-the-art voortstuwingsstysteem. Helaas maar dit zou hem voor mij echt nooit worden. Wel goed dat ze de gok wagen!

    Login om te reageren
  12. Autogek zegt

    5 juni 2009 om 12:31

    Je kan vanuit de vanaf prijs van Japan niet zeggen hoeveel deze hier gaat kosten Ten eerste is 4,38 mil Yen hier dus 32000,- euro. Daar heb je geen BWM 330 voor hier. Ten tweede weeet ik dat in bv Singapore de auto’s veel duurder zijn dan hier. Dus misschien is dat ook in Japan.

    Ik heb hem in het echt gezien in Singapore en vind hem heel leuk eruit zien en wel heel ruim voor zijn formaat. Beetje een Smart Forfour MPV.

    Login om te reageren
  13. Laurens zegt

    5 juni 2009 om 12:35

    Lijkt me ontworpen voor de Japanse markt met hun regels voor afmetingen stadsauto’s. En wordt de consument door de strot geduwd met royale overheidssubsidies. Die effectiever besteed kunnen worden.

    Login om te reageren
  14. MCW zegt

    5 juni 2009 om 14:16

    “wat een ongelooflijke doos op wielen! totaal geen hip design ”

    HUH? hij is júist geen vierkant klein doos zoals veel andere Japanse mini’s. Verder is het ontwerp ook best leuk

    De versie met normale motor is trouwens al geruime tijd te koop in Japan..

    Login om te reageren
  15. racerx zegt

    5 juni 2009 om 14:22

    Dan toch liever wat dikkers, snellers en stoerders. Oh ja, m’n huidige zes-in-lijn mag er dan ook ingelepeld worden… hehehe!

    Login om te reageren
  16. Autogek zegt

    5 juni 2009 om 14:34

    Mijn geslachtsdeel is groot genoeg dat ik hem wel zo als hij is wil rijden. :lol:

    Login om te reageren
  17. sjazz zegt

    5 juni 2009 om 16:04

    Live gezien @work: hij trekt verschrikkelijk hard op! En is echt ok qua afwerking etc.

    Login om te reageren
  18. Citrofiel zegt

    5 juni 2009 om 17:28

    Yes! Je kan de kleur van de ‘motor’kap, achterklep en strepen aan de zijkant apart van de carrosseriekleur kiezen… Dit gaat nog vaak terugkomen in mijn dromen… :D

    Ze hebben het standpunt trouwens wel goed uitgekozen. Twintig foto’s van linksvoor? Misschien maar beter, want van opzij is het een Tata Nano en recht van achter doet hij me denken aan de eerste generatie Hyundai Atos… :|

    Login om te reageren
  19. AATeeuwen zegt

    5 juni 2009 om 19:51

    Tata Nano, iemand?

    Login om te reageren
  20. Citrofiel zegt

    5 juni 2009 om 22:20

    @ AATeeuwen; Als je de reactie boven die van jou even leest… ;)

    Login om te reageren
  21. Sander zegt

    6 juni 2009 om 09:58

    ik ben gek op dit autotje!!!

    Login om te reageren
  22. VivelaFRANCE zegt

    6 juni 2009 om 13:03

    Oei, het blijft gewoon een lelijk autootje!

    Login om te reageren
  23. jantje zegt

    9 juni 2009 om 15:59

    uiterlijk kopie van tata nano.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North