• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mitsubishi Outlander Hybrid: nu al 1500 orders?!

Auteur: ricardo, gepost 25 januari 2013 om 15:35 – 37 Reacties

Afbeelding Mitsubishi Outlander Hybrid: nu al 1500 orders?!Afbeelding Mitsubishi Outlander Hybrid: nu al 1500 orders?!Afbeelding Mitsubishi Outlander Hybrid: nu al 1500 orders?!Afbeelding Mitsubishi Outlander Hybrid: nu al 1500 orders?!Afbeelding Mitsubishi Outlander Hybrid: nu al 1500 orders?!Afbeelding Mitsubishi Outlander Hybrid: nu al 1500 orders?!Afbeelding Mitsubishi Outlander Hybrid: nu al 1500 orders?!Afbeelding Mitsubishi Outlander Hybrid: nu al 1500 orders?!

Mitsubishi Outlander Plug-in-Hybrid EV

Het gaat dit jaar leuk worden in 0%-bijtellingsland. Auto’s die op papier zó weinig uitstoten dat de regering zegt “ach, laat die bijtelling maar zitten” komen met bosjes. Mitsubishi heeft een leuke troef achter de hand voor deze groep autokopers.

De nieuwe Outlander kun je met een 2.0 benzine of een 2.2 diesel kopen, maar indien je liever elektriek gebruikt om alle wielen in beweging te brengen is er de Outlander Plug-in-Hybrid EV. Twee elektromotoren (60kW), 4WD en een 2.0-liter benzinemotor die een generator (70 kW) aandrijft. Voor de stroomopslag is een accu van 12 kWh geplaatst. Het opladen duurt 10 uur met een gewone stekker (maximaal 10 ampère), gebruik je een Mennekes stekker die 16 ampère aankan, dan ben je in zes uur vol. Ziehier, de Outlander Hybrid in een biologisch notendopje.

Schematisch gezien zijn de componenten zo over de auto verdeeld:

En wie over röntgenvisie beschikt ziet dit:

Hiermee heeft Mitsubishi een vierwielaangedreven EV neergezet die 60 km puur elektrisch kan afleggen – met een topsnelheid van 120 km/u – waarna een range extender inschakelt om prik te genereren, en daardoor komt de totale actieradius uit op bijna 900 km. Of zoals onze collega’s van Groen7.nl het optekenden:

  • Gecombineerde CO2 emissie: < 49 gram
  • Actieradius elektrisch: circa 60 km<
  • Gecombineerde actieradius elektrisch en benzine: circa 897 km
  • Gemiddeld gecombineerd brandstofverbruik: ongeveer 67 km per liter (indicatie JC08 homologatiewaarde, EU waarde nog niet definitief vastgesteld)
  • Maximum snelheid elektrisch: 120~125 km per uur
  • Topsnelheid met brandstofmotor erbij: elektronisch gelimiteerd op 170 km per uur
  • Leeg gewicht: (±) 1.800 kg
  • Trekgewicht: 1.500 kg (geremd)

Minder dan 50 gram CO2 in een SUV, waarmee je de vijfzitter geruisloos de 0%-bijtellingsklasse inzoeft. Kost een vermogen? Mwah, in verhouding vind ik de prijs meevallen. Die beginnen namelijk bij €43.490, waarmee hij zelfs goedkoper is dan de #1 EV in Nederland: Opel’s Ampera, die bij 46 mille start.

Zeker in Nederland zal dit recept vol fiscale voordelen aanslaan. Dat merken ze bij Mitsubishi, want de orderteller staat nu al op 1.500 stuks (mind you, die orderboeken zijn pas anderhalve maand open). In juni komen ze van de boot in NL, waarna de levering aan klanten een maandje later begint. Overigens rijdt hij in Japan al rond, in maart wordt de EU-versie voorgesteld in Genève, die andere banden en remmen heeft gekregen.

Dit, of een Ampera, Volt danwel Prius Plug-in? De comments staan open om je voorkeur kenbaar te maken. Voor verdere details & prijzen: KLIK!

Ook interessant!

  • Nieuwe Mitsubishi Outlander PHEV
    Nieuwe Mitsubishi Outlander PHEV heeft enorme neus
  • Nieuwe Mitsubishi Outlander
    Nieuwe Mitsubishi Outlander heeft beeldschoon interieur
  • Mitsubishi Outlander 3 2012-heden Occasion Aankoopadvies
  • Vision Ralliart
    Vision Ralliart is monsterlijke Outlander PHEV

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

0%-bijtelling, bijtelling, geneve-2013, Hybride, Mitsubishi, muesli-autos, outlander, plug-in

Vorig bericht: « Komt er een Audi A3 Allroad?
Volgend bericht: BMW 650i Gran Coupe op D2Forged pattas »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmwe46csl zegt

    25 januari 2013 om 15:40

    Bestel je er een, “er waren 1500 gekken voor u”
    Ik snap wel dat t een hit is, goedkoop elektrisch 0%

    Login om te reageren
  2. Corrado16v zegt

    25 januari 2013 om 15:41

    Ziet er nog best wel prima uit

    Login om te reageren
  3. wimpster zegt

    25 januari 2013 om 15:51

    Dit soort auto’s geeft aan waarom de bijtellingsregels binnenkort aangepast zullen worden. Huidige stelsel is aan een update toe.

    Login om te reageren
    • mattraket zegt

      25 januari 2013 om 20:47

      @wimpster: ja, en dan vooral omdat veel leaseknuppels alleen maar voor de 0% bijtelling gaan en het ding gewoon nooit aan de oplader hangen en als een kip zonder kop verder tuffen op de tankpas van de baas. Ga ze maar verplichten om gemiddeld onder die 49 gram uit te komen (koud kunstje om dat aan hand van het stroom- en benzine/dieselverbruik te uit te lezen), en anders met terugwerkende kracht in een hogere bijtellingscategorie te laten vallen.

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        26 januari 2013 om 01:30

        @mattraket: Zou met elke leasewagen gedaan moeten worden. Of dat nou met een Prius is of een BMW 320d, zolang er voordeel is, vind ik dat er gelet moet worden op de rijstijl. Dat voordeel is belastinggeld dat eigenlijk nergens naartoe gaat. Ja, naar een beter milieu, maar dan moet daar ook toezicht op komen in mijn ogen. Ik kan met een 320d ook 1:7 rijden als ik wil, maar wie betaalt dan de ‘extra fijnstof’?

        Login om te reageren
      • flippert zegt

        26 januari 2013 om 16:37

        @mattraket: jaloers!

        Login om te reageren
  4. mout zegt

    25 januari 2013 om 15:53

    Jammer dat de derde zitrij sneuvelt. Maar verder top, natuurlijk. Hebben ze eindelijk weer werk in Born.

    O, wacht…

    Login om te reageren
  5. jrk68 zegt

    25 januari 2013 om 15:54

    Het bewijs is weer geleverd, het maakt de leasekneus geen ruk uit of hij/zij voor lul rijdt.
    Als de bijtelling maar lekker laag is….

    Login om te reageren
    • sdk16420 zegt

      25 januari 2013 om 17:31

      @jrk68: Als trol zou een SsangYong een gedrocht met 0% bijtelling moet gaan verkopen, die alleen in de kleur paars met roze stippen leverbaar is.

      Of een Audi A4 met 45pk en 0% bijtelling, met 4 ringen erop verkoopt het toch wel.

      Login om te reageren
    • garp zegt

      26 januari 2013 om 07:48

      @jrk68: of de leasekneus denkt: bedankt voor het vrijmaken van substantiëel geld om de V8 van auto nummer twee vaker te laten draaien…

      Login om te reageren
  6. toroloco zegt

    25 januari 2013 om 15:59

    Meer dan 1800 KG goedkoop verplaatsen?!? Not in this world!

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      25 januari 2013 om 16:05

      @toroloco:
      Yep, theoretisch verbruik 1:67, praktijk verbruik in handen van een leasekneus 1:8….
      Dat wordt volgend jaar weer veel huilie huilie doen in de consumenten programma’s….

      Login om te reageren
  7. mrrallycross zegt

    25 januari 2013 om 16:01

    Die is vast mitschubsidie

    Login om te reageren
  8. toyotafortuner zegt

    25 januari 2013 om 16:01

    ALS ik zou moeten kiezen koos ik wel voor de Outlander! Ook al ziet de huidige generatie er minder ‘stoer’ uit. Die ziet er het mooist uit, is lekker praktisch en goedkoper. Maar ja, ik ben geen leasert.

    Login om te reageren
  9. meneersander zegt

    25 januari 2013 om 16:02

    Wat natuurlijk ook meespeelt is dat je er 1500kg mee mag trekken, dus alle carevanners kunnen hem ook bestellen!

    Login om te reageren
  10. mout zegt

    25 januari 2013 om 16:09

    Verder is hier weinig concurrentie naast te zetten.
    Prius Wagon +? De Outlander heeft 9 keer zoveel batterij, en kan dus electrisch echt meekomen. De Prius Wagon + houdt het rond de 60 km/h voor gezien. En dan: geen aanhanger, en minder ruim.
    Peugeot 508 RXH misschien? Ongeveer even ruim, zelfde prijsklasse. Maar diesel, niet belanstingvrij, maar weinig electrische ondersteuning, en zeker niet op alleen electra te rijden. Mag wel een aanhanger achter – zij het max 800 kg.
    Lexus dan maar? Zit je wel aan een RX, voor je evenveel ruimte hebt…

    Login om te reageren
  11. E34M5Touring zegt

    25 januari 2013 om 16:17

    Knap werk! Jammer dat ze het niet hebben kunnen combineren met het uiterlijk van het vorige type. Hij is van scherp gelijnde SUV naar ronde rare cross over gegaan.

    Login om te reageren
  12. baasbas zegt

    25 januari 2013 om 16:21

    Lelijk hok maar dat maakt niet uit. Geen bijtelling lappen, nooit thuis opladen, gewoon 1 op 10 mee scoren…. En alle andere belastingbetalers uitlachen.

    Een hit, gegarandeerd! Ik zou het doen als ik de kans had

    Login om te reageren
  13. paul24 zegt

    25 januari 2013 om 16:27

    En dat terwijl er maar 2000 productieplekken voor Nederland zijn gereserveerd. t loopt storm bij Mitsubishi

    Login om te reageren
  14. maartenl zegt

    25 januari 2013 om 16:33

    De sprinkhanen verkassen naar het volgende model, en laten Prius/Leaf/Volt links liggen.

    Login om te reageren
  15. glashelder zegt

    25 januari 2013 om 16:43

    Dat een auto goedkoop te rijden is wil niet zeggen dat het geen fijne auto is.

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      26 januari 2013 om 01:23

      @glashelder: In de praktijk vind ik de ‘goedkoop’ te rijden auto’s allemaal maar matig. Ok, misschien ligt mijn smaak ergens anders, maar ik heb in een flink aantal auto’s gereden, waaronder ook hybrides. Uiteindelijk missen deze auto’s vaak nog verfijning. Ook de Prius, die vind ik ook vervelend met hun CVT automaat. Het mag dan wel een zuinige aandrijflijn zijn, maar die irritante brom tussendoor.. Sommige fabrikanten hebben hun conventionele automaat dan weer niet in orde i.c.m. de hybride aandrijflijn. Ben benieuwd hoe de duurdere merken het doen.

      Login om te reageren
  16. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    25 januari 2013 om 17:45

    Zoals ik al voorspelde: Mitsubishi wordt DE verrassing van 2013!

    Login om te reageren
    • Carreza zegt

      25 januari 2013 om 17:58

      @Svenska_Aeroplan_AB: Ik zou het eerder een tijdelijke opflakkering noemen en enkel in Nederland. De rest van het gamma is en blijft verouderd en in de meeste landen zitten ze niet te wachten op dit gedrocht.

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        25 januari 2013 om 18:48

        @Carreza: ik zeg toch ook 2013? En niet 2014 en verder ofzo? Dat kleine goedkope ding komt ook nog, die gaat het ook goed doen. 2 toppers in je gamma, dromen veel merken van hoor!

        Login om te reageren
  17. bigbrabo zegt

    25 januari 2013 om 18:09

    Laat ze die verbruik testen is over 500 km doen ipv 100 km, dan heeft deze meer CO2 per km.

    Login om te reageren
    • garp zegt

      26 januari 2013 om 07:52

      @bigbrabo: jij doet dagelijks 500km woonwerkverkeer zeker. Net zoals de rest van Nederland zeker?

      Login om te reageren
  18. Megakix zegt

    25 januari 2013 om 19:22

    Leaseprijs van ca. € 800,- ex BTW en Brandstof…redelijk scherp nog ! Inderdaad een hitje.

    Login om te reageren
  19. ThomasBol zegt

    25 januari 2013 om 20:06

    Leuk voor müsli-rijdend-NL, tot dat je werkgever zegt “alle belastingveranderingen, dus ook HSB, komen voor rekening van berijder”. Ja dat gebeurt!

    Login om te reageren
  20. rickhof zegt

    25 januari 2013 om 20:40

    Volvo V60 PHEV Plug-in Hybrid D6 AWD.
    285pk, verbruik: 1 op 50 en 0% bijtelling.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      25 januari 2013 om 21:54

      @rickhof: ennnnnn 2x zo duur…

      Login om te reageren
  21. lamborgfan zegt

    25 januari 2013 om 21:26

    Wanneer zullen de bijtellingsregels aangepast worden? 1 maand na het afleveren van de eerste 200 auto’s? of pas 2 maanden later als het verdubbeld is..

    Login om te reageren
  22. speedie zegt

    25 januari 2013 om 22:40

    Zelfs met alle belastingsvoordelen en (onterechte) subsidies kom je er financieel bekaaider vanaf dan vergelijkbare niet-hybride versie. Noem het snobisme voor gegoede burgers (vanaf 43000 Euro !!!) die als wereldverberaars willen overkomen. Zolang er subsidies zijn natuurlijk.

    Login om te reageren
    • garp zegt

      26 januari 2013 om 07:54

      @speedie: leg uit…

      Login om te reageren
    • baasbas zegt

      26 januari 2013 om 10:13

      @speedie: Lijkt me stug. Laten we het niet over de lease-markt hebben, want het verschil is daarbij enorm tussen deze hybride en een ‘normale’ 2.0 4wd. 0% of 25%…

      En als je hem zelf zou kopen: deze hybride kost 4.000 euro meer. Met de huidige benzineprijzen heb je die denk ik vlotjes terugverdiend. En als bonus hoef je op de hybride geen wegenbelasting te betalen (tot?). Dat maakt de terugverdientijd nog korter?

      Login om te reageren
    • bluemagics zegt

      28 januari 2013 om 11:35

      @speedie: Jou opmerking dat je er “financieel bekaaider” van komt, slaat natuurlijk nergens op. Zoek maar op hoe je dit soort dingen moet uitrekenen en dat zul je zien dat dit soort auto’s een stuk goedkoper is.

      Het zou trouwens geen direct subsidies die je krijgt. Je hebt alleen belastingvoordelen. Hoe meer je verdient, hoe groter het voordeel.

      Login om te reageren
  23. Esprit_de_Flandre zegt

    28 januari 2013 om 12:46

    Zal wel goed verkopen, en dat is leuk voor Mitsu want ze hebben het nodig. Alleen jammer dat ie lelijk is…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North