• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mitsuoka Himiko Classic – een omgebouwde MX-5

Auteur: ricardo, gepost 2 augustus 2010 om 08:40 – 27 Reacties

Mitsuoka Himiko Classic

Komt het je bekend voor, zo’n onconventioneel cabriootje? Dat kan kloppen, we schreven namelijk al eens eerder over de Himiko. Verantwoordelijk hiervoor is de Japanse autobouwer Mitsuoka, die graag Brits ‘design’ met moderne techniek combineert.

Goed, het is maandag en bovendien nog wat vroeg, maar als je zin hebt kan je HIER en HIER klikken om meer creaties van deze firma te zien. Deze roadster is dus gebaseerd op het onderstel van een Mazda MX-5. De vorige uitgave van de Himiko kreeg nog een hardtopje mee. Maar nu komen ze met een gelimiteerde uitgave, en die wordt voorzien van een stoffen kap. Wat natuurlijk the way to go is bij dergelijke cabrio’s.

Deze Himiko Classic -waarvan er slechts 20 worden gebouwd- is aan de binnenkant voorzien van met leder beklede stoeltjes, houtinleg met een hoog plastic-gehalte en een stuur aan de verkeerde kant. De Mazda-krachtbron schopt zo’n 162 pk’s richting de achterwielen en vooralsnog worden ze enkel geleverd met een zestraps automaatbak.

In Japan gaan ze voor omgerekend 46.000 euro over de toonbank, maar dan heb je wel een tweezitter die vernoemd is naar een Japanse Godin. (via es.autoblog.com)

Ook interessant!

  • opgefriste Mazda MX-5
    Opgefriste Mazda MX-5 stuurt nu eindelijk beter
  • Mazda MX-5 met treinhoorn voorkomt ongelukken!
  • Mazda MX-5 990S
    Mazda MX-5 990S is lichtere en sportievere MX-5
  • Mitsuoka Rock Star LHD
    Knotsgekke Mitsuoka Rock Star LHD is briljant

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, mitsuoka, mx-5, Retro

Vorig bericht: « Autoblog 2010 flashback: week 30
Volgend bericht: Crashende Van der Drift in de Superleague Formula »

Lees Interacties

Reacties

  1. Roel zegt

    2 augustus 2010 om 08:51

    Mooi bakkie hoor! Alleen een beetje duur voor een mx5

    Login om te reageren
  2. poco loco zegt

    2 augustus 2010 om 08:57

    Ik vinnum zowaar leuk!

    Login om te reageren
  3. captain zegt

    2 augustus 2010 om 09:09

    deze vind ik wel goed gelukt in tegenstelling tot de voorgangers van het merk. Enkel jammer dat de gelijkenissen met echte merken zo obvious zijn. de voorkant is wel leuk, ik vroeg mij altijd af hoe de voorkant van een aero8 eruit zag zonder die schele blik :)

    Login om te reageren
  4. poco loco zegt

    2 augustus 2010 om 09:11

    Kleurstelling is alleen wel een nachtmerrie, beetje jammer. Dan maar één van de andere 19?

    Login om te reageren
  5. Chilli_red zegt

    2 augustus 2010 om 09:21

    Deze is best te pruimen. Alleen zou de kleurstelling van mij wel iets anders mogen.

    Login om te reageren
  6. Hupke zegt

    2 augustus 2010 om 09:34

    De koplampen, de kont na en liefst nog wat meer uitgeklopte wielkasten zodat de rest magerder lijkt vind ik het best nog meevallen.
    Ik zou er geen Morgan voor laten staan, maar liever dit dan een veroeste MG midget.
    Ik zou er nog wel iets andere velgen op zetten.

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    2 augustus 2010 om 10:13

    Als de auto hier 100kg lichter door zou worden..maybe. Toch denk ik dat ik eerder voor iets meer power en een strakkere wegligging zou gaan voor het geld. Andere luchtinlaat+uitlaat incl. spruitstuk, andere nokkenas en een ander vliegwiel. En presto! 180/185pk of misschien zelfs nog iets meer.. en dat is genoeg voor de mx5.

    Login om te reageren
  8. Esprit_de_Flandre zegt

    2 augustus 2010 om 10:25

    Met voorsprong de mooiste, meest gebalanceerde Mitsuoka die ik ooit gezien heb. Ik zou ‘m wel willen. Denk dat, mits de juiste prijs en hogere productieaantallen, de Britten er ook wel voor zouden vallen.

    Login om te reageren
  9. kowalsk zegt

    2 augustus 2010 om 11:14

    De gelinkte auto’s zijn het kijken niet waard maar dit ziet er goed uit vind ik!

    Login om te reageren
  10. Sebazzz zegt

    2 augustus 2010 om 11:19

    Andere velgen had dan wel gemogen, daarnaast lijkt het kleurenschema wat van bugatti afgekeken.

    Login om te reageren
  11. Thijsj zegt

    2 augustus 2010 om 11:49

    Beter dan de eerste creaties iig :D

    Login om te reageren
  12. wim zegt

    2 augustus 2010 om 11:50

    Nice! In tegenstelling tot die andere 2 is dit echt een vet bakkie hoor.

    Login om te reageren
  13. Northwestern zegt

    2 augustus 2010 om 12:35

    Hier hebben ze wat beter hun best gedaan, ik zie er niet zo heel veel MX-5 in terug.

    Login om te reageren
  14. RenesisHP zegt

    2 augustus 2010 om 13:34

    Goedgekeurd. Dit ziet er leuk uit.
    Icm de MX-5 basis kan dit een gigantisch leuke rijdersauto zijn.

    Login om te reageren
  15. sven2 zegt

    2 augustus 2010 om 13:38

    De koplampen van de mini staan hem goed, het is dan ook geen lelijk design. Vanbinnen zitten de kleurencombinaties ook erg snor, vooral met de prachtige stoelen, die zo te zien met zeer mooi leer zijn afgewerkt, ze zien er dan ook erg comfortabel uit!

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      2 augustus 2010 om 14:20

      @sven2:

      Het interieur is van de MX-5. Alleen dan stevig aangepakt. ;)

      Login om te reageren
  16. Something zegt

    2 augustus 2010 om 15:11

    Ziet er leuk uit :D ietswat aan de prijzige kant maar wel leuk.

    Login om te reageren
  17. Den zegt

    2 augustus 2010 om 15:34

    Beter dan wat die Nederlanders maken van oude 2CV’s

    Login om te reageren
  18. Tony_Casa zegt

    2 augustus 2010 om 15:41

    Het stuurwiel aan de verkeerde kant? Is de hollandse norm dan van toepassing in Japan? Wat een koloniaal gedachtengoed.

    Login om te reageren
  19. Citrofiel zegt

    2 augustus 2010 om 16:55

    Erg leuk ontwerpje. Alleen de wielen vallen er een beetje bij in het niet. Dat je bij een klassiek vormgegeven auto niet voor grote velgen gaat, kan ik begrijpen, maar maak dan de banden desnoods wat hoger, zoals ook bij zo’n klassiek ontwerp hoort. Maar daar lijkt niet erg veel ruimte voor te zijn. Zonde. Als ik veel geld zou hebben (Sultan-hoeveelheid) dan zou ik er voor de grap eentje kopen, de wielkasten wat vergroten, er iets grotere wielen met meer spaken onder zetten en dan… In mijn garage laten staan waarschijnlijk. :P

    @Den: De Burton doel je op. Echt een heel leuk ding is dat. En in welk opzicht is deze ‘beter’ dan?

    Login om te reageren
    • Tony Casa zegt

      2 augustus 2010 om 20:33

      @Citrofiel: deze is niet gebouwd op een afgeleefde bodemplaat van een oude eend.

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        2 augustus 2010 om 20:53

        @Tony Casa: En juist als je daarop doelt kan en mag je deze twee auto’s niet met elkaar vergelijken, dus kan je er ook niet eentje ‘beter’ noemen. Ik vergelijk toch ook geen C1 met een 5-serie? Natuurlijk is de 5-serie dan beter, maar dat is een compleet irrelevante vergelijking.

        Login om te reageren
  20. Dimglor zegt

    2 augustus 2010 om 19:07

    This is extremely ugly…

    Login om te reageren
  21. mashell zegt

    2 augustus 2010 om 22:58

    Deze is flink verlengd of niet?

    Login om te reageren
  22. Jintro zegt

    2 augustus 2010 om 23:23

    Wiesmann?

    Login om te reageren
    • Tony Casa zegt

      3 augustus 2010 om 02:51

      @Jintro: neen, Mitsuoka, niet gezien dan?

      Login om te reageren
  23. Maassen zegt

    3 augustus 2010 om 21:27

    daar zou ik best mee durven rijden.. al zou ik nooit 46.000 euri ophoesten voor een MX5

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North