• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mitsuoka Himiko (op basis van MX-5 roadster)

Auteur: autoblogger, gepost 4 december 2008 om 22:10 – 45 Reacties

Afbeelding Mitsuoka Himiko (op basis van MX-5 roadster)Afbeelding Mitsuoka Himiko (op basis van MX-5 roadster)Afbeelding Mitsuoka Himiko (op basis van MX-5 roadster)Afbeelding Mitsuoka Himiko (op basis van MX-5 roadster)

Mitsuoka Himiko
Nee, dit is geen Morgan! Ons favoriete Japanse automerk heeft gewoon weer iets nieuws gemaakt, ditmaal een roadster op basis van de Mazda MX-5.

Mitsuoka haalt inspiratie uit Brits design. In dit geval combineren ze het met rij-eigenschappen van de MX-5, een auto waar vele liefhebbers erg enthousiast van worden. De Himiko heeft daarbij het geile klapdak van de Mazda mogen behouden.

De Himiko is overigens vernoemd naar een Japanse godin (lekkere leestip voor kerst), net zoals de Mitsuoka Orochi vernoemd is naar een achtkoppig monster uit de Japanse mythologie (via autofiends.com).

Ook interessant!

  • opgefriste Mazda MX-5
    Opgefriste Mazda MX-5 stuurt nu eindelijk beter
  • Mazda MX-5 met treinhoorn voorkomt ongelukken!
  • Mazda MX-5 990S
    Mazda MX-5 990S is lichtere en sportievere MX-5
  • Lezersvraag: S-klasse Cabrio, AMG GT Roadster of de nieuwe SL?
    Lezersvraag: S-klasse Cabrio, AMG GT Roadster of de nieuwe SL?

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, mitsuoka, mx-5

Vorig bericht: « Tanken, het mag weer!
Volgend bericht: Carmageddon update #4: I would sacrifice my job! »

Lees Interacties

Reacties

  1. fre zegt

    4 december 2008 om 22:13

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  2. J.R. Booij zegt

    4 december 2008 om 22:17

    Huh? Autofiends.com? :-)

    Login om te reageren
  3. renaultfreak zegt

    4 december 2008 om 22:17

    oeii dies lelijk, hopelijk komt die niet naar nl/eu

    Login om te reageren
  4. Erwin zegt

    4 december 2008 om 22:18

    Ik vind dit nog enigszins een originele bak. Ok, hij heeft wat weg van een Morgan, maar qua combinatie ideaal. Een Brits design met de rijkwaliteiten van een Japanner.

    Login om te reageren
  5. JANUS zegt

    4 december 2008 om 22:19

    So…
    Heb ik ff wat gemist dan !
    Sinds wanneer heeft de MX5 een stalen klapdak ?

    Dat is zonde !

    Deze Mistouka, ….. anders dan anders, dat wel.

    Login om te reageren
  6. Michiel S zegt

    4 december 2008 om 22:19

    Een Morgan voorkant, met een tja… zagato(?) achterkant, ik weet het niet. Aan de ene kant is het heel mooi gedaan, maar heel lelijk. Aan de andere kant is het waarschijnlijk wel een auto die zijn uiterlijk waar maakt: een echte rijdersauto.

    Login om te reageren
  7. Erwin zegt

    4 december 2008 om 22:22

    Andere velgen hadden hem zeker niet misstaan.

    Login om te reageren
  8. Tombnolz zegt

    4 december 2008 om 22:24

    Dubbel gevoel, ’t ziet er niet afgrijselijk uit, met de MX-5 als basis werkelijk geweldig en dat interieurs hebben ze op een fantastische manier een retro-toets gegeven. Maar toch is het fake, fake omdat het in geen enkel opzicht authentiek Japans is. Doe mij dan maar zo’n écht ouderwetse Morgan.

    Login om te reageren
  9. Citrofiel zegt

    4 december 2008 om 22:24

    Ik vind zowel de voor- als achterkant eigenlijk best leuk gedaan, maar dan kijk je naar de portieren, en dat middenstuk is zo overduidelijk MX-5 dat het contrast de auto weer lelijk maakt.

    @ JANUS; Kijk, en dát is nou waarom je je hier vaker zou moeten vertonen! ;)

    Login om te reageren
  10. autoblogger zegt

    4 december 2008 om 22:25

    @J.R. Booij: duidelijk geen primeur, autofiends had em gisteren al ;)

    Login om te reageren
  11. Jan C. zegt

    4 december 2008 om 22:26

    Een woord: cool.

    Login om te reageren
  12. Klassiekerrally zegt

    4 december 2008 om 22:33

    Dit vind ik eerlijk gezegd best een knap staaltje werk. De auto is niet echt lelijk, en de MX5 basis is nauwelijks te herkennen. De lange neus is goed gelukt, en de eerste associatie is inderdaad ‘Morgan?’. Pas wanneer je iets langer dan een halve seconde kijkt zie je dat dat niet zo is.

    Login om te reageren
  13. gerjan zegt

    4 december 2008 om 22:35

    ouderwetse lijnen maar daar dan na deze tijd gemoderniseerd.
    nu nog een 6 in lijn dikke motor erin en op de achter wieltjes!
    en gen tam mazda blok!

    Login om te reageren
  14. Larrs zegt

    4 december 2008 om 22:40

    Ik vind dit goed gedaan. Zou ook het zo willen hebben.

    Login om te reageren
  15. JJM zegt

    4 december 2008 om 22:44

    oei, een wiesmann achterkant met een morganfront, dat is een slechte combi, en ze hebben het nog slecht gekopiëerd ook

    Login om te reageren
  16. VonStroke zegt

    4 december 2008 om 22:46

    @Citrofiel: Naar het schijnt zijn de deuren en raamstijl de duurste onderdelen om te vernieuwen. (veiligheid) Daarom dat ze bij dit soort auto’s vaak erg herkenbaar blijven. Zie je ook bij veel Corvette’s.

    Login om te reageren
  17. Matthieu zegt

    4 december 2008 om 22:50

    Zo lelijk vind ik hem nog niet.
    De keuze van de MX-5 als basis belooft ook veel goeds voor de rij-eigenschappen.
    Toch een van de betere coachbuilds.

    Login om te reageren
  18. Citrofiel zegt

    4 december 2008 om 22:52

    @ VonStroke; Logisch is het ook wel, maar dat laat onverlet dat het jammer is voor het design.

    Login om te reageren
  19. Rick zegt

    4 december 2008 om 22:52

    Achterkant is een wiesmann?
    Wel een rare combo!

    Login om te reageren
  20. lincoln zegt

    4 december 2008 om 22:55

    lef lef en nog eens lef .. voor de producent en toekomstige eigenaar ..
    totaal ongeschikt voor hollanders dus ..

    Login om te reageren
  21. Rx-7/6Us Owner zegt

    4 december 2008 om 23:04

    @ JANUS
    hij is als roadster ‘soft dak’ en als roadster coupé ‘stalen klapdak’

    Login om te reageren
  22. Mairsil zegt

    4 december 2008 om 23:06

    Ik ben normaal helemaal geen fan van deze look, maar ik vind dit erg knap gedaan, veel beter dan waar Mitsuoka meestal mee komt. Indrukwekkend! Enig idee wat je voor zo’n bodykit betaalt?

    De meeste CCs hebben ook erg last van een massieve kont, dat is hier netjes gedaan vind ik.

    Als je nou iets bijzonders wil hebben, maar ook niet elke 100 km stil wil staan met een historische brit, en ook geen 100.000+ kan betalen voor een Morgan, is dit helemaal geen gekke optie.

    Login om te reageren
  23. JanJansen zegt

    4 december 2008 om 23:08

    Met dit lijstje heb ik wat hulp nodig (zonder er nou een waardeoordeel aan te hangen):

    – koplampen Morgan Aero
    – achterlichten Lotus 2 eleven
    – mistlampen Rolls
    – dashboard Jaguar
    – grille?
    …

    Login om te reageren
  24. Citrofiel zegt

    4 december 2008 om 23:12

    @ Mairsil; Hier vind je iets over de prijs.

    Login om te reageren
  25. Fred zegt

    4 december 2008 om 23:19

    Kankergeniaal! Wat een heerlijk merk is het toch!

    Login om te reageren
  26. rotorhead zegt

    4 december 2008 om 23:28

    @J.R. Booij: heb je je eigen artikel nou al ’s gelezen? Staat wat tegenstrijdigs in.

    Login om te reageren
  27. tim-> zegt

    4 december 2008 om 23:31

    Let eens op je taal Fred!
    Snap niet zo goed wat die ziekte met geniaal en/of deze auto te maken heeft…

    Over de auto,
    Best netjes gedaan, maar niet mijn smaak. Ik ben geen fan van oude stijlen namaken. Het probleem daarvan is dat je het oude nooit kan evenaren…

    Login om te reageren
  28. rembo1987 zegt

    5 december 2008 om 00:16

    @JanJansen

    De koplampen komen van Mini ;)

    Login om te reageren
  29. carsofcoolhaven.nl zegt

    5 december 2008 om 01:34

    Ik vind het wel erg acceptabel gedaan, eerlijk gezegd. Vreemd genoeg is het minst spannende het midden gedeelte met de deuren… Daar had niet iets meer spanning in moeten zitten op de een of andere manier.

    Ik heb geen idee wat dit in real life voor emoties oproept, wellicht rij je wel enorm voor lul in een namaakbak als je het in het echt ziet, maar op eerste gezicht ben ik over de foto’s wel te spreken. Sterker nog, ik zou overwegen een dergelijke auto op mijn lijstje ‘fun-auto’s voor erbij’ te zetten, om mogelijk te kiezen als ik er het geld voor had. Ware het niet dat ik niet een dergelijk lijstje heb, omdat dat geld er toch nooit gaat komen… :-)

    Login om te reageren
  30. Ben zegt

    5 december 2008 om 07:41

    Kleaudtsacqen.. Eerst maken ze een rip-off van Rolls-Royce en nu weer van Morgan… Lijken wel chinezen!

    Login om te reageren
  31. Emerald Green Jag zegt

    5 december 2008 om 07:44

    Nou, de buitenkant vind ik er netjes uitzien. De velgen? Sja, spaakwielen zou perfect staan. Het is een geslaagde kleur, ja ingetogen chique. Jammer dat er geen foto is met het dak dicht.

    Tot zover niets dan lof.

    Maar dan het interieur! Wat een rommeltje! Een hoogst onrustig dashboard! En dan dat middenconsole! Bah! Vooral die zwart-plastic blob en dito klokken. Uechh! Dat doet afbreuk aan het geheel.

    Ze hadden zich daar ook beter kunnen laten inspireren door the Old Boys from Britain!

    Al met al: nice try boys, but you’re no Jedi yet!

    Login om te reageren
  32. Jandepandaman zegt

    5 december 2008 om 07:58

    Nou, ik vind hem prima hoor!
    Leuke combi van klassieke stijlcomponenten en moderne vormgeving.
    Dat interieur mag nog wel wat geschaafd en geschuurd, maar ze hebben in ieder geval een goede poging gedaan.
    Dus laat maar naar Europa komen en hier de wegen verfraaien!

    Login om te reageren
  33. BMW zegt

    5 december 2008 om 08:23

    ZOOOO…. die is lelijk.
    En als het dan toch moet, waarom hebben ze dan niet de soft top genomen?!?!

    Login om te reageren
  34. Yellomello zegt

    5 december 2008 om 08:36

    Als hij nou op een Prius zou lijken zou hij mooi zijn… WAT? Ik maak een geintje, ik zou deze wagen graag hebben, hij is opvallend, leuk en rijdt als de beste!
    Hiermee heb je gewoon geen dertien in een dozijn auto maar iets waarmee je je boven het maaiveld begeeft. (Al ben ik best blij met mijn dertien in een dozijn auto hoor :) )

    Login om te reageren
  35. $imon zegt

    5 december 2008 om 10:18

    Voorkant zeer geslaagd, achterkant iets minder naar mijn smaak.
    Ook het interieur ziet er op die ene foto goed uit. Wel beetje jammer dat de audioinstallatie “op zijn Japans” is geimpleteerd.

    Login om te reageren
  36. joep zegt

    5 december 2008 om 10:47

    @JanJansen, zou dat dashboard niet gewoon van mazda zijn ;)

    Login om te reageren
  37. ronan zegt

    5 december 2008 om 10:49

    Maakt dat bedrijf ook niet een jaguar mk2 op basis van een nissan micra? Zag er laatst een in laren nh geparkeerd staan. Gloof dat ze ook een fiat 500 replica op micra basis hebben.

    Login om te reageren
  38. topless zegt

    5 december 2008 om 10:53

    Ik vind zowel de mx-5 als Morgan leuk, maar om ze nou te combineren? Het valt me wel op dat er best veel mensen het wel te pruimen vinden. Dat is wel eens anders met Mitsuoka. Overigens is volgens mij het vaste klapdak van de mx-5 niet van staal maar van kunstof.

    Login om te reageren
  39. Wouter zegt

    5 december 2008 om 13:40

    Ziet er best wel mooi uit.
    ‘k Snap niet wat er ‘gepikt’ is. Een ontwerper van Volvo heeft het eens verklaard:

    Elke wagen lijkt iets wel wat op een andere. Je gaat zelf herkenningspunten zoeken, en als die er niet zijn creëer je die onbewust.

    Die koplampen zijn echt niet van een Mini, Porsche koplampen lijken meer op die van een Mini…
    Er zijn echt nog meer wagens met zo’n achterlichten. Het past nu eenmaal bij zo’n design.

    ‘K vind ‘m er niet slecht uit zien, rijden zal hij ook wel goed doen.

    Login om te reageren
  40. DJD zegt

    5 december 2008 om 15:55

    Moet zeggen, het kan een heel stuk slechter…

    Login om te reageren
  41. Michiel_vd_Brink zegt

    5 december 2008 om 17:07

    @ Wouter: koplampen komen weldegelijk van de New Mini.
    Achterlichten komen gewoon uit de catalogis van Hella.

    Jaja, deze Mitsuoka is een echte Special Coachbuild!
    Check: http://www.coachbuild.com/index.php?option=com_content&task=view&id=109&Itemid=1

    Login om te reageren
  42. Mardec zegt

    5 december 2008 om 20:09

    Wow, vind het best goed gelukt :D de velgen idd..

    Login om te reageren
  43. Cantago zegt

    6 december 2008 om 11:45

    Is dat Japans? WOW! Nog geeneens zo verkeerd, andere velgen er onder (je weet wel, van die britse met heel veel spaken) en ik zou er best een rondje in willen rijden:D

    Login om te reageren
  44. Danny zegt

    8 december 2008 om 18:54

    mooi maar niet prachtig ik vind zo,n Telsa mooier .

    Login om te reageren
  45. Danny zegt

    8 december 2008 om 18:56

    ze zijn bij het stuur vergeten het BMW logo eraf te halen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North