De DB11 bewees al dat het Britse merk het designroer heeft omgegooid. Van deze designer mag het allemaal nog wel een tandje radicaler.
Je kijkt naar het werk van Costas Phouphoullides. Deze man is werkzaam voor het Chinese Geely, de eigenaar van Volvo. Kennelijk heeft de creatieveling nog genoeg vrije uurtjes over want onlangs gooide hij deze plaatjes van een niet-bestaande Aston Martin het web op.
Zijn Aston Martin Vision 8 moeten we zien als de V8 Vantage van de toekomst. De koets oogt dan ook behoorlijk modern, waar echte Astons vaak meer tijdloos/klassiek zijn vormgegeven. Gelukkig heeft de creatie nog wel de kenmerkende AM-grille, die het familiegezicht al decennialang bepaalt.
Let verder vooral op het gebrek aan A-stijlen, het gebrek aan een achterruit en de behoorlijk boze achterlichten die overigens ook nog aardig in het AM-straatje passen. Wij kunnen hier wel enthousiast van worden, al is het tijdloze er wel een beetje vanaf. En da’s juist wat een auto als de DB9 (retro-rijtest) zo ontzettend gaaf maakt.
Fotocredit: Costas Phouphoullides
Van een tijdloos kanon, naar een Chiron voor nog geen twee ton!
Designer bij koeniggsegg gejat?
@boxtarus: veel g’s ineens
Duidelijk Aston Martin en toch heel vernieuwend, ik ben voor!
Doe maar niet. Hoewel dit er erg gaaf uitziet, vind ik dit niet echt bij Aston Martin passen. Aston is het merk van de mooie lijnen en elegantie. En dat is nou precies waar het deze designstudie aan ontbreekt.
Ietjes TE voor mijn gevoel…
Misschien kan hij beter bij Bugatti solliciteren. Aston Martin moet tijdloos blijven wat mij betreft.
Leuk maar niet als Aston Martin. Misschien als opvolger van de 1800 Volvo?
Doe mij maar de GT vormgeving, lange motorkap en zo. Ik zie eigenlijk ook nooit zoveel verschil tussen concepttekeningen van nu of 10 jaar terug. Wielen zijn altijd enorm, vliegtuigachtig design, vaak scherpe hoeken… Etc.
Met die extra spijl in de grille moet het niet teveel op nissan gaan lijken. Verder zonder de scherpe randjes lijkt het toch al redelijk op de huidige designtaal.
Ik vind t wel wat.
De DB11 kon mij maar niet overtuigen, zolang ik hem nog niet in het echt had gezien. Ik moest toevallig vanochtend bij Kroymans zijn, dus ik heb de auto is goed bekeken.. en ben tot conclusie gekomen dat ik het inderdaad een lelijk ding vind. Jammer, de lijnen van de V8 Vantage / DB9 / DBS en zelfs de Vanquish (daar was ik eerst ook niet van overtuigd) zijn tijdloos, strak en perfect! Als ze nu de lijn van de DB11 doortrekken, zeg ik het merk vaarwel..
Net iets te gek, mag iets klassieker
Eh….. nee. Toch maar niet
Ligt t aan mij of is ie heel kort in verhouding met z’n breedte
De achterkant klopt niet in mijn ogen
@esprit84: jij mag er ook zijn
Niet echt het AM wat ik gewend ben.. de eenvoud en het schone bodywork.. dat mis ik hier! Ik ben niet voor.. misschien iets te veel verandering voor het goede. neemt niet weg dat het wel een gaaf concept is!
Alleen de achterlampen. De rest mag de prullenbak in.
Of dit het moet gaan worden voor Aston Martin laat ik even in het midden. Wat ik nooit begrepen heb is waarom ontwerpen en concepts altijd joekels van een velgen moeten hebben. Heel erg lelijk.
Past totaal niet bij het merk al moet ik zeggen dat ik de Vulcan wel heel bruut vind
Nee
Vision 8, V8, 8 foto’s, 8 in de grill, gemaakt voor China..? Nummer 8 is het geluksgetal in China..
Nogal druk imo.