• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Moet dit de nieuwe designtaal van Aston Martin worden?

Auteur: Author, gepost 23 december 2016 om 11:24 – 24 Reacties

Afbeelding Moet dit de nieuwe designtaal van Aston Martin worden?Afbeelding Moet dit de nieuwe designtaal van Aston Martin worden?Afbeelding Moet dit de nieuwe designtaal van Aston Martin worden?Afbeelding Moet dit de nieuwe designtaal van Aston Martin worden?Afbeelding Moet dit de nieuwe designtaal van Aston Martin worden?Afbeelding Moet dit de nieuwe designtaal van Aston Martin worden?Afbeelding Moet dit de nieuwe designtaal van Aston Martin worden?Afbeelding Moet dit de nieuwe designtaal van Aston Martin worden?

Moet dit de nieuwe designtaal van Aston Martin worden?
De DB11 bewees al dat het Britse merk het designroer heeft omgegooid. Van deze designer mag het allemaal nog wel een tandje radicaler.

Je kijkt naar het werk van Costas Phouphoullides. Deze man is werkzaam voor het Chinese Geely, de eigenaar van Volvo. Kennelijk heeft de creatieveling nog genoeg vrije uurtjes over want onlangs gooide hij deze plaatjes van een niet-bestaande Aston Martin het web op.

Zijn Aston Martin Vision 8 moeten we zien als de V8 Vantage van de toekomst. De koets oogt dan ook behoorlijk modern, waar echte Astons vaak meer tijdloos/klassiek zijn vormgegeven. Gelukkig heeft de creatie nog wel de kenmerkende AM-grille, die het familiegezicht al decennialang bepaalt.

Let verder vooral op het gebrek aan A-stijlen, het gebrek aan een achterruit en de behoorlijk boze achterlichten die overigens ook nog aardig in het AM-straatje passen. Wij kunnen hier wel enthousiast van worden, al is het tijdloze er wel een beetje vanaf. En da’s juist wat een auto als de DB9 (retro-rijtest) zo ontzettend gaaf maakt.

Fotocredit: Costas Phouphoullides

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Aston Martin laat nieuwe V12 Vantage nog eens horen
    Aston Martin laat nieuwe V12 Vantage nog eens goed horen
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, design, photoshop

Vorig bericht: « Bentley geeft ook Conti GT V8 een Black Edition
Volgend bericht: Top 10 ABHD video’s in 2016 »

Lees Interacties

Reacties

  1. fmgarcia zegt

    23 december 2016 om 11:29

    Van een tijdloos kanon, naar een Chiron voor nog geen twee ton!

    Login om te reageren
  2. boxtarus zegt

    23 december 2016 om 11:29

    Designer bij koeniggsegg gejat?

    Login om te reageren
    • amgloverr zegt

      24 december 2016 om 23:17

      @boxtarus: veel g’s ineens

      Login om te reageren
  3. nfad zegt

    23 december 2016 om 11:30

    Duidelijk Aston Martin en toch heel vernieuwend, ik ben voor!

    Login om te reageren
  4. Edge zegt

    23 december 2016 om 11:35

    Doe maar niet. Hoewel dit er erg gaaf uitziet, vind ik dit niet echt bij Aston Martin passen. Aston is het merk van de mooie lijnen en elegantie. En dat is nou precies waar het deze designstudie aan ontbreekt.

    Login om te reageren
  5. tinusss zegt

    23 december 2016 om 11:35

    Ietjes TE voor mijn gevoel…

    Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    23 december 2016 om 11:39

    Misschien kan hij beter bij Bugatti solliciteren. Aston Martin moet tijdloos blijven wat mij betreft.

    Login om te reageren
  7. kilum zegt

    23 december 2016 om 11:40

    Leuk maar niet als Aston Martin. Misschien als opvolger van de 1800 Volvo?

    Login om te reageren
  8. drdre1 zegt

    23 december 2016 om 11:45

    Doe mij maar de GT vormgeving, lange motorkap en zo. Ik zie eigenlijk ook nooit zoveel verschil tussen concepttekeningen van nu of 10 jaar terug. Wielen zijn altijd enorm, vliegtuigachtig design, vaak scherpe hoeken… Etc.

    Login om te reageren
  9. bartteeuwen zegt

    23 december 2016 om 11:52

    Met die extra spijl in de grille moet het niet teveel op nissan gaan lijken. Verder zonder de scherpe randjes lijkt het toch al redelijk op de huidige designtaal.

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    23 december 2016 om 11:56

    Ik vind t wel wat.

    Login om te reageren
  11. roberto zegt

    23 december 2016 om 11:59

    De DB11 kon mij maar niet overtuigen, zolang ik hem nog niet in het echt had gezien. Ik moest toevallig vanochtend bij Kroymans zijn, dus ik heb de auto is goed bekeken.. en ben tot conclusie gekomen dat ik het inderdaad een lelijk ding vind. Jammer, de lijnen van de V8 Vantage / DB9 / DBS en zelfs de Vanquish (daar was ik eerst ook niet van overtuigd) zijn tijdloos, strak en perfect! Als ze nu de lijn van de DB11 doortrekken, zeg ik het merk vaarwel..

    Login om te reageren
  12. janmetdelangeachternaam zegt

    23 december 2016 om 12:19

    Net iets te gek, mag iets klassieker

    Login om te reageren
  13. tenaci zegt

    23 december 2016 om 12:23

    Eh….. nee. Toch maar niet

    Login om te reageren
  14. wjeurs zegt

    23 december 2016 om 12:38

    Ligt t aan mij of is ie heel kort in verhouding met z’n breedte

    Login om te reageren
  15. rob5nismo zegt

    23 december 2016 om 12:49

    De achterkant klopt niet in mijn ogen

    Login om te reageren
  16. boxtarus zegt

    23 december 2016 om 12:52

    @esprit84: jij mag er ook zijn

    Login om te reageren
  17. base zegt

    23 december 2016 om 12:55

    Niet echt het AM wat ik gewend ben.. de eenvoud en het schone bodywork.. dat mis ik hier! Ik ben niet voor.. misschien iets te veel verandering voor het goede. neemt niet weg dat het wel een gaaf concept is!

    Login om te reageren
  18. nameless zegt

    23 december 2016 om 13:01

    Alleen de achterlampen. De rest mag de prullenbak in.

    Login om te reageren
  19. viezefreddyw zegt

    23 december 2016 om 13:08

    Of dit het moet gaan worden voor Aston Martin laat ik even in het midden. Wat ik nooit begrepen heb is waarom ontwerpen en concepts altijd joekels van een velgen moeten hebben. Heel erg lelijk.

    Login om te reageren
  20. allesmetturbo zegt

    23 december 2016 om 14:08

    Past totaal niet bij het merk al moet ik zeggen dat ik de Vulcan wel heel bruut vind

    Login om te reageren
  21. 1975mini zegt

    23 december 2016 om 18:14

    Nee

    Login om te reageren
  22. pinut187 zegt

    23 december 2016 om 21:01

    Vision 8, V8, 8 foto’s, 8 in de grill, gemaakt voor China..? Nummer 8 is het geluksgetal in China..

    Login om te reageren
  23. toyotafortuner zegt

    23 december 2016 om 21:18

    Nogal druk imo.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North