• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mogelijk einde aan 250 km/h begrenzing

Auteur: Dennis, gepost 15 juli 2005 om 08:12 – 14 Reacties

" align=

Veel auto’s, met name de Duitse merken als BMW, Mercedes en Audi, zijn in de regel begrensd op 250 km/h (155 mph). De reden hiervoor is een ‘gentlemen’s agreement’ met de Duitse regering. Wanneer de fabrikanten ervoor zouden zorgen dat de auto’s niet harder dan 250 km/h kunnen rijden, dan zou de regering geen maximum snelheid invoeren. Deze “afspraak” staat momenteel op losse schroeven, want er zijn inmiddels genoeg fabrikanten die hun auto’s niet (meer) begrenzen, waardoor de concurrentie niet kan achterblijven…

Audi, BMW, en Lexus overwegen nu of zij de in de toekomst hun modellen zullen blijven begrenzen. Of dit voor de Duitse regering aanleiding zal geven om alsnog een landelijke maximum snelheid in te stellen, dat betwijfel ik. Het hard kunnen rijden is voor de Duiters een stukje erfgoed dat je ze niet zomaar afneemt (via autoblog.com).

Ook interessant!

  • BMW 600 km actieradius
    BMW: 600 km actieradius is méér dan voldoende
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • Met 330 km/u over de autobahn blaffen in je BMW 7 Serie
    Met 330 km/u over de autobahn blaffen in je BMW 7 Serie
  • Nederlander gepakt met 213
    Nederlander gepakt met 213 km/u in dikke BMW

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, BMW, Mercedes

Vorig bericht: « Audi A6 door MS Design
Volgend bericht: Jiskefet in TopGear Magazine »

Lees Interacties

Reacties

  1. De Vries zegt

    15 juli 2005 om 14:35

    Logisch dat de autofabrikanten van de begrenzer afwillen als je van een klant te horen krijgt dat die in zijn peperdure Audi RS6 werd opgejaagd door een Volkswagen Golf V R32 die ook 250 haalt.

    Login om te reageren
  2. Dennis zegt

    15 juli 2005 om 15:51

    Juist! De tijd dat iedereen in hetzelfde pakje naar school moest ligt heel ver achter ons. Alleen jammer dat dit enkel in Duitsland écht een issue is. Reed daar onlangs apetrots 220 km/h op de linkerbaan, toen er achter mij met groot licht geknipperd werd of ik even opzij wilde gaan…, zucht! [-(

    Login om te reageren
  3. Mandelbaum zegt

    15 juli 2005 om 16:00

    Ach Dennis, het leven is hard en oneerlijk !!!

    Login om te reageren
  4. david zegt

    20 juli 2005 om 12:55

    Onbegrensde snelheid, dat zou iets moeten zijn dat ze in heel Europa zouden moeten invoeren, alleen begrenzen op 250km/h is flauwekul. Ik vind het niet normaal dat een SLK350 even hard kan als een SLK55 AMG

    Login om te reageren
  5. Stefan zegt

    20 juli 2005 om 20:31

    En in Nederland de snelheid weer naar 140, minimaal

    Login om te reageren
  6. Tim Geraedts zegt

    4 augustus 2005 om 13:33

    Ik vind het wel prima zo. Tuurlik is hard rijden leuk maar als er andere mensen zijn die liever 140 rijden is een snelheidsverschil van 110 km/h levensgevaarlik. Als je hard wilt en kunt rijde (een snelle auto kost centen) dan kun je ook voor een weekendje ciruit betalen. Het gaat niet om het verschil tussen autos maar om de veiligheid op de openbare weg.

    Login om te reageren
  7. David zegt

    7 augustus 2005 om 11:54

    Kijk mensen, hebben jullie het aantal dooden in belgië in 1 weekend al opgeteld? Zoiets kom je zelden tegen in Duitsland heel soms dan, dat verbaasd mij niet dat ze daar meer mogen rijden dan wij : let eens op hun rijgedrag op de autosnelweg en dat van ons, als een duitser op de linkerbaan iemand in zijn achteruitkijk spiegel ziet afkomen aan 200km/u of meer gaat die onmiddelijk opzij tenzij hij ook 200 rijd ;) in belgië als je aan 200km/u afgeraast komt op de linkerstrook kan een Citroën CV2 die 20 jaar oud is zelf nog niet van rijstrook veranderen.

    Login om te reageren
  8. tim zegt

    8 augustus 2005 om 10:21

    KAN IEMAND DEZE AFKORTING UITLEGGEN PR-8Z6

    Login om te reageren
  9. Mpower zegt

    1 maart 2006 om 08:54

    Ik hou meer van de rijstijl van de moffen die gaan egt wel opzij als ze je aan zien komen van 150meter afstand met groot licht (ik rij er vaak) maar als je dat doet in nederland is de linker rijbaan al bezet met iemand die met 105 km/h een andere auto die 100 km/h inhaalt, en nee hoor gewoon doorrijden met 105 tot je volledig hebt ingehaald en na 3 auto lengtes inhalen pas weer je richting aangeeft naar rechts. dan heb je al geen zin om hard te rijden in Nederland. en owja ik heb egt wel liever dat auto’s in Nederland begrensd worden op 250 km/h en de max. snelheid vervalt zou zalig zijn ! ten 1e omdat mijn auto geen 250 haalt en ten 2e omdat er genoeg tuners zijn die je begrenzer willen uitschakelen.

    Login om te reageren
  10. A8-Power zegt

    21 maart 2006 om 20:20

    Het zal wel aan mij liggen, maar ik kom steeds vaker duitsers tegen die niet meer aan de kant gaan! Net als in elk land rijden ook op de Autobahn mindere goden in het rond…

    Login om te reageren
  11. Roboreeser zegt

    30 november 2006 om 20:33

    jeeeeeeeeeeeeeeh
    afschaffen die handel
    die m5 haalt 300 man die m6 ook

    Login om te reageren
  12. psv zegt

    12 december 2006 om 15:41

    wij zitten wel altijd te zeuren op die duitsers maar intussen zijn ze wel veel beter af. denk maar is aan de lagere aanschafprijs van een auto. van dat geld waar een duitser een bmw van koopt kopen wij nog maar net een corsa van!
    en dan hoeven die moffen ook nog een geen wegenbelasting van te betalen

    Login om te reageren
  13. kristian zegt

    11 april 2007 om 19:12

    Ik vind dat ze in Nederland en de rest van europa, de snelheden oneindig mogen maken (net als in Amerika) maar dat ze gaan kijken of de wegen het toe laten want er zijn soms stukken bij dat je makelijk harder kan rijden, en meschien ook slim een verbot op hard rijden tijdens spits uren en de rest van de dag vrij.

    Login om te reageren
    • Stan zegt

      23 oktober 2009 om 21:29

      “…makelijk harder kan rijden, en meschien ook slim een verbot op hard rijden…”

      Misschien toch maar beter de snelheid beperken (!)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North