Altijd rustige rijders, die BMW-mensen. Deze Nederlander werd gepakt met 213 km/u…
Audi en BMW-rijders hebben een niet al te beste naam. In veel gevallen heerst er een soort superioriteitssyndroom waardoor ze zich onoverwinnelijk achten. Het is een merk dat net zoveel tegenstanders als liefhebbers lijkt te hebben.
In principe is het natuurlijk gerommel in de marge. Het is dik en Duits en daar hebben mensen een bepaald gevoel bij. Wat als een paal boven water staat is dat de dikkere versies bijzonder rap en capabel zijn. Terwijl iedereen met 103,5 km/u op de snelweg tokkelt, kunnen sommige BMW’s met gemak het dubbele doen
Nederlander gepakt met 213 km/u
Dat is precies wat er gebeurd is met deze Nederlandse BMW-bestuurder. Naast het feit dat onze hoofdredacteur met een nieuwe type 5 Serie Touring door Frankrijk reed, was er nóg een Nederlander die dat deed, zij het op een hogere snelheid. Hij werd namelijk in de kraag gevat met 213 km/u waar je 110 km/u mocht. Dat meldt de Gendarmerie van Meurthe-et-Moselle.
Dat niet alleen, de omstandigheden lieten het totaal niet toe. Het weer is in Frankrijk net zo lekker als hier op het moment: veel regen en wind. Motoragenten hielden de bijzondere gehaaste BMW bestuurder aan. Ze waren zo vriendelijk om een correctie door te voeren. Daardoor was de snelheid uiteindelijk 202 km/u, alsnog 92 km/u te hard.
Consequenties
De consequenties zijn best pittig. De Nederlandse bestuurder van de dikke BMW heeft een rijverbod voor Frankrijk gekregen. Daarnaast moest hij 750 euro betalen als voorschot op de nog hogere snelheidsboete die de Nederlander tegemoet kan zien. De rechter gaat nu beslissen hoe hoog de boete moet worden.
Via: AD.nl.
Fotocredit: Gendarmerie Meurthe-et-Moselle.
tinnemans zegt
Hij dacht vast dat hij op die andere A31 zat.
Maar hoe dan ook; erg domme actie.
kniesoor zegt
Enfin, bekijk het van de positieve kant : niet morte in Meurthe. Al kan de uiteindelijke boete ‘m alsnog een hartverzakking bezorgen, natuurlijk.
Edge zegt
Wat een psychopaat ;)
por100 zegt
Is dit de m550d? Of heeft ie alleen diens velgen?
718s zegt
Das niks joh, Ik heb in duitsland een keer een 200 per uur boete genegeerd door mn rijbewijs niet op te sturen. t jaar daarop dat ik weer in duitsland reed, kenteken controle, onopvallende smeris achter me aan, porsche in beslag genomen, 1000 piek direct betalen en ik kon mn vriendin laten overkomen naar frankfurt met t vliegtuig (ticketkosten), hotelkosten enz. want ik mocht geen meter meer rijden daar….
In nederland een keer 210 waar ik 80 mocht,…zit nu nog op de blaren,…tot eind 2022 loopt mn voorwaardelijk, en tot 2025 kan ik bij geen verzekeringsmaatschappij mn auto of motor verzekeren,…
dus hardrijden loont niet echt meer,…. Gelukkig wel 19 jr lang lekker kunnen knallen en de dans ontsprongen,…t is nu wel klaar met gerace…. dan maar heel hard van 0 naar 100 in mn electrische auto… je moet wat.
tinnemans zegt
Blij dat de instanties de verantwoordelijkheid nemen die jij duidelijk niet aankan.
etiennep zegt
@718s: dit is wel een ongelooflijk stoer verhaal
maferick74 zegt
@718s: vet stoer
slickrick zegt
@maferick74: echt niks stoer aan , vooral niet in Duitsland , een land waar je op bepaalde stukken legaal onbeperkt kan rijden en dan nog bij een limiet schijt aan hebben….echt super dom, en gevaarlijk. Vandaar dat Duitsers bij een NL kenteken zeggen: Nicht Links Fahren.
Zie het vaak genoeg , Duitsers netjes 100 en komt weer een geel kenteken met dakkoffer die veel harder gaat rijden
hotze zegt
NL = Nur Links
maferick74 zegt
@slickrick: Het was sacastisch….
pogostick zegt
Dat was evident…. niet voor iedereen blijkbaar
jeroenm83 zegt
Als straf in een elektrische auto. Ja, dat komt wel aan. Hou vol!
frederik zegt
In Duitsland moet je gewoon echt niet te hard rijden als er een snelheidslimiet is, tenminste als je nog een keer daarheen wil. In Nederland niet meer dan 50 te hard. Simpel.
Ot92 zegt
@frederik Als ie die boete niet genegeerd had, dan was ie zijn rijbewijs voor paar maanden kwijt in Duitsland, en dat wanneer ie dat wilde. Alleen ga je zitten ouwehoeren door het te negeren.. Tsja.. Dan vraag je er een beetje om.
Dutchdriftking zegt
@718s: iets met een ezel en een steen?
driftwood zegt
Ik ben onder de indruk…
pogostick zegt
Coole boy
canon4ever zegt
Ik rijd nu niet gek vaak op de snelweg. 3 weekjes geleden overdag naar het oosten van het land geweest. Heen en terug ruim 3 uur gereden. Wat mij erg opviel was dat de bestuurders van de Volvo en de Seat suv’s allemaal veel harder reden dan de 100. Is dit jullie ook opgevallen tegenwoordig?
frederik zegt
Mijn idee is dat sinds alles 100 km/u is overdag, veel mensen (inclusief ondergetekende) toch zo’n 120-130 aanhouden zolang er geen flitspaal staat.
xjs678qr zegt
@frederik: Als ik in Nederland kom, zet ik altijd m’n klok op 20:00
Redrum zegt
Misschien omdat 100 bij jullie op niets slaat. Binnenkort kan je beter te voet.
Ot92 zegt
@canon4ever Sinds 100km/h overdag is ingevoerd lijkt het erop dat men vaker hard rijd. Voorheen als je 125 – 130 bij 120 reed, dan reed je iedereen voorbij. Tegenwoordig word je door iedereen ingehaald terwijl je 115 bij 100 rijd.
sntial zegt
Is dit alles dat we moeten doen om een plek op de AB homepage te krijgen?
karhengst zegt
213 KM/h?
Matig resultaat als je het mij vraagt, of is het een 518d met te grote velgen?
stribo zegt
Hoe krijg je je elektrische auto dan verzekerd? Het is nu 2022 dacht ik
goodvibrations zegt
Tjah.. Eigen schuld zullen we maar zeggen.. zeker als de omstandigheden slecht zijn..
Maar op een compleet lege weg vind ik boetes toch echt wel aan de hoge kant.. zou mooi zijn als agenten zelf een beetje bewegingsvrijheid hadden in de hoogte van de boete etc.
O u trok even door naar 250 op een lege Afsluitdijk? Dat is dan een milieu delict vanwege de extra vervuiling.. 😉. Ik maak er 200 euro van ipv uw rijbewijs inleveren etc.
mashell zegt
Vraag je nou serieus om willekeur bij de beoordeling van overtredingen door agenten?
Als je de agenten ruimte geeft dan nemen die burgers die ook en dan krijg je totale chaos. Zelfs met duidelijke regels en een limiet van 130 zijn er al idioten die 213 km/h ook wel ok vinden.
pogostick zegt
Jij bent niet op de hoogte van de kosten van een milieudelict geloof ik :P
faithnomore zegt
Tja, veel economie buiten landbouw en toerisme heeft Frankrijk niet. Buitenlanders pesten is pure noodzaak voor de staatskas.
cloverleaf zegt
Tja dat is dus net over de Duitse grens… ik mis ook wel eens een grenspost als ik met 210 m’n tiktok feed bekijk
Alfarobert zegt
De BMW rijder moet 750 euro als voorschot aftikken. Hij mag de rest dus later betalen. Hij laat vanuit Nederland gewoon niks van zich horen en als hij weer eens naar Frankrijk gaat heeft hij een andere auto.Simpel toch.
Shaw zegt
Domme actie?! Geenszins. Het is een SNELweg als je toch érgens probleemloos snel kunt gaan, is het toch wel op de snelweg.
Liever te snel op snelwegen dan elders bv de bebouwde kom. Laat toch mensen, leven en laten leven.
gillis zegt
Hard rijden kan, maar wel goed opletten.
Ik tik ook weleens de 250 aan op sommige stukjes op de A44 als er geen ander verkeer is. Je moet wel beetje leven hoor
duitslaagvliegen zegt
Ha dit is echt een slimmerik. Zou hij nog een taxi kunnen hebben regelen daar bij de peage?
In Frankrijk moet je gewoon echt niet sneller dan 30km/h boven de toegestane snelheid rijden. Ga je harder,…. tja dat vindt de gendarmerie gewoon echt niet leuk.
Ik heb laatst met mijn BMW nog dwars door Frankrijk gereden, 1180km in 10,5 uur. (ja met pauzes) Maar nergens boven de 130 of 160km/h. En zonder bekeuringen.
Mocht je dan aan de kant worden gezet krijg je in Frankrijk een boete van een paar tientjes, … worth the risk.
pogostick zegt
213 prima…. wanneer omstandigheden het toelaten.
Gokje, dit was een xdrive en de bestuurder denkt dat je banden dan op magische wijze meer water kunnen verwerken. Bovendien mag je zo nu en dan wel spiegelen als je 100 te hard gaat, maar dat weet de bestuurder nu ook wel.