• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Monceau Automobiles – Mercedes SLC

Auteur: RubenPriest, gepost 10 oktober 2021 om 16:00 – 16 Reacties

Een klassieke Mercedes-Benz SLC, maar dan volledig elektrisch. Een manier om oude auto’s nieuw leven in te blazen? Wouter doet een paar rondjes op Zandvoort met deze creatie van Monceau Automobiles.

Ook interessant!

  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Mercedes-Maybach EQS gaat de hoogte in
    Mercedes-Maybach EQS gaat de hoogte in
  • Mercedes Vision AVTR leest je gedachten
    Mercedes Vision AVTR leest je gedachten
  • Video: Wouter stelt Mercedes EQS aan je voor
    Video: Wouter stelt Mercedes EQS aan je voor

Nieuwste artikelen

  • Video: echt alles gaat mis in dit filmpje
  • Waarom er vandaag meer bergingsauto’s rondrijden in Nederland
  • 13 jaar oude Model S krijg weer een opfrisbeurt
  • ID. Buzz Anniversary Edition valt vies tegen
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, ev10daagse-2021, Mercedes, SLC, Video

Vorig bericht: « Uitslag Formule 1: Grand Prix van Turkije 2021
Volgend bericht: Hamilton en Mercedes kibbelen over verloren punten »

Lees Interacties

Reacties

  1. p993 zegt

    10 oktober 2021 om 16:38

    Ieder zijn ding….Ik vind het niks

    Login om te reageren
  2. O plaat zegt

    10 oktober 2021 om 16:47

    Wat een droeve wagen, jammer. Zelfs met een originele Mercedes-Benz diesel motor die even snel accelleert als de betonnen tombe van Tsjernobyl was deze auto meer fun en authentiek.

    Login om te reageren
    • spidermann zegt

      10 oktober 2021 om 17:54

      @shiva: slc is nooit met diesel geleverd.

      Login om te reageren
    • cpct zegt

      11 oktober 2021 om 09:58

      De elektrische versie is sneller dan de snelste ICE versie die Mercedes leverde, de 560SL.

      Login om te reageren
  3. golf1985 zegt

    10 oktober 2021 om 16:50

    Mijn oude golfje blijft ook gewoon lekker naar benzine ruiken

    Login om te reageren
  4. kniesoor zegt

    10 oktober 2021 om 20:32

    Voor m’n verdriet nog niet. Maar er is vast een markt voor.

    Login om te reageren
  5. MaartenD zegt

    10 oktober 2021 om 21:53

    Zonde

    Login om te reageren
  6. geertkroon zegt

    10 oktober 2021 om 22:45

    Erg gaaf misschien wel de mooiste klassieke auto die je als dagelijkse auto zou willen rijden.
    Erg mooi gedaan!

    Login om te reageren
    • bischero zegt

      11 oktober 2021 om 14:58

      @geertkroon: wie is je? Ik niet in ieder geval.
      Verder heeft dat niks met EV of ICE te maken. Maar wat een verschrikkelijk lelijk model is dit naar mijn smaak.

      Login om te reageren
  7. tinnemans zegt

    11 oktober 2021 om 07:27

    Ik ben geen sleutelaar, dus zelf zou ik nooit zo’n oude auto rijdend kunnen houden, maar als ik eens een keertje in zo’n oude auto zit, dan is het een soort tijdreis, en dat gevoel krijg ik niet uit dit filmpje. Ik kan niet beoordelen hoe dat voelt als je in de auto zit, maar zo vanaf de bank mis ik toch beleving door het ontbreken van het motorgeluid.
    Wat ik wel positief vind is dat het blijkbaar dus wel mogelijk is om een EV te maken die er niet uitziet als een bus en zonder het gewicht van een nijlpaard met obesitas. En de range is nou ook weer niet zo vreselijk veel slechter vergeleken met het gemiddelde EV aanbod. EV’s kunnen gewoon lager zijn en we hoeven de crossovers niet als norm te accepteren.

    En dan nog een vraagje; de afkorting die de verkoper maakte over de hogere snellader die er nog niet inzit, zegt dat kenners iets over de laadsnelheid of is het gewoon een andere term voor snellader en kan het dan nog steeds zijn dat je een uur stilstaat?

    Login om te reageren
    • weetikveel zegt

      11 oktober 2021 om 09:22

      Een slc500 komt waarschijnlijk ook niet verder op een volle benzinetank dus die range vind ik alles meevallen.

      Login om te reageren
      • tinnemans zegt

        11 oktober 2021 om 17:42

        @weetikveel: Erg apart en verwarrend om een username te lezen die ik ook weleens gebruikt heb. Geen idee eigenlijk, als de tank lekker groot is kan dat erg meevallen.

        Login om te reageren
    • fanboy zegt

      11 oktober 2021 om 14:54

      @tinnemans: Je bedoelt CCS? Dat is tegenwoordig de snellaad standaard waar alle nieuwe elektrische auto’s en ook snelladers mee worden uitgerust. Die is helaas wat ingewikkeld en duur voor dit soort projecten van dit soort kleine bedrijven of zelfs de hobbyist.
      Hiervoor was het, meer vanuit Aziatisch hoek (Nissan Leaf en Mitsubishi enzo) de Chademo standaard, die wordt nu minder beschikbaar. Maar die is wel veel simpeler en goedkoper toe te passen als je maar een paar elektrische auto’s maakt. Chademo biedt dan bijvoorbeeld 60kW laden, wat langzamer is dan alle nieuwe EVs maar wel het verschil zal maken dat je wel op vakantie kan.
      Dat kan ook prima met een oudere EV die omgebouwd is.

      Login om te reageren
      • tinnemans zegt

        11 oktober 2021 om 17:40

        @fanboy: Jup, het zal CCS geweest zijn. En aangezien deze ombouw schrikbarend duur is zal dat geen probleem zijn. Jammer dat @wouter niet doorvroeg op laadsnelheid/voltage. Nouja, ik kan het toch niet betalen.

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          11 oktober 2021 om 18:00

          @tinnemans: je kunt wel uitgaan van een hoog voltage zoals in een normale EV, dus 3 a 400v. Dat lijkt me wel met deze specs, en in die range wil je ook zitten als je überhaupt gebruik wil maken van snelladers.

          Laadsnelheid CCS is voornamelijk afhankelijk van capaciteit koelingcircuit. Maar het zou mij verbazen als ze voorbij de 100kW zouden komen, en dat hoeft ook helemaal niet.
          Zou mooi zijn als snelladen in kW rond het getal zit van aantal kWh dus 55 kWh. Dat is niet erg snel maar dat maakt het technisch een stuk simpeler en blijft de accu lang heel.
          Nou moet ik zeggen dat als er 22kW ac palen zijn het ook erg lekker gaat als je de stad in gaat om te lunchen/eten, dan is ie daarna ook wel vol.

          Login om te reageren
  8. mlo zegt

    11 oktober 2021 om 09:38

    De techniek uit deze tijd was dramatisch. Bosch Ke-Jetronic met zo’n plunjer die slijt, 8.000km aan vacuüm slangen waar altijd wel ergens een lek in zat, 3 traps automaat die nooit schakelt wanneer jij het wil, etc. Ik snap deze conversie helemaal. Zoals Roel Pollen in het interview terecht aangeeft, anders komen dit soort auto’s ergens in een schuur stil te staan. Super initiatief!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North