• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Monotracer: de Audi R8 als motor?

Auteur: autoblogger, gepost 2 april 2007 om 10:43 – 45 Reacties

R8 Racer?

Een witte R8 kennen we inmiddels wel, maar eentje op twee wielen is vrij uniek volgens mij. Maak kennis met de zwitserse Peraves Monotracer, die afgelopen maand ook op de autoshow in Genève stond. De zwart-witte combinatie doet natuurlijk denken aan de Audi R8, maar het design heeft meer weg van een Carver. En in de verte zelfs iets van de BMW C1, maar die was wat minder aerodynamisch;)

The best motorcycle tires for highway use on the market today allow a lean angle of about 55 degrees. Out of every 100 superbike owners in the GSX-R, Fireblade, Ninja, K1200S, R1 and 999R league maybe 20 have ever leaned their machines beyond 40 degrees. A maximum of 5 will regularly tip more than 45 degrees. And most of those sporty riders will limit their angle of lean by excessive “hanging off”, thus also limiting their speed in the curve. The MonoTracer with its “knee” (the retracted stabilizer tire) skimming the road, can lean to about 52 degrees and it has a turning circle and corner speed otherwise only achievable on a top-of-the-range sports bike. Of course, dry and clean roads are an essential requirement for such antics. If the surface is right there is no danger. And the drive is spectacular.

Perodua MonoTracer
Perodua MonoTracer
Perodua MonoTracer

Meer info op monotracer.ch.

Ook interessant!

  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Gespot - Audi R8 kan Ferrari-rood goed hebben

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2007, motoren, R8

Vorig bericht: « BMW X6 Concept schetsen?
Volgend bericht: VAG Rijtest 1: Seat Leon Cupra »

Lees Interacties

Reacties

  1. Phycenz zegt

    2 april 2007 om 10:52

    Ziet er aardig uit, maar niet echt als een sportieve motor. Denk ook niet dat het de gebruikers van o.a. een Ducati 999r zal aanspreken.

    Login om te reageren
  2. Djivy zegt

    2 april 2007 om 10:58

    Eeeuh, wacht – en hoe kruip je hierin zonder eerst om te vallen?
    Of mis ik iets?

    Login om te reageren
  3. R zegt

    2 april 2007 om 10:59

    Ik dacht dat wij in Nl al zonder zijwieltjes konden fietsen?

    Login om te reageren
  4. MarcO zegt

    2 april 2007 om 10:59

    En dit staat op autoblog omdat…?????

    Login om te reageren
  5. Daemon zegt

    2 april 2007 om 11:03

    Ok sorry, maar dit gaat mij niet zo ver krijgen dat ik mijn motor weg doe. Lelijk ding weg ermee!

    Login om te reageren
  6. Zoef zegt

    2 april 2007 om 11:05

    MarcO: Omdat het geen motorfiets is, noch een auto: het is een Meauto.

    Login om te reageren
  7. Alwood zegt

    2 april 2007 om 11:05

    veel te groot! en ik wil ook wel eens zien hoe in te stappen en stilstaan bij stoplichten :P

    Login om te reageren
  8. autoblogger zegt

    2 april 2007 om 11:05

    @MarcO: uhh, omdat ik het wel grappig vond?
    en omdat we ook schrijven over een carver, r1 of r8?
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/11/r1-vs-veyron-vs-carrera-gt
    http://www.autoblog.nl/?s=carver

    Login om te reageren
  9. Boss zegt

    2 april 2007 om 11:07

    @ Djivy; viel mij ook al op, hoe kom je weg of stop je bijvoorbeeld voor een stoplicht. En voor de rest is het nou niet echt wat… zittend zo hellen in de bochten lijkt me toch een vreemde ervaring.

    Login om te reageren
  10. Robin zegt

    2 april 2007 om 11:08

    Sneu, leer dan gewoon rijden als je dat wil…

    Zijwieltjes…..

    Login om te reageren
  11. vincent#1 zegt

    2 april 2007 om 11:22

    Kom op stelletje zeikerds, dit is toch een harstikke gaaf ding. minstens zo een apparte veschijning als de carver.

    lijkt me eerlijk gezegt doodeng om er in te rijden :~

    Nog wel wat schoonheidsfoutjes wegpoetsen dan hé. Die lelijke scooteruitlaat bv. achterlicht unit kan ook wel wat stoerder.

    Login om te reageren
  12. CSL zegt

    2 april 2007 om 11:29

    Vandaag nog een Yamaha R1 gereden. Die ding trekt gewoon in de 4e al willie.

    Login om te reageren
  13. JLJ zegt

    2 april 2007 om 11:43

    Daar komen jullie ook op tijd mee.

    Zie de column van Michiel over driewielers en de reakties van Thelis (12.33) en mezelf (13.01).

    http://www.autoblog.nl/archive/2007/03/02/ik-wil-een-driewieler

    Login om te reageren
  14. michiel_^$ zegt

    2 april 2007 om 11:44

    deze hebben we toch al eens gezien check forum over driewielers

    Login om te reageren
  15. autoblogger zegt

    2 april 2007 om 11:46

    @JLJ: damn, en dan waarschuw je ons niet even! ;)

    Sorry, tussen de duizenden comments (inmiddels >140.000) mis ik wel eens wat…

    Login om te reageren
  16. ml zegt

    2 april 2007 om 11:49

    @Marco
    Met die zijwieltjes erbij heeft hij vierwielen.

    Login om te reageren
  17. JLJ zegt

    2 april 2007 om 11:57

    @Autoblogger
    Ik heb zo de indruk dat ook niet alle tips worden doorgenomen… ;-)
    En ik vond het niet mijn ‘recht’ om een tip over deze Monotracer te geven, daar Thelis me voor was. Ere wie ere toekomt, en zo.
    Wellicht dat er een post kan worden besteed aan de geschiedenis van deze overdekte tweewielers? (-> TIP)

    Login om te reageren
  18. MarcO zegt

    2 april 2007 om 11:58

    OK OK, het is me al duidelijk, maar een Carver heeft nog altijd 3 wielen. (nou niet gaan zeuren over die zijwieltjes he, het is al heel lang geleden dat ik op een fiets met zijwieltjes heb gereden). En 3 is toch voor mij het minimum voor een auto. En dat daar gave exemplaren van te vinden zijn hoef ik hier niet uit te leggen, toch?

    En OK ik zie ook de vergelijking met een R8, maar die kan ik nog wel mooi vinden, deze echt niet (ik heb m’n best ervoor gedaan, maar het lukt niet).

    En ik wil ook nog best mee met de opvatting dat het een aparte verschijning is. Plus: als 50% van de automobilisten overstapt in zo’n ding is ook het fileprobleem opgelost.

    Maar dan nog : deze Moby Dick op wielen hoort hier niet thuis.
    Aan de andere kant: zonder deze post had ik ook nooit geweten dat-ie bestond ;)

    Overigens gisteren nog de BMW C1 gespot….. heb nu nog tranen in m’n ogen van ’t lachen. (kan ook de hooikoorts zijn).

    Login om te reageren
  19. bramwillemse zegt

    2 april 2007 om 12:19

    wat een mormel :P Doe dan een carver ofzo, want die kinderwieltjes aan de zijkant dat kan écht niet.. welke zelfrespecterende man stapt nou in zo’n ding?

    Login om te reageren
  20. autoblogger zegt

    2 april 2007 om 12:30

    @JLJ: klopt, we hebben wat moeite om de tips bij te benen, maar we doen ons best! Mede daarom ook de lancering van autojunk.nl. Je tip staat op de lijst.

    Anyway, Thelis bedankt! ;)

    Login om te reageren
  21. lucke zegt

    2 april 2007 om 12:35

    Die zwarte dingen op de zijkant zijn geen wielen maar steunen voor als je aan de stoplichten staat

    Login om te reageren
  22. lucke zegt

    2 april 2007 om 12:37

    Alé, kleine vergissing, toch wielen.
    Vind het wel een leuk concept

    Login om te reageren
  23. DAT zegt

    2 april 2007 om 13:07

    Met het apparaat kun je 52 graden door de bocht en het gaat dik over de 250 km/uur.
    Het is geloof ik dus geen kinderfiets.

    Verder een hoop reacties van ‘wat de boer niet kent’ gehalte.

    Check de mooie brochure:
    http://www.monotracer.ch/press/pdf/monotracer_english.pdf

    Die wieltjes zijn voor als de motor stil staat.

    Login om te reageren
  24. DAT zegt

    2 april 2007 om 13:17

    Het mysterie van de wieltjes:

    Login om te reageren
  25. Ringgo zegt

    2 april 2007 om 13:20

    Deze neem is als nieuwe company car uh motor. Geen file en droog zitten.
    En als ik goed gok BMW techniek.

    Login om te reageren
  26. MurcieBoy zegt

    2 april 2007 om 13:39

    ziet er vet uit ik vraag me af hoe ze er op komen zoiets te maken :D

    Login om te reageren
  27. slk55 amg zegt

    2 april 2007 om 14:51

    geef mij dan maar de carver. die ziet er beter uit en is (volgens mij) makkelijker in gebruik.

    hoewel ik begin te twijfelen als ik die (mooie) folder zie.

    @autoblogger

    als jullie werkelijk dagelijks zoveel tips binnen krijgen, waardoor jullie het meerendeel niet kunnen bekijken, dan is het misschien een idee om weekelijks een topic te openen waar iedereen zijn (ongebruikte) TIP in kan posten, en zo kan delen met de andere bloggers. (–> TIP ;) )

    want deze tweewieler is eigenlijk een beetje oud nieuws, en dat voorkom je met zo’n wekelijks topic.

    @ mede bloggers

    is dit een goed idee?

    Login om te reageren
  28. Leon zegt

    2 april 2007 om 15:46

    Haha! Ik dacht eerst aan fotobewerking.

    Login om te reageren
  29. thijs zegt

    2 april 2007 om 16:12

    hopelijk geen audi

    Login om te reageren
  30. Philip zegt

    2 april 2007 om 16:32

    Ik dacht dat het een late 1 aprilgrap was :).

    Login om te reageren
  31. Cars zegt

    2 april 2007 om 16:39

    Lelijk en niet orgineel.

    Login om te reageren
  32. Hans zegt

    2 april 2007 om 17:47

    Lelijkkkkk doe mij maar gewoon een levensgevaarlijke Yamaha R1.

    Login om te reageren
  33. rgseidl zegt

    2 april 2007 om 19:10

    De volgende video toont een eerdere versie van hetzelfde concept uit de jaren 90 (begint bij 7:13):

    http://video.google.de/videoplay?docid=-5940154502063738439&q=%22jeremy+clarkson%22+switzerland

    Login om te reageren
  34. GuZ zegt

    2 april 2007 om 20:20

    Maar autoblog redactie.. Er is toch echt wel spannender nieuws dan dit? Post bijvoorbeeld is de spypics van de Porsche GT2 die ik jullie stuurde.

    Ps. goed idee van SLK55 AMG, ik trap af ;)

    Good afternoon anoniem..,

    We have had news from Porsche about a forthcoming model, which we can only imagine is the GT2. What they have told us is that they will be writing to all customers in the near future who have submitted letters of interest on this particular model to offer you the opportunity to submit a deposit, so you will be hearing from Porsche shortly.

    Please do not hesitate to call me in the meantime if you need any further information.

    Kind regards,

    Login om te reageren
  35. DJD zegt

    2 april 2007 om 21:09

    jakkes, ik ga geloof ik kotsen!!!

    Login om te reageren
  36. dennis zegt

    2 april 2007 om 21:39

    EEN SUPER SCOOTMOBIEL!!

    Login om te reageren
  37. Brecht zegt

    2 april 2007 om 21:43

    WTF?!
    HaHa :p

    Login om te reageren
  38. Jela zegt

    2 april 2007 om 22:36

    Ze hadden er beter een Carver-model van gemaakt, die zijwieltjes lijken me maar niks

    Login om te reageren
  39. Frank zegt

    3 april 2007 om 10:11

    Leuk voor erbij, kan mooi naast R8 van mijn vrouw staan.

    Login om te reageren
  40. Marc zegt

    11 april 2007 om 15:34

    het gemiddelde IQ bij dat design bureau is echt laaag…!

    Login om te reageren
  41. anton vertommen zegt

    6 mei 2007 om 17:03

    28 april j.l was ik in Hoxter Duitsland,en heb daar een rode zien rijden,een heel apart gezicht.
    Toen hij stopte gingen de wielen cq steunen naar beneden.
    Ik ben geen motorrijder,maar wel motor fan.
    vrgr anton

    Login om te reageren
  42. Zeynep zegt

    31 juli 2007 om 12:07

    Is dat een auto of een motor?:D

    Login om te reageren
  43. dodo zegt

    30 september 2007 om 17:25

    kan dit wel? hoe blijft dat ding staan?

    Login om te reageren
  44. Rafje zegt

    17 mei 2008 om 16:20

    Het is echt een onwijs gaaf ding om te zien rijden.
    Hij reed van de week voor me.

    Je stapt in door de kabine omhoog te halen.
    Die zijwieltjes heb je ook echt wel nodig gezien het feit dat je voor een stoplicht niet op 2 wielen rechtop kunt blijven staan. Daarna gaan ze wanneer je een zekere snelheid haalt gewoon in…….
    Dus je gebruikt ze niet tijdens het rijden!!!!!!!

    Login om te reageren
  45. Eric zegt

    23 mei 2008 om 17:57

    Ik heb met de originele ecomobile (de voorloper van de monotracer) meegereden. Heel erg leuk in de bochten! Dat gaat redelijk diep naar de grond toe.

    Het is een tweezits overdekte motor, gebaseerd (voor een stuk dan toch) op een bmw-motor. De grote bedoeling van de motor is vlot, comfortabel en vooral droog door dagelijks files te kunnen. Je zou zweren dat het niet mogelijk is, omdat het toch wat breder lijkt dan een doorsnee motor, maar toch lukt dat best aardig.

    In Nederland is er bij mijn weten al 1 aan ’t rondrijden. Aan het stuur een man die geïnteresseerd is in deze machine aan jan en alleman te verkopen. Heeft wel nog last van kinderziektes, en daarvoor kan je alleen in Zwitserland terecht. Het probleem van Peraves is, dat ze daar nog niet zo goed doorhebben hoe ze een product aan de man brengen. Van een deftige reclamecampagne is dus voorlopig nog geen enkel sprake. Op 2 jaar tijd zijn er dan ook 4 van verkocht… Maar misschien heeft dat ook met zijn 50 à 60.000 € kostprijs te maken. Maar hey, je rijdt met iets relatief exclusief he.

    Misschien dat ze er dan ook eens meer toekomst-gerichte motoren moeten insteken, zoals hybride of een brandstofcel… Ik fantaseer maar.

    Wel erg leuk om meer te rijden. 130pk doet wel wat op zo’n machine. Er zijn zelfs éénzits prototypes met 190pk onder de kap… En die vlammen 320…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North