• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Morgan Electric Plus E is klaar

Auteur: Alwood, gepost 5 maart 2012 om 22:14 – 27 Reacties

Morgan doet cool elektrisch!
Elektrisch maar ook met een 5-handbak. Het geheel weegt slechts 1250kg en accelereert in 6 seconden naar 100km/u.

Een Tesla Roadster? Zo saai. Een Ford Focus BEV? Om de kinderen naar school te brengen misschien. Lol beleven met elektro doe je door er juist een basic auto omheen te bouwen! Dat brengt nog een voordeel met zich mee: een laag gewicht. Een groot accupakket in een aluminium spaceframe weegt namelijk nog steeds maar 1250kg. Slechts 150 kg meer dan dezelfde auto met gigantische V8.

Topsnelheid en acceleratie zijn verder niet vies. In 6 seconden naar de 100km/u en een top van 185km/u. Dit allemaal omdat Morgan niet te beroerd is geweest een versnellingsbak (hand) achter de elektromotor te hangen. Een elektromotor die een respectabele 160pk en 380Nm levert. De range van de Morgan bedraagt 193km.

Ook interessant!

  • Morgan Plus 6 rijtest: raket zonder obesitas
    Morgan Plus 6 rijtest: BMW-power zonder het gewicht
  • Morgan Plus Four LM62
    Morgan Plus Four LM62 is behoorlijk zeldzaam [update Nederlandse prijs]
  • Morgan verbetert roadsters
    Morgan verbetert roadsters op opmerkelijke wijze
  • Morgan lanceert geweldige niche: de off-roadster

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, geel, geneve-2012, Morgan

Vorig bericht: « Lamborghini Aventador J – Cobra’s nieuwste speeltje
Volgend bericht: Hamann Guardian Evo is gruwelijke 550pk Cayenne »

Lees Interacties

Reacties

  1. bozewolf zegt

    5 maart 2012 om 22:18

    Tsja…een elektromotor lijkt me een fantastische aandrijving voor een futuristische slee zoals een Karma bijvoorbeeld…

    maar op zo’n ouwe-school roadster?

    Daar moeten toch gewoon 4 ronkende cylindertjes in het vooronder liggen, kom nou…fun of driving toch?

    Login om te reageren
  2. Stopwearingpants zegt

    5 maart 2012 om 22:20

    Versnellingsbak in een ev? Slechte poging om de ‘authenticiteit’ er in te houden

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      6 maart 2012 om 00:23

      @Stopwearingpants: zonder versnellingsbak had ie er waarschijnlijk langer over gedaan om op 100 te komen. Dan zou de gearratio met 190pk te lang worden.

      Login om te reageren
  3. bosje zegt

    5 maart 2012 om 22:22

    Kijk, zo kan het dus ook! Gewoon een lichte auto, volgooien met accu’s, normale handbak (geen hoog-in-de-toerenbak). Nog steeds een leuke auto om te rijden, gewoon roeren, en toch elektrisch.

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      5 maart 2012 om 22:27

      @bosje: Voor een auto zonder dak, zonder noemenswaardige deuren en zonder kofferruimte met twee krappe zitplaatsen en de afmetingen van een hamster vind ik 1250kg niet licht meer.

      Verre van.

      Login om te reageren
      • bosje zegt

        5 maart 2012 om 23:26

        @bozewolf: eerst was hij wel licht. Een beetje gewicht kan er dus wel bij.

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          5 maart 2012 om 23:38

          @bosje: Maar doet dat het initiele voordeel niet een beetje teniet?

          Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    5 maart 2012 om 22:22

    zo ..
    komt de rage van electro meuk in klassiekers smijten eindelijk door in Europa ..
    werd eens tijd ..

    Login om te reageren
    • mout zegt

      6 maart 2012 om 00:05

      @lincoln: Het verschil is dat ze die klassiekers hier nog nieuw bouwden, ipv alleen als barnfind.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        6 maart 2012 om 15:43

        @mout:

        als je weet waar die dingen gemaakt worden is elke nieuwe Morgan een “barnfind”

        Login om te reageren
        • mout zegt

          6 maart 2012 om 22:38

          @lincoln: jij wint!
          lol

          Login om te reageren
  5. 964rs zegt

    5 maart 2012 om 22:31

    Electrisch rijden en deze auto passen niet echt bij elkaar.
    Elektrisch rijden is überhaupt al niks maar das een ander verhaal.

    Zoals hierboven al is gezegd: hier hoord gewoon een echte moter in en geen batterij

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      5 maart 2012 om 22:37

      @964rs: Zoals ik hierboven ook al zei :P, er is toch niet zoveel mis met de combinatie van luxe slee en elektro- aandrijving? Dat lijkt me wel goed bij elkaar passen.

      @lincoln: Ouwe klepzeikert, hoe zit het met grote Amerikaanse highway-deiners en elektrische aandrijving? Lijkt mij geen slechte combo op zich, wordt daar iets mee gedaan of is dat idee alleen al vloeken in de kerk?

      Login om te reageren
    • morganearocupe zegt

      5 maart 2012 om 23:08

      @964rs: heb jij uberhaubt wel elctrisch gereden dan?

      Login om te reageren
  6. norge zegt

    5 maart 2012 om 22:40

    Brrrrrr ,krijg rillingen van dit soort verkrachtingen.

    Login om te reageren
    • Benjamin1 zegt

      5 maart 2012 om 22:49

      Moet dit bericht niet naar geitenwollensok7.nl ;)

      Login om te reageren
  7. Kvgorp zegt

    5 maart 2012 om 22:49

    Lijkt me raar schakelen met een elektro motor. Toeren hoor je bijna niet en vermogen heb je altijd. Dat wordt constant toerenteller turen. Shift lights?

    Login om te reageren
  8. Tonnie zegt

    5 maart 2012 om 22:54

    Nette specs morgan! Als dit allemaal goed in elkaar zit en niet te duur is kan het nog wel een klein succesje worden;)

    Login om te reageren
  9. morganearocupe zegt

    5 maart 2012 om 23:04

    ik vind dit echt mijn droom auto ik zou aleen nog een andere kleur nemen:D

    Login om te reageren
    • C220AMG zegt

      5 maart 2012 om 23:30

      @morganearocupe: Want geel vind je niks zie ik aan je Avatar?!

      Login om te reageren
      • morganearocupe zegt

        6 maart 2012 om 19:17

        @C220AMG:omdat morgans donker groen zwart of donker blauw moet zijn

        Login om te reageren
  10. james125 zegt

    5 maart 2012 om 23:14

    Ziet er mooi uit zo met dat geel en die velgen!

    Login om te reageren
  11. bioruud zegt

    5 maart 2012 om 23:32

    Leuk speelgoed man!!
    Mooie ronde vormen

    Login om te reageren
  12. meneersander zegt

    6 maart 2012 om 00:05

    Handbakje, lekker!

    Login om te reageren
  13. tborre zegt

    6 maart 2012 om 06:10

    Vraag me af hoe lang die versnellingsbak mee zal gaan…

    Login om te reageren
  14. capo1bastone zegt

    6 maart 2012 om 06:17

    Als je in een cabrio gaat scheuren wil je toch de moter horen brullen en niet horen zoemen of iets. Ik haat het idee al.

    Login om te reageren
  15. lennyv87 zegt

    6 maart 2012 om 11:24

    Voor deze specs is de range i.i.g. niet verkeerd.. Full electric?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North