• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Morgan Plus 6 rijtest: BMW-power zonder het gewicht

Auteur: RubenPriest, gepost 18 oktober 2021 om 16:00 – 8 Reacties

Morgan Plus 6 rijtest: raket zonder obesitas

Een open sportwagen met moderne genen van de Z4 en Supra. Dit is de Morgan Plus 6 rijtest!

Als je een auto met puur rijplezier zoekt, maar niet zit te wachten op het bekende riedeltje. Een auto die je buurman sowieso niet heeft. Het Britse Morgan is wat dat betreft zo’n merk. De autofabrikant combineert historie met een modern sausje. De nieuwe Morgan Plus 6 is wat dat betreft een ultiem snoepje. Een lichtgewicht sportwagen met een geweldige zes-in-lijn onder de motorkap.

Die zes-in-lijn komt niet uit de lucht vallen. Morgan heeft mogen shoppen bij BMW. Het is de befaamde B58. Dit blok kun je kennen uit onder andere een BMW Z4, Toyota Supra en de 840i. Het grote verschil met al deze kandidaten? De Morgan heeft een veel schappelijker gewicht in vergelijking met de genoemde auto’s. De Plus 6 heeft een leeggewicht van slechts 1.075 kg. En daarmee stamt deze Brit serieus vooruit. Je hebt 340 pk en 500 Nm tot je beschikking.

Morgan Plus 6 rijtest

De B58 TwinPower Turbo zescilinder is gekoppeld aan een ZF achttrapsautomaat. Daarmee sprint het kanon in 4,2 seconden naar de honderd. Als je het echt durft kun je zelfs een topsnelheid halen van 260 km/u. En doordat de auto helemaal open is krijg je echt alles mee. Zelfs op lagere snelheden krijg je al het gevoel dat het allemaal ontiegelijk hard gaat.

Er zit een dak bij, maar dat is meer voor nood. De Morgan Plus 6 is vooral geschikt om op mooie dagen te rijden. Al is het alleen maar omdat er allerlei hulpsystemen missen op deze auto. Als het regent kan de Plus 6 behoorlijk listig uit de hoek komen.

Het probleem? De prijs allicht. Het begint bij meer dan 120.000 euro voor een Morgan Plus 6. En dat maakt het een duur speeltje. Maar dan heb je wel iets anders dan de buurman.

Ook interessant!

  • BMW X3 xDrive30e rijtest
  • Deze roadster met BMW V8 is helaas de laatste in zijn soort
  • BMW iX xDrive40 rijtest video
    BMW iX xDrive40 rijtest video
  • Morgan Plus Four LM62
    Morgan Plus Four LM62 is behoorlijk zeldzaam [update Nederlandse prijs]

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Morgan, Plus-Six, Rijtest, Video

Vorig bericht: « Nieuwe Maserati crossover niet te stoppen (behalve door…)
Volgend bericht: Spyker-saga duurt voort: voorbereiding verkoop kost meer tijd »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    18 oktober 2021 om 18:16

    Rieten turbo en houten intercooler zeker.

    Login om te reageren
    • rijnooit zegt

      18 oktober 2021 om 20:06

      @E34M5Touring: Je hout maar niet op heh

      Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      18 oktober 2021 om 20:24

      @E34M5Touring: dat is wel een geeikte keuze als je de beuk erin wil gooien! Misschien kun jij een keer met ze gaan sparren?

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        24 oktober 2021 om 16:22

        Als je met hout snijdende argumenten aankomt, kan je daar best een boom over opzetten.

        Login om te reageren
  2. frederik zegt

    18 oktober 2021 om 20:24

    Redelijk bizarre pk/gewichtsverhouding, best knap!

    Login om te reageren
  3. grandmasterb zegt

    18 oktober 2021 om 23:49

    Leuk ding, maar door de prijs en de praktische bruikbaarheid heel weinig te zien.

    Login om te reageren
  4. faithnomore zegt

    19 oktober 2021 om 11:17

    Vreemd dat ze nog de 340i motor nemen en niet de m340i, die is toch echt een stuk beter op alle vlakken. Zelfs de supra heeft die upgrade intussen gehad dacht ik.

    Login om te reageren
  5. Hans zegt

    25 november 2021 om 23:22

    Misschien een Wiesmann nemen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North