• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Morgan Plus 8 is terug, met grootste motor ooit

Auteur: sir_smokalot, gepost 3 februari 2012 om 19:24 – 29 Reacties

Morgan Plus 8 2012
Na een afwezigheid van 8 jaar is hij terug, de Morgan Plus 8. Collega Robbie had deze Roadster op basis van de Aero 8 vorig jaar al in het vizier, maar nu Genève dichterbij komt heeft Morgan alle specificaties en een aantal foto’s vrijgegeven.

De vorige Plus 8, die al sinds 1968 werd geproduceerd legde in 2004 het loodje omdat het niet meer aan de strenge Europese emissie-eisen kon voldoen (eigenlijk hetzelfde verhaal als de Mazda RX-8 onlangs), maar nu zijn ze terug, met vanzelfsprekend een blokje dat bij BMW uit de schappen komt. Deze 4,8 liter V8 levert maximaal 367 pk (390 pk met de optionele sportuitlaat) en 490 Nm. Niet slecht, als je bedenkt dat de auto slechts 1.100 kg weegt.

Resultaat: 0-100 in 4,5 seconde en een topsnelheid van 250 km/u. Met Duits materieel komt ook de Duitse begrenzer om de hoek kijken. Geen grote ramp, want veel harder wil je vast niet in de open retrowagen (dan moet je al die vliegjes weer van je pilotenbril laten krabben en je snor de hele dag in de pommade zetten).

De auto is met 4010mm x 1751mm x 1220mm relatief klein te noemen. Wil je er een op NL-kenteken zetten, hou dan rekening met een forse prijs, want met een CO2-uitstoot van 282 gram/km (met automaat 256 gr) weten wij al dat je aardig wat pecunia’s aan vadertje staat mag doneren. Maar daar maalt de gefortuneerde oud-geld-liefhebber niet om waarschijnlijk.

Ook interessant!

  • Morgan Plus 6 rijtest: raket zonder obesitas
    Morgan Plus 6 rijtest: BMW-power zonder het gewicht
  • Morgan Plus Four LM62
    Morgan Plus Four LM62 is behoorlijk zeldzaam [update Nederlandse prijs]
  • Morgan verbetert roadsters
    Morgan verbetert roadsters op opmerkelijke wijze
  • Morgan lanceert geweldige niche: de off-roadster

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, geneve-2012, Lichtgewicht, Morgan, plus-8, Retro, roadster

Vorig bericht: « Mercedes Citan: Kangoo met een Mercedes-snuit
Volgend bericht: Gespot: Cadillac CTS Coupé »

Lees Interacties

Reacties

  1. mrdj zegt

    3 februari 2012 om 19:39

    blijft gaaf zo’n morgan , is in iedergeval leuker dan een cliche 911

    Login om te reageren
  2. mylvan zegt

    3 februari 2012 om 19:59

    Hoe kan het dat hij met automaat zoveel minder zooi uitstoot? Wel een cool ding!

    Login om te reageren
  3. mout zegt

    3 februari 2012 om 20:00

    Een automaat in een morgan? Dat is wel heel vreemd.
    Je koopt zó retro dat je met een handpompje het chassis moet bijsmeren, maar dan wel een automaat?

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      4 februari 2012 om 18:25

      @mout: de automaat bestond al voor de auto was uitgevonden…

      Login om te reageren
      • mout zegt

        4 februari 2012 om 19:16

        @bpc: Jaha. Maar draagt weinig bij aan de ervaring van primitief.
        Overigens wel nieuwsgierig waar en wanneer de eerste automaat gedateerd wordt.

        Login om te reageren
  4. Jokkebrok zegt

    3 februari 2012 om 20:01

    Kwijl… Wat een gaaf ding!

    Login om te reageren
  5. akrapovic zegt

    3 februari 2012 om 20:07

    Zijn die prestaties met of zonder sportuitlaat?

    Login om te reageren
  6. thomaz520 zegt

    3 februari 2012 om 20:11

    Ik vind het maar een lelijk ding!

    Login om te reageren
  7. mercedesje zegt

    3 februari 2012 om 20:23

    Wat euh… modern :lol:

    Login om te reageren
  8. jeroenvkr zegt

    3 februari 2012 om 21:07

    Ik ben blij dat er nog zulke auto’s gemaakt worden. Deze auto klopt gewoon, het design, alles!

    Login om te reageren
  9. rotarypowah zegt

    3 februari 2012 om 21:34

    Jammer dat ze geen fatsoenlijke persfoto’s laten maken.

    Wielen staan me niet helemaal aan, afgezien daarvan is dit wel iets voor mij. Wel graag met een reserve wiel achterop.

    Login om te reageren
  10. Larrs zegt

    3 februari 2012 om 21:48

    Een echte mannen auto. 8)

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      4 februari 2012 om 00:33

      @Larrs: Ja, twee mannen, en de ene legt zijn hand op het bovenbeen van de andere. Wat een gay bak.
      In een 206 cc rijden meer hetero’s.

      Login om te reageren
      • Klassiekerrally zegt

        4 februari 2012 om 10:01

        @eklasse: En jij bent een houthakker, loopt de hele dag met een kettingzaag op je schouder, fluimt constant je pruimtabak uit het raampje van je taxi en zuipt als een tempelier. Alles wat minder ‘mannelijk’ is, is gay? :? :P

        Volgens mij is iedereen die cabrio’s ‘gay’ noemt zelf een homo in de ontkenningsfase. Niet dat mij dat wat uitmaakt, maar doe effe niet zo hypocriet en kom gewoon lekker uit de kast, schatjes…

        Zo, daar had ik effe zin in. :)

        Login om te reageren
        • eklasse zegt

          4 februari 2012 om 13:27

          @Klassiekerrally: Doe geen moeite Arie B. Maar ben al lang uit de kast.

          Login om te reageren
  11. midasracer zegt

    3 februari 2012 om 22:32

    Morgan is een merk wat mij blijft verbazen. Ze zijn nog luier dan Porsche met de 911. De styling afdeling van Morgan is een leeg bureau voor een part timer. Het enige wat ze doen is af en toe een ander motortje monteren. Nog vreemder is dat mensen dit soort auto’s gewoon blijven kopen. Ik bedoel, als alle merken dat ook zo deden hoe zou de straat er dan uit zien? Dan stap ik in mijn hybride Golf mk1 en maak een compliment aan de buurman die net weer een nieuwe Datsun Y120 heeft gekocht.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      3 februari 2012 om 22:50

      @midasracer: niet mee eens. Porsche heeft een meeeeega-budget om eens wat origineels te maken. Morgan niet. Is meer gehobby in een schuurtje. Groot verschil!

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        4 februari 2012 om 10:29

        @Svenska_Aeroplan_AB: Ja en ondanks dat megabudget zijn de wijzigingen aan de 911 miniem. Bij sommige versies moet je ze naast elkaar zetten om het verschil te zien. Toch gek dat mensen het blijkbaar niet uitmaakt en 911’s blijft kopen. Ik zou zelf gewoon voor een oude 911 gaan. Veeeel goedkoper en men ziet het verschil toch niet tussen een oude en nieuwe. Bovendien schijnen de oude een veel slijtvaster interieur te hebben.

        Login om te reageren
    • Hupke zegt

      4 februari 2012 om 15:18

      @midasracer:

      Alle weken iets nieuws ontwerpen gewoon om nieuw te zijn is het nu anders ook niet, of vind jij van wel?
      Nieuw is toch niet altijd beter?

      Ik vind zo’n morgan een mooi ding en als je er eentje kan kopen die onderhuids redelijk modern is (op waarschijnlijk het gedeeltelijk houten chassis en de bladveren na) met een nieuwe (veel te zware) motor erin die eruit ziet zoals ene mooie wagen van vroeger dan is dat toch een WIN. Je hebt een moderne klassieker en nog niet eens een namaak ding dat er alleen maar oud uitziet maar iets dat ook nog zo gebouwd is.

      Mij zegt het wel iets. Als ik ooit zoveel geld over heb voor een plezier wagen zal ik waarschijnlijk zelf iets proberen te bouwen omdat dat nu eenmaal in me zit maar anders zou ik zeker eens gaan kijken bij morgan (of voor een klassieke, jag, mercedes,…).

      Login om te reageren
  12. Sciurida zegt

    3 februari 2012 om 23:44

    Wat een pareltje zeg, inderdaad jammer van de automaat, maar dat heeft weer met die belachelijke (theoretische-) uitstoot cijfers. Jammer, want deze verdient echt een handbak.

    Login om te reageren
  13. Klassiekerrally zegt

    4 februari 2012 om 10:02

    Geweldig ding. Staat nu netjes in m’n droomgarage naast de Three-Wheeler.

    Login om te reageren
  14. Sciurida zegt

    4 februari 2012 om 11:18

    Wat gaat ‘ie in Nederland kosten?

    Login om te reageren
  15. Tonnie zegt

    4 februari 2012 om 11:30

    Ja, lekker retro en dan toch zo’n nieuwe dikke motor! Me like. Ik hoop wel dat ie wat vaker te zien is dan deze zomer;)

    Login om te reageren
  16. robbinonline zegt

    4 februari 2012 om 12:06

    Heerlijk om mee door Europa te touren! Uiteraard wel je snor laten staan en je haar in een scheiding.

    Login om te reageren
  17. mgmgb zegt

    4 februari 2012 om 13:35

    Jammie! Een van de coolste auto’s in productie. En zo Engels als het maar mogelijk is! Why would you change something that works just fine?

    Login om te reageren
  18. Freewarefreak zegt

    4 februari 2012 om 14:25

    Doe mij maar een Donkervoort. Nieuwe 5 cilinder GTO please. Thanks.

    Login om te reageren
  19. Hupke zegt

    4 februari 2012 om 15:08

    “4,8 liter V8” is dat nu echt nodig, was er nu echt niets anders te vinden?

    Morgan’s zijn toffe dingen daar hoeft toch echt niet zo’n bom van een motor in te liggen.

    Login om te reageren
  20. tarquesh zegt

    4 februari 2012 om 20:08

    Behhhhhh

    Login om te reageren
  21. Nico94 zegt

    5 februari 2012 om 11:39

    Lijkt me wel een leuke auto om een keer in te rijden. Maar om te hebben, nou nee.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North