• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Moskou: minus één R8

Auteur: Wouter, gepost 14 september 2007 om 08:57 – 52 Reacties

Gecamoufleerde Audi R8


Goedemorgen! Ook de uber-R8 met de meest fabelachtige wegligging aller tijden, kan wel eens een glijertje maken. Leuk als het zo bedoeld is, maar minder leuk als er Moskouse struikjes in de weg staan.

Buiten Rusland bbq-en we R8-jes, maar in Moskou kunnen de lucifers in de tas blijven. Een mooie, maar wel natte, rechte weg en een overmoedige bestuurder is meer dan genoeg om een Audi R8 te herverbouwen tot iets minder begeerlijks.

Op autojunk staat de reportage in twee delen: deel I & deel II.

Portable koplamp

Met dank aan CorteX en Roeffe voor de tip!

Ook interessant!

  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Gespot - Audi R8 kan Ferrari-rood goed hebben

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, R8, rusland

Vorig bericht: « Alcomobilistje gespot
Volgend bericht: Fresh Spots in Londen »

Lees Interacties

Reacties

  1. greg zegt

    14 september 2007 om 08:58

    Is nog te herstellen, dit….

    Login om te reageren
  2. johnny zegt

    14 september 2007 om 09:00

    ik wou net zeggen zet maar bij mij thuis neer:P

    Login om te reageren
  3. Jos zegt

    14 september 2007 om 09:24

    ja idd dan knap ik m zelf wel op :P

    Login om te reageren
  4. ml zegt

    14 september 2007 om 09:26

    @Greg
    Lijkt mij ook..
    Maar hoe kan zo iets met de ideale bestuurdersauto?

    Login om te reageren
  5. Laidback zegt

    14 september 2007 om 09:27

    Gummen Op Zijn Russisch ??

    (toch zie ik op de 1e foto niet echt meer als wat Krasjes en kleine deukjes,, )

    Login om te reageren
  6. jaMes zegt

    14 september 2007 om 09:30

    Beetje plamuur ertegen , alles wat recht trekken , likje verf and as good as new …

    Geluk dat hij al in het oostblok staat , moet hij toch al niet meer ge-exporteerd worden naar daar ! ;-)

    In deze landen verkopen ze onze platgereden wagens in bouwpakket … !

    Wrak + portepower + 200 kg pleister + 10 l verf en een foto van hoe hij eruit zag voor het ongeval.

    grts,

    Login om te reageren
  7. Harie zegt

    14 september 2007 om 09:32

    Op die reportages is wel iets meer schade te zijn. Het rechterachterwiel staat in een wat vreemde positie en linksvoor heeft ie ook wel een deftige tik gehad en de dorpel onder de linkerdeur ziet er niet helemaal apk meer uit…. Blijft zonde…

    Login om te reageren
  8. Robert zegt

    14 september 2007 om 09:39

    Hoewel ik de R8 erg begeer merk je gewoon dat Audi als merk minder exclusief is als b.v. Lamborghini of Ferrari. Als wagens van die merken om een boom gevouwen zie dan doet dat als liefhebber pijn. Bij een R8 komt dat gevoel niet op.

    Login om te reageren
  9. OWD zegt

    14 september 2007 om 09:43

    cabrioriseren die bak, met de schaar des levens.

    Login om te reageren
  10. Armada zegt

    14 september 2007 om 09:43

    Geld hebben ze wel. Nu nog de skill om met zo’n wagen om te gaan. Is wel vaker het probleem.

    Login om te reageren
  11. Snoepie zegt

    14 september 2007 om 09:48

    een R8 is een Lamborchini wannabee

    Login om te reageren
  12. Snoepie zegt

    14 september 2007 om 09:48

    een Lamborchini wannabee

    Login om te reageren
  13. Frank deH zegt

    14 september 2007 om 10:00

    @ Snoepie

    Is dat een Lamborghini uit China of zo?

    Login om te reageren
  14. Frank deH zegt

    14 september 2007 om 10:04

    Misschien toch geen bomen planten als je auto’s verkoopt…
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/09/04/volkswagen-aapt-daihatsu-na
    … of misschien juist wel.

    Login om te reageren
  15. OWD zegt

    14 september 2007 om 10:20

    even over die bomen, zulke lullige boompjes, die zo weinig meeveren. Dit gaat mij boven de pet

    Login om te reageren
  16. Henk Schep zegt

    14 september 2007 om 10:29

    @ ml:

    Auto zet zichzelf niet in de bosjes, doet piemel achter het stuur….

    Login om te reageren
  17. Greg zegt

    14 september 2007 om 10:44

    @ML
    Dit ligt ook niet aan de auto maar aan de bestuurder. De bak heeft 4wd, ESP traction control en noem alles maar op.

    Een slechte bestuurder parkeert zelfs een invalide scootmobiel in een boom.

    Login om te reageren
  18. Kenny zegt

    14 september 2007 om 10:55

    Hoe weten jullie nou dat het een overmoedige chauffeur is geweest? Ik vond dat zo’n onzin dat als er eens een supercar crasht dat mensen die dan jaloers zijn meteen gaan zeggen dat de chauffeur overmoedig was en niet kan/kon rijden. Doe toch niet zo kinderachtig.

    Login om te reageren
  19. Wouter zegt

    14 september 2007 om 11:03

    Hi Kenny,

    Alles goed! :-) Misschien geen overmoedige chauffeur, maar dan is het gewoon een prutser. Het is een rechte weg en er zijn geen andere auto’s bij betrokken. Da’s toch altijd weer knap om dan te crashen.

    Login om te reageren
  20. Tonny zegt

    14 september 2007 om 11:11

    Hoe dat kan komen? De ideale bestuurdersauto, laat me niet lachen… Al die speelgoedsuperauto’s van tegenwoordig zijn slappe aftreksels van wat ons vroeger werd voorgeschoteld… Countach, Testarossa, oer-911, DeTomaso, Cizeta, Sbarro en ga nog maar door, als je niet kon rijden moest je niet in de buurt van bovengenoemde komen. Heden ten dage rijdt elke randdebiel met geld en roze plasticje op zak in een superauto, van Paris H. tot een stel idiote Russen en Amerikanen die al dat moois van de fabrikant op schofterige wijze tegen de muur parkeren… Techniek kan niet alles oplossen, learn to drive everybody, learn to f**** drive… Je gaat ook geen picasso aan de muur hangen met ducktape? Wel dan?

    R.I.P. Porsche, Ferrari, Lamborghini, as supercars, you’re now kiddycars and shopcars… disgusting… Ik ga Chinees kopen!

    Login om te reageren
  21. Swinkels zegt

    14 september 2007 om 11:48

    Jammer van die platgeslagen TT.

    Login om te reageren
  22. Greg zegt

    14 september 2007 om 11:59

    @Tonny
    Jij denkt er wel heel erg makkelijk over. Al die hedendaagste supersportscars hebben allemaal een sport/racestand. Als die uit staat is de auto inderdaad berekenend en grijpt de tractieregeling in en gaan de dingen meestal goed. Wie de race stand activeert schakelt al die electronische hulpgadgets uit. Bij Ferrari’s kan je zelfs standaard de ABS uitschakelen. Probeer dan maar es op hoge snelheid de auto te beheersen. Jij en ik kunnen dat echt niet hoor… Daar moet je Barichello of Hamilton voor heten.

    Login om te reageren
  23. majinstar zegt

    14 september 2007 om 11:59

    Hoppa daar gaat de volgende :D

    Login om te reageren
  24. Tonny zegt

    14 september 2007 om 12:19

    @ Greg,

    wil niet lullig doen, maar in de meeste auto’s, kun je die systemen niet eens helemaal uitschakelen… Maar je komt meteen met een mooier punt, namelijk wat F1 namen, nu niets ten nadele van de coureurs, die zijn terdege kundig en zijn veelzijdiger dan elke andere topatleet… Echter, de F1 zit wederom vol met troep, die onnodig veel kosten, maar ja, dat is het circus en het verkoopt, dus kan het mij ook niet echt dwars zitten… Kijk rustig naar de A1… Maar eh, als ik met mijn oude 944, mijn vader in XK8 achterstevoren zie gaan bij een gladde rotonde, inclusief TSC,ASC,ABS, dan zet ik daar mijn vraagtekenen bij… Evenals de launch controle, je motor op 2500 toeren houden, koppeling laten opkomen tot slippunt, en wachten op groen, try it, and fly… (heb bescheiden race ervaring)

    Login om te reageren
  25. Tonny zegt

    14 september 2007 om 12:23

    @ Greg,

    een supersportwagen, daar hoeft toch eigenlijk geen eco/toer stand op te zitten… Als je zo’n ding kan kopen, laat je je toch doordeweeks rijden in een Bentley, Rolls of Maybach…

    Cheers

    Login om te reageren
  26. Greg zegt

    14 september 2007 om 13:17

    @Tonny
    Het lijkt mij wel prettig om een supersportauto in een normale modus te kunnen zetten… Dan plant je je niet direct in de bumper van je voorligger als je bij een stoplicht iets te gretig gas geeft. In de race modus reageren die auto’s namelijk sneller op het gaspedaal.

    Login om te reageren
  27. Audi power zegt

    14 september 2007 om 13:53

    domme kl*te rus leer rijden is zonde gek

    Login om te reageren
  28. Tonny zegt

    14 september 2007 om 14:01

    @ Greg,

    met beleid het gaspedaal beroeren is ook een kunst… Als het kan met een 928 S3, welke tot in de 3e versnelling wheelspin geeft, kan het met andere auto’s ook… Zo’n ondingen zijn het nou ook weer niet, mijn punt is dat ze afgetamt zijn en de toer van Honda met de NSX op gaan… “Even your grandmother could drive it”-filosofie is gewoon ongepast op supersportwagens, de naam zegt het al… Overbodig gewicht, verstoring van het rijplezier… Thank God for Lotus, Marcos & TVR…

    Login om te reageren
  29. Greg zegt

    14 september 2007 om 14:33

    @Tonny
    Ik dacht dat wij het hier over ultieme sportwagens hadden… en dan betrek jij een S3 en een 928 in het verhaal.

    De auto’s waar ik over praat zijn in dat opzicht van een andere planeet, niet te vergelijken met een hot hatch als de S3

    Login om te reageren
  30. Johan zegt

    14 september 2007 om 14:44

    Die auto is krommer dan je op het eerste gezicht zou denken.

    Die schade valt nog vies tegen

    Login om te reageren
  31. jaMes zegt

    14 september 2007 om 16:15

    @Greg

    928 S3 is een model van porshe ;-) even ter verduidelijking …

    Maar Tonny heeft een punt ! heb een 928 S4 gehad en die beesten zijn veel bruter daar voel je tenminste nog de muscles in !!! Love this car

    Tegenwoordig rijden we met power die beheert wordt door een computerspelletje. Maar langs de andere kant , laat het verkeer dezer
    dagen veel minder toe. ( schrik zelf van mijn woorden , Me : responsible ??! )

    grts

    Login om te reageren
  32. Greg zegt

    14 september 2007 om 16:23

    my bad.. las te snel.. 928 S3, ken dat model nog van de jaren ’80.

    Mijn betoog blijft van kracht want ook deze auto heeft niets te zoeken naast een SLR of Murc.

    Ik ben het met jullie eens dat je in dat soort auto’s ouderwets moet werken om te rijden, maar de gedachte dat een Murc of een Z06 zich even makkelijk als een Golfje 1.6 laten rijden bestrijd ik wel.

    Login om te reageren
  33. MarcO zegt

    14 september 2007 om 17:51

    WTF? Een gecrashte Audi….. en niet eens in 2 stukken gescheurd? Dat moet of een hele slechte auto zijn of die kneuter heeft niet hard genoeg gereden. Als je dan toch brokken maakt dan graag goed. En als sportwagenfabrikant doe je tegenwoordig niet meer mee als je producten niet in 2 stukken uiteen spatten.
    (en dit alles met een vette knipoog uiteraard)

    Login om te reageren
  34. Chief_S5 zegt

    14 september 2007 om 18:08

    Tja, dit is de formule: Rijke stinkerd+geen rijervaringen= elke willekeurige auto in de prak.. :? , of gewoon voor iets uitwijken. Het maakt niet uit of dit nou de best handling car is of welke dan ook. Kon ook gebeuren met een Lambo, Ferrari, BMW, Mercedes en verzin het maar. Die man heeft gewoon geen rijkwaliteiten of is uitgeweken voor iets..

    Login om te reageren
  35. audi racer zegt

    14 september 2007 om 18:19

    vader van de vriend van mij had een r8 2 dagen na aankoop wou die eff kijken hoe snel die ging toen die bij 260 was was die gecrasht.

    Login om te reageren
  36. Bam_Margera zegt

    14 september 2007 om 19:03

    BBBBBBBBBBOOOOOOOOOOOEEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!! te erg om aan te zien gewoon :O

    Login om te reageren
  37. Jeffrey zegt

    14 september 2007 om 19:36

    Zonde van die boom……

    Ow euhmzz.. die audi bedoel ik.

    Login om te reageren
  38. Y. zegt

    14 september 2007 om 19:43

    Maar oh, oh, oh, wat is die koplamp moooooi, zoals-ie daar ligt, in de modder.

    Nee, daar kun je niks van zeggen, het blijft een mooie koplamp, toch?

    Login om te reageren
  39. Kenny zegt

    14 september 2007 om 19:54

    @Chief_S5

    Hoe weet jij dat er niet bijvoorbeeld ineens een grote vrachtwagen uit een zijstraat kwam stormen zonder te stoppen voor de hoofdbaan? Of dat er niet iemand door het roodreed? Of dat er ineens een scooter viel op de weg?

    Ik kan tal van redenen bedenken waardoor iemand op een kaasrechte weg kan verongelukken. Het gebeurd ook zovaak op de snelweg en dan hoor je niemand blaten die kerel kan niet rijden? Zonder dat je weet hoe het gebeurd is vind ik dat je daar niet over kan oordelen. Maar daar denken de mensen tegenwoordig niet meer aan, puur omdat ze jaloers zijn en gewoon niet denken…

    Dus, ik zou graag willen weten waardoor jij ZEKER weet dat die man niet kan rijden en er niet gewoon iets gebeurd is waardoor zelfs Schumacher van de baan zou raken.

    Login om te reageren
  40. Rob zegt

    14 september 2007 om 21:17

    Goed gesproken Kenny, eindelijk één die even denkt voor dat ie spreekt.

    Login om te reageren
  41. audi racer zegt

    14 september 2007 om 21:20

    applausje voor Kenny ;)

    Login om te reageren
  42. mashell zegt

    14 september 2007 om 22:14

    Aan alle russische sportwagen crashers: er zijn maar 2 regels. 1] je auto moet total-loss zijn en 2] jij moet heelhuids uitstappen. Alleen dan scoor je 10 punten. Als je zelf met een beteuterde snoet op de foto te zien bent levert dat 2 bonus punten op.

    Deze R8 (in een smaakvolle kleurstelling) scoort dus 0 punten.

    Login om te reageren
  43. Rick dos zegt

    15 september 2007 om 00:55

    Kijk eens het mythologische Quattro systeem aan het werk.

    ………en kijk dan nog eens en de mythe is doorbroken…….

    Login om te reageren
  44. Karel zegt

    15 september 2007 om 01:02

    Lijkt op een foto’s dat de voorband kaal is van deze auto als je ziet hoe nat het is heb je best kans op aquaplaning dan wordt iedere auto onbestuurbaar.

    Login om te reageren
  45. Tonny zegt

    15 september 2007 om 11:48

    @Greg,

    je moet het wel in de juiste context zien, de 928 was de superauto van die tijd… Als ik me niet vergis ook nog de enige sportwagen die het predikaat auto van het jaar kreeg… Kijk wat vaker naar Top Gear, heb je een mooie reportage over een stel touwtrekkers tegen de Merc CL 65 AMG en vervolgens klaagt in een andere rep. Lord Clarckson over het continu ingrijpen van de TSC bij het gasgeven in een E55AMG. Rijdt regelmatig in die nieuwe troep rond, en ik krijg er geen harde van… Je merkt pas hoe kut die auto’s zijn als je alles uitgschakeld… Kortom, tegenwoordig worden superauto’s voor verwende erfgenaampjes ontworpen, en mannen met jurken… Deze personen kunnen per definitie niet rijden, dus gooi je overbodig gewicht in de vorm van computers in de auto, om hem te laten plakken… Doet men dat ook niet met de F16 en EuroFighter????

    Login om te reageren
  46. iFi® zegt

    16 september 2007 om 20:51

    Ligt zn deur er nou uit joh?

    Login om te reageren
  47. Greg zegt

    19 september 2007 om 15:54

    @Tonny
    Ik snap je punt.

    Juist als je het in de juiste context bekijkt, is het logisch dat de supercars van nu meer hulpmiddeltjes kregen. In de jaren ’70 waren die dingen als ESC enz. er nog niet op supercars, want de supercars van gingen toen niet harder dan pakweg 250 km/u. 0-100 was gem. misschien 5,5 sec. voor nodig.

    Tegenwoordig halen supercars 400 km/u en schieten ze naar 100 in 2,5 sec. Dat vraagt om meer gadgets om de auto’s beheersbaar te maken. Maar die gadgets (die voor een deel vrjiwel uit te schakelen zijn) maken nog niet dat de auto’s door alle softies/rokkendragers gereden kunnen worden. Verre van, denk ik.

    Login om te reageren
  48. Tonny zegt

    20 september 2007 om 10:53

    In de jaren ’70 reed menig supersportwagen ietsjes harder dan 250 km/h en in de jaren ’80 had je al de eerste 300 km/h auto’s. Tegenwoordig is er welgeteld 1 supersportwagen die 400 km/h aantipt, standaard, dat Franse ding… En eh, volgens mij staat de 0-100-0 sprint op naam van Ultima, zonder electronische troep, maar wel zelf te bouwen in je garage… De echte supercar, voor de man met ballen, is overleden, dat mag gewoon toegegeven worden. Ikzelf ga ooit nog voor de oer-911 turbo, uit 1975, superding en levensgevaarlijk, of een Westfield met supercharged Hayabusa motor, 0-100 in 2,5 sec. Geen ASC, TSC of andere kul…

    Login om te reageren
  49. Tonny zegt

    20 september 2007 om 11:07

    @ Greg,

    even een GTR en wat nostalgie ophalen…

    )

    Login om te reageren
  50. greg zegt

    21 september 2007 om 22:24

    tja.. wel een ruige bak! ;-)

    Login om te reageren
  51. Tonny zegt

    26 september 2007 om 13:03

    Dank u, misschien moet ik ook maar eens waardering gaan krijgen voor de “wonderen” der techniek… Krijg het alleen maar niet uit mijn systeem dat het overbodig gewicht is… Maar ja, had ook nooit gedacht een SUV te zullen rijden… ;-)

    Login om te reageren
  52. Robin zegt

    11 december 2007 om 20:05

    Weer die russen he :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North