• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Motivaties voor de BP trackday

Auteur: autoblogger, gepost 15 september 2014 om 17:35 – 15 Reacties

BP tankstation


Volgende week vindt de BP trackday plaats en dan zullen zes van onze bezoekers een wedstrijd doen met verschillende onderdelen.

De zes kandidaten die BP heeft uitgekozen zijn Evelin, Pieter, Robin, Sachin, Tom en Wim. Hun motivatie was als volgt:

– Vrouwen rijden zuiniger en beter dan mannen, laat me dat dan maar bewijzen ook! :-)

– Omdat ik wil weten of het ook verschil maakt in een viercilinder diesel.

– Vroeger had ik er 3.0i zes in lijn en tankte ik àltijd V-Power of BP Ultimate. Je voelde duidelijk verschil, maar is dat met diesel ook?

– Sinds vorige week ben ik trotse bezitter van een Mazda 6 MPS en deze lust alleen RON 98. De trackday is voor mij de ultieme manier om te ervaren om Ultimate 98 te tanken.

– Graag wil ik ervaren wat BP Ultimate met de motor van mijn 91’er Mazda Miata doet (met een extreem verzette timing). Op ‘normale’ 95 krijg je hierdoor last van een engine knock en op 98 moet de motor veel beter lopen. Zelf tank ik met mn oldtimer 100 voor extra performance, dat is merkbaar. Dit wil ik ook zien in hedendaagse auto, omdat daar het verschil minder groot is.

– Ik merk aan mijn auto (BMW 328i touring F31) als mijn vrouw bij een ander merk getankt heeft. BP is ook één van de heel erg weinige merken in Nederland die een octaan van 98 hebben en ik ben enorm fan van BP Ultimate.

Binnenkort verschijnt de video van deze trackday uiteraard op de site, dus houd de BP actie pagina in de gaten.

Ook interessant!

  • Albert Heijn nu ook langs de snelweg te vinden
    Albert Heijn nu ook langs de snelweg te vinden
  • Video - nieuwe Range Rover in actie
  • Niet automatisch weer een zakelijke leaseauto?
  • Century Circuit Actie
    Video: op stap met de winnaars van de Century Circuit Actie

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Advertorial, bp, bp-actie

Vorig bericht: « Skoda Octavia vs Volvo V40: vergelijking en video
Volgend bericht: Welke auto’s moeten op de Wereld Erfgoedlijst van Unesco? »

Lees Interacties

Reacties

  1. johanhummer9 zegt

    15 september 2014 om 17:42

    Ojee , advertenties

    Login om te reageren
  2. fejjie zegt

    15 september 2014 om 17:45

    Ik dacht dat al bewezen was dat dit niet meer dan marketingpraatjes waren. Volgens mij heb ik dat zelfs hier op Autoblog gelezen.

    Login om te reageren
    • imdoctorbob zegt

      15 september 2014 om 17:53

      @fejjie: Verschil tussen 98 en 95 is er wel degelijk en ook prima meetbaar op een vermogenbank. Het verschil tussen diesel en diesel ultimate power deluxe, geen idee.

      Login om te reageren
      • snellerehenk zegt

        15 september 2014 om 18:38

        @imdoctorbob: Niet altijd, zoals hieronder wordt beschreven door soup is het heel belangrijk dat je motormanagement er wat mee doet. Zo ja, dan kan je zeker verschil merken.

        Login om te reageren
    • soup zegt

      15 september 2014 om 17:55

      @fejjie: Onderschat het placebo/e-peen gehalte niet. Overigens klopt je verhaal niet helemaal, een auto kán zeker wel beter lopen op RON98 (98 octaan is heel iets anders), maar dan dient je motor hier wel op afgesteld te staan. Zeker iets oudere turbo’s (van de generatie dat turbo’s er op zaten voor performance, niet voor de downsizing) vinden RON98 of hoger een stuk lekkerder dan de 95 variant.

      Login om te reageren
      • trustmeiamanengineer zegt

        15 september 2014 om 21:18

        @soup: RON98 is de benaming, geeft aan dat de brandstof een octaangetal van 98 heeft. Net als bij RON95. En motormanagement kan inderdaad het octaangetal van de brandstof bepalen en daar de ontsteking op aanpassen. In positieve en negatieve zin. Dus met een (te) laag octaangetal zal de motor ook blijven functioneren, alleen wel minder goed.

        Login om te reageren
  3. knipperlichtje zegt

    15 september 2014 om 18:08

    Ik tank bij de Tinq, want dat is goedkoper

    Login om te reageren
    • snellerehenk zegt

      15 september 2014 om 18:39

      @knipperlichtje: En rijd je daar dan net zoveel kilometer mee? Wel grappig, heb zelf altijd zo goedkoop mogelijk proberen te tanken bij de Tinq en andere stations. Tot een keer dat ik op de BP over ben gegaan. Motor loopt beter (na tankbeurt of 5/6) en ik verbruik minder. Schijnt dat wel meer mensen hier uit de buurt last hebben van restbenzine die de Tinq goedkoop lijkt op te kopen. Of het waar is, dat weet ik niet.

      Login om te reageren
      • reggie-boy_rood zegt

        15 september 2014 om 23:14

        @snellerehenk: ojee, reclame

        Login om te reageren
  4. sulobb zegt

    15 september 2014 om 19:28

    Lukoil is beter :)

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      16 september 2014 om 09:16

      @sulobb: goeie inhoudelijke reactie!

      Login om te reageren
      • sulobb zegt

        16 september 2014 om 13:09

        @autoblogger: ik wou gewoon een beetje pesten. Maar als ik ga tanken, dan tank ik bij Lukoil (diesel). Echt een verschil met andere tankstations (in kilometers & prestatie). Prijs is ook goed. Bp’s heb ik niet in mijn omgeving, dus daar tank ik niet vaak. Een paar keer in het verleden.

        Login om te reageren
  5. tjaam zegt

    15 september 2014 om 21:14

    heb je die Miata een draai aan zijn verdeler gegeven? Ook misschien de sproeierbezetting van de Webers verandert:-)

    Login om te reageren
    • oldekamp zegt

      23 september 2014 om 09:27

      @tjaam: de miata (ik heb het eerste model ‘NA’) is gewoon een injectiemotor. achterop het blok zit de cas-sensor, en hiermee kun je de timing verzetten. ;)

      Login om te reageren
  6. tjaam zegt

    24 september 2014 om 20:03

    Dat snap ik, het was een grapje in reactie op het verhaaltje dat gaat over een Mazda met extreem verzette timing. Ik wist niet dat dit verzet kon worden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North