• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Motormuis rijdt 135 km/u te hard door Arnhem

Auteur: Author, gepost 7 juli 2016 om 14:58 – 105 Reacties

Motormuis rijdt 135 km/u te hard door Arnhem


De knul had 2 maanden zijn rijbewijs…

Heb je net je roze pasje binnen en mag je eindelijk op zo’n dikke Honda CBR 1000 RR de blits maken, rij je met 212 km/u (205 km/u na correctie) langs een lasergun op een plek waar slechts 70 km/u was toegestaan. Voor de beeldvorming: dit type Honda Fireblade is goed voor ongeveer 170 pk bij een drooggewicht van 190 kg. Het ding raast in 10 tellen van 0 naar 230 km/u en geeft pas bij 285 km/u de pijp aan Maarten.

Zelfs als je nog nooit van de Fireblade had gehoord, begrijp je nu dat het niet verstandig is om als zeer onervaren bestuurder op zo’n ding te stappen. De scheurneus in kwestie zal z’n lesje hebben geleerd. De motor en het rijbewijs werden direct in beslag genomen en meneer mag zich bij het CBR (hihi) melden voor een gedragscursus. Die cursus à 1.074 euro mag de man zelf dokken.

Ook mag deze verre neef van Valentino Rossi zich nog tegenover de rechter verantwoorden. Succes alvast.

Foto via de politie

Ook interessant!

  • Video: politie rijdt te hard bij een school!
  • gratis
    Arnhem laat elektrische auto opladen aan lantaarnpaal
  • Video - Marc Marquez crasht hard met 274 km/u
  • 417 op de Autobahn
    417 op de Autobahn is kennelijk te hard

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

arnhem, boetes, fail, Honda, maximumsnelheid, motoren, rijbewijs

Vorig bericht: « Hoe word je een Formule 1-coureur?
Volgend bericht: Nieuwe opnamelocaties The Grand Tour bekendgemaakt »

Lees Interacties

Reacties

  1. martinus zegt

    7 juli 2016 om 15:00

    Volgens mij is het sociaal wenselijk om dit soort gedrag af te keuren,
    Bij deze,

    Login om te reageren
    • hight96 zegt

      7 juli 2016 om 19:04

      @martinus: Dat laseren bedoel je toch?

      Login om te reageren
  2. koeckenbacker zegt

    7 juli 2016 om 15:01

    Ist dezen geen 600rr?

    Login om te reageren
    • koeckenbacker zegt

      7 juli 2016 om 15:02

      @koeckenbacker:
      :edit:
      of is dit geen representatieve motorfiets op de foto?

      Login om te reageren
      • rob636 zegt

        7 juli 2016 om 18:27

        @koeckenbacker: nee dit is een 1000. Wel een ouder model die wel wat van de 600 weg heeft

        Login om te reageren
        • koeckenbacker zegt

          7 juli 2016 om 21:18

          @rob636: ja ze lijken erg op elkaar. U rijdt een kawa zeker? ;)

          Login om te reageren
          • rob636 zegt

            7 juli 2016 om 22:08

            @koeckenbacker: ja, maar geen 636. Een kawasaki ltd 250 omgebouwd tot cafe racer

            Login om te reageren
    • Author zegt

      7 juli 2016 om 15:02

      Aan de swingarm te zien is het een 1000 cc :)

      Login om te reageren
      • koeckenbacker zegt

        7 juli 2016 om 15:03

        @MauritsH: correct! My bad..

        Login om te reageren
        • Author zegt

          7 juli 2016 om 15:05

          @koeckenbacker: kan gebeuren, ik moest ook 2x kijken.

          Login om te reageren
    • screamgt zegt

      7 juli 2016 om 15:03

      @koeckenbacker: 600CC/500CC/1200CC whatever. Je bent een staatsdebiel als je met zulke snelheden over de openbare weg scheurt.

      Rijverbod voor meerdere jaren voor die knul.

      Login om te reageren
      • koeckenbacker zegt

        7 juli 2016 om 15:04

        @screamgt: true that. Zelf flik ik dit ook nooit. Een beetje van de gekke dit.

        Login om te reageren
      • vtechlover zegt

        7 juli 2016 om 16:10

        @screamgt: wat is dit nou weer voor een gelul joh.. Op de autobahn kan je zo hard als je auto/motor kan of is dat geen openbare weg?

        Login om te reageren
        • ko4n zegt

          7 juli 2016 om 16:37

          @vtechlover: dat is natuurlijk anders dan in de bebouwde kom. Op de snelweg had ik ook geen probleem gezien als de ruimte er was maar nu..

          Login om te reageren
          • vtechlover zegt

            7 juli 2016 om 16:43

            @ko4n: jij zegt het goed!

            Login om te reageren
          • rolov zegt

            7 juli 2016 om 17:41

            @ko4n: bebouwde kom is of 30 km of 50 km . Waar je 70 mag is meestal gewoon afgeschermd dus er kan njet opeens een kind over rennen(altijd een favoriet argument )

            Login om te reageren
            • peug206 zegt

              7 juli 2016 om 19:04

              @rolov: maar zijn er wel kruispunten, invoegstroken etc. Ik kom er regelmatig tegen die de snelheid van de andere banen niet goed inschatten!

              Login om te reageren
              • rolov zegt

                7 juli 2016 om 19:12

                @peug206: is zo maar het is geen bebouwde kom .

            • Robert zegt

              8 juli 2016 om 00:30

              @rolov: foto is genomen op de Nijmeegseweg tegenover de Rijnhal/Decatlon. De v-max daar ter plaatse is 70 km/u, maar bevindt zich toch echt al wel binnen de bebouwde kom.

              Login om te reageren
      • atrak zegt

        7 juli 2016 om 16:43

        @screamgt: Doen ze in Duitsland allemaal, openbare autobahn.

        Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      7 juli 2016 om 16:34

      @koeckenbacker: ff 2x kijken idd, uit deze bouwjaren lijken ze veel op elkaar. Ik twijfel vooral of de naam fireblade voor deze nog gebruikt worden/werden of dat dat na rond 2004 klaar was.

      Login om te reageren
      • gaszitrechts zegt

        8 juli 2016 om 18:52

        @thijsj: absoluut! Ik rij er eentje uit 2006 en heet ook fireblade

        Login om te reageren
    • divided zegt

      7 juli 2016 om 22:22

      @koeckenbacker: een bmw toch ?

      Login om te reageren
  3. gash zegt

    7 juli 2016 om 15:01

    Ja, maar dat is op een motor he! 135km/u te hard op een motor is namelijk ongeveer +/- bijn exact 20km/u te hard met je auto.Gewoon wat gekkigheid dus. Het is tenslotte mooi weer…

    Login om te reageren
    • rob636 zegt

      7 juli 2016 om 18:28

      @gash: leuk geprobeerd maar nee dat is niet waar en dit ging echt te ver

      Login om te reageren
  4. BmwMPower zegt

    7 juli 2016 om 15:02

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    7 juli 2016 om 15:04

    Sukkel, gewoon een sukkel.

    Login om te reageren
  6. smoked zegt

    7 juli 2016 om 15:04

    Gedragscursus in een TBS kliniek is misschien beter dan het CBR, want een randdebiel zeg.

    Login om te reageren
    • smoked zegt

      7 juli 2016 om 16:56

      @smoked: want = wat, randdebiel.

      Login om te reageren
    • xiran zegt

      7 juli 2016 om 17:24

      @smoked: is dat niet wat overdreven? Ik heb ook stomme dingen gedaan toen ik net me rijbewijs had. Ik kon het alleen niet heel bont maken met met 205 accent. Met 60 hele pk’s.

      Login om te reageren
      • smoked zegt

        7 juli 2016 om 17:51

        @xiran: nou, 3x (!!!) de maximum snelheid overschrijden als je net beginnend bestuurder bent dan heb mag je never nooit het roze pasje meer halen voor het desbetreffende categorie.

        Login om te reageren
        • Dizono zegt

          7 juli 2016 om 18:28

          @smoked: mja, ook daarin zijn gradaties. Op een lege weg naar Marken of een uitgestorven Piet Heijn-tunnel trek ik hem ook wel eens vol open. Op een binnenring van een stad, met kruispunten en dikwijls ook veel meer verkeer zou ik zeggen dat het niet zo slim is. Maar goed, de feutneus is gepakt, dus iemand met verstand van zaken mag zijn oordeel gaan vellen. Zo zit je op een CBR-zadel, zo zit je weer op een CBR-lesbankje..

          Login om te reageren
          • xiran zegt

            7 juli 2016 om 20:07

            @dizono: de dijk naar marken is een mooi. Het asfalt wordt alleen steeds minder. De laatste bochten combinatie voor de t splitsing naar durgerdam is best spannend.

            Login om te reageren
  7. misterdrogba zegt

    7 juli 2016 om 15:06

    Ik keur dit niet goed. Maar ergens begrijp ik hem wel dat je met je verse rijbewijs eens de limieten wilt opzoeken. Je moet het wel doen waar de infrastructuur aangepast is aan die snelheden en je niemand in gevaar kunt brengen. Hopelijk leert hij hiervan.

    Login om te reageren
    • apriliarsv zegt

      7 juli 2016 om 15:32

      @misterdrogba: probleem is dat de limiet van een superbike ruim boven de limiet van zijn gemiddelde (ervaren) eigenaar ligt. Superbikes zijn echt raketten op wielen, dat is schitterend, maar iemand die zijn rijbewijs twee maanden heeft is onmogelijk in staat om zo’n ding op de limiet te rijden en hem onder controle te hebben (tenzij het Jorge Lorenzo is die ook nog niet zo lang zijn rijbewijs heeft).

      Dit soort figuren is knettergek. Rijbewijs afpakken en nooit meer teruggeven.

      Login om te reageren
      • misterdrogba zegt

        7 juli 2016 om 15:41

        @apriliarsv: klopt, ik keur zijn rijgedrag dan ook absoluut niet goed. Heb eens ooit de kans gehad om mee te rijden met een Suzuki GSX 1300 R ook wel Hayabusa genoemd, dat was echt een abnormaal snel ding, je zit zo snel op illegale snelheden.. heb nog nooit zo hard een kerel vastgehouden met beide handen ;)

        Login om te reageren
        • misterdrogba zegt

          7 juli 2016 om 15:45

          @misterdrogba: -ooit**

          Login om te reageren
        • apriliarsv zegt

          7 juli 2016 om 15:49

          @misterdrogba: haha, dat geloof ik graag. Mij niet gezien, dat achterop zitten vind ik niks.

          Login om te reageren
          • banaan7 zegt

            7 juli 2016 om 16:53

            @apriliarsv: zelfde geld voor mij

            Login om te reageren
        • wimbraber zegt

          7 juli 2016 om 17:21

          @misterdrogba: hahah heel herkenbaar, mn pa had ook een gsx R 1300, heb inderdaad nog nooit zo hard vastgehouden, net alsof je eraf valt als er vol word opgetrokken, wel gruwelijk gaaf!

          Login om te reageren
          • wimbraber zegt

            7 juli 2016 om 17:22

            @wimbraber: daarbij had mn vader wel al 5 jaar zn rijbewijs en reed er met weer en wind mee naar rotterdam (50km) dus een ervaren rijder was het wel.

            Login om te reageren
          • peug206 zegt

            7 juli 2016 om 19:07

            @wimbraber: dan blijf je niet zitten… als je die namelijk vol opentrekt heb je een dragbar nodig (of heet dat ding niet zo?) Om niet eraf te vallen… mn pa had een ninja met 120, en dat lukt al niet vol…

            Login om te reageren
            • mrwheely zegt

              8 juli 2016 om 02:14

              @peug206: of wheelie control/ …hellingshoekcensor ??

              Login om te reageren
    • rob636 zegt

      7 juli 2016 om 18:30

      @misterdrogba: maar doe dat dan op een plek waar het kan. Zoals een circuit

      Login om te reageren
  8. racerx zegt

    7 juli 2016 om 15:07

    Wat een mongool zeg… Ik rijd zelf ook een superbike (S1000RR), maar binnen de bebouwde kom houd ik me altijd netjes aan de regels.

    Login om te reageren
    • hight96 zegt

      7 juli 2016 om 15:14

      @racerx: Buiten de bebouwde kom niet dus, en ik gok dat je binnen de bebouwde kom niet 70 mag…

      Login om te reageren
      • rikv40 zegt

        7 juli 2016 om 15:26

        @hight96: Doorgaans is 70 km/u binnen de bebouwde kom, anders was het 80 km/u geweest.

        Login om te reageren
        • rw1994 zegt

          7 juli 2016 om 18:43

          @rikv40: Dit stuk als woon-school dagelijks gereden, de gemiddelde snelheid van auto’s is daar 100km/h, niet voor niets dat daar oom agent door zijn lichtjespistool staat te gluren. 200km/h is wel lichtelijk overdreven maar niet deze hype waard. Het is een stuk autosnelweg welk de stad doorkruisd, wegens milieu en geluid mag je er maar 70.

          Login om te reageren
      • racerx zegt

        7 juli 2016 om 15:26

        @hight96: Nee tuurlijk niet, net zoals de rest van motorrijdend Nederland (en 90% van de automobilisten).

        Daarnaast, beter opletten: 70 is vaak een snelheid bestemd voor ringwegen binnen de bebouwde kom. Buiten wordt 80 of 60 gehanteerd.

        Login om te reageren
    • rob636 zegt

      7 juli 2016 om 18:31

      @racerx: mooie motor! Mooi geluid, mooie looks, etc., etc. Ik ben alleen geen hele grote fan van de 2 verschillende koplampen

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        7 juli 2016 om 21:53

        @rob636: Thanks! Moet idd je ding zijn, ik vind het wel karakteristiek en zou niet anders willen. Er zijn mensen die middels een sticker het front symmetrisch maken, ziet er niet uit vind ik…

        Login om te reageren
        • rob636 zegt

          7 juli 2016 om 22:09

          @racerx: dat lijkt mij inderdaad nou ook niet zo’n geweldige oplossing.

          Login om te reageren
  9. jack_abarth zegt

    7 juli 2016 om 15:08

    [Advocaat van de duivel]Nu blijkt dat je er met de motor zo hard kunt, is de maximum snelheid van 70km/h dan wel helemaal terecht?[/Advocaat van de duivel]

    Zonder gekheid, rijbewijs maar gewoon verbieden voor zo’n debiel. Als je zoiets wil doen doe het dan op z’n minst op de snelweg. Niet dat het dan zonder gevaar is, maar daar zou je het eerder verwachten.

    Login om te reageren
    • madmarky zegt

      7 juli 2016 om 15:15

      @jack_abarth: Het is ook op de snelweg (A325) en tot enkele honderden meters voor de plek op de foto mocht je ook gewoon 120. Technisch gezien is het bebouwde kom (daarom ook 70) en de snelweg houdt daar ook op bij het Gelredome.

      Login om te reageren
    • simonvb zegt

      7 juli 2016 om 15:22

      @jack_abarth: neejo niet op de snelweg gewoon op een trackday voor motoren

      Login om te reageren
  10. 87sandyd zegt

    7 juli 2016 om 15:10

    Dit soort staatsdebielen maken het dus lastig voor motorrijders…dankjewel meneer, chapeau!

    Login om te reageren
  11. bmw1cabrio zegt

    7 juli 2016 om 15:12

    Sukkel. 20 minuutjes rijden en hij is in Duitsland. Trek hem daar dan open. Zelfde sensatie, geen boete. Wat een klein beetje zelfbeheersing al niet op zou kunnen leveren.

    Login om te reageren
  12. gregorius zegt

    7 juli 2016 om 15:15

    Ik ken de weg niet, maar er zullen zeker 70kmh wegen zijn in NL, waar je op rustige tijden even zo’n motorfiets open kan gooien zonder dat je echt een gevaar bent voor anderen. Van die wegen waar niet zomaar een kind zal oversteken.
    Voor zo’’n motor is het een kwestie van minder dan 10 seconden voordat je er bent en in 5 seconden sta je ook zo weer stil.
    Maar de wegen waarover ik het heb, zijn vaak vrij open. Als je dan die leder-rakker verderop niet ziet, dan was die weg dus niet geschikt of was deze motormius stom bezig.

    Login om te reageren
  13. pinut187 zegt

    7 juli 2016 om 15:21

    Ja das een beetje dom..

    Login om te reageren
  14. basgsi zegt

    7 juli 2016 om 15:25

    Ik ken de weg en ondanks dat het eruit ziet als een snelweg (uitloop van de a325 waar je 120 mag) is het terecht 70 want er komt daar verkeer op van elden en als die richting gelredome moeten steken ze er schuin 3 banen over. En vlak bij de stoplichten. En dan 2 maanden je rijbewijs hebben…. ?? wat ik mij afvraag is mag je na 2 maanden wel op een 1000cc rijden of had hij zijn rijbewijs voor zware motoren net 2 maanden, anders ook nog rijden zonder geldig rijbewijs .

    Login om te reageren
    • apriliarsv zegt

      7 juli 2016 om 15:35

      @basgsi: is afhankelijk van je leeftijd, niet van hoe lang je je rijbewijs hebt. Als je dit leest is er iets voor een wijziging te zeggen…

      Aan de andere kant, als je het kunt betalen mag je ook op je 18e in een Chiron rijden..

      Login om te reageren
      • wpgt zegt

        7 juli 2016 om 15:37

        @apriliarsv: Tegenwoordig mede afhankelijk van ervaring met een lichter rijbewijs dus.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          7 juli 2016 om 20:43

          @wpgt: als je 24+ bent mag je examen doen voor een zwaar rijbewijs, zonder daarvoor dus eerst licht te hebben gereden.

          Login om te reageren
    • wpgt zegt

      7 juli 2016 om 15:37

      @basgsi: 1000cc mag in principe met elk rijbewijs, zolang het vermogen onder de 35 Kw ligt. Zwaardere motoren mogen teruggetuned worden om hieraan te voldoen, sommige motoren (Harley’s) kan je met 1000cc volgens mij met een middel (A1) rijbewijs rijden.
      Zwaar rijbewijs (A2) mag gehaald worden vanaf 24 jaar of 22 jaar en twee jaar (A1) ervaring.

      Login om te reageren
      • mustanggt500 zegt

        7 juli 2016 om 16:11

        @wpgt: niet echt, je hebt a1 (licht) a2 35kw en a (volledig.

        na 2 jaar a2 mag je a halen of als je 24 bent.

        Login om te reageren
        • wpgt zegt

          7 juli 2016 om 16:25

          @mustanggt500: ik haal inderdaad wat door de war. A1 11kw, A2 35kw, A onbeperkt. En dan ook nog een maximale kw/gewicht verhouding om het overzichtelijk te houden. Gelukkig vol vermogen gehaald een week voor de nieuwe regels. Scheelde een hoop heisa.

          Login om te reageren
      • ej20g zegt

        7 juli 2016 om 16:19

        @wpgt: motoren mogen alleen teruggetuned worden als het originele vermogen niet boven de 70 kW ligt.

        Login om te reageren
      • volvov70 zegt

        7 juli 2016 om 16:34

        @wpgt: Nope, A1 is Max 125cc en 11 kW, een soort grasmaaier dus. A2 is Max 35 kW en A is alles. A1 is vanaf 18, A2 vanaf 20 en A als je 2 jaar A2 hebt (dus min 22) of als je 24 jaar bent.

        Login om te reageren
  15. dutchfiat zegt

    7 juli 2016 om 15:28

    110, 120, 135, geen enkel probleem.

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      7 juli 2016 om 15:31

      @dutchfiat:

      Hahaha goud!

      Login om te reageren
  16. berlinetta zegt

    7 juli 2016 om 15:31

    Maar goed dat deze idioot al na twee maanden is gepakt.

    Login om te reageren
  17. sagaris zegt

    7 juli 2016 om 15:32

    Tja het valt niet goed te keuren maar op sommige stukken is het met een supersport gewoon een kwestie van een paar keer goed doorschakelen en je heb de 210km/h te pakken..

    En als het echt bij de Gelredome is kan het in principe geen kwaad behalve dan voor je portemonnee RBW enz.. Sowiezo vaak controle daar dus niet zo slim.

    Login om te reageren
    • pilz zegt

      7 juli 2016 om 16:20

      @sagaris: met een beetje superbike welgeteld 1x schakelen ;)

      Login om te reageren
      • sagaris zegt

        7 juli 2016 om 16:49

        @pilz: dat ligt eraan of je dicht bij de ”knipperlampjes je moet schakelen!!” lampjes wil komen ;)

        Login om te reageren
    • ej20g zegt

      7 juli 2016 om 16:58

      @sagaris: het hangt er helemaal vanaf hoe laat de man geflitst is. Overdag is de A325 veelal best druk en is alles boven de 130 km/h (overdag is het daar 100 km/h) naar mijn idee gewoon compleet onverantwoordelijk. Aan de foto’s te zien was het overdag dus ik begrijp de boete wel.

      S’avonds laat en s’nachts als het leeg is kun je daar wél prima een keer 200+ doen.

      Login om te reageren
  18. dedon zegt

    7 juli 2016 om 15:39

    Wat een stemmingmakerij allemaal weer. Maar past ook prima bij de debielisering van deze maatschappij. Is een bekende Cash-locatie aan het einde van de snelweg. Jammer dat deze jongeman daar nog niet van op de hoogte was en te laat remde. Ook om te kotsen dat hij die belachelijke gedrags-cursus moet volgen. We zijn allemaal jong geweest, en na een paar goede bekeuringen (want reken maar dat dit cashen wordt voor het cjib) leert hij dit wel af. Zo’n belachelijke belerend cursus werkt eerder averechts. Is dus ook alleen maar om te cashen. Bah!!!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      7 juli 2016 om 15:45

      @dedon:

      Collecteren voor stichting aap ..
      Meer is het idd niet ..

      Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        7 juli 2016 om 17:11

        @lincoln: kon je echt niks beters verzinnen als stichting aap? valt me weer een beetje tegen van the one and only lincoln…

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      7 juli 2016 om 17:09

      @dedon: 135 te snel is inderdaad een duidelijke uiting van de debilisering van de maatschappij. Vroeger ging zo iemand in het gesticht nu rijden ze gewoon vrij rond.

      Login om te reageren
      • dedon zegt

        7 juli 2016 om 17:59

        @mashell: Precies het tegenovergestelde!
        Vroeger reed je zonder dat je allemaal verwensingen naar je toegeslingerd kreeg met 300 naar de TT in assen. Het is juist van de laatste jaren dat door continue indoctrinatie we er schande van zijn gaan spreken…
        Als het zo schande is, waarom is het in Duitsland (dat maar een paar km naar het oosten ligt van deze locatie) dan wel normaal als je dit doet?!?

        Begrijp me niet verkeerd. Ik bedoel niet te zeggen dat het normaal en goed is wat deze knul heeft gedaan, maar hoe er hier op gereageerd wordt vind ik echt enorm overdreven.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          7 juli 2016 om 21:17

          @dedon: ik vind dat je iets goed probeert te praten wat niet goed te praten is. 30 te snel kan je overkomen, 50 te snel is olie dom, 100 te snel dan ben je gewoon ongeschikt. En 135 te snel in de bebouwde kom? Psychiatrische zorg lijkt me dan noodzakelijk. De belangrijkste eigenschap die de motorrijder moet hebben is zelfbeheersing. Dat schort bij dit figuur toch wel ernstig aan.
          Overigens kun je ook niet zomaar 300 rijden in Duitsland, als je ander verkeer met een groter snelheidsverschil dan 100 km/h inhaalt is het “rasen” en daar staan hoge boetes op.

          Login om te reageren
          • volvov70 zegt

            7 juli 2016 om 21:34

            @mashell: Ik ben het volkomen met je eens, ik vraag me alleen af waar je die 100km/h vandaan hebt voor “rasen”? Ik dacht dat het vooral van de situatie afhing (Anders zou je nooit harder dan 190 mogen i.v.m. vrachtwagens).

            Login om te reageren
            • dedon zegt

              7 juli 2016 om 22:21

              @volvov70: ach ja. En zo ontstaan verhalen. Mensen roepen maar wat, zonder te weten waar het over gaat, of waar ze het over hebben…
              Maar Mashell, ik zal je helpen: Was geen bebouwde kom. Is dat einde snelweg. En dat je daar maar 70 mag is een typisch voorbeeld van de betutteling in Nederland. Alsof je zelf niet kan inschatten dat je moet remmen voor dat stoplicht aan het einde….

              Login om te reageren
  19. rijbewijzer zegt

    7 juli 2016 om 15:42

    Netjes.. Jammer van die bermtoerist

    Login om te reageren
  20. n54coupe zegt

    7 juli 2016 om 15:52

    Djeezz die cursussen worden steeds duurder.
    Naast dat bedrag ook nog een s 3 vrije dagen aftikken bij de baas…

    Login om te reageren
  21. towi1989 zegt

    7 juli 2016 om 16:13

    Als hij nou meerdere jaren rijervaring had zou hij tenminste geweten hebben waar ze altijd staan te laseren…

    Login om te reageren
  22. Dutchdriftking zegt

    7 juli 2016 om 16:27

    Dat is een beetje dom. Moet je ook gewoon laat op de avond doen.

    Login om te reageren
  23. banaan7 zegt

    7 juli 2016 om 16:58

    Als ik een motorrijbewijs net heb, begin ik gewoon rustig.
    Natuurlijk wel veeeeel sneller dan een scooter maar niet op een heel snelle motor, gewoon een die genoeg bagage kan hebben denk ik (niet zo’n tourbike met tassen overal ;)).

    Login om te reageren
  24. Lucchino zegt

    7 juli 2016 om 17:11

    Forse overtreding, al ken ik een weg in Arnhem waar je 70 km/h mag, en je de 212 km/h bij weinig verkeer vrij gevaarloos kunt halen op een dergelijke machine.

    Verder is het natuurlijk een aanname dat de bestuurder “zeer onervaren” is. Als binnenkort een in Monaco wonende Nederlandse jongeman van 18 die nog geen jaar z’n rijbewijs heeft met een dergelijke overschrijding wordt aangehouden, zou ik ook niet van “zeer onervaren” spreken :-).

    Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      7 juli 2016 om 17:13

      @Lucchino: ik zie dat knulletje, (wat was z’n naam, hij komt nooit voorbij op AB dus ik weet t ff niet) niet zomaar op een superbike springen… eerder op een supercar. misschien heb ik het helemaal fout. lijkt me gewoon geen motor type…

      Login om te reageren
      • Lucchino zegt

        7 juli 2016 om 17:21

        @gwnbmw: kon ook niet op z’n naam komen ?. Maar ik had het ook niet per se over ’n motor.

        Login om te reageren
  25. ch26 zegt

    7 juli 2016 om 17:22

    Ach moet kunnen als hij andere weg gebruikers maar niet in gevaar brengen

    Login om te reageren
  26. reistje zegt

    7 juli 2016 om 18:23

    Zal wel gezellig worden op de rechtbank.

    Login om te reageren
  27. sabrerator zegt

    7 juli 2016 om 18:35

    Natuurlijk heb ik geen idee of deze persoon via een lichter rijbewijs is opgeklommen naar een zwaar rijbewijs, maar ik neem even aan dat hij boven de 24 is en gelijk is gaan lessen voor zwaar.
    Dan heeft hij nu 2 maanden genoten van zijn rijbewijs, maar hij mag de politie ergens wel dankbaar zijn dat ze hem hebben gepakt vóórdat hij zich om een boom heeft gevouwen.

    Ik rij zelf al zo’n 26 jaar motor, ook best een vlotte, maar je vergupt jezelf voor je het weet.
    Zelf ben ik ook bewust nooit aan een sportfiets begonnen, maar hou het bij toermotoren.
    Maar met 1100cc V4 met 120 pk is dat ook vlot zat.

    In mijn jongere jaren ook domme dingen gedaan, mijn record in de Maastunnel in Rotterdam staat op 180 (is al verjaard, ca. 20 jaar terug). Zou ik nu ook niet meer doen.
    Overigens zit je voor je het weet op flinke snelheden. Zo’n ding blijft trekken en bij 140 komt-ie pas écht op stoom.

    Login om te reageren
  28. aadnus zegt

    7 juli 2016 om 19:10

    Wat n schavuit. Dat gebeurt echt noooooit. Voor de rest houdt iedereen zich aan de snelheid.

    Login om te reageren
  29. Tuono zegt

    7 juli 2016 om 19:14

    Hard rechtdoor kan iedereen, helemaal op een Honda.

    Login om te reageren
  30. porsche928 zegt

    7 juli 2016 om 19:15

    Motorrijders zouden verplicht donor moeten worden.

    Login om te reageren
    • divided zegt

      7 juli 2016 om 22:21

      @porsche928: jij ook.
      Net als iedereen

      Login om te reageren
  31. miataman zegt

    7 juli 2016 om 19:34

    Ben benieuwd of dit aan het begin was aan die idiote stadsweg naar Nijmegen, wat vroeger een gewone snelweg waar je nu nog maar hooguit 100 mag rijden, overdag. Als die op dat stuk gepakt is, is die flink genaaid aangezien velen (incl. ik) gewoon flink gas geven, aangezien dit ’n superoverzichtelijke “voormalige” snelweg is. Ok, natuurlijk is ’t een erg hoge snelheid, maar gezien de setting & snelle motor wel begrijpelijk, zeker als je nog zo’n broekie bent :-) Mocht dit een stuk verder terug zijn & ’t idd. binnen de echte bebouwde kom zijn, dan vind ik ’t terecht dat die ’n cursus moet volgen & dan is die flinke geldboete ’t genoeg om niet meer in de fout te gaan!

    Login om te reageren
  32. alfablog zegt

    7 juli 2016 om 20:17

    Het geluid van een Firblade die vol doortrekt. Kippenvel. Tis r nooit van gekomen.

    Misschien maar beter ook.

    Login om te reageren
  33. markz1981 zegt

    8 juli 2016 om 08:20

    Als ie dan toch zo graag dit soort snelheden wou rijden: Duitsland is om de hoek….
    Stukkie Autobahn waar ie hem wel los kon gooien. Maar binnen Nederland zou ik dit toch niet te snel doen. Je kent de consequenties (zie zijn straf) en ook de gevolgen als het fout mocht gaan (jarenlang krom liggen omdat geen verzekering dit dekt).

    Login om te reageren
  34. Alfarobert zegt

    8 juli 2016 om 08:50

    Toen ik nog op de lagere school zat stond er dagelijks een Suzuki GT500 naast de school. (jongerencentrum).Kwam een keer vanuit de stad toen het ontzettend druk was bij een kleine kruising.Zag de motor op straat liggen,100m verderop waren ze bezig liters bloed in het putje te vegen.De GT500 rijder met duopasagier beide doodgereden.Ze hadden minstens 150 gereden waar 50 is toegestaan.Kwam een auto van rechts die nooit verwachtte dat ze zo snel aan zouden komen natuurlijk.Dus 205 waar je 70 mag in dit geval.Die hoeven ze van mij nooit geen motorrijbewijs weer af te geven.

    Login om te reageren
  35. allesmetturbo zegt

    8 juli 2016 om 08:57

    Duur geintje

    Login om te reageren
  36. baasbas zegt

    8 juli 2016 om 10:06

    alles MHR

    Login om te reageren
  37. gaszitrechts zegt

    8 juli 2016 om 18:56

    Ik rij zelf ook een 1000cc motor (fireblade) en te hard rijden doe je heel snel. Even het gas aanraken en snelheid maar 2 dan toegestaan is oeps zo gebeurd. Praat dit gedrag niet goed maar mensen die geen motor rijden hebben hier geen weet van.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North