Je weet wel, de C8 Double12 S. Ik zie bij Spyker allang door de modellen het bos niet meer, maar een auto met zo’n lange naam moet wel heel snel zijn. Niet snel genoeg, vond de Duitse tuner MTM, en ze knalden er zonder pardon een blazertje op.
Het gevolg: 100 extra paardjes, wat het totaal op 500 pk brengt! De prijs van de conversie: €40.000. Er zijn slechts 14 exemplaren van de Double12 S gebouwd; vier daarvan worden er door MTM aangepakt. Wil je er een hebben, dan hoef je enkel te kiezen tussen een handbak of automaat.
Het schijnt dat Victor Muller zelf al een tijdje rondtoert in een C8 Spyder met compressor, en nu blijken Spyker en MTM elkaar handkusjes te geven. Is dit een hint naar supercharged Ailerons? Kom maar op met die speculaties!
Met dank aan FasTeStBMW-MPower voor de tip!
Blijf de achterkant toch lelijk vinden. Hij is heel mooi van voor af tot het begin van het achterwiel. Wel grappig te horen dat victor ook een compressor heeft.
Ik vind de achterkant heel mooi, zo fraai gestrekt!
Van top tot teen prachtig!
Het blijven gewoon Audi blokjes natuurlijk die in de Spyker C8 liggen :)
Jammer vna die enorme aanduidingen, prachtige foto’s bij het artikel. Zeer nice.
blijft een zinkend schip…
waarom niet gelijk zo? die Spykers zijn toch al peperdure bakken en dan maakt 40000,- euro op 4ton ook niet veel meer uit. dit moesten ze eigenlijk gewoon standaard in het pakket nemen. als basis de normale versie en als topmodellen de MTM compressor modellen.
Er rijdt al jaren een Spyker met Compressor rond. Namelijk de zilverkleurige Double Twelve Spyder met oranje interieur. De vlammen die de motor op de testbank via de uitlaten uitspuwde waren indrukwekkend. ;)
Ik ben -net als rider- van mening dat Spyker zelf best zo’n supercharger zou mogen monteren om de prestaties nog passender te maken voor een auto in dit prijssegment.
Of raken ze dan de garantie op de Audi blokken kwijt?
De Spyker is en blijft een prachtige wagen, meer vermogen is altijd welkom natuurlijk…
En inderdaad, zoals rider al schreef, wat maakt 40000 euro nu uit op zo’n bedrag?
@ Michiel,
Weet je dat heel zeker?
Naar mijn weten is er nooit een turbo op op dat ding geschroefd ivm de warmte huishouding!!
@ K: Ja, heel zeker. Geen Turbo, maar een Kompressor. Spyker zegt in principe nooit ‘nee’ tegen wensen van de klant en zo ook niet tegen de wil van een Russische klant om een compressor gemonteerd te krijgen.
Eindelijk fatsoenlijk vermogen in een Spyker!
Spyker zou idd vrij lomp bezig zijn als ze ‘nee’ tegen een klant zeggen. Hebben ze er eindelijk één, moet je hem wel in de watten leggen. De klant is koning! (of sjeik, of russische maffia, of….)
Laatst een boekje gelezen over Spyker (langs de afgrond ofzo) en daarin stond dat maarten de bruijn (ontwikkelaar van de spyker C8) geen voorstander was van meer vermogen, omdat veel onderdelen niet meer vermogen aankonden, zoals versnellingsbak e.d. Dus ik weet niet of dit zo’n goed plan is een compressor erop.
Ook ik heb deze zilveren Spyker al eens gezien. Maar dit is al meer dan een jaar of 2 geleden geweest. Probleem was het koppel wat de bak niet aankon.
Zo te horen hebben ze daar dan een oplossing voor weten te vinden. Mogelijk verklaart dit meteen de prijs.
@ Michiel,
Idd, na diep in mijn geheugen graven kan ik herineren dat er een compressor is opgegaan…….
Er was ook een bi-turbo versie van de 4.2 in een Spyker, de Spyder T !!
=> 525pk
Jaaa… deze auto blijf zo ontzettend bloed mooi!
Hele mooie wagen, eigenlijk elke Spyker.
Als ze mijn La Turbie eens aanpakken, wat dan?
;)
Het nieuws heeft toch een beetje een http://www.gisteren.nl gehalte.
Een jaar geleden gingen er al plaatjes rond van Spykers met MTM compressor.
Is ook niet zo raar, MTM levert het setje al en poosje voor de Audi V8, wat ook blijkt uit de ‘opdruk’ op tussenkoeler / luchtverzamelkamer (zie foto mtm-spyker-c8-13.jpg). Trek je de kap van een Audi open, dan zijn de MTM letters goed te lezen. In de spyker verdraai je je nek…
In vergelijking met andere “Supercar’s” missen de Spyker’s toch wel wat pk’tjes. Dat is nu dus door MTM opgelost en als dadelijk Lotus zich gaat bemoeien met het chassis, gaan de Spyker’s ook nog is heel fatsoenlijk een circuitje rond :D….Zie dat wel zitten.
@ Naam: Volgens de brochure en de website van Spyker zou er inderdaad een twin-turbo versie geweest zijn, ECHTER deze is nooit gebouwd. Het zilveren model met groen interieur welke op alle beurzen en de website stond had namelijk helemaal geen motor in het achteronder.
@ZwerverRoodbaard: Dat is toch niks ergs, het is juist een enorm voordeel.
Veel koppel, één van de betrouwbaarste crate motoren, erg populair in de autosport en vrij modern.
Helaas hebben ze nog geen BYH blokken in Spykers, die zijn voorlopig exclusief voor de R8 en RS4.
@wiip
Het gaat over de motor, niet over een knopje in het handschoenen vakje die misschien niet goed vast kan zitten…
echt belachelijk oud nieuws, bijna alle double twelve’s hebben de compressor
@i123456789, dat is sowieso onzin. Er zijn er idd een stuk of 4. Maar officieel was daar nooit iets van bekend. Dit is voor het eerst dat er informatie te vinden is. En dat we ook gelijk weten dat de exacte specificaties + prijs zijn.
Er is voor zover ik weet (en zoals Michiel ook al aangeeft) een zilveren C8 Double 12 Spyder (met glazen hardtop!) die een Supercharger heeft en ook deze zwarte Russische C8 Double12 S heeft een supercharger.
Morgen op Autoblog:
MTM geeft C8 Double12 S met compressor vernieuwde downforce-upgrades.
Waar kennen we dat ook alweer van? :D
En wat doet die voor de specs dan? Want heel veel sneller zal het niet gaan gok ik met 4,5/345 km/u ;)
Duuuuus.
Compressor is wel leuk, laten ze dat eens bij een CCX doen.
Kan je lachen.
100 extra paardjes brengen het op 906 pk, dan komt hij vast wel in minder dan 3 seconden bij de 100.
En, 430+km/h. Denk ik.
Ik vind het een bijzondere, mooie bolide. Echt een speciale auto.
Heerlijke bak met die lange overbouw vanachter. Moet vast ook heerlijk rijden met zo’n langere wielbasis.
4 van de 14 aanpassen? Er zijn er 14 gebouwd, zeg je. Dus 4 van die eigenaren stemmen ermee in? Bijzonder. Hoewel… 400 pk is ook wel een beetje mager aan het worden. En MTM levert ook nog automaten voor in Spykers?! Dat is al helemaal vreemd. Spyker kwam juist met de Aileron omdat de huidige modellen niet geschikt waren voor een automaat… :?
Zo’n ongelofelijk mooie auto nog steeds. Als deze auto 75 Pk had zou ik ‘m nog willen rijden!
@Guido, de specs zijn als volgt: 0-100 in 4.0 seconden en een topsnelheid van 300+ km/u.
@Citrofiel, de automaat past alleen maar in de LWB modellen (C8 Double12 dus), maar die werd eigenlijk alleen maar op speciale bestelling gebouwd (daarom zijn er ook maar 14). In de ‘normale’ modellen (C8 Spyder & C8 Laviolette) past geen automaat. Daarom heeft Spyker dus de Aileron ontwikkeld.
Bestaan er ook wallpapers van deze foto’s in het formaat 1440×900?
Verschrikkelijk lelijke lijnloze achterkant… BAH.
heeft maar 50 pk minder dan mijn 300c srt-8.
maar ben onder de indruk door spyker, hoe ze zichzelf weer
hebben gered. ik hoop egt dat het merk blijft bestaan want
geeft toe het is en blijft neerlands trots net als donkervoort.
Een bezoekje aan Rotrex zal toch niet zo duur zijn?
@ robbie
Als je beter had gekeken op het forum waar je zoveel info over Spykers vandaan haalt wist je dat de superchargers al veel eerder en op een paar bekende spykers zijn geplaatst