• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MTM geeft de Spyker C8 Double12 S een compressor

Auteur: RubenBaeten, gepost 3 april 2009 om 11:43 – 40 Reacties

Afbeelding MTM geeft de Spyker C8 Double12 S een compressorAfbeelding MTM geeft de Spyker C8 Double12 S een compressorAfbeelding MTM geeft de Spyker C8 Double12 S een compressorAfbeelding MTM geeft de Spyker C8 Double12 S een compressorAfbeelding MTM geeft de Spyker C8 Double12 S een compressorAfbeelding MTM geeft de Spyker C8 Double12 S een compressorAfbeelding MTM geeft de Spyker C8 Double12 S een compressorAfbeelding MTM geeft de Spyker C8 Double12 S een compressorAfbeelding MTM geeft de Spyker C8 Double12 S een compressorAfbeelding MTM geeft de Spyker C8 Double12 S een compressorAfbeelding MTM geeft de Spyker C8 Double12 S een compressorAfbeelding MTM geeft de Spyker C8 Double12 S een compressorAfbeelding MTM geeft de Spyker C8 Double12 S een compressorAfbeelding MTM geeft de Spyker C8 Double12 S een compressorAfbeelding MTM geeft de Spyker C8 Double12 S een compressorAfbeelding MTM geeft de Spyker C8 Double12 S een compressor

MTM Spyker C8 Double12 S

Je weet wel, de C8 Double12 S. Ik zie bij Spyker allang door de modellen het bos niet meer, maar een auto met zo’n lange naam moet wel heel snel zijn. Niet snel genoeg, vond de Duitse tuner MTM, en ze knalden er zonder pardon een blazertje op.

Het gevolg: 100 extra paardjes, wat het totaal op 500 pk brengt! De prijs van de conversie: €40.000. Er zijn slechts 14 exemplaren van de Double12 S gebouwd; vier daarvan worden er door MTM aangepakt. Wil je er een hebben, dan hoef je enkel te kiezen tussen een handbak of automaat.

Het schijnt dat Victor Muller zelf al een tijdje rondtoert in een C8 Spyder met compressor, en nu blijken Spyker en MTM elkaar handkusjes te geven. Is dit een hint naar supercharged Ailerons? Kom maar op met die speculaties!

Met dank aan FasTeStBMW-MPower voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Wie haalt deze brute Spyker weer terug naar Nederland?

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

c8, mtm, Spyker, tuning

Vorig bericht: « Video: Standing mile met Hennessey ZR1 (714 pk)
Volgend bericht: Robbie’s vrijdagmiddag Quiz, Sultan van Brunei [bekend] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Wom zegt

    3 april 2009 om 11:52

    Blijf de achterkant toch lelijk vinden. Hij is heel mooi van voor af tot het begin van het achterwiel. Wel grappig te horen dat victor ook een compressor heeft.

    Login om te reageren
  2. Jochempie zegt

    3 april 2009 om 11:56

    Ik vind de achterkant heel mooi, zo fraai gestrekt!

    Login om te reageren
  3. Guido zegt

    3 april 2009 om 12:02

    Van top tot teen prachtig!

    Login om te reageren
  4. ZwerverRoodbaard zegt

    3 april 2009 om 12:06

    Het blijven gewoon Audi blokjes natuurlijk die in de Spyker C8 liggen :)

    Login om te reageren
  5. Een betere ontwerper zegt

    3 april 2009 om 12:07

    Jammer vna die enorme aanduidingen, prachtige foto’s bij het artikel. Zeer nice.

    Login om te reageren
  6. creative zegt

    3 april 2009 om 12:10

    blijft een zinkend schip…

    Login om te reageren
  7. rider zegt

    3 april 2009 om 12:28

    waarom niet gelijk zo? die Spykers zijn toch al peperdure bakken en dan maakt 40000,- euro op 4ton ook niet veel meer uit. dit moesten ze eigenlijk gewoon standaard in het pakket nemen. als basis de normale versie en als topmodellen de MTM compressor modellen.

    Login om te reageren
  8. Michiel_vd_Brink zegt

    3 april 2009 om 12:31

    Er rijdt al jaren een Spyker met Compressor rond. Namelijk de zilverkleurige Double Twelve Spyder met oranje interieur. De vlammen die de motor op de testbank via de uitlaten uitspuwde waren indrukwekkend. ;)

    Login om te reageren
  9. Klassiekerrally zegt

    3 april 2009 om 12:40

    Ik ben -net als rider- van mening dat Spyker zelf best zo’n supercharger zou mogen monteren om de prestaties nog passender te maken voor een auto in dit prijssegment.
    Of raken ze dan de garantie op de Audi blokken kwijt?

    Login om te reageren
  10. TnT_180BHP zegt

    3 april 2009 om 12:46

    De Spyker is en blijft een prachtige wagen, meer vermogen is altijd welkom natuurlijk…
    En inderdaad, zoals rider al schreef, wat maakt 40000 euro nu uit op zo’n bedrag?

    Login om te reageren
  11. K zegt

    3 april 2009 om 12:55

    @ Michiel,

    Weet je dat heel zeker?
    Naar mijn weten is er nooit een turbo op op dat ding geschroefd ivm de warmte huishouding!!

    Login om te reageren
  12. Michiel_vd_Brink zegt

    3 april 2009 om 13:06

    @ K: Ja, heel zeker. Geen Turbo, maar een Kompressor. Spyker zegt in principe nooit ‘nee’ tegen wensen van de klant en zo ook niet tegen de wil van een Russische klant om een compressor gemonteerd te krijgen.

    Login om te reageren
  13. sacha zegt

    3 april 2009 om 13:12

    Eindelijk fatsoenlijk vermogen in een Spyker!

    Login om te reageren
  14. Vincegail zegt

    3 april 2009 om 13:34

    Spyker zou idd vrij lomp bezig zijn als ze ‘nee’ tegen een klant zeggen. Hebben ze er eindelijk één, moet je hem wel in de watten leggen. De klant is koning! (of sjeik, of russische maffia, of….)

    Login om te reageren
  15. Oscar zegt

    3 april 2009 om 13:45

    Laatst een boekje gelezen over Spyker (langs de afgrond ofzo) en daarin stond dat maarten de bruijn (ontwikkelaar van de spyker C8) geen voorstander was van meer vermogen, omdat veel onderdelen niet meer vermogen aankonden, zoals versnellingsbak e.d. Dus ik weet niet of dit zo’n goed plan is een compressor erop.

    Login om te reageren
  16. JanJansen zegt

    3 april 2009 om 13:52

    Ook ik heb deze zilveren Spyker al eens gezien. Maar dit is al meer dan een jaar of 2 geleden geweest. Probleem was het koppel wat de bak niet aankon.
    Zo te horen hebben ze daar dan een oplossing voor weten te vinden. Mogelijk verklaart dit meteen de prijs.

    Login om te reageren
  17. K zegt

    3 april 2009 om 13:58

    @ Michiel,

    Idd, na diep in mijn geheugen graven kan ik herineren dat er een compressor is opgegaan…….

    Login om te reageren
  18. Naam zegt

    3 april 2009 om 14:07

    Er was ook een bi-turbo versie van de 4.2 in een Spyker, de Spyder T !!
    => 525pk

    Login om te reageren
  19. sander zegt

    3 april 2009 om 14:36

    Jaaa… deze auto blijf zo ontzettend bloed mooi!

    Login om te reageren
  20. BmwMPower zegt

    3 april 2009 om 14:42

    Hele mooie wagen, eigenlijk elke Spyker.
    Als ze mijn La Turbie eens aanpakken, wat dan?
    ;)

    Login om te reageren
  21. Ramshoek zegt

    3 april 2009 om 14:50

    Het nieuws heeft toch een beetje een http://www.gisteren.nl gehalte.
    Een jaar geleden gingen er al plaatjes rond van Spykers met MTM compressor.
    Is ook niet zo raar, MTM levert het setje al en poosje voor de Audi V8, wat ook blijkt uit de ‘opdruk’ op tussenkoeler / luchtverzamelkamer (zie foto mtm-spyker-c8-13.jpg). Trek je de kap van een Audi open, dan zijn de MTM letters goed te lezen. In de spyker verdraai je je nek…

    Login om te reageren
  22. stefan zegt

    3 april 2009 om 15:12

    In vergelijking met andere “Supercar’s” missen de Spyker’s toch wel wat pk’tjes. Dat is nu dus door MTM opgelost en als dadelijk Lotus zich gaat bemoeien met het chassis, gaan de Spyker’s ook nog is heel fatsoenlijk een circuitje rond :D….Zie dat wel zitten.

    Login om te reageren
  23. Michiel_vd_Brink zegt

    3 april 2009 om 16:34

    @ Naam: Volgens de brochure en de website van Spyker zou er inderdaad een twin-turbo versie geweest zijn, ECHTER deze is nooit gebouwd. Het zilveren model met groen interieur welke op alle beurzen en de website stond had namelijk helemaal geen motor in het achteronder.

    Login om te reageren
  24. Nick zegt

    3 april 2009 om 16:38

    @ZwerverRoodbaard: Dat is toch niks ergs, het is juist een enorm voordeel.
    Veel koppel, één van de betrouwbaarste crate motoren, erg populair in de autosport en vrij modern.
    Helaas hebben ze nog geen BYH blokken in Spykers, die zijn voorlopig exclusief voor de R8 en RS4.

    Login om te reageren
  25. Rick zegt

    3 april 2009 om 16:42

    @wiip
    Het gaat over de motor, niet over een knopje in het handschoenen vakje die misschien niet goed vast kan zitten…

    Login om te reageren
  26. i123456789 zegt

    3 april 2009 om 16:48

    echt belachelijk oud nieuws, bijna alle double twelve’s hebben de compressor

    Login om te reageren
  27. robbie zegt

    3 april 2009 om 17:43

    @i123456789, dat is sowieso onzin. Er zijn er idd een stuk of 4. Maar officieel was daar nooit iets van bekend. Dit is voor het eerst dat er informatie te vinden is. En dat we ook gelijk weten dat de exacte specificaties + prijs zijn.

    Er is voor zover ik weet (en zoals Michiel ook al aangeeft) een zilveren C8 Double 12 Spyder (met glazen hardtop!) die een Supercharger heeft en ook deze zwarte Russische C8 Double12 S heeft een supercharger.

    Login om te reageren
  28. BananaFlip zegt

    3 april 2009 om 18:01

    Morgen op Autoblog:

    MTM geeft C8 Double12 S met compressor vernieuwde downforce-upgrades.

    Waar kennen we dat ook alweer van? :D

    Login om te reageren
  29. Guido zegt

    3 april 2009 om 18:06

    En wat doet die voor de specs dan? Want heel veel sneller zal het niet gaan gok ik met 4,5/345 km/u ;)

    Login om te reageren
  30. Vinny_93 zegt

    3 april 2009 om 18:35

    Duuuuus.
    Compressor is wel leuk, laten ze dat eens bij een CCX doen.
    Kan je lachen.
    100 extra paardjes brengen het op 906 pk, dan komt hij vast wel in minder dan 3 seconden bij de 100.
    En, 430+km/h. Denk ik.

    Login om te reageren
  31. Bab zegt

    3 april 2009 om 18:35

    Ik vind het een bijzondere, mooie bolide. Echt een speciale auto.

    Login om te reageren
  32. dekster zegt

    3 april 2009 om 23:25

    Heerlijke bak met die lange overbouw vanachter. Moet vast ook heerlijk rijden met zo’n langere wielbasis.

    Login om te reageren
  33. Citrofiel zegt

    4 april 2009 om 00:29

    4 van de 14 aanpassen? Er zijn er 14 gebouwd, zeg je. Dus 4 van die eigenaren stemmen ermee in? Bijzonder. Hoewel… 400 pk is ook wel een beetje mager aan het worden. En MTM levert ook nog automaten voor in Spykers?! Dat is al helemaal vreemd. Spyker kwam juist met de Aileron omdat de huidige modellen niet geschikt waren voor een automaat… :?

    Login om te reageren
  34. amar zegt

    4 april 2009 om 09:06

    Zo’n ongelofelijk mooie auto nog steeds. Als deze auto 75 Pk had zou ik ‘m nog willen rijden!

    Login om te reageren
  35. robbie zegt

    4 april 2009 om 13:46

    @Guido, de specs zijn als volgt: 0-100 in 4.0 seconden en een topsnelheid van 300+ km/u.

    @Citrofiel, de automaat past alleen maar in de LWB modellen (C8 Double12 dus), maar die werd eigenlijk alleen maar op speciale bestelling gebouwd (daarom zijn er ook maar 14). In de ‘normale’ modellen (C8 Spyder & C8 Laviolette) past geen automaat. Daarom heeft Spyker dus de Aileron ontwikkeld.

    Login om te reageren
  36. Johan S zegt

    4 april 2009 om 15:48

    Bestaan er ook wallpapers van deze foto’s in het formaat 1440×900?

    Login om te reageren
  37. Cantago zegt

    5 april 2009 om 17:28

    Verschrikkelijk lelijke lijnloze achterkant… BAH.

    Login om te reageren
  38. ChryslerFan zegt

    5 april 2009 om 20:57

    heeft maar 50 pk minder dan mijn 300c srt-8.
    maar ben onder de indruk door spyker, hoe ze zichzelf weer
    hebben gered. ik hoop egt dat het merk blijft bestaan want
    geeft toe het is en blijft neerlands trots net als donkervoort.

    Login om te reageren
  39. MRStephan zegt

    6 april 2009 om 09:53

    Een bezoekje aan Rotrex zal toch niet zo duur zijn?

    Login om te reageren
  40. i123456789 zegt

    15 mei 2009 om 22:58

    @ robbie
    Als je beter had gekeken op het forum waar je zoveel info over Spykers vandaan haalt wist je dat de superchargers al veel eerder en op een paar bekende spykers zijn geplaatst

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North