• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MTM ontwikkelt KTM X-Bow met 380 pk!

Auteur: robbie, gepost 18 december 2008 om 16:04 – 27 Reacties

KTM X-Bow MTM 380 pk


De standaard KTM X-Bow is met 220 pk en een gewicht van 700 kilo natuurlijk al geen stakker. Maar tunert MTM is van mening dat ze wel wat meer vermogen uit het 2.0 TFSI blokje kunnen peuteren. En dus zijn ze hard op weg om de X-Bow met maar liefst 380 pk te gaan leveren!

Heel veel tijd zal die ontwikkeling niet gaan kosten denk ik. Want het blok uit de X-Bow wordt ook gebruikt door Audi en Volkswagen. En voor die merken heeft MTM als de S3 met 380 pk en de Scirocco met 380 pk ontwikkeld. Aangezien de kit nog in ontwikkeling is heeft MTM nog geen defintieve prestaties, maar 380 pk en 700 kilo klinkt mij als muziek in de oren!

Overigens zou KTM zelf bezig zijn met het ontwikkelen van een X-Bow R met 280 pk. Maar die lijkt me redelijk overbodig als MTM er al is ;)

Wanneer er meer bekend is horen jullie dat uiteraard. Tot die tijd moeten we het doen met deze teasers. (Bron: MTM)

KTM X-Bow MTM 380 pk

En blijkbaar houden moppies ook van dit monster.

KTM X-Bow MTM 380 pk

Ook interessant!

  • Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
    Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
  • Audi RS6 MTM hotlap: maakt 1.000 pk een circuitwapen? [+ Video]
  • ktm rc 8c
    Ktm lanceert €35k trackspeeltje: RC 8C
  • Autoblog Garage - een koele zomer voor de Audi S3
    Autoblog Garage - een koele zomer voor de Audi S3

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

ktm, Lichtgewicht, mtm, tuning, x-bow

Vorig bericht: « Wishful thinking: Dodge Challenger voor Le Mans
Volgend bericht: Prodrive koopt het Honda F1 team? »

Lees Interacties

Reacties

  1. dido zegt

    18 december 2008 om 16:13

    dit is nou egt goed

    Login om te reageren
  2. Robbert_W zegt

    18 december 2008 om 16:13

    Bruut joh.
    Dit gaat een echte killer worden op circuits ;)
    0 naar 100 kmpu —> nek kapoet :D

    Login om te reageren
  3. Karate kameel zegt

    18 december 2008 om 16:14

    niet normaal 700 kilo “380 pk” een e320 met zijn 1500 kilo en 220 pk gaat al hard laat staan die ktm-xbow

    ……….(PS: mooie potten achter met die 4 uitlaten) :P

    Login om te reageren
  4. ferrarifreak zegt

    18 december 2008 om 16:15

    Komt er ook nog een leuke bodykit? ;)

    Login om te reageren
  5. Robert zegt

    18 december 2008 om 16:17

    gaspedaal wordt suicidaal

    Login om te reageren
  6. Jesper zegt

    18 december 2008 om 16:19

    380pk en 700kg?!? :o
    Dat wordt DE sensatie van 2009!! :D
    Ik MOET in die auto gereden hebben!! …Hoewel…, wil ik eigelijk wel dood??

    De X-Bow is RWD als ik me goed herriner… is dat wel in bedwang te houden?
    Uit een rijtest van Autovisie bleek volgens mij al dat dat ding bakken en bakken onderstuur heeft. Omdat de carroserrie zelf fungeert als spoiler, is er bij normale (lees: lage) snelheden zo goed als geen downforce…

    Login om te reageren
  7. RijNouNsDoor! zegt

    18 december 2008 om 16:26

    @ Jesper: gewoon harder door de bocht gaan helpt dan ;-)

    Login om te reageren
  8. fructis zegt

    18 december 2008 om 16:33

    Was deze een tijdje geleden niet top gear en had het daar net de 4de tijd gepakt voor de veyron?

    Login om te reageren
  9. StormRAM zegt

    18 december 2008 om 16:34

    In zo’n auto wordt het de automobilist wel heel gemakkelijk gemaakt om suicidale neigingen te ontwikkelen. :)
    Lijkt me een ontzettend gaaf ding om mee rond te scheuren! :d

    Login om te reageren
  10. AutoInformatief zegt

    18 december 2008 om 16:43

    Zoals Clarckson het zou verwoorden.

    Je ogen zitten ergens achter tegen je schedel en je lever verdwijnt in de stoel achter je :shock:

    Lijkt me echt belachelijk als je met zo’n ding eens hard gaat scheuren, voor je het weet staat de politie op de stoep dat ze je gaan volgen en gaan je boetes met 20% omhoog ;)

    Login om te reageren
  11. RenesisHP zegt

    18 december 2008 om 16:49

    Leuk zo’n auto. Accelereer je een keer voluit, ben je gelijk knock-out met alle gevolgen(onbestuurde auto) van dien.

    En dan zijn er nog wijsneuzen die het over onderstuur hebben.

    Dat is geen onderstuur, dat is gebrek aan sturen.
    Zeg nou zelf, als je knock-out bent, denk je niet aan sturen. ;)

    Login om te reageren
  12. luc zegt

    18 december 2008 om 16:55

    Volgens mij zit je echt niet meer veilig in zo’n auto, met zoveel pok.

    Login om te reageren
  13. Richard Brunsveld zegt

    18 december 2008 om 16:57

    Blazen!

    Login om te reageren
  14. StormRAM zegt

    18 december 2008 om 17:01

    @ autoinformatief.com: Ja, maar Clarcson reed ook op een circuit. Dan vallen die boetes wel mee voor te hard rijden ;)

    Login om te reageren
  15. MFX zegt

    18 december 2008 om 17:02

    Levenslange garantie?? :)

    @ Richard Brunsveld

    mooie foto´s man, allemaal zelf gemaakt?

    Login om te reageren
  16. Xander zegt

    18 december 2008 om 17:15

    harde shit!

    Login om te reageren
  17. M-lover zegt

    18 december 2008 om 18:09

    ik wil een rondje op het topgear circuit hiervan zien… ;)

    Login om te reageren
  18. AutoInformatief zegt

    18 december 2008 om 18:18

    @ StormRAM

    Daar heb je natuurlijk ook weer gelijk in ja ;) Maar CLarckson zal ook wel een ambulance klaar hebben staan mocht er iets fout gaan, moeten ze misschien ook maar als optie op de lijst zetten. Een ambulance die je volgt als je wil gaan rijden.

    Login om te reageren
  19. renaultfreak zegt

    18 december 2008 om 18:21

    mensen zijn we de atom met 300 pk op 500 kg al vergeten?

    ik geloof dat die een gunstigere pk/gewichtsverhouding heeft als deze.

    wel ziet deze er een stuk beter uit

    Login om te reageren
  20. SimonMc zegt

    18 december 2008 om 18:43

    Ja, of de caparo T1: 550 kg en 575 pk !

    Login om te reageren
  21. AutoGeek zegt

    18 december 2008 om 20:06

    @ autoinformatief.com;
    dan mogen ze wel een Audi RS6 Avant of iets dergelijks als amublance gebruiken, wil je dat ding bij kunnen houden! :P

    Login om te reageren
  22. StormRAM zegt

    18 december 2008 om 20:34

    Haha, :lol: @ Autogeek! Zou de enigste auto zijn die nog door zoou rijden nadat de bestuurder verongelukt is. ;)

    @autoinformatief.com: En daar zouden ze dan ook weer de eerste in zijn. :d Maar ja, daar heb jij weer wel een puntje. :lol:

    On-topic: Als het hetzelfde blok is, waarom kost het dan toch weer extra tijd om dit blok te preparen? Lijkt me toch een kwestie van even de motor uit de opgevoerde S6 lepelen en gaan met die kar? Of zie ik dat weer te simpel in? :roll: Ben ook wel benieuwd naar filmmateriaal van dit monster. :d

    Login om te reageren
  23. JanJansen zegt

    18 december 2008 om 22:17

    @ renaultfreak
    Het v8 atom-project is helaas afgeblazen.
    Er is wel een particuliere versie gebouwd, maar met een andere v8;
    http://www.dpcars.net/atom/index.htm

    @ Jesper
    De X-bow is absoluut niet onderstuurd, mocht dat zo lijken dan is dat waarschijnlijk veroorzaakt door te hard voor een bocht te remmen en dan al accelererend de bocht te nemen.
    Het carbon chassis is ontwikkeld en gebouwd door Dallara; een fabriek die o.a. F3 en Le Mans auto’s bouwt en in het verleden de Audi R8 en Ferrari F50 heeft ontwikkeld, geen kleine jongen.
    Voor een goede review v/d X-bow zie:
    http://magazines.drivers-republic.com/driversrepublic/onevision2008/

    @ StormRAM
    Een 6 of 8 cilinder in zo’n lichtgewicht auto maken heeft alleen zin als deze onder de 100kg blijft. Een RS6 weegt niet voor niets meer dan 2 ton, met die aandrijflijn weegt je X-box 3x zo veel. Bij hillclimb en andere lichte auto’s wordt vaak een lichte Judd V8 toegepast maar is voor de X-bow veel te duur:
    http://www.youtube.com/watch?v=ZsGTBWmN41s

    Ik vraag me af hoe geleidelijk het vermogen van deze X-bow met 380pk vrijkomt. Dit vereist een vrij grote (lees massatrage) turbo, dit veroorzaakt turbolag wat de balans van een 700kg lichte auto aardig kan verstoren. Turbolag is bij de X-bow nu al een probleem met een kleine turbo. Als het allemaal zo eenvoudig was dat een tuner in een schuur 380pk betrouwbaar en met een mooie koppelkromme kan fixen, zou KTM het al lang hebben toegepast. Maar het fantastische chassis kan zeker meer pk’s aan en ben dan ook zeer benieuwd naar de eerste review.

    Zo genoeg serieus gepraat, ik ga weer verder bouwen aan mijn Caterham.
    http://www.youtube.com/watch?v=4kCvGLxmMgk

    Login om te reageren
  24. Citrofiel zegt

    18 december 2008 om 23:15

    @ Mx5/rx8; :lol:

    @ JanJansen; Caterham? Leuk! Je gunt AB toch wel een testje als hij klaar is, zelfs al slaat de ‘Cock-o-meter’ door? :P

    Login om te reageren
  25. Stephan Tast zegt

    19 december 2008 om 00:18

    Zal deze racer het winnen van de rallyer Aspid Supersport, 740 kg, 402 hp (Honda 2-liter supercharged), 0-100 in 2,9 s, 0-160 in 5,9 s, 160-0 in 3,1 s?

    Login om te reageren
  26. markieanta zegt

    19 december 2008 om 08:10

    Gister nog een originele X-bow zien rijden,
    stond net zo goed in de file als ik ;)

    Login om te reageren
  27. FabianVTR16V zegt

    19 december 2008 om 08:30

    Standaard heeft hij toch 240pk en geen 220pk?
    http://www.ktm-x-bow.com/Engine.643.0.html

    Denk dat JD Engineering ook wel leuke dingen kan met zo’n ding 8)
    Hij heeft zelf al een Golf V GTI met 500+ pk uit dezelfde 2.0 TFSI !

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North