• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MTM S5 GT Supercharged

Auteur: Wouter, gepost 28 mei 2008 om 09:56 – 51 Reacties

MTM S5 GT Supercharged
De Audi S5 is een fantastische auto, maar welke auto wordt er niet nog beter wat extra pk’s? MTM maakt van de S5 een echte M3/ C63 killer.

In standaardtrim levert de 4.2 V8 FSI uit de S5 een vermogen van 354 pk. Dat is ruim voldoende om de TDI-brigade op grote achterstand te laten, maar daarbij kan de S5 niet aanhaken bij die andere Duitse sportievelingen. Totdat Audi met een RS5 komt kunnen Audi liefhebbers nu terecht bij MTM. Zij monteren een supercharger op de V8 waarmee het vermogen stijgt naar 505 pk bij 7190 tpm. Het koppel stijgt met 106 nm naar 546 nm. Dankzij die gestegen cijfertjes daalt de sprinttijd naar de 100 naar 4,3 seconden. De begrenzer gaat de prullenmand in en dus haalt de MTM S5 GT Supercharged een topsnelheid van meer dan 300 km/u.

Bij zoveel extra vermogen hoort ook een verbeterd remsysteem en dus monteert MTM 380×34 mm remschijven met 8-pots remzuigers. De MTM S5 GT Supercharged staat daarmee in 35m stil vanaf 100 km/u. De “pitted” remschijven zijn van een speciaal ontwerp. Er zitten een soort kuiltjes in, in plaats van de volledig geperforeerde remschijven die we vaak zien bij snellere auto’s. Het voordeel volgens MTM is dat het risico op doorscheuren is verminderd. De uiterlijke aanpassingen zijn verder niet erg uitgebreid. Het meest opvallend zijn de 21″ Bimoto velgen met 295/25/ZR21 banden. Deze velgen zijn er in drie kleuren “shiny silver”, “titanium” en “diamond cut” en passen ook onder de A5.

Ook interessant!

  • Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
    Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Audi e-tron GT cover
    Audi e-tron GT cover is ideale accessoire
  • Dit kost de Audi RS e-tron GT

Nieuwste artikelen

  • Dit kost de elektrische Renault Twingo in Nederland!
  • Ford gooit roer om, cancelt drie elektrische modellen
  • Range, ruimte, knoppen: de Kia EV5 heeft alles. #test
  • Wopke Hoekstra doet water bij de wijn: tóch benzinemotoren na 2035
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, mtm, s5, tuning

Vorig bericht: « Kicherer CLK 63 AMG Black Edition
Volgend bericht: Wordt dit de nieuwe Renault Megane? »

Lees Interacties

Reacties

  1. babbaloerie zegt

    28 mei 2008 om 10:00

    Deze is toch wel heel netjes, mooi uiterlijk, totaal niet overdone en de prestaties zijn ook niet mis zeg!

    Login om te reageren
  2. Joske zegt

    28 mei 2008 om 10:00

    Wat een vette bak man. Alleen denk ik dat die 106 nm een typfoutje is? Die velgen passen ook echt perfect bij die auto. En 505 pk is niet mis zeg, die RS5 hoeft nu niet meer in productie haha.

    Login om te reageren
  3. Choco Sprits zegt

    28 mei 2008 om 10:01

    Wat een geweldige bak! Deze wil ik echt hebben, al moet ik daarvoor 20 jaar bejaarde hengsten melken om zo aan voldoende geld te komen, ik heb het er voor over ! Beaty!

    Login om te reageren
  4. Racer X zegt

    28 mei 2008 om 10:04

    @ Joske, er staat ‘met’ 106 nm.

    Dikke bak, dit soort projecten kan ik wel waarderen.

    Login om te reageren
  5. Joske zegt

    28 mei 2008 om 10:06

    @ Racer X, indd ja. Wordt tijd dat de wekker gaat ;)

    Login om te reageren
  6. sonny zegt

    28 mei 2008 om 10:07

    héél mooi gedaan,

    maar ik vraag mij altijd wel af of die versnellings bakken dat wel aankunnen
    en de aandrijflijn!ineens 150 pk meer of passen ze dat ook aan ??

    Login om te reageren
  7. Eric zegt

    28 mei 2008 om 10:15

    Wouter zou even naar MTM moeten bellen om een ritje aan te vragen niet?
    Mooi gedaan maar deze tuning kan ook op de R8 vermits zelfde basismotor!
    Op hun website vind je foto’s van een witte R8 met turbo’s.

    Login om te reageren
  8. Papa zegt

    28 mei 2008 om 10:19

    toppie! super auto en zo nog leukerderster.

    Login om te reageren
  9. Donstil zegt

    28 mei 2008 om 10:26

    Is dit ding nog betrouwbaar nu met zoveel power ??

    of koop je een S5MTM en moet je telkens maar weer hopen dat jeje eind bestemming haald ???

    )verder trouwens wel erg nice van buiten, eindelijk eens geen plastic)

    Login om te reageren
  10. Papa zegt

    28 mei 2008 om 10:35

    denk dat het wel betrouwbaar is! kijk maar eens die site van hun rond, ze hebben een S4 cabrio MTM te koop staan met 500pk en voor 34.000.-€

    Login om te reageren
  11. Silverarrow zegt

    28 mei 2008 om 10:37

    Ziet er redelijk goed uit. MTM is toch altijd één van de weinige tuners die de schade qua design beperkt weet te houden. Een mooi voorbeeld van een stukje zelfkennis.

    Login om te reageren
  12. Sjaaky zegt

    28 mei 2008 om 10:38

    Ohhhh shit wat een pracht exemplaar! Ik dacht dat de A5 niet mooier kon worden maar dit is toch niet normaal mooi meer!

    Login om te reageren
  13. 330i Cabrio E93 zegt

    28 mei 2008 om 10:43

    Super super…

    Login om te reageren
  14. Arodin zegt

    28 mei 2008 om 11:10

    Excellent! Iemand enig idee wat deze aanpassing kost?

    Login om te reageren
  15. donvliet zegt

    28 mei 2008 om 11:12

    dit is nou goeie tuning. Vette prestaties, lekker uiterlijk, maar niet te ver gegaan.

    Login om te reageren
  16. MurcieBoy zegt

    28 mei 2008 om 11:14

    hmm lekker ziet er goed uit!!

    Login om te reageren
  17. huurnie zegt

    28 mei 2008 om 11:14

    Die velgen zijn wel op het randje, zowel qua grootte als qua bling, wat mij betreft. Misschien dat de ’titanium’ exemplaren er nog net iets strakker uitzien.

    Login om te reageren
  18. Georgio zegt

    28 mei 2008 om 11:14

    Ha, die velgen maken wel een knipoogje naar de RS4 B5.
    Maar als ik zo naar de foto’s kijk, vind ik dat ze wel één maatje kleiner mogen.

    Login om te reageren
  19. bartholomeo zegt

    28 mei 2008 om 11:17

    Velgen vind ik een maatje te groot, verder errug netjes :)

    Login om te reageren
  20. Joost zegt

    28 mei 2008 om 11:51

    Nou, volgens mij is het behoorlijk degelijk.

    Ooit eens stukje gelezen over hoe deze “man” te werk gaat. Heeft vroeger bij audi gewerkt en nog steeds veel contacten met audi.

    Daarnaast ooit het filmpje gezien van een door mtm verbouwde rs4, dat geluid!!

    Login om te reageren
  21. Joost zegt

    28 mei 2008 om 11:56

    trouwens kost alles bij elkaar wel een (heel) slordige € 35000,– :shock:

    Login om te reageren
  22. jef zegt

    28 mei 2008 om 12:15

    –edit: wat?–

    Login om te reageren
  23. Willem vd Velde zegt

    28 mei 2008 om 13:00

    Erg geslaagd, mooiste audi op dit moment!

    Login om te reageren
  24. Willem vd Velde zegt

    28 mei 2008 om 13:02

    Owja, super dat je ook daadwerkelijk de motor ziet als de kap open gaat!!!!

    Login om te reageren
  25. cms zegt

    28 mei 2008 om 13:28

    einfag geil., k zou eens een testrit willen doen.

    Login om te reageren
  26. jef zegt

    28 mei 2008 om 15:21

    –edit: normaal Nederlands typen–

    Login om te reageren
  27. jef zegt

    28 mei 2008 om 15:57

    wat een pier jongens!

    Login om te reageren
  28. 2bar0fB00st zegt

    28 mei 2008 om 16:12

    –edit: Audi wil ons tenminste sponsoren–

    Login om te reageren
  29. Stephaan zegt

    28 mei 2008 om 16:20

    AF !!!

    Login om te reageren
  30. CSL zegt

    28 mei 2008 om 16:20

    En als iemand anders een supercharger op zijn AMG of ///M zet?
    Die kit mogen ze ook op de R8 zetten. Die heeft het extra vermogen ook nodig.

    Login om te reageren
  31. Heyhuub zegt

    28 mei 2008 om 16:23

    @CSL

    Dan heb je ook extra vermogen uit je AMG of M, lijkt me vrij duidelijk.

    Hij is al beschikbaar op de R8 evals de RS4, 550pk.

    Login om te reageren
  32. Apache zegt

    28 mei 2008 om 16:45

    Ze moeten weer afkijken… doet wel erg hard hieraan denken met die striping:

    Login om te reageren
  33. lincoln zegt

    28 mei 2008 om 16:59

    absurd mooie auto .. absoluut de mooiste van de DDD (drie dikke duitsers) ..

    met een lekkere amerikaanse muscle-car inborst .. goed bezig Audi ..

    (subconscious terror in progress) ..

    Login om te reageren
  34. CSL zegt

    28 mei 2008 om 17:35

    @lincoln
    Wat heeft deze tuning met Audi te maken?
    Die daklijn vind ik trouwens nog steeds erg lelijk voor een coupe.

    Login om te reageren
  35. Jeroen zegt

    28 mei 2008 om 17:37

    ik vind deze wagen steeds mooier… de prijs is alleen absurd i.m.o.
    deze aub zonder striping en badges en doe mij maar andere velgen voor een beetje comfort

    Login om te reageren
  36. lincoln zegt

    28 mei 2008 om 18:18

    @CSL .. nix mee te maken .. wil op mirakuleuse wijze de laatste 2 dagen nix maar dan ook nix lelijks horen over Audi en alles waar Audi op staat ..

    Login om te reageren
  37. TDJ zegt

    28 mei 2008 om 18:38

    @apache.. op die auto lijken? Wat een belediging voor de S5…

    Login om te reageren
  38. TDJ zegt

    28 mei 2008 om 18:40

    Overigens.. de strepen + letters aan de achterkant zou ik er meteen aftrekken. De S5 is imho zonder die zooi echt een van de mooiste auto’s op de weg.

    Login om te reageren
  39. Master W zegt

    28 mei 2008 om 19:18

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  40. Philly Z06 zegt

    28 mei 2008 om 20:30

    cultauto

    Login om te reageren
  41. Windhoos zegt

    28 mei 2008 om 21:41

    Lelijke velgen onder een pracht van een wagen. Die specs zijn trouwens al helemaal SUPER! :-D

    Login om te reageren
  42. Edman zegt

    28 mei 2008 om 22:49

    Velgen moeten onder de A5/S5 rondingen hebben, die strakke, grote velgen passen er niet bij.

    Login om te reageren
  43. KL_KH zegt

    28 mei 2008 om 23:26

    vette bak! Als ik het geld had, had ik hem meteen gehaald. Maar ja, dat zal wel voor de meeste mensen hier gelden………….

    Login om te reageren
  44. Sjeuf335 zegt

    29 mei 2008 om 00:29

    Welke idioot gaat nou 21′ op zo een snelle auto zetten!

    Login om te reageren
  45. Dimi zegt

    29 mei 2008 om 08:30

    Waarom zou audi toch altijd zo copiëren ?? VB: BMW heeft i drive (knop voor navie enz..) al van 2001. Nu hebben zijn ook deze knop. BMW heeft Xdrive (4×4 die zich aanpast variabel) en zijn passen hun quatro aan zoals de 4×4 van bmw. Co2 uitstoot is gemiddeld 142 g/km voor de laatst ingeschreven wagen van BMW. Audi zit hier met 179 g/km gemiddeld. De ontwikkelings kost van een BMW is 2200€ per wagen. Audi doet dit met 1100€. Dit kan alleen maar als je copieerd. Let op. De X6 heeft een nieuw 4×4 dit zal niet lang duren voor zij dit ook hebben. Kijk nog eens nnar de 3 coupe. 1 jaar later komt de audi a5 uit met de copie. De coronas (ringen rond de lichten) heeft audi een led streepje gemaakt ? Ik kan nog even door gaan.

    Login om te reageren
  46. TDJ zegt

    29 mei 2008 om 13:59

    @dimi.. wat een voorbeelden haha. Moeten we daar serieus op ingaan?
    BMW was (volgens mij) de eerste met een dergelijk systeem. Maar, zo’n systeem is niet meer dan een logisch gevolg van het toenemende aantal functies en knoppen! Daarom hebben vrijwel alle luxemerken zo’n systeem.

    Wat je met je opm. over 4×4 tracht te zeggen is me niet helemaal duidelijk. Audi heeft al jaar en dag het quattro systeem dat dmv een torsen differentieel wat mechanisch de krachten tussen de 4 wielen. Het BMW 4×4 systeem regeld dit – voor zover ik weet – electronisch, maar het is iig niks nieuws. Daarnaast gebruik audi op de A3 en TT een ander ‘quattro’ systeem met een haldex differentieel.

    Kan je mij een bron geven van die ontwikkelingskosten? De voornaamste reden van deze lagere kosten zit m.i. in het feit dat Audi zijn ontwikkelingskosten kan uitspreiden over meerdere merken binnen het VAG concern. Dit houd natuurlijk niet in dat alle Auto’s uit dezelfde onderdelen bestaan.

    De 3 serie coupé bestaat al jaren.. Audi heeft ook al meerdere malen dit soort coupé’s(de Audi Coupé) in het modellengamma gehad en Mercedes heeft ook al jaren een soortgelijke auto in de CLK.

    Je argumenten raken kant noch wal en zijn erg gemakkelijk in de omgekeerde richting te gebruiken.

    Login om te reageren
  47. TDJ zegt

    29 mei 2008 om 14:02

    .. damn die koffie is wat naar m’n hoofd gestegen. Moet eerst m’n tekst nog een keer lezen voor ik op die post knop druk.

    Login om te reageren
  48. Euphoric zegt

    29 mei 2008 om 14:36

    @ TDJ

    Het is gewoon weer hetzelfde.. Er vertoeven hier een groot aantal fanboys van BMW, die keer op keer weer duidelijk moeten maken dat al het goede van BMW komt.

    Ontopic : MTM is een grote naam wat betreft tuning voor Audi dus qua betrouwbaarheid zit dat wel goed, echter alles slijt nu eenmaal harder naarmate men meer gebruik maakt van de grote hoeveelheid aanwezige pk’s.

    Deze zou ik wel eens aan de tand willen voelen…. Ik zou verder ook de velgen veranderen en idd de auto strak houden (geen bestickering).

    Login om te reageren
  49. Windhoos zegt

    29 mei 2008 om 19:45

    @Euphoric, idd. Andersom gebeurt dat (op een enkeling zoals Audi fan boy na) echt bijna nooit. Jammer dat de BMW fan boys zo weinig respect hebben voor andere merken….

    Login om te reageren
  50. CSL zegt

    2 juni 2008 om 02:13

    @Dimi
    Ik ben het volledig met je eens.
    Audi doet al jaren aan kopieren. Dat geven ze zelf ook toe. BMW vind het gewoon grappig dat ze als voorbeeld worden gezien. Maar ach, als het maar duits is :)

    Login om te reageren
  51. Windhoos zegt

    2 juni 2008 om 11:19

    Ik noem het eerder technisch uitbreiden dmv de bij de hand liggende info CSL. En believe me, BMW maakt zich er net zo schuldig aan als Audi en bovendien heb ik nog nooit van Audi gehoord dat ze het zelf toegaven (en if so, dan wil ik graag een bron zien) :-S

    Jouw remark slaat imho dus echt kant noch wal

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North