• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MTM sloopt de begrenzer van je RS5

Auteur: CasperH, gepost 3 september 2010 om 10:28 – 58 Reacties

MTM Audi RS5
Voor iedereen die 250 kilometer per uur te traag vindt en die niet wil betalen aan Audi om 280 te mogen.

MTM vraagt je 1.499 euro en een uurtje geduld om de topsnelheid van je Audi RS5 te verhogen naar 303 kilometer per uur. De begrenzing die Audi af fabriek installeert wordt in ruil voor je centen en geduld professioneel geamputeerd. Daarnaast is er de optie om een custom roestvrijstalen uitlaat te laten monteren. Ziet er beter uit en klinkt ongetwijfeld fijn maar dan moet je wel vier uur langer in de wachtkamer blijven zitten en 2.998 euro extra aftikken.

Overigens is dit pas het begin. MTM werkt hard aan een nog krachtigere RS5 om hun S5 project te overtreffen. Wil je ook nog een beetje meer opvallen dan kan je ervoor kiezen om Bimoto velgen laten monteren in 19, 20 of 21 inch. Ook levert MTM spacers die je wielen 20 millimeter naar buiten zetten. De velgensetjes starten bij 2.249 euro voor de 19 inch versie. Wil je écht iets anders dan kan je natuurlijk kiezen voor de door MTM geoptimaliseerde coachbuild: de Benarrow PB5.

Ook interessant!

  • Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
    Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
  • Audi RS Nogaro Editions
    Audi RS Nogaro Editions geven hoedtik aan RS2
  • Video - maakt de nieuwe BMW M3 gehakt van de Audi RS5?
  • Audi dealerschap onder water

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

a5, Audi, maximumsnelheid, mtm, RS5, tuning

Vorig bericht: « Dit is de Chevrolet Cruze hatchback
Volgend bericht: Top Gear USA speelt met stieren »

Lees Interacties

Reacties

  1. Zoef zegt

    3 september 2010 om 10:34

    Wie heeft er hier ooit 250 gereden?
    Ikke wel, (BMW 535D) en euh jongens, da’s echt hard genoeg hoor. Er is nog een zee van verschil tussen een gezapige 200 – waaraan je kan kruisen op geschikte wegen en met matig verkeer – en 250, waarvoor je een volstrekt rechte en lege baan voor je moet hebben. Ik geef toe dat mijn hartslag stijgt als ik zo snel ga, en ik doe het nooit lang.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      3 september 2010 om 11:10

      @Zoef: ikke:) op de afluitdijk met me vader.

      Login om te reageren
    • racerx zegt

      3 september 2010 om 11:18

      @Zoef:
      Ik heb 260 gereden in mijn onbegrensde, gechipte 530i. Hard genoeg inderdaad. Maar het idee dat je wagen geknepen is blijft knagen, dus ik kan me best voorstellen dat je het eraf wilt laten halen. Al is het maar voor het idee.

      Login om te reageren
    • Timmie zegt

      3 september 2010 om 13:27

      @Zoef: Voor die tuners is elke snelheid niet hard genoeg. Het is altijd hetzelfde met die imagokwijlers…

      Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      3 september 2010 om 19:17

      @Zoef: ik als bijrijder dan 302 in een R8 4.2 FSI nogmaals als bij rijdere nou daarna was mijn broek wel nat hoor jezus wat is dat hard

      Login om te reageren
  2. TJR zegt

    3 september 2010 om 10:35

    Spacers? Houdt men dan wel weer rekening met de gewijzigde ET-waarde? Anders kan ik me niet voorstellen dat het ten goede komt aan de rij eigenschappen…

    Verder is harder natuurlijk wel altijd leuker!

    Login om te reageren
  3. Freewarefreak zegt

    3 september 2010 om 10:36

    303 km/h… kun je dus nagaan wat dat blok word afgeknepen. Voluit rent het gewoon 53 km/h harder.. Wel een hoop geld om iets van je auto te laten slopen.

    Login om te reageren
  4. Laue zegt

    3 september 2010 om 10:38

    Boel geld idd voor alleen de begrenzer.

    Login om te reageren
  5. rick zegt

    3 september 2010 om 10:40

    het is allemaal theorie, net terug uit duitsland alleen maar in de file gereden…….

    Login om te reageren
  6. Gregorius zegt

    3 september 2010 om 10:42

    @Zoef; het is nog leuker dat je op een 4 baans weg vanuit Oberhausen toch een km of 80 aan onbegrenst hebt, waar het ook echt kan op ‘matig’ wegdek. Kom je vervolgens NL binnen en dan geven ze 70 aan op die borden op een veel beter wegdek. Wie is hiet nou gek?

    Daarnaast begrensers van Audi’s afhalen is overal duur. Ik heb ook gekeken voor mijn A6 4.2 (die zou dan 280 gaan). En ja, aangezien ik nog wel eens door Duitsland moet rijden red ik de 250 vaak. (en het is eigenlijk ook hard zat).

    Login om te reageren
  7. Jorden zegt

    3 september 2010 om 10:55

    je betaald voor een auto die 300 kan, je krijgt er één die op 250 is begrensd, omvervolgens bij een externe firma voor 1500 eur de begrenser er weer af te laten halen!!!

    Ja de PK race van die duitsers is echt heel logisch

    Login om te reageren
  8. bart zegt

    3 september 2010 om 11:00

    @laue

    Valt best mee, als je zo’n auto kan betalen, kan je dit ook wel betalen.

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      3 september 2010 om 11:19

      @bart:
      natuurlijk, ik kan ook 1500,- betalen. Maar ik vind en blijft het duur geld vinden. Al heb je een veryon.

      Login om te reageren
    • The360box zegt

      3 september 2010 om 17:18

      @bart: Het gaat meer om het principe, je betaalt iets van 122.000 voor al die PK, dan verwacht je wel een hoge topsnelheid, maar omdat hun een begrenzer erop gooien mag je maar 250. Terwijl je betaalt voor de volle 303KM/p, vind dit schandalig, en zo vind ik die begrenzer op die SLS tot 317 onzin, als je toch al die 250 Km regel overschrijdt, waarom dan nog begrenzen.

      Login om te reageren
  9. paulusrx7 zegt

    3 september 2010 om 11:07

    gewoon belachelijk dat ze je bij audi laten betalen voor het verstellen van je begrenser. je koopt een auto die 300 kan maar omdat ze dat ”gevaarlijk” vinden doen zij er maar een begrenser op, vind jij dat niet gevaarlijk en wil je harder moet je nog meer dokken. kunnen ze niet wat korting geven en dat ding gewoon weg laten?? maarja bij porsche moet je bijbetalen als je een achterruitenwisser wilt….

    Login om te reageren
  10. basTbone zegt

    3 september 2010 om 11:29

    @Rick: zeker op de A1 gereden en niet op de A31 :-)
    Ik heb op vakantie zowel op heen- als terugreis van Bottrop tot zowat Bremen op de A31 170 tot 210 km/h kunnen rijden :-)
    (Tsja, mn Civic 1.8 wilde niet harder)

    Login om te reageren
  11. Kaje zegt

    3 september 2010 om 11:30

    250 hard genoeg? Zo dacht ik ook altijd toen ik nog nooit 250 had gereden. Daarna is het enigste wat ik dacht nu nog een keer op naar de 300, helaas rijd ik nou niet bepaald dagelijk in een auto die dat haalt ;)

    Login om te reageren
  12. Marc zegt

    3 september 2010 om 11:31

    Mijn broer heeft een S5 (2007) met aangepaste software, Supersprint uitlaatsysteem (samen goed voor iets van 390pk)en 20 inch Kahn velgen. De meerwaarde van een RS5 (met of zonder begrenzer!) tov zo’n dikke S5 zie ik ECHT niet, maar dat even terzijde :-)

    Overigens heeft mijn broer volgens mij nog nooit 250 gereden en vind ik het zelf ook compleet irrelevant hoe hard mijn auto kan. Sprintjes zijn vele malen leuker!

    groet,
    S8Power

    Login om te reageren
  13. GeroWe zegt

    3 september 2010 om 11:32

    @Zoef:
    Ik ong. 290 in een DTM auto:P

    Login om te reageren
  14. clijde zegt

    3 september 2010 om 11:35

    250 is hard zat. De begrenders er af halen is gewoon onzin. “Kijk eens die van mij gaat 300+!” Waar kun je dat nog eens doen, niet dus, we zitten allemaal in de file!

    Login om te reageren
  15. M-lover zegt

    3 september 2010 om 11:39

    @Marc:
    Inderdaad, die hoge snelheden kun je toch vaak niet halen.
    Zo weet ik dat je in een e46 M3 beter een andere achterasoverbrenging steekt dan hem te laten chippen, ben je ongeveer evenveel kwijt, maar de auto gaat beter (…tot de begrenzer weliswaar, maar 250 is hard genoeg)

    Login om te reageren
  16. tt zegt

    3 september 2010 om 11:54

    zoals al aangegeven. Ik rij elke maand minstens 1 keer op en neer naar munchen met emn tt-s en kan je garanderen, zelfs de 250 haal je zelden. en als je die haalt is het echt wel snel genoeg. Met alle werken op de A3 of gewoon verkeer en (sorry) mensen met een sleurhut of onnodige linksrijders is soms zelfs 200 een uitdaging…

    HEt idee dat ie begrenst is is idd de reden dat ik ook aan audi heb gevraagd de begresnser er af te halen, wat ze trouwens gratis hebben gedaan als service. Maar heb men wagen dan ook op de zaak in duitsland staan. maakt ook al veel dingen eenvoudiger…

    Login om te reageren
  17. Jeroen zegt

    3 september 2010 om 12:13

    Nou, ik ben wel regelmatig met een vriendin naar de Ring geweest en hebben toch een aantal keer 300+ gereden. (Ze heeft wel een racelicentie) Voor een ongeoefende bestuurder is het not done wat mij betreft.

    Login om te reageren
    • Kaje zegt

      3 september 2010 om 12:24

      @Jeroen: WTF dus jij vindt dat je alleen 300+ met reaclicentie mag rijden. Dat slaat helemaal nergens op 300+ is gevaarlijk maar omdat je een racelicentie hebt betekent niet dat je beter kan rijden dan anderen op de openbare weg met gewoon verkeer om je heen.

      Login om te reageren
  18. VW-GROUP zegt

    3 september 2010 om 12:27

    Brutaale auto gwoon snapste

    greetz

    Login om te reageren
  19. Poll zegt

    3 september 2010 om 12:45

    Gewoon regelen met Audi. Dat geklooi van andere sjonnies lijkt me nergens voor nodig en die lelijke velgen al helemaal niet.

    Login om te reageren
  20. gaspedaal zegt

    3 september 2010 om 12:51

    @Marc
    Quote: “Mijn broer heeft een S5 (2007) met aangepaste software, Supersprint uitlaatsysteem (samen goed voor iets van 390pk)en 20 inch Kahn velgen”

    Heb jij hier ook foto’s van? ben namelijk benieuwd hoe dit staat.

    Login om te reageren
  21. Raptor zegt

    3 september 2010 om 13:10

    Dat gezeik over “nutteloos want files” is zo’n onzin. Ik heb gisteren 400km afgelegd in 3 uur. Dat is inclusief stadsverkeer en inhalende vrachtwagens een mooi gemiddelde van 133km/u via Duitsland, Nederland, België tot thuis.

    Login om te reageren
  22. Dimglor zegt

    3 september 2010 om 13:11

    Mja valt eigenlijk best nog mee… 1500 euro voor de begrenzer eraf te halen… Ik denk dat Audi 2800 euro vraagt om de topsnelheid van 250 naar 280 te brengen… maar volgens mij krijg je er dan wel een rijtraining enzo bij….
    En die velgen van MTM passen trouwens erg goed op deze Rs5….

    Login om te reageren
  23. janklaassen zegt

    3 september 2010 om 13:14

    gewoon vetter de M3 zonder tuning enzo.

    deze is gewoon mooier.

    Login om te reageren
  24. Fout zegt

    3 september 2010 om 13:46

    €3000… Bij mij weten is dit gewoon even een computer hangen aan de autosoftware, een kleine software tweak en het is gebeurd. Kwartier werk

    Login om te reageren
  25. Fout zegt

    3 september 2010 om 13:52

    Trouwens ik reeds ook al es een goeie 240 door Duitsland in de XF 3.0d van mijn vader en dat vond ik toch al vrij spannend, vergt opperste concentratie. Uiteindelijk is het een gepimpte A5 dus aan 303 zou ik er toch wel niet echt op m’n gemak zijn (en mijn medemens gegarandeerd ook)

    Login om te reageren
  26. peter - italia zegt

    3 september 2010 om 13:59

    de hoogste snelheid die ik behaald heb is 220 met de V70 R awd van mijn vader, met een goede 200kg aan racespullen achterin… vondt het hard zat.

    Met mijn eigen 318 ben ik niet verder gegaan dan 190 (opgegeven max is 213) simpelweg omdat zijn 5 te kort is, kan harder..maar dan hangt ie in de toerenbegrenzer.

    terug ontopic: kan er wel iets van begrijpen hoor, de begrenzer verwijderen, zou best kunnen dat S/RS5jes en stuff like that ook nog wel eens op het circuit komt…daar kan je het wel waarderen.

    Login om te reageren
  27. jack_abarth zegt

    3 september 2010 om 14:07

    @peter-italia,

    F1 wagens halen vrijwel nooit de 300km/h op een circuit, laat staan een “gewone” wagen.

    Login om te reageren
    • speedgeek zegt

      3 september 2010 om 19:03

      @jack_abarth: uuhm die wagens staan afgesteld op downforce,,,,,en meer dan dat jij denkt. als een F1 auto op minimaal downforce staat gaatie door tot pakweg 400

      Login om te reageren
    • speedgeek zegt

      3 september 2010 om 19:05

      @jack_abarth: oooh canada dit jaar geloof ik 314 km/h van de McLarens….kan het mis hebben hoor maar heb dat cijfertje is horen vallen bij RTLGP

      Login om te reageren
  28. Tvr1974 zegt

    3 september 2010 om 14:21

    250 hard zat? in druk verkeer wel, helemaal mee eens. Als het rustig is.. tja ik heb er toch regelmatig boven gezeten maar om op de cruisecontrol die snelheid te rijden is bijna niet te doen.. (Lexus LS 460).. Nee meestal cruise ik dan met zo een 200-220… dat is prima te doen als het rustig is in Dtslnd. Soms is het ook wel leuk om 270 / 280 aan te tikken en harder (met de motor zx-10r 300+) ook maar dat is max een paar sec.. Meer voor de fun/kick..

    Login om te reageren
  29. Jokkebrok zegt

    3 september 2010 om 14:39

    1500 erbovenop zou ik wel doen!!

    Login om te reageren
  30. wallstyle zegt

    3 september 2010 om 14:53

    @jack_abarth
    Beetje rechtstuk zonder haarspeldbocht ervoor en ze tikken vlotjes de 300 aan !

    Login om te reageren
  31. FabianVTS16V zegt

    3 september 2010 om 15:12

    @ Poll,
    MTM… Sjonnies?? Ga je huiswerk is doen!

    OT: is inderdaad een bak geld voor een auto die het eigenlijk al kan!
    Persoonlijk zou ik wachten op de aangepaste software die ook wat pk’s extra geeft. Dan halen ze vaak de begrenzer er gelijk af!

    Login om te reageren
  32. jack_abarth zegt

    3 september 2010 om 15:16

    @wallstyle,

    Ik zeg ook niet dat een F1 het nooit haalt, maar 1 ding wel, en dat is dat een gewone wagen op het circuit geen 300+.
    Heeeel misschien op de Nurburgring op het lange rechte stuk, en zelfs dan heb ik nog m’n twijfels.

    Login om te reageren
  33. mylvan zegt

    3 september 2010 om 15:39

    Voor de mensen die 250 allemaal hard genoeg vinden heb ik maar 1 ding te zeggen…. NOG WEL :P Als je regelmatig 200+ rijdt weet je wel wat ik bedoel. De eerste keer kneep je waarschijnlijk je stuur fijn en was je hartslag 150++ maar als je het een aantal keer gedaan hebt is het niet zo bijzonder meer. En waarom zou dat niet zo zijn met 250 of 300?? En pleur alsjeblieft op met onverantwoordelijk want of je nou 250 of 300 rijdt, de gene die voor je rijdt kan je snelheid ECHT NIET meer inschatten dan hoor!!

    Login om te reageren
  34. Altron zegt

    3 september 2010 om 15:39

    @ Jack_abarth

    300 is goed te doen op het rechte stuk als je maar snel genoeg die bocht daarvoor uit komt.
    Dan heb je genoeg tijd om dat te halen.

    Een beetje jammer dat er gelijk alweer borden 80 etc. staan halverwege het rechte stuk :)

    Login om te reageren
  35. jack_abarth zegt

    3 september 2010 om 16:38

    @Altron,

    Klopt ik ken die borden heb er vaak zat zelf gereden, maar die staan er maar voor 1 ding en dat is voor de verzekering.
    Want wanneer je op een circuit rijd ben je officieël niet verzekerd. Nurburgring daarentegen valt onder tolweg i.v.m. de snelheidsborden ;)

    Login om te reageren
  36. Euphoric77 zegt

    3 september 2010 om 16:54

    @Fout – een RS5 met een A5 vergelijken toont dus aan dat je er niet zo veel van snapt – dat ze cosmetisch van dezelfde basis komen is iedereen duidelijk, echter er zit een wereld van verschil met betrekking tot remmen, onderstel etcetera tussen S en RS (gebouwd door Quattro GmbH) en de normale Audi gefabriceerde modellen.

    Als je met je getunede S5 niet vaak de 250 haalt, dan is er eigenlijk iets mis, ik haal het met de kleine S3 van mij toch vaak zat en zonder moeite. Ik persoonlijk vind 250 per uur nog niet superspannend, maar elke km daarboven neemt de spanning wel exponentieel toe. Boven de 300 rijden is idd niet meer relaxed, dat doe je voor de kick, terwijl 250 rijden nog wel gaat.

    Indien mogelijk wordt dit toch echt mijn volgende bolide, maar goed dat is nu nog afwachten. Het is niet de meest sportieve wagen ooit gebouwd, maar wel een voor mij fantastisch compromis van power/veiligheid/comfort/looks.

    Login om te reageren
  37. anuspraeternaturalis zegt

    3 september 2010 om 16:56

    pfff, 250 niet halen? Ik haalde vaak zat 280km/h (piek) op de N57. Maar inderdaad, lang zul je 250+ niet rijden.

    Login om te reageren
  38. Marc zegt

    3 september 2010 om 19:09

    @gaspedaal
    Hopelijk doe ik het goed met de url’s :-)

    @Euphoric77
    …en TOCH vergelijk ik ze met elkaar :-)

    Login om te reageren
  39. Marc zegt

    3 september 2010 om 19:11

    nieuwe poging

    Login om te reageren
  40. swearengen zegt

    3 september 2010 om 19:18

    Ik denk da je speciaal kunt vragen bij audi als ze hem er niet opsteken. Omdat die auto zo duur is en je er een half jaar op moet wachten. Op een rs6 kan je da ook vragen.

    Login om te reageren
  41. Jappie zegt

    3 september 2010 om 19:25

    Mijn teller gaat maar tot de 180 km/h in mijn Silvia S15 Spec-R :P

    Login om te reageren
  42. bozewolf zegt

    3 september 2010 om 20:00

    Ik zou uit puur principe nooit een auto met een begrenzer kopen (iig niet nieuw).

    @ Jappie: Import? De paar in Europa geleverde 15’s waren gewoon onbegrensd meende ik, maarja die maffe Jappen en hun 276bhp/180kmh he :P

    Ik heb S15’s altijd hele knappe coupes gevonden.

    Login om te reageren
  43. Kor zegt

    3 september 2010 om 20:30

    @Zoef:

    Ik heb wel een aantal keren harder dan 250km/u gereden in Nederland hoor.

    Mijn record: 284 km/u in een Porsche 996 Carrera 2 tussen Leek en Groningen….:)

    Login om te reageren
  44. Neo Veloci zegt

    3 september 2010 om 21:52

    Snelheid blijft relatief.

    250 km/u in mijn BWM 330Ci voelt zeker niet hetzelfde als 250 km/u in een 911 Carrera S. Al is het verschil tussen een Donkervoort en een Mercedes S-klasse waarschijnlijk een nog veel beter voorbeeld, maar die heb ik niet gereden met die snelheid. ;-)

    Login om te reageren
  45. bEffie zegt

    4 september 2010 om 01:02

    Heb een tijdje met een ’94 M3(e36)Schnitzer limited edition gereden.
    Ik kan je verzekeren dat +250 rijden gewoon lekker is.
    En waar kan je deze snelheid rijden?
    Tja, bijna dagelijks ’s nachts op de autosnelweg in Belgie ;)
    Moet het nu met wat minder doen, maar rijdt toch bijna dagelijks 230 met een accord 3.0, ’s avonds na mijn middagpostje.

    Login om te reageren
  46. pedro zegt

    4 september 2010 om 15:55

    voor al da geld van die audi plus die tuning koop ik liever een insignia 2.0 turbo 4×4 en zet ik die liever op …

    Login om te reageren
  47. pedro zegt

    4 september 2010 om 15:55

    voor al da geld van die audi plus die tuning koop ik liever een insignia 2.0 turbo 4×4 en zet ik die liever op … zolang het maar geen audi is ;)

    Login om te reageren
  48. Akabas zegt

    4 september 2010 om 18:48

    Hoe harder, hoe beter!
    Voor diegene die vindt dat 200km/h of 250km/h voldoende is…. wil je harder is het toch mooi dat het mogelijk is.

    Login om te reageren
  49. i-love-suv zegt

    8 september 2010 om 19:38

    @anus.Ben je gelukkig niet tegengekomen op de N57.Mocht ik je vinden als je gecrast ben, geef ik je het laatste duwtje naar Magere Hein.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North