• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MTM Audi TT-RS Clubsport

Auteur: sir_smokalot, gepost 27 februari 2011 om 11:22 – 17 Reacties

MTM_Audi_TTRS_Clubsport
U zag het gisteren wellicht al in de gallery van de R8 V10 Biturbo, maar naast de dikke R8 heeft MTM ook zijn kleine broertje, de TT-RS, voor Genève onder handen genomen. En aangezien dat oranje vliegtuig voor de fotoshoot toch al geboekt was, hebben ze meteen de Clubsport er maar voor gezet.

Het principe van de Clubsport moet de trouwe lezer bekend zijn, want eerder toonden we al een RS4 CS, een S4 CS, en een RS6 CS. Blijkbaar beviel het kleurtje van de laatste unit goed (of was het geld voor een nieuw ontwerp op), want ook de TT-RS maakt gebruik van de oranje-wit-grijs-zwarte paint job, die we bovendien recentelijk ook nog op een A1 aantroffen. Geen ramp, want het staat hem uitstekend.

Ook deze MTM is uitvoerig getest op de hoge-snelheidsbaan van Nardo, waarbij hij een topsnelheid van 312 km/u wist te noteren. Voor de statistici onder u nog even een kleine opsomming van zijn kunnen:

Power output (max.): 472 hp (347 kW) at 7000 rpm
Torque (max.): 600 Nm at 4400 rpm
Acceleration 0-100 km/h: 3,9 s
Top speed: 312 km/h
Brakes: MTM brake VA 380 x 34mm, dimpled, 8-piston calipers
Wheels: 20” MTM Schmiederad im BIMOTO Design
Price: 84.166 Euro (incl. tax and installation)

Ook interessant!

  • Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
    Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Mijn Auto: Audi TT-RS van Menno
    Mijn Auto video: Audi TT-RS van Menno

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, clubsport, geneve-2011, mtm, TT, tt-rs, tuning

Vorig bericht: « Aerius concept: supercar van 2025
Volgend bericht: Video: proefrit in een UGR Gallardo Twin-turbo »

Lees Interacties

Reacties

  1. meneersander zegt

    27 februari 2011 om 11:34

    Sinds we de RCZ hebben, vind ik dit ding best wel lelijk:p

    Login om te reageren
    • 240sx zegt

      27 februari 2011 om 13:36

      @meneersander: over appels met peren vergelijken gesproken. Het principe is hetzelfde maar Frans met Duits vergelijken kan echt niet.

      Login om te reageren
  2. spykerboy zegt

    27 februari 2011 om 11:36

    heerlijk, heb van de week nog even in een TTRS gezeten toen ik opzoek was voor een stage plek bij audi koeweit… en damn wat is ie gaaf.. deze zal wel nog leuker zijn om mee te spelen denk ik zomaar ;)

    Login om te reageren
  3. diesel52 zegt

    27 februari 2011 om 11:41

    dat is een super lekker bakkie. echt te vet en dat ding gaat jonge… me pa had ook z’n A8 bij MTM laten chippen..
    echt waar voor je geld;)

    Login om te reageren
  4. ramshoek zegt

    27 februari 2011 om 12:33

    Als ik ‘clubsport’ hoor, dan denk ik aan een (stijlvol) gestript interieur, racestoelen een rolbeugel en aanpassingen aan onderstel en remmen.
    Maar goed MTM ziet dat kennelijk anders, toch?

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      27 februari 2011 om 12:40

      Zolang ze geen Porsches oid tunen, inderdaad.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        27 februari 2011 om 13:38

        @sir_smokalot: …doen andere merken dan ook aan tuning ? ;-)

        Login om te reageren
  5. barney zegt

    27 februari 2011 om 12:46

    Een typische auto voor petjes. Alleen hebben petjes vaak het geld er niet voor… Wie wil dan wel voor lul rijden in zo’n livery? Begrijp me niet verkeerd, de specs zijn waanzinnig! Maar die kleur(en)…

    Login om te reageren
  6. rufctr01 zegt

    27 februari 2011 om 13:03

    @meneersander Amen! Maar voor de RCZ vond ik hem ook al lelijk!
    Zielig door een naam van Porsche te jatten. Bij Clubsport denk ik aan de Porsche 968 ofzo. Niet aan een auto met 4 nullen in de grill.

    Login om te reageren
  7. wolf zegt

    27 februari 2011 om 13:08

    Jammer van de specs maar de kleuren doen hem echt geen goed. Wouter heeft toch in een dergelijke TTRS gereden? Hij klaagde over het grote turbogat dat de handelbaarheid van de auto geen goed deed en op een bochtig traject de auto eigenlijk niet sneller maakte.
    Doe mij maar een TTRS met een bescheiden vermogenskuur maar wel die aanpassingsmogelijkheid op het centrale diff.
    Dan ga je het een R8 V10 echt moeilijk maken! ( zie Autocar.co.uk)

    Login om te reageren
  8. 240sx zegt

    27 februari 2011 om 13:38

    MTM maakt van vrouwenauto een mannenauto. Goed werk, MTM, goed werk.

    Login om te reageren
  9. the-budel-guy zegt

    27 februari 2011 om 13:45

    super kleuren combo alleen hoef ik die reclame er niet op

    Login om te reageren
  10. ascari15 zegt

    27 februari 2011 om 13:53

    Wow dikke cijfers voor zo’n kleine auto.
    Alleen zou ik hem wel zonder die lelijke ver nemen.
    Dat is leuk voor een show maar in het echt lijkt het me wat over de top.

    Login om te reageren
  11. KaCh1ng zegt

    27 februari 2011 om 14:07

    ik koop liever een R8 V8 ,2e hands uit duitsland (geen BPM want ik ben een belg :) )

    Login om te reageren
  12. Nico94 zegt

    27 februari 2011 om 15:43

    Mooi!

    Login om te reageren
  13. Jochempie zegt

    27 februari 2011 om 21:56

    Die Duitsers betalen evenveel voor een MTM-TT-RS als wij voor een standaard TT-RS…

    Login om te reageren
  14. Dimglor zegt

    28 februari 2011 om 17:13

    Van 340 pk naar 472 pk is al een aardige upgrade voor zo’n “klein” autootje…
    Is best wel een potent wagentje geworden hoor…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North