• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Muil van de Nissan Murano was te benauwd voor diesel

Auteur: Dennis, gepost 15 juli 2010 om 17:48 – 33 Reacties

Nissan Murano facelift


Speciaal voor Europa heeft Nissan een dieselmotor in de Murano gelepeld. Maar wat bleek vervolgens? Het ontwerp van z’n muil was te benauwd voor de oliestoker.

Min of meer noodgedwongen heeft Nissan het aangezicht van de Murano een facelift gegeven, zodat de dieselmotor en de radiatoren beter gekoeld kunnen worden. Op zich best een verbetering als je het mij vraagt. Het ziet er nu meer Europees uit en doet me op één of andere manier een beetje aan Saab denken.

De Murano diesel heeft een 2,5 liter vierpitter goed voor 190 pk en 450 Nm koppel. Het verbruik bedraagt 8,0 liter per 100 km en de CO2 uitstoot ligt op 210 g/km. Verkopen van de oliegestookte Murano starten in september, maar voor Nederland is dit model onvoldoende rendabel, dus wij krijgen ‘m niet. Tenzij de Nederlandse Nissan importeur zich bedenkt, wordt dat dus importeren vanuit “diesellanden” als België of Frankrijk.

Nissan Murano facelift

Dit is de Murano van voor de facelift. Het is geen “zoek-de-verschillen-facelift”.

Nissan Murano voor de facelift

Ook interessant!

  • Buitenkansje: extreem zeldzame cabrio met een dikke V6!
  • Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
    Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Gelekte Nissan 400Z oogt best lekker

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, murano, Nissan

Vorig bericht: « Nieuwe BMW X3 met M-Sport pakket
Volgend bericht: Donderdagavond caption contest: Renault Transporter »

Lees Interacties

Reacties

  1. Matthijs zegt

    15 juli 2010 om 17:50

    aaah, mn ogen :S wat is dat lelijk zeg

    Login om te reageren
  2. G-power zegt

    15 juli 2010 om 17:52

    zodat de dieselmotor en de rAdiatoren beter gekoeld kunnen worden

    -edit: aangepast, thanks-

    Login om te reageren
  3. sjaakk zegt

    15 juli 2010 om 17:55

    ik vind hem mooier geworden.

    Login om te reageren
  4. Rob USA zegt

    15 juli 2010 om 18:04

    De X3 met Japan pakket … oh nee dit keer geen X3 topic.

    Login om te reageren
  5. Johan-Celica zegt

    15 juli 2010 om 18:07

    net als dat andere ding, vreselijk

    Login om te reageren
  6. Citrofiel zegt

    15 juli 2010 om 18:09

    Een stoerdere bek heeft hij gekregen. Het is wel een beetje druk geworden, twee chromen spijltjes in de bovenste grille weglaten zou een boel schelen.
    Trouwens, een viercilinder in een Murano… Ik vind het een ongelukkige combinatie. :? Maar ja, het moet maar kunnen hè.

    Login om te reageren
  7. KaCh1ng zegt

    15 juli 2010 om 18:10

    wie gaat dit kopen? zelfs met een diesel zou het niet verkopen ;/

    Login om te reageren
  8. Erik zegt

    15 juli 2010 om 18:36

    Is dit ding door ssangyong ontworpen ofzo? dit is echt een ziekmakende verschijning

    Login om te reageren
  9. The360box zegt

    15 juli 2010 om 18:37

    Nee, alles is nu open, maar bij sommige modellen auto’s zit er haast geen gril in…

    Login om te reageren
  10. 911GT2 zegt

    15 juli 2010 om 18:39

    Als ik moest kiezen dan de pre-update versie. Maar die is al intens lelijk de update is gewoon wanstaltig

    Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    15 juli 2010 om 18:56

    ik was altijd in de veronderstelling dat benzine “heter” brande ..
    en LPG nog een stukje warmer ..

    @wOoOdy .. doe eens uitleggen deze materie ??

    Login om te reageren
    • Ferdinand1 zegt

      15 juli 2010 om 19:26

      @lincoln: laat je @wOoOdy weer eens googlen? :D

      Wat mij betreft spoort het pre-facelift model dan niet. Er moet toch altijd voldoende lucht naar binnen kunnen. Ook bij benzine-gestookte versies. Dat betekent gewoon dat de grille de prestaties belemmerd.
      Ik vind ze trouwens beide niet mooi…

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      15 juli 2010 om 21:48

      @lincoln: bien sure ;-) (maar onthou dat ik geen techneut ben)

      Diesel ontbrand spontaan bij voldoende hitte. Door de lange slag creëer je veel compressie en warmte en het mengsel ontbrand. Normaal gezien is de “operating temperature” hoger dan bij een benzine motor, maar als de motor te heet wordt dan ontbrand het mengsel te vroeg… koeling is dus kritischer. Daarnaast zul je voor een efficiënte turbo-diesel ook een intercooler installeren, die moet goed in de koude lucht geplaatst kunnen worden, dus daarvoor moet er ook ruimte zijn. Als laatste zou nog mee kunnen spelen dat de lagere toerentallen betekenen dat je koelvloeistof langzamer rond stroomt…

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        16 juli 2010 om 21:03

        @w0o0dy: you just freaking rule dude ..

        en alle hulp-sinten ook bedankt ..

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          16 juli 2010 om 22:29

          @lincoln: #trekt veren uit reet en zet ze in een vaasje.#

          Login om te reageren
  12. Dimglor zegt

    15 juli 2010 om 19:31

    Ik vond de originele Murano mooier… wel dom natuurlijk dat ze zo lang hebben gewacht om er een diesel in te steken….

    Login om te reageren
  13. BananaFlip zegt

    15 juli 2010 om 19:49

    Zo, dat had ie wel nodig zeg! Dik, en mooi.

    @lincoln: Dat klopt, maar ik geloof dat diesels meer lucht nodig hebben voor de verbranding, waarom ze een gasklep missen; de luchtstroom is ongelimiteerd. Heb ik altijd gedacht, zou zomaar anders kunnen zijn hoor…

    Login om te reageren
  14. C70T5 zegt

    15 juli 2010 om 21:20

    een dieselmotor heeft per definitie niet meer lucht nodig dan een benzinemotor voor de koeling……minder zelfs!

    voor de verbranding is echter veel en veel meer lucht nodig bij een diesel. zo veel mogelijk zelfs.

    benauwd is dus inderdaad goed gekozen.

    Login om te reageren
  15. tommie zegt

    15 juli 2010 om 21:23

    jammer, het front was aardig maar dat is nu voorbij.

    Login om te reageren
  16. Joost zegt

    15 juli 2010 om 21:42

    Hadden ze vijf jaar geleden al moeten doen….

    Login om te reageren
  17. Pier zegt

    15 juli 2010 om 23:05

    Misschien van de voorkant niet de allermooiste auto, maar rijdt prima. Heb twee jaar geleden in ’the States’ hem als huurauto gehad, 3.5 V6 met CVT. Ligt goed op de weg en doet z’n werk zoals het hoort, als je doortrekt hoor je de V6 lekker grommen. Maarja, dat mis je dus wel bij die diesel… ;)

    Login om te reageren
  18. T-Mon zegt

    15 juli 2010 om 23:24

    past wel in de trent tegenwoordig van afzichtig groot en lomp en gebrek aan “mooie lijn”

    Login om te reageren
  19. GTR zegt

    16 juli 2010 om 03:38

    Vond deze Murano altijd lelijker. Maar vind ‘m nu stuk mooier geworden!

    Login om te reageren
  20. super458 zegt

    16 juli 2010 om 09:39

    Zo is hij beter, wat stoerder enzo. Hij is wel mooier ja.

    Login om te reageren
  21. Pallas zegt

    16 juli 2010 om 10:10

    Wat een gedrocht, een wirwat van lijntjes, zonder respect voor de designregels. (ja design=wiskunde)

    Login om te reageren
  22. floryn zegt

    16 juli 2010 om 10:24

    het is geen schoonheid maar dit is een sterke verbetering!

    Login om te reageren
  23. Mr. Dj M. zegt

    16 juli 2010 om 11:07

    Een noodgedwongen facelift vanwege de motor? die was eigenlijk al eerder noodgedwongen, maar nu is de Murano weer erg mooi!
    Inderdaad misschien net een vleugje Saab maar verder echt Japans! Kijkt lekker weg in ieder geval 8)

    Login om te reageren
  24. chocomobiel zegt

    16 juli 2010 om 14:37

    heeft geen zin mannen

    Login om te reageren
  25. Ronald zegt

    16 juli 2010 om 16:01

    Wat een oogverblindende lelijkheid. Damn, daar gaan ze er echt heel weinig van verkopen. Wie wil er nou voor zo veel geld straal voor lul rijden?

    Login om te reageren
  26. Ronald zegt

    16 juli 2010 om 16:03

    Ik zie nu net dat de oude ook al heel lelijk was, dus het is niet zo erg dat de auto lelijk is gebleven. Krijgt de Nissan dealer het niet ineens veel te druk …

    Login om te reageren
  27. Timmie zegt

    16 juli 2010 om 20:45

    Aan alle imagorijders in een Murano: nu kan je niet meer verstoppen dat je in een diesel rijdt!!!

    Login om te reageren
  28. tarquesh zegt

    27 augustus 2010 om 10:02

    Een stuk beter dan de benzine versie, alleen zie ik niks Saabs erin. Deze Murano ziet er beter uit dan welke Saab er ooit geproduceerd.

    Login om te reageren
  29. svdg zegt

    2 september 2010 om 16:44

    gewoon een schitterende wagen als je ermee gereden hebt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North