• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Na de RS3 ook remproblemen voor de Audi Q7?

Auteur: jaapiyo, gepost 10 november 2016 om 21:45 – 110 Reacties

Q7


Et tu, Q7?

Het nieuws rondom Audi’s remmen is net zo heet als de remmen zelf. Onze berichtgeving over de remproblemen van de Audi RS3 sloeg in als een 911 GT3 RS die een bommetje doet in een Amsterdamse gracht door een afwezige remklauw.

Getuige de post die we nog steeds met enige regelmaat binnenkrijgen over dit item, zijn de (rem)stofwolken nog steeds niet helemaal opgetrokken. Ondertussen dienen echter de volgende donderwolken zich aan boven de Audi-hemel. Zojuist bereikte ons namelijk een tip dat ook de tweede generatie van de Audi Q7 last zou hebben van remproblemen. Een Duits draadje daarover werd in ieder geval gestart door ‘john’ die een Q7 heeft met bouwcode ‘4M’ uit 2016, het nieuwe model dus.

John schrijft dat de remmen op zijn Q7 behoorlijk snel slijten en er vaak blauw uitzien. Uit ervaring weet ondergetekende dat het niet tof is als je remschijf die mooie kleur aanneemt. Na 4.000-8.000 kilometer hebben de remmen hun beste tijd wel gehad volgens john. Ook beschrijft hij een ‘stotterend’ gevoel van de remmen als hij van tempo ‘170’ afremt tot ‘130’.

Op de vraag van de ‘TS’ of meerdere mensen bekend zijn met dit probleem op de auto, melden anderen zich met vergelijkbare verhalen. Konvi zegt dat zijn eerste set remmen al na 1.000 kilometer helemaal gaar was. Echter met zijn tweede set heeft hij naar eigen zeggen minder problemen. Andere Q7-rijders daarentegen geven aan dat bij hen het wisselen van remmen geen soelaas geboden heeft omdat ze dezelfde problemen weer terug hebben gekregen.

In een update geeft john inmiddels aan met zijn vierde(!) nieuwe set remmen rond te rijden. Volgens hem gebeurt telkens hetzelfde: de remmen worden veel te heet waardoor de remschijven rood blauw aanlopen. Na een tijdje resulteert dat in kapotte ‘Bremsen’.

Een blik over de interwebz levert vooralsnog niet veel vergelijkbare informatie op van mensen die dit soort problemen hebben met de remmen van de nieuwe Q7. Wel is er een rechtszaak bekend vanuit -waar anders- Amerika met betrekking tot het vorige model Q7. In de geruchtmakende zaak Speier-Roche v. Volkswagen Group of America Inc. et al. klaagde een vrouw Audi aan omdat ze continu haar remmen moest vervangen. Één keer gebeurde dat onder garantie in 2008, maar daarna moest ze in 2009, 2010, 2011 en 2013 op wat sporadische coulance na zelf voor de kosten opdraaien. De fabrikant werd echter in het gelijk gesteld omdat de garantie op de auto van 48 maanden of 50.000 mijlen niet gold voor de remmen. in de kleine lettertjes was namelijk te lezen dat die slechts 12 maanden of 12.000 mijlen bedroeg. Net voldoende om de eerste nieuwe set remmen te benodigen, maar de volgende sets vielen daar dus buiten.

Voordat we echter keiharde conclusies trekken moeten we natuurlijk aanmerken dat SUVs ook gewoon zwaar zijn en dus wat sneller door hun remmen gaan dan de gemiddelde auto. Koppel dat aan het feit dat die remmen zelf bovendien (hopelijk) wat groter bemeten zijn en daardoor prijziger. Dat kan ertoe bijdragen dat SUV-rijders mogelijk eerder gaan klagen over torenhoge onderhoudskosten voor hun remmen. Gezien de sample-size vooralsnog klein is, zijn we dan ook benieuwd naar jouw ervaring. Heb je een Audi Q7 van het huidige model en herken je deze problemen, of juist helemaal niet, laat het ons dan gaarne weten in de comments hieronder of via [email protected].

Bedankt Dick voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Audi RS3 2022: POV op het circuit
    Audi RS3 2022: POV op het circuit
  • Gespot - De gloednieuwe Audi RS3 Sedan
  • Audi Q7 55 TFSIe rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Q7, remmen, SUV

Vorig bericht: « Incredibile! Ferrari alsnog in protest tegen straf Vettel
Volgend bericht: Deze rode Chevrari 365 staat te koop in Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. lebeaunl zegt

    10 november 2016 om 21:46

    Blij dat ik keramiek heb.

    Login om te reageren
    • hight96 zegt

      10 november 2016 om 22:14

      @lebeaunl: Blij dat ik het niet heb.

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      10 november 2016 om 23:33

      @lebeaunl: Want die kunnen niet kapotgaan *facepalm*.

      Login om te reageren
    • thmsnl zegt

      11 november 2016 om 00:12

      @lebeaunl: Blij dat ik geen Audi heb.

      Login om te reageren
    • ritchie zegt

      11 november 2016 om 01:45

      @lebeaunl: blij dat je dat met ons wilt delen.

      Login om te reageren
    • autodrome zegt

      11 november 2016 om 02:20

      @lebeaunl: denk je nou echt dat die niet slijten? Kwestie van tijd! Een sperdifferentieel op basis van het individueel afremmen vd wielen creëert enorme slijtage op de schijfremmen …

      Login om te reageren
    • jochempie zegt

      11 november 2016 om 06:16

      @lebeaunl: ik ook. Al doe ik het niet in de vaatwasser.

      Login om te reageren
      • lebeaunl zegt

        11 november 2016 om 08:25

        Nou nou, probleem bij de RS3 is de hitte en daar heb je met keramiek geen last van. En wat een reacties weer.. man man man

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          11 november 2016 om 10:01

          @lebeaunl: Dat klopt. Keramiek wordt over het algemeen afgebakken op rond de 1300 graden. Dan sintert de klei aan elkaar en houd je een fraai doch stevig stukje keramiek over. Je kunt er rustig van eten zonder dat je bang hoeft te zijn dat je bord breekt.

          Login om te reageren
        • 888natan zegt

          11 november 2016 om 10:19

          @lebeaunl: inderdaad, als je dit hoort; Blij dat je keramiek hebt. Inderdaad, al die reacties man man man… kinderachtig.

          Login om te reageren
    • g40freak zegt

      11 november 2016 om 10:45

      @lebeaunl: mijn oma ook, een hele vitrinekast vol.

      Login om te reageren
  2. ihrte zegt

    10 november 2016 om 21:49

    Buurman rijdt nu een paar maanden met Q7 (e-tron), daar geen klachten, wellicht door regeneratie-systeem?

    Login om te reageren
  3. bennieokkels zegt

    10 november 2016 om 21:50

    En veel bestuurders kunnen ook niet normaal autorijden. Moet je eens kijken hoeveel er onnodig geremd wordt, waar je b.v. ook kunt uitrollen.

    Daarnaast is zachtjes remmen over lange afstand veel slechter voor de remmerij dan kort steviger remmen.

    Login om te reageren
    • cadrez zegt

      10 november 2016 om 21:58

      @bennieokkels: klopt. Ik blijf ook altijd gas geven tot aan het rode licht en trap hem er net voor in een keer van 70 naar 0. Mijn labrador is er wel niet zo over te spreken.

      Login om te reageren
      • sportstand zegt

        10 november 2016 om 22:33

        @cadrez: ik moest lachen :)

        Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        10 november 2016 om 22:53

        @cadrez: hahaha!

        Login om te reageren
      • Erik zegt

        10 november 2016 om 23:21

        @cadrez: ‘wel’ of ‘niet’, ‘wel niet’ geeft geen resultaat.

        Login om te reageren
        • cadrez zegt

          10 november 2016 om 23:30

          @erik2907: in België mag alles!

          Login om te reageren
        • cadrez zegt

          10 november 2016 om 23:44

          @erik2907: Wel niet is een correcte combinatie. Hoewel wel en niet elkaar lijken uit te sluiten, komen ze heel vaak samen voor.
          Met wel drukken we niet alleen een bevestiging uit zoals in dat is wel waar, het tegengestelde van dat is niet waar. Wel heeft ook een nuancerende betekenis.
          Het zal wel niet meer regenen. (= het zal vermoedelijk niet meer regenen)
          Het is wel geen doodzonde, maar een akkefietje kun je het moeilijk noemen.
          Ik heb dat wel niet zo bedoeld.
          Hoe vaak heb ik dat wel niet gezegd!
          Combinaties als wel niet en wel geen komen vooral voor in gesproken taal als we een boodschap emotioneel willen kleuren. Als u in een zakelijke tekst de formulering neutraal wilt houden, kunt u in dat soort combinaties wel beter weglaten.
          #sorrynotsorry
          Alsnog een fijne avond toegewenst verder.

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            11 november 2016 om 08:54

            @cadrez: alleen je laatste voorbeeld, “wel niet gezegd” klopt dan weer niet. Je probeert daarmee te zeggen dat je het wèl gezegd hebt maar toch zeg je dat je het niet gezegd hebt. De ontkenning van niet moet wel een ware ontkenning zijn.

            Zo worden ja en nee ook heel vaak verkeerd gebruikt bij een ontkenning. Voorbeeld: “Obama was echt geen goede president” met als reactie “nee inderdaad”. Die “nee” had een ja moeten zijn want je bevestigd de opmerking. Geeft een hoop verwarring als je het wel goed doet, omdat mensen dat niet gewend zijn.

            Ik heb hier nog nooit een taalnazi over zien vallen. Terwijl dit soort dingen eigenlijk veel belangrijker zijn dan een dt fout, jou/jouw of spelfouten.

            Login om te reageren
            • postzegel zegt

              12 november 2016 om 08:16

              @lekbak: “Nee inderdaad” is spreektaal voor, wat je zou kunnen uitschrijven tot: “nee, goed was hij inderdaad niet, nee” waarbij je meerdere malen de afkeur van het presidentschap benadrukt en niet de inhoud van de zin zelf ontkent.

              Taal is geen wiskunde waarbij geldt. “negatief maal negatief = positief” (Anders zou ik ook continu ruzie hebben met m’n vriendin.) Nee Nee =/= Ja

              Login om te reageren
              • lekbak zegt

                12 november 2016 om 09:43

                @postzegel: ja is een bevestiging van hetgene wat gezegd is en nee is een ontkenning. Dat zou gewoon consequent nageleefd moeten worden. Dus ja; dubbel negatief is gewoon positief.

                ‘Zo heb ik nooit geen meningsverschil hierover met jou’. Zeg nou zelf, dat is toch geen correct taalgebruik?

        • jiltjes zegt

          11 november 2016 om 09:37

          @erik2907: wel! Namelijk niet…

          Login om te reageren
    • potver7 zegt

      10 november 2016 om 23:08

      @bennieokkels: Je weet dat bij veel EV’s en hybrides de remlichten al aan gaan als de bestuurder gewoon alleen z’n ‘gas’ loslaat? Door de regeneratiesystemen in die auto’s is de vertraging dan flink sterker dan bij op de motor afremmen.

      Maar afgezien daarvan remmen sommigen inderdaad veel te vaak.

      Login om te reageren
      • postzegel zegt

        12 november 2016 om 08:20

        @potver7: Op de snelweg hoor je niet te remmen imho. Ook niet zo plots je gas los te laten dat de boel zo sterk afremt op regeneratie.

        AutoBahn ridders met meerdere kilometers rij ervaring (dus niet alleen woon werk) pik je er zo tussenuit; vriiwel niet remmen of continu gas-rem-gas-rem wisselen: ridder vs gestreste eikel.

        Login om te reageren
    • Rob zegt

      10 november 2016 om 23:21

      @bennieokkels:
      Dus na stationair warmdraaien gaat mijn wagen ook al aan gruzelementen door zachtjes remmen..?
      Man, ik kan het beste mijn auto überhaupt nooit meer gebruiken. Lijkt mij het beste. Maar dan drogen de rubbers zeker uit….

      Login om te reageren
    • redbeams zegt

      11 november 2016 om 07:20

      @bennieokkels: Deels met je eens maar van een “premiejum” audi mag je toch wel verwachten dat de remmen langer mee gaan.

      Login om te reageren
  4. toyotavenray zegt

    10 november 2016 om 21:50

    Flut remmen. Kunnen ze tegenwoordig nog wel degelijke auto’s maken.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      11 november 2016 om 07:08

      @toyotavenray: jawel, alleen niet bij Audi

      Login om te reageren
    • sanderm3 zegt

      11 november 2016 om 12:23

      @toyotavenray: bij mazda, Honda, suzuki, subaru. Dat zijn toch wel dé 4 betrouwbaarste. Toyota is ok, maar heeft toch wel de nodige probleemmodellen/blokken gehad. Dus die noem ik bewust niet.

      Login om te reageren
      • sanderm3 zegt

        11 november 2016 om 12:23

        @sanderm3: Ps. Ik vergeet Mitsubishi

        Login om te reageren
      • marc94 zegt

        11 november 2016 om 12:45

        @sanderm3: de WRX 2.0 en 2.5 turbo modellen (218-265pk) 2000- 2007 non-STI zijn ook onderberemd. (is dat een woord)? Dit is goed te zien ook want de schijfjes zijn erg klein vergeleken met de auto die er omheen zit en de motor die er in hangt. De velgen zijn bij mij ook chronisch zwart van de remstof en in een jaar 3 keer de blokken voor vervangen. nu heb ik er wel mee lopen knallen maar anders was het nog 2 keer in een jaar geweest.

        Gelukkig is blokjes vervangen een klusje van tien min per kant als de wielen eraf zijn.

        Login om te reageren
        • sanderm3 zegt

          11 november 2016 om 14:05

          @marc94: ik bedoelde de algehele betrouwbaarheid van deze merken.

          Login om te reageren
  5. ej20g zegt

    10 november 2016 om 21:53

    Het is natuurlijk logisch dat (snelle) SUV’s sneller door hun remmen heen gaan dan de gemiddelde auto. Echter, als de remmen er regelmatig blauw uit zien kan dat maar 2 dingen betekenen: de remmen zijn (zwaar) onderbemeten of de koeling is ontoereikend. In dit geval vind ik het daarom logisch dat de beste man klaagt en op zoek is naar mensen die in hetzelfde schuitje zitten.

    Ik ben wel benieuwd wat hier de uitslag van gaat zijn, vooral omdat de nieuwe Q7 toch weer een populaire auto lijkt te zijn.

    Login om te reageren
  6. str8six zegt

    10 november 2016 om 21:54

    Eerlijk is eerlijk, ik smul van dit soort berichtgeving over het merk dat pretendeert “Voorsprong door Techniek” te hebben.. Voorsprong totdat je de bocht uitvliegt wegens onderstuur en omdat je remmen niet werken :’D

    Login om te reageren
    • jeroen13 zegt

      10 november 2016 om 22:37

      @str8six: Een audi is sowieso koning overstuur :p

      Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      10 november 2016 om 23:34

      @str8six: keer op keer slecht nieuws voor Audi/VW. Blijft gewoon sensatie!

      Login om te reageren
    • autoriteit zegt

      11 november 2016 om 00:28

      @str8six: ik snap werkelijk niet waarom er hier zoveel mensen zitten die zo negatief over VAG doen en ze het licht in de ogen niet gunnen. Tuurlijk is het niet netjes dat ze met software hebben zitten klooien en tuurlijk is het niet goed als er problemen zijn met remmen. Maar waarom zitten mensen hier altijd maar te zeiken over VAG en altijd maar over dat onderstuur te lullen? Het overgrote gedeelte van alle automerken wordt geleverd met voorwielaandrijving en nooit hoor je hier mensen daarover zeiken, behalve als het over auto’s van de VAG-groep gaat. Dan ineens is het zogenaamd kut en hebben ze ladingen onderstuur. Ik rij zelf een Audi A4 V6 en ik kan je vertellen dat ik dat ding echt werkelijk met een enorme snelheid de hoek om kan jassen. Tuurlijk voel ik in het grensbereik onderstuur opkomen, maar het is dan ook een auto die bedoeld is voor gebruik op de openbare weg en niet voor het circuit. En geloof mij maar: het zijn echt supergoede auto’s die goed in elkaar zitten, comfortabel zijn en precies bieden wat je in de praktijk wilt. Audi is echt een prachtig merk met fantastische auto’s, jammer dat veel mensen uit jaloezie en afgunst dat proberen tegen te spreken. Even voor de duidelijkheid: ja ik ben een enorme Audi fan, maar dat wil niet zeggen dat ik andere merken zoals BMW en Mercedes niet mooi vind. Ook die merken maken mooie en goede auto’s. Het zou fijn zijn als meer mensen hier zouden durven toegeven dat ze van auto’s in het algemeen houden en niet altijd maar zitten afgeven op bepaalde merken.

      Login om te reageren
      • vorsprungdurchbetrug zegt

        11 november 2016 om 09:01

        @autoriteit:
        In je reactie geef je aan dat je een Audi fan bent,
        wellicht kun je je niet verplaatsen in mensen die een schurfthekel aan Vag hebben.
        Dit was overigens al voor dieselgate en de remmen problematiek.
        Talloze Vag rijders hebben problemen met hun vervoermiddel, problemen die met de huidige stand der techniek niet voor hoeven komen, en niet voor mogen komen.
        Heel vaak manifesteren deze problemen zich na de garantieperiode, om over de garantieperiode maar te zwijgen.
        Lees jij niet over rekkende kettingen, kantelende zuigers, dsg, bepaalde motoren die nieuwe zuigers moeten hebben.
        Zo is er een waslijst aan klachten.
        Zelf heb ik bij mijn VW inmiddels een lijst van reparaties opgebouwd, die ik bij auto’s met 500000km niet heb gehad.
        Als je dat zelf meemaakt, je iedere keer maar weer die geweldige marketing ziet, dan krijg je deze aversie tegen de hele club.
        Zo ervaar ik het, van mij mogen ze zo spoedig mogelijk failliet, helemaal kapot, hardstikke stuk.
        Een bedrijf dat zo met hun klanten omgaat heeft geen bestaansrecht.

        Login om te reageren
        • 87sandyd zegt

          11 november 2016 om 18:36

          @vorsprungdurchbetrug: fanboys…..jij als uitgesproken VAG-hater snapt ook niet dat alles van VAG onder een vergrootglas staat, dat is net zo dom. Ik ken genoeg voorbeelden van andere waardeloze dingen in de autobranche, maar dat scoort nou eenmaal niet zo goed als een anti-VAG bericht. Maar goed, jij snapt dat dus niet, want objectiviteit is bij fanboys als jij ver te zoeken, helaas

          Login om te reageren
          • vorsprungdurchbetrug zegt

            11 november 2016 om 22:37

            @87sandyd:
            Wat wil je dat ik dan doe,
            de vlag uithangen omdat mijn VW gewoon een kutbak is waar veel te vaak onnodige onkosten aan zijn,
            die ik bij andere merken nooit mee gemaakt heb.
            Als ik ergens tevreden over ben, laat ik dat ook weten.
            Daar ben ik objectief in.
            Als jij mij daarom een vag hater vindt, prima jongen, jouw feestje.

            Login om te reageren
        • autoriteit zegt

          12 november 2016 om 20:49

          @vorsprungdurchbetrug / @capibaro / @str8six / @timberleek / @rufctr01:
          Als 1e wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie uitvoerige reacties op mijn vraag waarom veel mensen hier zo anti VAG zijn. Wanneer je zelf negatieve ervaringen hebt met 1 van die merken, dan snap ik het negativisme. Ik respecteer jullie mening, maar mijn mening over VAG verandert er niet door. Ik heb namelijk ook veel ervaring met VAG, omdat ik meerdere auto’s van VW en Audi heb gehad. Tot nu toe waren alle ervaringen juist positief en ik herken niks van hetgeen jullie vertellen over al die problemen. Natuurlijk staat ook mijn auto weleens bij de garage voor onderhoud, ik ga niet verkondigen dat er nooit iets stuk gaat. Maar dat geldt uiteraard ook voor alle auto’s van andere merken. Ik ben dus absoluut niet overtuigd van het idee dat de betrouwbaarheid van andere merken beter is dan die van de auto’s die onder de VAG vlag vallen.

          Wat ik me kan voorstellen is dat sommige mensen hier VAG arrogant noemen, omdat het natuurlijk ook een enorm en ambitieus concern is met een heel scala aan merken. De uitspraak dat ze de grootste wilden worden kan je inderdaad als arrogant interpreteren. Ik kan met dat in gedachten me dan ook goed voorstellen dat alles wat zo’n concern dan fout doet onder een enorm vergrootglas komt te liggen. Ik denk dan ook niet zo zeer dat VAG meer problemen heeft dan andere merken, maar ze vallen bij een bepaalde (negatief denkende) groep meer op en worden zo uitvergroot tot niet in verhouding staande proporties. Hoge bomen vangen veel wind zullen we maar zeggen. Nogmaals: andere merken hebben ook echt wel hun problemen, maar voor mijn gevoel worden die niet zo breed uitgemeten.

          Ik ben zelf van jongs af aan opgegroeid met de merken VW en Audi, aangezien mijn pa zijn hele leven bij een officiële dealer heeft gewerkt. Als kleuter heb ik vele uren in de garage en showroom rondgelopen en ben dus letterlijk samen met die merken opgegroeid. Ik ben dus niet een liefhebber van het laatste uur, maar heb de merken echt zien groeien tot wat ze nu zijn. Ik was trots als een pauw toen ik mijn 1e auto kocht, een heuse VW Kever. Mijn gevoel is dus nogal gekleurd, dat geef ik toe. Juist daarom doet het me pijn dat er de laatste tijd zoveel negativisme is over deze merken. Als ik lees dat mensen hier schrijven dat ze wat hun betreft failliet mogen gaan, dan vind ik dat echt heel erg. Maar goed de meeste mensen zijn dan ook niet op dezelfde manier met VAG opgegroeid als ik ben en dan is dat ook anders. Ik probeer jullie dan ook niet op andere gedachten te brengen, want dat zal me waarschijnlijk toch niet lukken. Ik heb hier alleen geprobeerd mijn gevoel over VAG over te brengen.

          Ik wens iedereen vele fijne kilometers toe met jullie auto’s, welk merk en type het is ook. Ik hoop dat jullie net zo genieten van jullie vierwielers, als dat ik met mijn Audi doe.

          Een vriendelijke en warme groet.

          Login om te reageren
          • Capibaro zegt

            13 november 2016 om 10:21

            @autoriteit: gelukkig maar dat er fans zijn van Audi en de rest van VAG. Ben mssn geen fan van het concern, maar wel van een grote diversiteit aan automerken. Als Alfist vind ik kwaliteitsproblemen ook niet zo erg, dat zul je begrijpen. Wel de manier hoe een merk daarmee omgaat naar klanten toe. En ergens denk ik dat als ze bij Audi de techneuten meer ruimte geven en de boekhouders wat minder, dat jij daar ook blijer van zult worden

            Login om te reageren
            • autoriteit zegt

              13 november 2016 om 11:35

              @capibaro: om eerlijk te zijn kan ik niet echt meepraten over de manier waarop er wordt omgegaan met problemen, omdat ik daar nooit zelf mee te maken heb gehad. Maar uiteraard is het altijd fijn als boekhouders wat minder invloed zouden hebben en de technici wat meer. Dat ben ik helemaal met je eens.

              Login om te reageren
          • Capibaro zegt

            13 november 2016 om 10:29

            @autoriteit: overigens vind ik dat onderstuur verhaal ook niet zo boeiend. Dat hoort bij het merk. Met een in lengte geplaatste motor ver voorin krijg je dat. Als 0 onderstuur hoog op je prio lijst staat overweeg je een ander merk. Gelukkig rijdt elk merk anders. Toch zou je eens een keer in een Alfa 155 moeten rijden. Die heeft ook een verkeerde configuratie (motor en aandeijving voorin). Als je die op droog wegdek onderstuurd krijgt heb je echt ballen (of gestoord).

            Login om te reageren
            • autoriteit zegt

              13 november 2016 om 11:47

              @capibaro: ach ja dat onderstuur is iets wat in mijn ogen ook weer enorm wordt opgeblazen. Ik weet ook zeker dat het hier ook vaak een kwestie is van elkaar een beetje napraten, zonder dat ze er eigenlijk zelf ervaring mee hebben. Een beetje populair doen en erbij willen horen. Want in de praktijk treedt onderstuur bij de meeste auto’s pas op wanneer je echt aan het boenderen bent. Veel mensen hier doen net alsof ze de hele dag door aan het racen zijn op de openbare weg en dan ‘bakken’ overstuur hebben, maar in de praktijk heb je er niet vaak mee te maken.

              Jouw ervaring met een auto met FWD en de motor voorin is blijkbaar dus net zo als de mijne: in de praktijk kun je je auto met een enorme snelheid de bocht doorknallen. Wat voor motor heb je in je Alfa 155 liggen?

              Login om te reageren
              • Capibaro zegt

                13 november 2016 om 12:16

                @autoriteit: ik heb een 156 met een 3.2 6-cilinder. Ik verwees naar de 155 omdat wmb het summum is van eenvoudige techniek perfect uitgevoerd met vrijwel geen onderstuur. Bij mijn GTA zit er een mechanisch sper in om hetzelfde te bereiken. Qua onderstuur moet ik toch echt zeggen dat de meeste gelijk hebben bij Audi, of ze nu napraten of niet. Ook de gretigheid om stuurbewegingen op te volgen als je flink aan het stoeien ben vind ik matig. Grootste probleem echter is het gebrek aan stuurgevoel waardoor het probleem nog groter lijkt dan het in werkelijkheid is. Ik praat niemand na trouwens. Een van mijn beste vrienden zweert bij Audi

      • Capibaro zegt

        11 november 2016 om 09:16

        @autoriteit: ik kan niet voor anderen spreken maar waarom ik het concern niet zo sympathiek vind is om drie redenen:
        1) jarenlang roepen ze alleen dat ze de grootste willen worden. Niet de beste, meest betrouwbare ofzo, nee grootste. Dat geeft aan dat je met name om je aandeelhouders en jezelf geeft, niet om je klant
        2) herhaaldelijk proberen ze een groot probleem in de schoenen van klanten te schuiven (kettingprobleem, olieverbruik, etc)
        3) ze brengen producten uit die allemaal hetzelfde zijn met een ander uiterlijk en badge. Rendement gaat het om, geen passie
        4) importeur die fraudeert (met politieaanbesteding)

        De enorme fraude mbt software is voor geen reden om nog negatiever te worden, maar een logisch gevolg van de bedrijfscultuur.

        Voor mij zou Audi mssn weer een mooi meek worden als het gekocht zou worden door Toyota oid en Audi vervolgens het innovatieve meek laten zijn wat ze 20 jaar geleden waren. Onder de huidige VAG situatie blijft het een melkkoe

        Login om te reageren
      • str8six zegt

        11 november 2016 om 09:17

        @autoriteit: ja leuk. Heb zelf ook 2 Audi’s gehad. Dus niets met jaloezie oid te maken. Ik lach me gewoon kapot dat de fanboys zo enorm dit merk verdedigen terwijl van de PRIEMIEJUM merken die toch wel de meest waardeloze is… Heb er ervaring mee en hoor ik van meerdere vrienden die Audi’s hebben of hebben gereden om die hokken uiteindelijk door de voorpui v/d dealer te willen rijden door alle ellende die ze ermee hebben gehad en de arrogantie opstelling van de leverende importeur en haar dealernetwerk. Maargoed, veel plezier met je A4.

        Login om te reageren
      • timberleek zegt

        11 november 2016 om 09:19

        @autoriteit:

        De aversie tegen VAG komt vooral door een combinatie van 2 dingen. Veel grote problemen in de afgelopen 10? Jaar zoals de kettingen, zuigerveren, dsg bakken, slechte koeling/smering, regelmatig kapotlopende blokken en nu de remmen. En de kunst om alles altijd maar te ontkennen en de klant af te schepen met een “dit probleem kennen we totaal niet”.

        Pas zodra de rijen met klagende klanten zo groot worden dat de Internationale media zich erop stort kom er een keer reactie (want dan gaat het geld kosten). Zie het distributieketting sprookje.

        Dat alles ontkennen, klanten afschepen met hoge kosten voor hun fouten en enkel blijven doen alsof ze God zijn, dat voedt de VAG haat bij veel ab’ers

        Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        11 november 2016 om 11:37

        @autoriteit: ik zal jou uit proberen te leggen waarom er steeds meer mensen een haat ontwikkelen tegen VAG. Vroeger, toen was Audi nog Audi toen waren het nog degelijke eerlijke auto’s, nu is het gewoon een omgebouwde VW met een luxer interieur en een ander ontwerp.
        De Audi-rijder denkt dat ze iets geweldigs onder hun kont hebben, want ze geloven het marketing praatje van Audi en van Pon. Het is helemaal niet geweldig, als Franse of Italiaanse merken zulke slechte auto’s zouden bouwen dan was de wereld te klein. Men denkt nog altijd dat Duitse auto’s degelijk zijn! Mercedes heeft hun harde les geleerd met de E klasse en Vito ( roest en electronica) die een jaar of 15 geleden uit kwamen, Opel met de Astra en Vectra (nog harder roesten dan een Alfa Sud), maar VAG blijft gewoon slechte auto’s bouwen, de importeur en VAG ontkennen tot fallen en ze komen er mee weg.
        Laten we eens opsommen: 2,5 Tdi liepen met 150.000km kapot, rekkende kettingen, electronica problemen, extreem hoog olieverbruik, DGG/ S-Tronic ellende, 6 bakken die slecht zijn, remproblemen, TSI blokken die niet goed zijn….dan nog sjoemelsoftware. Nu is Audi weer gepakt met sjoemelsoftware in de versnellingsbak.
        Nee, dit is allemaal anders, we lullen nog wel over de Renault Laguna Mk1 over de slechte electronica of over Italianen die roesten in de folder. Audi heeft gewoon een imago problem. In de jaren 90 was het een auto voor geslaagde mensen, nu rijden er criminelen en petjes in.
        Het moet allemaal groter en meer bij VAG en de klant vergeten ze maar even. Pon is een verrot bedrijf, VAG is alleen maar bezig voor de aandeelhouders en de mensen die geloven in het marketingpraatje blijven maar gemiddelde auto’s kopen voor een te hoge prijs.
        En zoals eerder beschreven, ik heb zelf een A6 2.5 Tdi gehad, man man wat een ellende bak. Een vriend heeft nu zo’n olieorgel voor de deur staan, motorrivisie van 5000-6000 euro zit er aan te komen en Pon is niet thuis.
        Er zijn heel veel mensen die zeggen: eens een Audi nooit weer een Audi, de Fransen en Italianen hebben de naam, VAG de kwaal!

        Login om te reageren
      • deboes zegt

        12 november 2016 om 16:26

        @autoriteit: dit is precies wat JIJ in de praktijk wilt, niet iedereen wil dat wat jij beschrijft.

        Login om te reageren
    • vorsprungdurchbetrug zegt

      11 november 2016 om 08:45

      @str8six:
      Ik lach met je mee,
      enorm triest van een bedrijf als Audi.
      Dat zij niet beter willen en kunnen geeft te denken.
      Zo ga je niet met klanten om die een vermogen uitgeven aan een auto.

      Login om te reageren
  7. sracert zegt

    10 november 2016 om 21:56

    Het einde is nabij voor VAG. BMW en Mercedes pakken binnenkort ieder 50% en de arbeiders WW.

    Login om te reageren
    • apriliarsv zegt

      11 november 2016 om 11:53

      @sracert: meer mensen op de loonlijst, daar wordt je bedrijfsresultaat inderdaad per definitie vele malen beter van

      Login om te reageren
      • apriliarsv zegt

        11 november 2016 om 11:54

        @apriliarsv: @sracert, laat maar, las t niet goed

        Login om te reageren
  8. cadrez zegt

    10 november 2016 om 21:56

    Rekening houden omdat het grote zware wagens zijn? Nou. Als de remmen op een a klasse of wat dan ook het al na 1000 kilometer voor gezien houden zou ik toch ook gaan klagen. VAG is lekker bezig toch. Meer en meer lijkt het me gewoon een fake premium merk te zijn (audi dan) . Volgens mij kan je straks beter een superb kopen..

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      10 november 2016 om 22:40

      @cadrez: ik rijd wel eens in die van de baas, en de luxere uitvoeringen heb ik geen enkele klacht over. De goedkope van mijn buurman daarintegen was toch wel een behoorlijk segment lager imho

      Login om te reageren
    • superuniti zegt

      11 november 2016 om 10:58

      @cadrez: ik heb ‘m al eerder op Autoblog laten vallen: tijdens een opleiding in Lokeren (B) zat ik naast een manager van Audifabriek Brussel. We raakten in gesprek over auto’s en Audi.

      Hij zei op een gegeven moment letterlijk : ‘De beste Audi die je voor je geld kunt kopen is een… Skoda’.

      Volgens mij heb je dus ontzettend gelijk!

      Login om te reageren
  9. 87sandyd zegt

    10 november 2016 om 21:59

    Vrienden van ons hebben remproblemen met het vorige model x5, schrijf daar aub ook even een artikel over. En als jullie dan toch bezig zijn, BMW heeft ook last van kettingproblemen…

    Login om te reageren
    • badmat zegt

      10 november 2016 om 22:11

      @87sandyd: elk merk heeft problemen. Alleen bij Audi zijn het er zoveel met de remmen dat het meerdere artikelen waard is. Puur om een eventuele koper te waarschuwen voor het aanschaffen van een levensgevaarlijke auto.

      Die ene x5 is (waarschijnlijk) een uitzondering. Als dit een bekend probleem zou zijn zou hier net zo’n artikel over gepubliceerd worden.

      Login om te reageren
      • blo3to3t zegt

        10 november 2016 om 22:44

        @badmat: tuurlijk joh, die handvol die denken problemen te hebben zijn representatief voor alle berijders. Misschien zijnhet juist die mensen die er als een zot mee rijden….

        Login om te reageren
      • prop zegt

        11 november 2016 om 09:26

        @badmat:

        Ik denk dat als je tot in de diepste gedrochten van t internet ergens in een ver land zoekt zoals in basis ook met dit artikel is gedaan je dan ook een negatief bericht over BMW kan tegenkomen

        Dit soort propagandaberichtgeving is heel eng in die zin. Manipulatie van de lezers

        Login om te reageren
    • vagtroep zegt

      10 november 2016 om 22:58

      @87sandyd: heeft, had,hebben, die lossen het tenminste op. Ze sturen je niet naar huis met het excuus dat deze problemen niet bekend zijn bij jou favo merk Audi.

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        11 november 2016 om 18:41

        @vagtroep: Mijn favo merk, lol. Ik rij zelf BMW en Ford. Audi is alles behalve mijn favo merk. Ik vind alleen dat de objectiviteit ver te zoeken is hier, wat ontzettend triest is. Alles van VAG ligt nu onder een vergrootglas, waardoor alles erger lijkt dan het is.

        Er zijn ook genoeg problemen met andere merken, maar dat is allang niet meer interessant. Zo goed is het bij die andere merken ook allemaal niet hoor. Ik ken ook genoeg verhalen van waardeloze BMW dealers, om maar niet te spreken over mijn eigen waardeloze Ford dealer hier om de hoek.

        Maar goed, blijft leuk voor de fanboytjes dit, die graag op internet merken afkraken, erg volwassen, zoals jouw nickname

        Login om te reageren
        • vagtroep zegt

          11 november 2016 om 19:05

          @87sandyd: je moet het elk keer op mijn nick gooien he. Dat is wel leuk hoor! Haha kan er om lachen. Fijne avond

          Login om te reageren
          • 87sandyd zegt

            11 november 2016 om 22:26

            @vagtroep: Grow up…je hebt nog veel te leren in je leven

            Login om te reageren
  10. lyon1845 zegt

    10 november 2016 om 22:08

    Het is wat met die Audi’s van tegenwoordig. Ben benieuwd hoe dit gaat lope.
    Een vriend van me heeft de nieuwe R8 V10 Plus een maand of 8 geleden gekocht en kampt zelf ook al geruime tijd met problemen.
    De richtingaanwijzers willen het niet doen ongeacht welke kant of zelfs alle 4.
    De rechter raam kan spontaan opengaan en het navigatie systeem is helemaal op hol geslagen.
    Als hij via spraakbestuur de laatst bezochte bestemming opgeeft gooit de navi de 4e laatst bezochte bestemming eruit. Als hij de 4e laatste opgeeft dan krijgt hij een andere bestemming.
    Een specialist vanuit Audi zelf heeft de wagen meerdere malen onderzocht en diverse software updates verricht zonder enige resultaat.
    Er werd verteld dat hij dan maar alles manueel moest invoeren.
    Het systeem zou ook in een Audi A1 zitten en hier zonder problemen werken.
    Nou lekker dan. Koop je zo’n wagen en proberen ze je er zo mee af te schepen,
    Uiteraard loopt alles nog hoe ze dit nu gaan oplossen en afhandelen.
    Als zo’n systeem met spraakbesturing een flinke meerprijs heeft terwijl het niet werkt zoals het hoort dan kun je het beter niet aanvinken maar lekker voor een simpele TomTom gaan voor een fractie van de prijs.
    Ben benieuwd of meer mensen deze klachten hebben en hoe of wat daar aan word gedaan.

    Login om te reageren
  11. Edge zegt

    10 november 2016 om 22:15

    “Voordat we echter keiharde conclusies trekken moeten we natuurlijk aanmerken dat SUVs ook gewoon zwaar zijn en dus wat sneller door hun remmen gaan dan de gemiddelde auto. ”

    Wellicht een domme aanname, maar is dat niet onlogisch? Je mag toch verwachten dat men op zo’n zwaardere auto ook remmen monteert die voor dat zwaardere werk geschikt zijn?

    Login om te reageren
    • Dickie zegt

      10 november 2016 om 22:42

      @edge:
      Mijn Scania is ook zwaarder maar heb toch ook geen last van remmerij.
      Je mag net wat jij ook zegt uiteraard verwachten dat ze het naar het gewicht van de auto aanpassen.

      Login om te reageren
  12. cappie zegt

    10 november 2016 om 22:17

    En dan zijn er nog mensen die beweren dat Fransen nog steeds slechte auto’s maken.
    Nou ben ik blij dat ik er één heb.

    Login om te reageren
    • swid zegt

      11 november 2016 om 02:22

      @cappie: gecondoleerd.

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      11 november 2016 om 11:41

      @cappie: ik ook, in het verleden veel Franse auto’s gehad en 0.0 problemen mee gehad. Mijn vriendin heft een SEAT Leon (helaas), moest en zou zo’n ding hebben, en ook zij moet kleur bekennen. Wat kunnen die dingen vaak kapot gaan zeg…..

      Login om te reageren
  13. ff40 zegt

    10 november 2016 om 22:33

    Remmengate

    Login om te reageren
  14. kingdante zegt

    10 november 2016 om 22:33

    John!! Ben jij dat die mij altijd met de remlichten aan voorbij rijdt? ;-)

    Login om te reageren
  15. musclecar zegt

    10 november 2016 om 22:47

    AUDI = Allerlei Urenlange Dure Irritaties.

    Login om te reageren
  16. eaudi zegt

    10 november 2016 om 22:59

    Feit: als je met een beetje snelle auto een of twee keer kort achter elkaar vanaf 250 naar 150 (of zo) dan zijn zo’n beetje alle remmen blauw.
    Alles wat je mishandelt gaat kapot. In een training met een m3 (v8) mocht je van de instructeur maar 1x vanaf top naar 100 noodremmen, ivm oververhitting. Geen rare instructie voor een straatauto. Doe je het toch, ga dan niet klagen over de gevolgen.

    Login om te reageren
    • werf76 zegt

      11 november 2016 om 07:20

      @eaudi: Daar had ik in mijn Ford sierra Cosworth met AP Racing remmen nou geen last van. Rem pedaal bleef hard en de installatie bleef remmen als een achterlijke. Dus waar ligt dat aan….

      Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    10 november 2016 om 22:59

    Het stopt niet, niet vanzelf…

    Login om te reageren
  18. rrk147 zegt

    10 november 2016 om 23:01

    Ja het gewicht (deels) schuld geven vind ik ook raar. Een Q7 wordt ook gewoon op oa de Nürburgring getest, en krijgt het daar ook zwaar te voorduren. Bovendien heeft de Q7 > 18 inch, en is er ook plek voor enorme remschijven.

    Login om te reageren
  19. kapiteinaudi zegt

    10 november 2016 om 23:05

    Mijn vader heeft er eentje gehad voor zo’n 6 maanden. Heb de auto nooit gezien laat staan mee gereden, maar die auto moest ook constant naar de dealer. Ik weet niet juist wat de issues waren, maar deze auto heeft duidelijk last van kinderziektes.

    Login om te reageren
  20. smart2000 zegt

    10 november 2016 om 23:08

    Mijn Q7 ( ruim 5000 km op teller ) heeft nog geen last van blauw aangelopen remschijven. Rij veel op de adaptieve cruise control. Zal het nu wel beter in de gaten houden. Mijn auto is geleverd met gratis onderhoudscontract tot max 100.000 km. Vervanging remblokken en schijven inbegrepen.

    Login om te reageren
  21. potver7 zegt

    10 november 2016 om 23:11

    ‘Vorsprung durch Technik’… Nú snap ik ‘m pas!

    Login om te reageren
  22. autodrome zegt

    11 november 2016 om 02:17

    Goh, das raar, torque vectoring is niks anders dan een elektronisch sper wat gebruik maakt van de remmen om de snelheid per wiel te bepalen in de bochten, dat sloopt je remmen op termijn … Snap niet dat de engineers dit niet vooraf hebben kunnen in inschatten … een electro-mechanische sper of Haldex een betere keus imho …

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      11 november 2016 om 08:52

      @autodrome: is goedkoper.

      Login om te reageren
    • timberleek zegt

      11 november 2016 om 09:11

      @autodrome:

      De engineers konden dit prima inschatten, maar de accountant dacht beter te weten

      Login om te reageren
  23. viggen93 zegt

    11 november 2016 om 06:29

    Ik ken iemand met een RS6 plus met bouwjaar 2015 en die heeft last snel scheurende keramische remmen. Audi heeft dus een echt groot probleem. Dit gaat ze hun reputatie kosten.

    Login om te reageren
  24. Dutchdriftking zegt

    11 november 2016 om 07:12

    Slechte koeling dus…..

    Login om te reageren
  25. moveyourmind zegt

    11 november 2016 om 07:27

    Al zou het waar zijn dat de remmen van de Q7 niet deugen, Audi is niet de enige premiumfabrikant die wel eens een steekje laat vallen.

    Ik ken iemand met een Lexus en die heeft ook een telkens terugkerend probleem met zijn auto. Het scharnier van de rechter zonneklep kan je soms heel licht horen als je hem naar beneden doet, de radio uit hebt en heel goed luistert. Dat is net als falende remmen ook best vervelend. En het zou eigenlijk ook niet voor mogen komen bij een auto die maar net drie ton gelopen heeft.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      11 november 2016 om 07:39

      @moveyourmind: zul je net zien… Zoiets gebeurt nou altijd NET buiten de coulance-periode..

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      11 november 2016 om 11:43

      @moveyourmind: Audi laat wel heel wat steekjes vallen de laatste jaren…..

      Login om te reageren
  26. carlover66 zegt

    11 november 2016 om 07:38

    De volgende zal dan wel de Bentayga worden. Zo wordt een van de prachtigste Britse automerk verziekt omdat VAG daar de scepter zwaait. Het wordt tijd dat Volkswagens weer ècht staan voor kwaliteitsproducten.

    Login om te reageren
  27. petros zegt

    11 november 2016 om 09:37

    Bende zeveraars bij elkaar. Remblokken van de nieuwe Q7 gaan ongeveer 30.000km mee. Als er dan 1 papaver zegt dat zijn remmen op 5000km versleten zijn dan ligt het toch aan de bestuurder zeker. Audi dit Audi dat. Mercedes met z’n roestbakken in der tijd zullen we ook maar over zwijgen. BMW ’s die swirlflaps vreten als zoete broodjes zullen we ook maar niks over zeggen. Er moet begrepen worden dat bij deze premium merken de techniek zo snel gaat dat deze wagens altijd met de allernieuwste snufjes zijn uitgerust met alle gevolgen van dien. Waarom Audi met z’n kromme remschijven altijd in de media komt en Mercedes en BMW hiervan bespaard blijven begrijp ik ook niet. Wat hiermee wil zeggen is , ga maar met je Peugeot met 7,5 pk met kromme remschijven naar de garage , niemand die naar je zal luisteren.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      11 november 2016 om 09:41

      @petros:

      Remschijven bestaan al een tijdje hoor ..

      Login om te reageren
      • petros zegt

        11 november 2016 om 09:54

        @lincoln: kettingen en carrosserieën ook

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          11 november 2016 om 10:05

          @petros:

          Yep .. ook al van die “allernieuwste” priemiejum snufjes ..

          Login om te reageren
          • petros zegt

            11 november 2016 om 10:56

            @lincoln: yep , ook de diff’s van BMW due uit het chassis scheuren. En ook de 13575378976543479963215789 injectoren die kapot zijnvgegaanbbij Mercedes

            Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      11 november 2016 om 12:17

      @petros: u rijdt zeker een Audi en denkt dat u boven de Peugeot rijder staat? Veel plezier in uw Audi met een door Peugeot gebouwde interieur….dat wist u nog niet he ;-)

      Login om te reageren
      • kapiteinaudi zegt

        11 november 2016 om 14:26

        @rufctr01: Wordt niet door Peugeot gemaakt, maar door Faurecia. Inderdaad, datzelfde bedrijf dat ook interieurs maakt voor BMW en Mercedes. Alleen is de quality control bij Audi beter, want hoe je het ook draait of keert, een Audi interieur zit 100x beter in elkaar dan dat van een BMW of Merc…

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          11 november 2016 om 15:44

          @kapiteinaudi: leuk dat je dit weet, heb je van mij. Ik ben van mening dat de kwalitieitscontrole niet zo goed is bij Audi. Als het zo goed zou zijn dan zet je de auto met niet zo heel veel problemen op de weg.
          En ik vind de interieurs bij Audi niet boeven BWM of Mercedes uitspringen. Zet ze maar eens naast elkaar als ze een paar jaar oud zijn, dan is vaak het interieur van Audi er slechter aan toe!

          Login om te reageren
        • pa045 zegt

          12 november 2016 om 09:50

          @kapiteinaudi: nu nog heel blijven. Dan praten we over echte kwaliteit!
          Serieus. Ik blijf mij verbazen dat kwaliteit tegenwoordig gerelateerd wordt aan strakke naden en mooie materialen.
          Vroeger was kwaliteit iets wat niet kapot te krijgen is!
          Een Mercedes of Volvo met 5 ton en een minimum aan reparaties. Dat is kwaliteit.

          Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      11 november 2016 om 12:19

      @petros: oh ja. en Audi gaat naar 7,4 pk, zoned oplichting (sjoemelsoftware) hebben ze ook niet zo heel veel pk’s meer. Want dan komen ze niet door de emissietesten….

      Login om te reageren
  28. leaper035t zegt

    11 november 2016 om 10:49

    Dit begint echt belachelijk te worden. Daar moeten dringend een paar koppen rollen want zo kan het niet verder. Audi FAILS again…

    Login om te reageren
  29. TDI-goeroe zegt

    11 november 2016 om 11:34

    Dat ding is toch uitvoerig getest op de Nordschleife? als je ergens goede remmen nodig hebt, is het daar wel. Snap dan ook niet dat het daar niet aan het licht is gekomen…

    Login om te reageren
  30. izz00 zegt

    11 november 2016 om 12:04

    Audi Q7 bwj 2016 en 2000km achter de rug. Geen enkele problemen met het remsysteem, alleen wat wel echt stoort is dat als je remt dat de auto beetje schokkerig tot stilstand komt..

    Login om te reageren
  31. petros zegt

    11 november 2016 om 13:06

    Hoge bomen vangen veel wind

    Login om te reageren
  32. rob5nismo zegt

    11 november 2016 om 15:23

    Gooi er dan een aftermarket set op van wilwood of brembo.
    Staat leuk en werkt waarschijnlijk nog beter ook

    Login om te reageren
    • pa045 zegt

      12 november 2016 om 09:53

      @rob5nismo: ja dat wil je. Een nieuwe auto kopen voor een kapitaal en dan gelijk alles wat de fabrikant slecht geconstrueerd heeft, gaan vervangen.

      Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        12 november 2016 om 11:20

        @pa045: hoezo niet? bezig blijven met de ruk remmen van de fabriek?

        Login om te reageren
  33. rob5nismo zegt

    12 november 2016 om 11:21

    Hoezo niet?
    Met de meuk die je standaard uit de fabriek krijgt blijf je problemen houden

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North