• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Naast alcoholcontrole vanaf 2012 ook speekseltest

Auteur: Dennis, gepost 23 september 2010 om 10:03 – 51 Reacties

speekseltest

Vorig jaar schreven we nog dat een drugsverbod in het verkeer onhaalbaar is. Dit omdat de beschikbare testen om het drugsgebruik aan te tonen, nog niet goed genoeg zijn volgens het Trimbosinstituut. Of deze in een jaar tijd een stuk beter zijn geworden, dat weet ik niet, maar vanaf 2012 gaat de politie met speekseltesten aan de slag om zweverige bestuurders uit het verkeer te vissen.

De demissionaire ministers Hirsch Ballin van Justitie en Eurlings van Verkeer presenteren vandaag een wetsvoorstel hierover. Het is de bedoeling dat deze wet al in 2012 kan ingaan. Net als bij een blaastest, moeten automobilisten die bij de speekseltest worden betrapt, verplicht bloed afstaan.

Het doel is om het aantal verkeersslachtoffers flink terug te dringen door mensen die high achter het stuur kruipen vaker te betrappen en stevig te beboeten. Uit onderzoek van het politiedistrict Tilburg blijkt dat 20 procent van de autobestuurders die gewond raken bij een ongeluk, onder invloed van drugs achter het stuur zat. Er zijn geen exacte cijfers beschikbaar over het aantal verkeersdoden door drugs. (via: ad.nl)

Ook interessant!

  • Dementie gevaar voor mensen die naast de weg wonen
  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Video: asocialen blokkeren verkeer voor burnouts
  • Lezersvraag: wat doe jij bij irritatie in het verkeer?

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

drugs, politie, speekseltest, Verkeer

Vorig bericht: « Iran wil van Turkije leren hoe auto’s te bouwen
Volgend bericht: Tuner Switzer zet Nissan R35 GT-R op de rollerbank »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    23 september 2010 om 10:05

    mooi ..
    dus eindelijk gaan ze dan ook over drugs belasting heffen ..

    Login om te reageren
  2. beschonken bestuurder zegt

    23 september 2010 om 10:08

    Het is maar goed dat ik mijn blowcarriere een aantal jaar achter de rug heb

    Login om te reageren
  3. peter zegt

    23 september 2010 om 10:10

    In belgie is dit nu al het geval.

    Login om te reageren
  4. kuiper zegt

    23 september 2010 om 10:12

    In Belgie is dit vanaf 1/10/2010. Overal langs de weg vind je borden voor deze “Gene zever” campagne. En de staat kaan de zakken weer gaan vullen. Ikzelf het niets tegen dit soort tests, maar dan moet er uitgegaan worden van hoeveel je nu effectief gebruikt hebt, en niet of je al dan niet iets gebruikt hebt… My 2 cents

    Login om te reageren
    • preske zegt

      23 september 2010 om 11:23

      @kuiper: Wil je daarmee dan bedoelen dat ze moeten werken met een drugs variant van de promille-tests? Ik zeg bullshit. Drugs is drugs, ongeacht de hoeveelheid. Laat maar komen die tests, dan halen we misschien alle toekomstige darwin-awards winnaars van de baan en worden de verzekeringen voor jongeren misschien zelfs goedkoper (maar niet heus).

      Login om te reageren
      • kuiper zegt

        23 september 2010 om 11:34

        @preske: Dan is alcohol ook een drug en zou hier ook een 0-tolerantie op geheven moeten worden. Ik ga het gebruik van drugs in het verkeer zeker niet goedpraten. Maar er is een grens, en zolang je die grens niet overschrijd vind ik dat het moet kunnen. Heeft hier niemand de fifth gear aflevering gezien waar ze dit in praktijk brengen en iemand een parcours (met verkeer!) laten afleggen? Deze test liet duidelijk zien dat de effecten van cannabis niet veel effect hebben op de stuurkunst van de chauffeur. Men is juist meer alert. Ik heb het hier wel enkel over cannabis. Voor alle andere soorten drugs vind ik ook dat er een nul-tolerantie dient te gelden.

        Login om te reageren
  5. Laue zegt

    23 september 2010 om 10:34

    van mij mogen ze, gebruik toch geen drugs. no fear ;)

    Login om te reageren
  6. DDimi zegt

    23 september 2010 om 10:39

    ze zijn hier onterecht al te vroeg met begonnen, de resultaten van de speekseltesten zijn nog niet 100% effectief. je kan smorgends of smiddags een Joint gerookt hebben, en word je savonds tegengehouden + speekseltest, is het nog steeds positief. dus je mag na een Joint 24uur niet meer met de auto rijden ? belachelijk, zeker in Nederland waar het legaal verkrijgbaar is.
    en dan beginnen ze nog eerst in hier in .be al, waar het niet eens legaal verkrijgbaar is ..

    Login om te reageren
    • kuiper zegt

      23 september 2010 om 10:49

      @DDimi: Thank god voor listerine mondspoelwater.
      Hiermee zou 1 uur na het roken van een joint de test al negatief zijn. (heb dit zelf nog niet gezien, maar verschillende websites claimen dat dit klopt)

      Login om te reageren
  7. King zegt

    23 september 2010 om 10:41

    Laat ze nu eerst maar es die zuipende mafketels van de weg halen, want DAT zijn de rotte appels in het verkeer in NL en niet de ‘blowende’ autorijders! Er zijn zelfs tests gedaan in het verleden met mensen die net een sticky hadden gerookt met iemand die geen sticky had gerookt. Wat blijkt, de blowende bestuurder was een stuk voorzichtiger in het verkeer dan diegene die niet gerookt had! Deze uitwerking is uiteraard voor een ieder verschillend, maar dit zegt wel iets! Wat ze wel zouden moeten doen is alcohol HELEMAAL afschaffen in het verkeer. Geen 3, 2 of 1 drankje, gewoon niets. Maar ja, krijg dat er maar eens doorheen Eurlings en die andere kaffer! Schaf dat nu eerst eens af, en ga niet met speekseltestjes komen voordat dit echt eerst goed getest wordt! Heb er namelijk een hard hoofd in!!! Laat ze eerst de zuipende etterbakken van de weg halen en boetes geven die ze een halfjaar later nog voelen.

    Login om te reageren
  8. Ikke zegt

    23 september 2010 om 10:44

    Ik vraag me af of dit ook voor dingen als ritalin geld, aangezien er zat ADHD-ers en ADD-ers zijn die zonder dat niet normaal kunnen functioneren, voor deze mensen zorgt het ervoor dat ze zich kunnen concentreren, voor een niet ADHD-er is het simpelweg een soort van speed.

    Login om te reageren
    • ioor zegt

      23 september 2010 om 11:34

      @Ikke: Als je ADD/ADHD hebt en je gebruikt medicijnen als Ritalin of Concerta dan moet je dat officieel aangeven bij het CBR. Krijg je de hele mikmak van het medisch keuren, iedere 5(?) jaar op herkeuring etc. Dus in de praktijk doet niemand dit, maar zou inderdaad kunnen dat je dat als gebruiker van die medicatie straks toch beter wel kunt doen.

      Login om te reageren
  9. Tekkie zegt

    23 september 2010 om 10:45

    Terecht, maar dat ook gelijk even een medicijntest. Met veel medicijnen mag je gewoon rijden terwijl dit dergelijke invloed heeft op je rijgedrag.

    Login om te reageren
  10. PJ zegt

    23 september 2010 om 10:48

    In Belgie beginnen ze er inderdaad 1 oktober mee, en ik stel me er ook vragen bij. Je kan niet zeggen “da’s nog van gisteren” want eender welk gebruik is altijd verboden hier, ik ben eens benieuwd hoe dat gaat uitdraaien…

    Login om te reageren
  11. Jantje_555 zegt

    23 september 2010 om 10:57

    je mag blijkbaar 12uur voor je een auto instapt geen jointje meer gerookt hebben of je hangt…ze moeten dan gewoon aan een school, dancing of jeugdbeweging staan en ze kunnen iedereen beboeten.

    Maar zoals met de alcoholcontroles die heeeel miniem zijn in Belgie zal het met de speekselcontroles dus ook wel geen vaart lopen. Ze zijn enkel bezig met flitsboetes terwijl het nu veel veiliger is om met een moderne auto 180 te rijden dan vroeger met een 2pk 120.

    Login om te reageren
  12. -niels- zegt

    23 september 2010 om 11:10

    @King
    idd, gelijk in de schuldsanering na zo’n boete, prima als je jezelf dood wil rijden door alcohol maar ze nemen meestal anderen mee.
    gewoon niks drinken als ja nog moet rijden!

    Login om te reageren
  13. BaySideBlueBoy zegt

    23 september 2010 om 11:18

    Kunnen ze lekker een DNA-database opzetten met al die speekselafnames. :evil:

    Login om te reageren
  14. CSL zegt

    23 september 2010 om 11:19

    what is next? sperma test door mevrouw agent?

    Login om te reageren
  15. TDI-goeroe zegt

    23 september 2010 om 11:26

    en dan slaan ze gelijk je DNA op, mensen, zolang je niets te verbergen hebt is er niets aan de hand….

    Login om te reageren
  16. donzobar zegt

    23 september 2010 om 11:41

    he bah TDI goeroe wat een vieze opmerking weer, die Hirsch Ballin zou zo’n opmerking ook oprecht menen.

    Login om te reageren
  17. JohnKarlson zegt

    23 september 2010 om 11:45

    Verbod is onpraktisch en discrimineert. Onpraktisch omdat “Drugs” een geconstrueerd label is voor stoffen die zodanig in werking en chemische samenstelling uiteenlopen dat je onmogelijk één soort test kun maken die uitsluitsel kan geven. Omdat niet alle stoffen de rijvaardigheid negatief beïnvloeden zul je heel wat mensen ten onrechte op de bon slingeren. Een goed voorbeeld is Ritalin, maar ook dexamfetamine voor mensen met ADD of ADHD.

    Login om te reageren
  18. De zwevende bestuurder zegt

    23 september 2010 om 11:47

    Wat een onzin. Ik zal ten alle tijden weigeren mijn bloed of speeksel(dna) af te staan. Overigens worden de bestuurdersvaardigheden niet minder op het gebruik van (soft)drugs.

    Login om te reageren
    • jan zegt

      30 september 2010 om 23:46

      @De zwevende bestuurder: Als je weigert zonder grondige reden word dat aanzien als een positief test..
      Indien je wel een grondige reden hebt, bvb een atest dat je relatin neemt of indien nodig word er een dokter bij gehaald die al dan niet vaststelt of de reden van weigering gegrond is.

      gtzz

      Login om te reageren
  19. birra zegt

    23 september 2010 om 11:56

    stoned in t verkeer moet kunnen, alcohol moet afgeschaft en ik geloof niet dat andere drugs voor meer dan 5 verkeersdoden zorgt. zowiezo geloof ik niet in dat percentage van 20 % dat zeggen ze van zoveel dingen. bovendien, als er drugs bij bertrokken wil dat niet zeggen dat de drugs de veroorzaker is.

    Login om te reageren
    • floryn zegt

      23 september 2010 om 13:13

      @birra: Wel eens van coke gehoord. Mensen die dat gebruiken overschatten zichzelf zwaar.

      Login om te reageren
  20. Deedrieen zegt

    23 september 2010 om 11:57

    Eigenlijk is het simpel, er wordt alleen naar 3 dingen gekeken namelijk: THC, coke en heroine…
    Als je iets anders doet ben je alsnog veilig :S
    En inderdaad als drugs ook zero tolerance wordt, dan hetzelfde voor alcohol, want dat is in mijn ogen ook zware harddrugs die nog ergere gevolgen kan hebben voor je reactie vermogen als THC. Voor sommige kan THC juist een rustiger effect hebben, hetzelfde zeg maar als zoals Ritalin voor ADHD’ers…

    Rijden is een serieus iets. (zeg alleen niet da tik het heilige boontje altijd ben, maar ben het er wel mee eens)

    Login om te reageren
  21. Ikke zegt

    23 september 2010 om 12:27

    Hier in België gaat de speekseltest vanaf 01-10-2010 in .

    Login om te reageren
  22. Esprit_de_Flandre zegt

    23 september 2010 om 12:35

    Ik heb zo mijn twijfels over de juistheid van de test. Nu, als je positief test, willen ze je bloed. Als de bloedtest dan negatief is, ben je natuurlijk van je mogelijke boete af. Maar ondertussen hebben ze je wel aan de kant gezet, een uur beziggehouden, EN mag je niet verder rijden (dus als je alleen op weg bent moet je weer iemand lastigvallen om die ook minstens een uur te laten verliezen).

    De eerste rechtszaken tegen de test zullen dus niet lang op zich laten wachten. Waarschijnlijk komen er zelfs al enkele voor de test ingevoerd is.

    Login om te reageren
  23. Lucn zegt

    23 september 2010 om 12:55

    In België is het in oktober al zover!
    Goddamn!

    Login om te reageren
  24. floryn zegt

    23 september 2010 om 13:15

    Het is wel weer een helse taak voor de politie om dit allemaal te willen handhaven.

    Login om te reageren
  25. Panther zegt

    23 september 2010 om 13:23

    Een goede zaak dat ze hier in België met de speekseltest beginnen. Ik vind dat ze iedereen die positief test voor drugs hun auto mogen afpakken en in een kubus persen ( vuile weed smorende hippies)

    Login om te reageren
  26. nickname zegt

    23 september 2010 om 14:08

    Die Belgen zijn erg slim hoor …”Hoe krijg je die ellendige Nederlanders van onze snelwegen AF …
    Allee een spekseltest en een groot gedeelte van de nederlanders rijdt wel door duitsland heen :)

    Login om te reageren
    • jan zegt

      30 september 2010 om 23:54

      @nickname: Waarom denken je dat het speciaal voor de nederlanders is? Als onderzoek uitwijst dat het percentage belgen die blowen hoger is dan in nederland?

      groet

      Login om te reageren
  27. majinstar zegt

    23 september 2010 om 14:33

    Straks komt er iemand verkleed als een agent naar me toe en vraagt om een speeksel monster. Vervolgens plaats hij dat bij een lijk en word ik in de gevangenis gegooid tot het onderzoek klaar is ?

    Login om te reageren
  28. homie zegt

    23 september 2010 om 14:52

    shiiiit.. ik ben al jaren stoned achter het stuur. Sinds 2004 mijn rijbewijs en 0 aanrijdingen/ongelukken. Sterker nog, ik rij beter/rustiger als ik een jointje heb gehad.
    Maar ik snap het wel want xtc,coke etc helpen niet echt ;)

    Login om te reageren
  29. Bas zegt

    23 september 2010 om 14:59

    @ King
    ben het met je eens, maar je kan de grens van het promillage niet op 0,0 leggen, omdat het lichaam zelf ook alcohol aanmaakt in kleine hoeveelheden. dit kan nogal flink verschillen per persoon. Dat zou je worden aangehouden terwijl je niks gedronken heb.

    Login om te reageren
  30. wards zegt

    23 september 2010 om 14:59

    beste lezers

    ook ik ben een belg en zou toch even willen opmerken dat panther geen typische belg is maar een flamingant. Dit is het deel van de bevolking dat verzonnen heeft het land te splitsen en zoals u ziet nog wel meer rare radicale iedeeën heeft. Ondanks dat een groot deel van ons land last heeft van dit soort mensen zijn we toch niet allemaal zo hoor.

    gr

    Login om te reageren
  31. wards zegt

    23 september 2010 om 15:03

    ik vind het bovendien niet kunnen. Stoners veroorzaken geen verkeersongelukken. Heeft er al iemand in het weekend gelezen:jongere overleden in verkeersongeluk met hoge snelheid ONDER INVLOED VAN CANABIS??? Natuurlijk niet. Ze moeten problemen aanpakken die er zijn ipv weeral nutteloos mensen lastig te vallen,waar gaan we heen…

    Login om te reageren
    • Panther zegt

      23 september 2010 om 19:18

      @wards: de reden dat dit niet op tv komt is omdat er geen test worden gedaan naar cannabis gebruik!!! ( wacht maar tot deze nieuwe test in gebruik wordt genomen en na elk ongeval wordt afgenomen)

      En ik weet dat er hier heel veel mensen zijn die voor cannabis zijn maar zeggen dat cannabis je weggedrag niet beïnvloed is even naief als zeggen dat alcohol niets verandert aan je weggedrag . trouwens wards in België is cannabis nog altijd illegaal in de auto EN daarbuiten ( in tegenstelling tot alcohol)

      Login om te reageren
      • jan zegt

        1 oktober 2010 om 00:12

        @Panther: Cannabis verbieden is een fout die ze gemaakt hebben en nu niet willen toegeven. Cannabis is veel minder schadelijk dan alcohol.
        Alcohol is dodelijk in overdodis
        Cannabis heeft geen invloed op lucht en hartritme
        Alcohol doet uw hersens krimpen, en schade aan de lever
        Cannabis heeft in het 5000 jaar gebruik ervan nog altijd geen wetenschappelijk bewijs geleverd dat er iets veranderd aan je hersenen. Enkel het feit dat roken ongezond is.
        Alcohol vertraagt je reactie en concentratie vermogen
        Cannabis kunnen sommige mensen zich zelfs beter focussen op een 1 bepaalde taak
        Alcohol word je agressief van.
        Cannabis word je gewoon rustig van.

        Bekijk ook even deze link van een onderzoek: http://www.youtube.com/watch?v=A7M5Ao1iJxg

        groetjes

        Login om te reageren
  32. De zwevende bestuurder zegt

    23 september 2010 om 16:14

    kortom, deze wet zal niet worden aangenomen. Helaas meneer Eurlings. Dit is voor U, mij en iedereen onverantwoorde tijdverspilling, U wordt wederom vriendelijk verzocht de kamer te verlaten. En niet meer terug te komen. Dank u wel.

    Login om te reageren
  33. six-trey zegt

    23 september 2010 om 18:00

    speeksel tests zijn wel in 60% van de gevallen correct hé!
    Gewoon een truk van de fascistische bloedzuigers ik bedoel politie om nog meer boetes, onschuldigen op te pakken, ik hoop dat de overheid op een dag besseft dat ze de privacy van de mensen niet kunnen blijven afpakken de emmer zal ooit eens vol geraken..

    Login om te reageren
  34. Cantago zegt

    23 september 2010 om 19:45

    Verplicht bloed afstaan gaat mij echt te ver, dat is prikken in iemands lichaam, iets waar iemand een beschadiging of wond aan over houdt, dat kan gewoon NIET! Dan pis maar in een bakje ofzo, verzin maar iets, maar dit gaat te ver. Aan de andere kant vind ik het dan wel weer goed dat er getest wordt op drugs, het blijft gevaarlijk spul, en al helemaal in het verkeer!

    Login om te reageren
  35. pizzakoerier zegt

    24 september 2010 om 02:45

    Wat een idioterie is dit idee zeg. Iemand die 1x in het jaar een joint rookt en dan knetterstoned gaat rijden is gewoon suïcidaal. Maar als iemand vaker blowt raakt hij eraan gewend en heeft het veel minder effect…ik vind echter wel dat psychedelische harddrugs zoals xtc en paddo’s niet in het verkeer thuishoren

    Login om te reageren
    • Panther zegt

      24 september 2010 om 21:55

      @pizzakoerier: typisch iets voor ( karakterloze) mensen die de wet overtreden. Hun fouten goed praten maar dan wel proberen de moraalridder uit te hangen.

      Login om te reageren
      • jan zegt

        1 oktober 2010 om 00:54

        @Panther: typisch de denkwijze van een volgeling, de grote leider heeft altijd gelijk he in jullie denkwereld.
        In 1940 dachten ze ook dat hun grote leider gelijk had en volgden ze allemaal blindelings als een kudde schapen hun leider.

        Nog zo een feit: Enkel duitsland, ierland, oostenrijk en noorwegen hebben minder % harddrugs verslaafden dan nederland.

        België, luxemburg, frankrijk, engeland, denemarken, zweden, italië, spanje, portugal, Griekenland, en zwitserland doen het allemaal SLECHTER.
        Hoe zou dit komen? misschien omdat een brave burger zijn cannabis kan kopen in een coffeeshop en zo geen harddrugs aangeboden krijgt zoals vaak gebeurd bij een straat dealer?
        En vergeet niet dat alcohol ook ooit illegaal geweest is een eeuw geleden.

        Bron (harddrugs aantal gebruikers): http://mediatheek.thinkquest.nl/~llb008/watzijndrugs.html

        Login om te reageren
      • Jo Bs zegt

        2 oktober 2010 om 20:11

        @Panther: de wet niet volgen is karakterloos????? Hoe hersenloos ben jij niet makker! Hoeveel wetten in België zijn ongrondwettelijk? Hoeveel keer worden ze niet aangepast aan de moderne wetenschap? Kruip terug naar u kudde, zieligaard

        Login om te reageren
  36. Hans zegt

    24 september 2010 om 10:01

    @ pizzakoerier

    Is gewoon weer iets om meer geld te leachen joh.. elke keer verzinnen ze wel weer wat, bastards

    Login om te reageren
  37. Martijn Nijsten zegt

    29 september 2010 om 07:55

    Dit is gewoon niet haalbaar door de ineffectiviteit van deze tests. Het probleem ermee is dat deze alles behalve accuraat genoeg zijn om aan te kunnen tonen dat iemand op dat moment onder invloed is. Ik zal het dus ook ten alle tijden weigeren, same goes voor bloed afstaan. Coke en THC blijven bijvoorbeeld sowieso een aantal weken traceerbaar in je bloed.

    Sowieso Hirsch Ballin.. Faalhaas.. :’)

    en @ Panther: Goed bezig, die kort-door-de-bocht onzin redenaties..

    Login om te reageren
  38. ExBlower zegt

    2 oktober 2010 om 14:54

    Ik wil dit zeker even melden, mensen die denken dat jointen zo erg zijn.. jullie zijn in fout.. ik heb meer dan 10jaar geblowd, nooit problemen gehad.. integendeel ben altijd rustig gebleven nooit agressief altijd goedgezind… nu volg ik de belgische wetten na, drinken mag, anti-depressieve pillen nemen mag ook… waar slaat da op.??
    en de politiekers met een hele grote maandloon hebben een prive chaffeur!!!! sorry jullie politiekers maken deze wereld kapot.. en ik word heel kwaad als men drugs vergelijkt met mariuana! want da is het niet!! vertel me nu was alcohol dan? koffie?… politiekers jullie weten er niks van waarover jullie praten.. ik hoop dat er een wereld opstand komt want dit is schandalig gewoon voor de roker.. Dan vind ik dat er ook een 0 tolerantie moet komen met alcohol.. mijn bazen van het werk drinken ook champagne tijdens de uren en rijden rond in hun dure auto’s… klopt toch niet!!! zelfs jullie in de politiek..
    iemand die rookt kan zich beter opsluiten, want ze hangen toch zowiezo.. Belgie goed bezig met jullie dikke zever!!!
    niet meer normaal is da..
    had wiet gewoon gelegaliseerd dan was er niks aan de hand.. al die andere drugs

    Login om te reageren
  39. Jo Bs zegt

    2 oktober 2010 om 20:07

    @Panther : door mensen als jij stop ik met belastingen te betalen in Vlaanderen, zonder zwans. Typetjes als jij moorden mensen als Raphael Verhoeven uit ‘omdat ze daar het rescht voor hebben'(http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=SJ3083FH) Vooral het parket & poltici geloven en alle wetenschappers als kwakzalvers behandelen…… Ik schaam mij in jou plaats, Fascistisch Kutjong!!!! Ik wilde mijn bedrijf opstarten in Nederland maar verneem net dat ze zich ook hebben laten vangen door Hitler III. Leve het neo-liberalisme waar enkele idioten het voor ’t zeggen hebben

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North