• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nanjing-MG gaat door met opwarmen: MG3 & MG5

Auteur: robbie, gepost 12 augustus 2007 om 18:02 – 19 Reacties

MG3

Het Chinese NAC-MG is stevig onderweg om het overleden MG weer op de rit te krijgen. Zo is de fabriek in Engeland weer geopend en ook in China schijnen er was opgewarmde MG TF’s en MG7’s (voorheen MG ZT) van de band te rollen. Maar dat is blijkbaar niet genoeg want er zijn ook plannen om de oude MG ZR & ZS nieuw leven in te blazen als MG3 & MG5. De eerste prototypes zijn inmiddels al gespot en die wilde ik jullie niet onthouden!

MG3
MG3

MG3

MG3

MG5
MG5

MG5

Heel veel verschillen met de “oorspronkelijke” MG modellen kan ik trouwens niet spotten. Foto’s met dank aan autohome.com.cn.

Ook interessant!

  • MG presenteert de eerste elektrische station van Europa
  • Wordt deze Marvel R MG's volgende succes in Nederland?
    Gaat deze MG de Nederlandse verkoop top 10 bestormen?
  • Gespot - Retezeldzame MG XPower op Nederlands kenteken
  • MG Cyberster wil écht heel graag Brits zijn

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

China, MG, mg3, mg5, spyshot

Vorig bericht: « Nu al een facelift voor de Mercedes GL500?
Volgend bericht: Brommobiel zorgt voor chaos op A73 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Stancke zegt

    12 augustus 2007 om 18:07

    Euhm…. Zeker van dat het prototypes zijn? Zien er mij maar gewone modelletjes uit:p

    Anders gezegd; zie langs geen kanten een verschil^^

    Login om te reageren
  2. Thibaut zegt

    12 augustus 2007 om 18:20

    “Maar dat is blijkbaar niet genoeg want er zijn ook plannen om de oude MG ZR & ZS niet leven in te blazen als MG3 & MG5.”
    Dat moet ‘nieuw’ zijn vermoed ik. ;)

    ‘k Vind die prototypes er eigenlijk maar goedkoop uitzien.

    Login om te reageren
  3. Citrofiel zegt

    12 augustus 2007 om 18:45

    Prototypes van modellen die al bestaan hebben en die iedereen dus al kent? Die tweede is toch gewoon op een show? Lekker ‘gespot’ dan. En die eerste is helemaal niet gecamoufleerd, niet nodig bij een bekend model. Ik blijf het maar vreemd vinden, maar het zal wel succesvol zijn in China, verouderde modellen uitbrengen. (Landwind natuurlijk ook…)

    Login om te reageren
  4. snelste zegt

    12 augustus 2007 om 18:46

    Heb ze op de beurs al eens zitten bekijken nog van mg, die waren al rputserig afgewerkt. Zal wel niet beter zijn.

    Login om te reageren
  5. Klaas zegt

    12 augustus 2007 om 19:05

    Ik dacht dat Honda de rechten had op de Rover 400/45/MG ZS en dat de Chinezen om die reden deze modellen niet meer mochte maken. Niet dat de Chinezen zich veel van dat soort zaken aantrekken, maar ik kan me niet voorstellen dat we de MG5 in het westen tegen zullen komen.

    Login om te reageren
  6. Alfabruur zegt

    12 augustus 2007 om 19:32

    vind die neus van die sedan wel mooi. Beetje oud type 3 serie. Maar deze auto zijn al zo vaak gefacelift dat ik me wel afvraag of er uberhaupt een markt voor is…

    Login om te reageren
  7. Esprit_de_Flandre zegt

    12 augustus 2007 om 20:22

    @ Klaas

    Het is een vrij moeilijke en schizofrene situatie. Ik geraak er zelf niet aan uit. SAIC kocht de rechten voor de 25/ZR en 75/ZT. Honda heeft inderdaad de rechten van de 45/ZS omdat dit een zustermodel was van de honda civic.
    Nanjing Automobile kocht dan uiteindelijk het bedrijf MG Rover op. De merknaam Rover echter werd naar verluidt verkocht aan Ford (die een crossover wil maken onder de naam Rover ter compensatie voor terugvallende SUV-resultaten). Daardoor heet de door SAIC geproduceerde 75 nu Roewe 750.

    Is er nog iemand mee?

    In het pakket MG Rover dat Nanjing Automobile kocht zijn, naast MG, de merknamen Austin, Austin-Healey en Wolseley inbegrepen. Naar verluidt zou Nanjing nu onder de naam Austin een groot volumemerk willen starten. Nanjing wou de naam Austin-Healey verkopen aan GB Sportscars Ltd., die een beetje voorbarig een tekening lanceerde van een nieuw model. Maar blijkbaar – nu versta ik het echt niet meer – heeft de familie Healey ook nog zijn zeg in de merknaam, en het verkocht die aan HFI Automotive Ltd. Maar de laatste berichten (van Nanjing zelf) wijzen er nu op dat de drie gaan samenwerken aan de heropstanding van het merk.

    Om de verwarring compleet te maken claimt de Nederlandse importeur van MG Rover de rechten te bezitten op de naam ‘MG Rover’ en zou Nanjing volgens hen de naam MG niet mogen gebruiken. pfff

    Als iemand duidelijkheid kan scheppen, ga je gang.

    Login om te reageren
  8. Esprit_de_Flandre zegt

    12 augustus 2007 om 20:32

    by the way,

    Ik vond de Rover 45/MG ZS al lelijk en ouderwets, en ze hadden dus beter dat ontwerp meteen in de vuilbak gesmeten. 25/ZS is nog te doen, maar het zal toch ook niet te lang meer mogen duren. Maar hé, als je weet dat de populairste VW de oude Jetta is, dan is er daar wel nog een markt voor die aftandse rammelbakken.

    Login om te reageren
  9. Klaas zegt

    12 augustus 2007 om 20:38

    @Esprit de Flandre
    Volgens mij heb je het redelijk duidelijk uitgelegd. SAIC heeft voor het faillisement IP rechten van MG Rover gekocht. Nanjing heeft na het faillisement de fabrieken en productielijnen en merken gekocht. Hierdoor hebben ze nu beide de mogelijk om de oude modellen te produceren.

    Honda heeft onderdelen die specifiek te maken hebben met de 400 in beslag genomen rond het faillisement.

    Het merk Rover was niet van MG Rover, dat was van BMW. Bij de verzelfstandiging van MG Rover is dat niet mee gegaan. Reden is dat Ford niet wilde dat het Rover merk voor een SUV zou worden gebruikt omdat dat tot verwarring zou kunnen leiden met Land Rover, wat ze net van BMW hadden gekocht. Triumph en nog wat merken zijn nog steeds van BMW.

    SAIC en Nanjing hebben overigens aangekondigd te gaan samenwerken. Dat maakt de situatie straks weer overzichtelijker.

    Maar heel moeilijk is het niet. Het ooit grote British Leyland Motor Corporation is afgebrokkeld en uiteindelijk ontploft en nu liggen er overal brokjes. Van de Mini fabriek tot Jaguar tot het in Russische handen zijnde LDV – het zijn allemaal stukjes van wat ooit een van de grootste autofabrikanten ter wereld was.

    Login om te reageren
  10. Citrofiel zegt

    12 augustus 2007 om 21:32

    :o Wat een gedoe rond die merken zeg…

    Login om te reageren
  11. robbie zegt

    12 augustus 2007 om 21:39

    @Esprit de Flandre, mooie uiteenzetting ;) En dan willen/moeten Nanjing en SAIC ook nog eens gaan fuseren/samenwerken. Ik gok dat we uiteindelijk een modellen line-up zullen zien die er als volgt uit zal zien:

    Roewe 750 / MG7
    Roewe 450 (W2 Concept) / MG variant
    Roewe 250 / MG3 / MG Streetwise (is ook al gespot tijdens tests)
    en natuurlijk de MG TF

    De Roewe 750 is for the time being nog best redelijk. De 450 kan best nog wel eens voor een verrassing zorgen en de 250/MG3 als goedkope prijsstunter. En dan natuurlijk nog de TF als “icoon”.

    En wie weet ooit nog een geincarnatie van de MG SV-R ;)

    Login om te reageren
  12. Esprit_de_Flandre zegt

    12 augustus 2007 om 23:11

    Heb gehoord dat ze misschien de Rover 75 coupe gaan oppikken. Ziet er goed uit maar tegen dat die op de markt is vind ik het eigenlijk al te laat. W2 ziet er leuk uit. SV-R zou ook wel mogen. En dump die streetwise maar en smijt meteen een echte SUV op de markt. Alhoewel, alle chinese SUVs tot nu toe zijn … tja, minderwaardig, om het beleefd uit te drukken. Ik hoop dat ze veel geleerd hebben uit de bestaande modellen die ze opgekocht hebben.

    Login om te reageren
  13. Tinos zegt

    13 augustus 2007 om 09:50

    Vindt BMW vast niet goed dat ze MG3 gaan heten en Mazda ook niet als ze MG5 gaan heten ;-)

    Login om te reageren
  14. wimbers zegt

    13 augustus 2007 om 11:44

    man, man, hoelang gaan ze deze honda civic’s uit de jaren 90 nou nog uitmelken?
    de rover 400 serie was al een civic, en dat is ie nog steeds!
    waardeloos.

    Login om te reageren
  15. Master_R zegt

    13 augustus 2007 om 16:23

    het zijn gewoon lelijke standaart auto’s….

    Login om te reageren
  16. Mark zegt

    13 augustus 2007 om 20:33

    Die typeplaatjes zijn echt chinees, klein en lelijk. Verder een herkenbaar bakkie die ik niet zou kopen.

    Login om te reageren
  17. _-IS250-_ zegt

    14 augustus 2007 om 11:27

    Als ze dit prototypes noemen, hoe moeten de echte versies er dan niet uitzien?
    Ze zien er nu al erg goedkoop ui.

    Login om te reageren
  18. Matjo de haan terpstra. zegt

    19 augustus 2007 om 21:54

    als jullie toch een echte MGF willen zien en er een willen bezitten een supercar van mij .
    ga naar autorola.nl
    jullie kunnen daar op bieden tot maandag 11.00 uur.
    Auto veiling. M.G.F 160 pk topsnelheid 240 km per uur

    M.G.F V.V.C Midenmotor.

    mvg matjo .

    Login om te reageren
  19. 75driver zegt

    24 oktober 2007 om 21:08

    Met uiterzondering van de naamplaatjes is er geen enkel verschil met een MG ZR of ZS bouwjaar 2004.
    Wel raar dat veel mensen hier negatief over doen.
    Maar ja tegenwoordig rijdt men liever in een zilvergrijze Opel Zafira, Astra of een zwarte VW Golf. Is dat misschien wel origineel en modern??

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North