• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nu al een facelift voor de Mercedes GL500?

Auteur: robbie, gepost 12 augustus 2007 om 16:45 – 40 Reacties

Mercedes GL500 facelift


Daar lijkt het tenminste wel sterk op, want in Amerika zijn de eerste foto’s opgedoken van de 2008MY GL550. En die heeft toch net een iets andere (lees grotere) grille dan we gewend waren. Schrik niet van de benaming GL550 want dat is gewoon de bij ons al bekende GL500.

Het is vreemd dat Mercedes al zo snel met aanpassingen komt voor deze mastrodont op wielen. Aangezien dit model pas vorig jaar op de markt is verschenen. Het lijkt er overigens op dat alleen het topmodel een iets uitbundigere neus heeft gekregen en dat de overige modellen ongewijzigd zijn gebleven. De nieuwe grille lijkt als twee druppels water op die van de Vision GL 420 Bluetec. Zou Mercedes naar een facelift gegrepen hebben omdat de GL-klasse net zo’n flop dreigt te worden als de R-klasse? Of is er iets anders aan de hand?

Mercedes GL500 facelift

Mercedes GL500 facelift

Mercedes GL500 facelift

Als we meer weten hoor je het van ons!

Met dank aan Kleine Techno voor de tip!

Ook interessant!

  • Autoblog-lezer spot Mercedes met camouflage
    AB-lezer komt toevallig Mercedes A-klasse facelift tegen
  • De Mercedes CLS facelift is gearriveerd
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Asobakken, gl, Mercedes

Vorig bericht: « Limburgse flitspaal slaat op hol
Volgend bericht: Nanjing-MG gaat door met opwarmen: MG3 & MG5 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Stancke zegt

    12 augustus 2007 om 16:47

    Wow! Ziet er direct sportiever uit! Mooie facelift, alleen deze facelift nog doorvoeren op de ML-klasse en hopelijk veranderen de achterlicht units ook nog wat!

    Login om te reageren
  2. Ivo zegt

    12 augustus 2007 om 16:52

    ’t is wel ’n verbetering :P

    Login om te reageren
  3. Donstil zegt

    12 augustus 2007 om 16:55

    Vind hem eigenlijk best geslaagd

    zou zoizo even door sparen voor een GL als ik een ML ging kopen, maar dat is een ander verhaal

    Login om te reageren
  4. G. De Groot zegt

    12 augustus 2007 om 16:58

    Heeeeeeeeeel indrukwekkend ^_^!

    Login om te reageren
  5. Wre zegt

    12 augustus 2007 om 16:59

    is idd beter .. hij is nu veel dikker

    Login om te reageren
  6. Xpert zegt

    12 augustus 2007 om 17:01

    Mooie Bak…
    Maar waarom heten in de U.S alle 500 Modellen 550???

    )

    Login om te reageren
  7. Svennos zegt

    12 augustus 2007 om 17:13

    hmm ja dat vraag ik me ook af.
    Nooit geweten

    Login om te reageren
  8. evo zegt

    12 augustus 2007 om 17:16

    Bah! Ik vind die geitensik maar niets. Ze willen Audi toch niet imiteren?

    Login om te reageren
  9. Mauce zegt

    12 augustus 2007 om 17:19

    Het motorinhoud wordt vergroot om de zelfde pk/nm verhouding te hebben als wat we in europa hebben. Door de strengere milieu wetten kwa uitstoot kan een 5liter motor in amerika minder pk/nm hebben in verhouding dan een europees model. Daarom wordt er dan “zogenaamd” de motor inhoudt verhoogd zodat die amerikanen niet denken dat ze achter blijven om de europeese modelen. Het is eigenlijk gewoon een marketing trucje bijwijze van.
    Althans dat denk ik dus

    Login om te reageren
  10. PieterA zegt

    12 augustus 2007 om 17:27

    Ik vind hem er dus niet beter uit zien, die grill zit te diep vooraan.

    Login om te reageren
  11. robbie zegt

    12 augustus 2007 om 17:30

    @Mauce, de motorinhoud in de VS is helemaal niet groter. Die is net als in Europa 5461 cm3 oftewel 5,5 liter maar in Europa noemt Mercedes die modellen bescheiden E500/S500/ML500/GL500 etc en in Amerika waar het motto “Big is Better” van kracht is worden diezelfde modellen E550/S550/ML550/GL550 genoemd. Er is dus geen wezelijk verschil tussen beide motoren. Hoogstens wat kleine aanpassingen per markt.

    Login om te reageren
  12. Bam_Margera zegt

    12 augustus 2007 om 17:33

    ik vin dit nu wel echt vroeg!!! :P

    Login om te reageren
  13. speedlimit zegt

    12 augustus 2007 om 17:33

    Lijkt net ’n dinky toy moet je mercedes nu nog serieus nemen hiermee?

    Login om te reageren
  14. pipil zegt

    12 augustus 2007 om 17:39

    doe nou even wat research wil je

    de GL550 is de Amerikaanse GL500. samen met de ML550 is ie voor 2008 gelanceerd als topmodellen. ook de 320CDI is tekoop in USA.

    http://www.autospies.com/news/Can-you-guess-the-average-age-of-a-Mercedes-ML-and-GL-buyer-18840/
    http://www.autospies.com/news/The-ultimate-2008-Mercedes-Benz-GL-and-ML550-photo-gallery-18835/

    Login om te reageren
  15. pipil zegt

    12 augustus 2007 om 17:41

    “De nieuwe grille lijkt als twee druppels water op die van de Vision GL 420 Bluetec.”

    meen je het

    mb usa had gezegd dat deze identiek zou zijn aan de GL550. ook de ML550 krijgt aanpassingen

    Login om te reageren
  16. Bart Tuijthoff zegt

    12 augustus 2007 om 17:43

    Gadverdamme!!!!

    Login om te reageren
  17. lincoln zegt

    12 augustus 2007 om 18:08

    heerlijk snuitje .. dat kan ik zeker wel waarderen zo,n onderbijt.

    Login om te reageren
  18. Aero zegt

    12 augustus 2007 om 18:12

    Er wordt gezegd dat de GL net zo’n flop dreigt te worden als de R-klasse. Bij mij in de buurt ligt een groot Mercedes overslag terrein en daar sta je echt te kijken hoeveel GL’s daar staan. Ook als je kijkt naar de hoeveelheid ML’s op datzelfde terrein, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het helemaal niet zo slecht gaat met die GL.

    Login om te reageren
  19. Negativan zegt

    12 augustus 2007 om 18:32

    Ik vind grille echt te gortig. Bij de volgende facelift hangt ie op straat.

    Login om te reageren
  20. Golfke zegt

    12 augustus 2007 om 18:42

    Klopt, motorinhoud US uitvoering en de EU uitvoeringen zijn hetzelfde.
    Het is puur een marketingverhaal, omdat in overseas motorinhoud belangrijker is dan hiero. Overigens….gewoon die type aanduiding eraf slopen! al die letters en cijfers….

    Login om te reageren
  21. Tombnolz zegt

    12 augustus 2007 om 18:46

    Ja, de GL verkoopt hier in België niet echt goed hé. Ben ik er eigenlijk al meer dan 3 tegengekomen?

    Ik heb het al meermaals gezegd: ik geloof niet in de gedachte dat je in elk segment 1 of zelfs meerdere modellen moet hebben. Beter je fixeren op een beperkter aantal auto’s en die zo goed mogelijk maken ipv jezelf te gaan beconcurreren.

    Login om te reageren
  22. Mr. Marteen zegt

    12 augustus 2007 om 18:54

    Met deze aanpassing , staat ie beter naast zo’n Escalade, ook zo’n lelijk gedrocht.

    Login om te reageren
  23. phantom zegt

    12 augustus 2007 om 18:56

    het gegeelte waar de grille en middelste luchthapper samenkomen doet me denken aan de nieuwe honda crv

    Login om te reageren
  24. phantom zegt

    12 augustus 2007 om 18:58

    touwens die grille is veel te lomp, het lijkt wel de merceds sprinter grille. Dat logo wordt onderhand 10 inch groot!

    Login om te reageren
  25. Negativan zegt

    12 augustus 2007 om 19:07

    @phantom

    klopt inderdaad, nieuwe CRV ziet er ook niet uit.

    Login om te reageren
  26. iceman zegt

    12 augustus 2007 om 20:03

    ziet er veel beter uit naar die facelift

    Login om te reageren
  27. bradley zegt

    12 augustus 2007 om 20:49

    het moet erom doen…dit weekend met een GL rondgereden (op zoek naar vervanger x5) maar waarom het niet zo schitterend verkoopt hier in Belgie is geen verrassing voor mij. Ik heb doodsangsten uitgestaan om het geparkeerd te krijgen in een ondergrondse garage..laat staan dat ik er een parking voor vond langs de straat.

    Maar begrijp me niet verkeerd…het is wel een zalige comfortabele cruiser….maar niet echt bruikbaar in ons belgenlandje met dergelijk dichtheid van verkeer en schaarste van parkeerplaatsen.

    Login om te reageren
  28. De Regeering zegt

    12 augustus 2007 om 21:02

    Het is de GLK, die als een kleinere GL op de markt komt, intro in Detroit 2008

    Login om te reageren
  29. DAT zegt

    12 augustus 2007 om 22:34

    @phantom
    Ik zie wat je bedoelt, alleen dan wat bruter:

    Login om te reageren
  30. Racer X zegt

    12 augustus 2007 om 23:26

    “Nu te koop, de Mercedes G(ay)L(ord)500, voor iedereen die iets te compenseren heeft”.

    Nee, niet mijn ding, hoewel ie voor een SUV best geslaagd is.

    Login om te reageren
  31. Donny zegt

    13 augustus 2007 om 00:16

    Ziet er zeker aardig uit!!

    BTW Mastrodont is waarschijnlijk mastodont

    Login om te reageren
  32. Donny zegt

    13 augustus 2007 om 00:20

    Lijkt trouwens wel een beetje een fotoshop, of ben ik nou gek.

    Login om te reageren
  33. sacha zegt

    13 augustus 2007 om 00:33

    De Q7 doet het, afgaande op de straatbeeld radar, aanzienlijk beter. Toch vind ik het een geile bak. Handig voor verplaatsing van de familie en zo.

    Login om te reageren
  34. marruk zegt

    13 augustus 2007 om 02:07

    Gadverdamme.. doe mij dan nog maar even snel een europese GL van 2007.
    Maar idd USA MB doet gewoon 550 omdat het een 5,5 is..
    Maar MB noemt al sinds jaar en dag hun topmodellen 500
    en dat zullen ze waarschijnlijk ook nog wel even blijven doen..
    Op de S- en SL na, die hadden een 600-versie.
    Als je meer wilt moet je maar naar AMG gaan,
    MB blijft topmodellen 500 noemen =)

    Login om te reageren
  35. Kleine Techno zegt

    13 augustus 2007 om 09:41

    Is mischien een idee om deze styling in Europa te gaan leveren als AMG styling, terwijl ze de huidige gewoon door blijven leveren.

    Login om te reageren
  36. Master_R zegt

    13 augustus 2007 om 16:28

    hmm, ik vind het geen mooie bak, veel te vierkant o.O
    oftwel mislukte facelift

    Login om te reageren
  37. Mark zegt

    13 augustus 2007 om 20:35

    Leuk voor in je binnenspiegel zo’n GL :)

    Login om te reageren
  38. Alexander zegt

    31 augustus 2007 om 08:59

    Balen…….net een half jaar geleden een Gl 420 CDI gekocht :(

    Login om te reageren
  39. andie zegt

    15 september 2007 om 00:01

    hey carfreaks,
    mb is tevreden over verkoopaantallen,heb er in maart een besteld auto komt met 14 dagen.
    direkt even langs brabus voor een ander chipje,of heeft iemand een beter idee
    voor sceptici onder ons,ga er eens mee rijden,woooooow,fantastic,super bak.
    hoop dat deze auto mijn tot op heden over all beste auto gaat overtreffen,dit was een 1996 toyota hdj 80 4,2 turbo diesel intercooler custom vx (een hele bek vol ik heb het niet bedacht)
    Geloof me,een nieuwe s klasse rijd echt niet beter

    Login om te reageren
  40. Adolf L D Noppen zegt

    8 februari 2008 om 20:55

    Wij wonen een groot deel van het jaar in Florida en hebben zojuist een GL 550 aangeschaft een great car, maar zelf voor de US een dure wagen, voor ons hier een koopje

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North