• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

NedCar gaat Franse SUV’s bouwen [UPDATED]

Auteur: Dennis, gepost 3 maart 2008 om 22:05 – 17 Reacties

Nedcar logo

We worden al een paar dagen overspoeld met tal van berichten over Genève en dat zal nog wel even aanhouden. Toch is er ook nog ander nieuws. Over ons eigen NedCar in het Limburgse Born bijvoorbeeld. Daar waren ze alweer eventjes van de straat met de productie van Mitsubishi Outlander, maar NedCar mag volgens berichten in de Japanse pers ook de Peugeot 4007 en de nieuwe Citroën C-Crosser gaan bouwen. Beide modellen zijn gebaseerd op het platform van de Outlander.

In totaal gaat het om een order van 30.000 auto’s. Het Franse PSA laat de twee modellen nu nog in Japan bouwen, maar omdat de auto’s vrijwel geheel in Europa zullen worden verkocht, is het efficiënter om de productie in Europa te laten plaatsvinden. Aangezien Nedcar niet onbekend is met het platform van de Outlander, lag de Limburgse autoproducent voor de hand (via: autokompas).

UPDATE 27-03-2008: Officieel persbericht

The Peugeot 4007 and Citroën C-Crosser will be manufactured in Europe from 2009

PSA Peugeot Citroën has agreed with its partner Mitsubishi Motors Corporation (MMC) to transfer the production of the Peugeot 4007 and Citroen C-Crosser to Europe. Currently assembled in the MMC Japanese Mizushima factory, vehicles for the European market will, from January 2009, be manufactured in the Dutch “Ned Car” factory which is wholly owned by MMC. The decision to locate production in Europe will thus enable PSA Peugeot Citroën to respond more quickly to changes in European SUV demand. This market segment remains one of the most dynamic in Europe. The Peugeot 4007 and Citroën C-Crosser, the group’s first SUVs , were launched in Europe in the 3rd quarter of 2007.

Ook interessant!

  • SPOTiCAR, het nieuwe occasionlabel voor Peugeot, Citroën en Opel!
  • Boomklimmen tegen uitbreiding autofabriek Nedcar
    Boomklimmen tegen uitbreiding autofabriek Nedcar
  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne

Nieuwste artikelen

  • Elektrische 4 Serie troeft vanaf nu de M4 CS af
  • Van deze wegen hoef je voorlopig niet weg te blijven! Ik herhaal…
  • Dit is de meest waardevaste auto van Nederland
  • Mede hierom krijgen we nooit gepersonaliseerde kentekens
FacebookTweetPinLinkedIn

4007, c-crosser, Citroen, nedcar, Peugeot, SUV

Vorig bericht: « Is de nieuwe BMW 7 Serie klaar voor productie?
Volgend bericht: Bertone B.A.T. 11 wel in Genève niet op autoshow »

Lees Interacties

Reacties

  1. Citrofiel zegt

    3 maart 2008 om 22:07

    Steunt het vaderland!!
    Koopt een Citroën!! :twisted: ;)

    Login om te reageren
  2. Sven zegt

    3 maart 2008 om 22:10

    Gebaseerd op het outlander platform :?

    Het zijn gewoon outlanders…..

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    3 maart 2008 om 22:14

    bij geenstijl.nl zouden ze zeggen .. oprossen .. we hebben al genoeg outlanders ..

    Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    3 maart 2008 om 22:15

    @ Sven; Maar dan met een andere neus, kont en stuur. XD :P

    @ lincoln; Gelukkig hebben wij hier wel stijl… Toch?

    Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    3 maart 2008 om 22:17

    @Citrofiel .. wel degelijk mijn waarde .. wel degelijk ..

    Login om te reageren
  6. rebel rouser zegt

    3 maart 2008 om 22:23

    mooi toch……gepeupel blijft aan het werk bij nedcar en loopt niet te k*tten op straat,…psa minder kosten,…iedereen tevreden .

    Login om te reageren
  7. mashell zegt

    3 maart 2008 om 23:04

    Wat een goed idee. Sterker nog, mijn idee! Zie
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/09/18/asobak-blijkt-redding-van-limburg

    Nu weten we twee dingen.
    1] dat ik ronduit geniaal ben, maar dat wisten we eigenlijk al wel ;-)
    2] dat de PSA directie autoblog leest.

    Nu hopen dat de Peugeot en Citroen Outlander ook goedkoper gaan worden (minder transport kosten, import heffingen).

    Login om te reageren
  8. SWRT zegt

    3 maart 2008 om 23:10

    Alles wat goed is….is japans zelfs de franse auto’s!

    Login om te reageren
  9. Rick dos zegt

    3 maart 2008 om 23:13

    “maar omdat de auto’s vrijwel heel in Europa zullen worden verkocht,”

    Dus PSA weet verdomd goed waar het aan schort qua betrouwbaarheid? Alleen doen ze er niks aan.

    Of begrijp ik deze zin niet zo goed?

    Login om te reageren
  10. robbie zegt

    3 maart 2008 om 23:18

    @Rick dos, ik denk dat Dennis “geheel” bedoelde. Heb het maar even aangepast.

    Login om te reageren
  11. Thelis zegt

    3 maart 2008 om 23:29

    @Rick dos
    Je begrijpt ‘m vast wel.

    Overigens een beetje minzaam werk voor de Nedcar-medewerkers. Dit zijn ‘alleen maar’ andere frontjes en achterlichten. Vroeger (nog niet eens zo heel lang geleden) bouwde ze op één (lopende) band alles door elkaar. Volvo’s en Mitsubishi’s (V40’s en Carisma’s), Smarts en Mitsubishi’s (Forfour’s en Colt’s).

    Die Outlanders, 4007 en C-Crossers lijken allemaal op elkaar.

    Misschien dat ze in Zuidoost-Nederland (lees: Nijmegen) wat meer SUVminded worden, met een fabriek in de buurt (Born).

    Login om te reageren
  12. Patrick zegt

    3 maart 2008 om 23:34

    Volgens de laatste roddels zou Nedcar ook Spykers in elkaar gaan knutselen.

    Login om te reageren
  13. bleegh zegt

    4 maart 2008 om 00:09

    @patrick

    welke Spykers…

    Login om te reageren
  14. Joske zegt

    4 maart 2008 om 07:27

    Goede zaak dat ze weer een nieuwe order bij NedCar binnen hebben. Geeft weer een stukje continuiteit aan de mensen die daar werken. Het zuiden wordt toch al vaak getroffen de laatste tijd door grote ontslag rondes. Je zou er maar werken.

    Dat nu het aantal modellen wel heel erg op elkaar lijken maakt ze volgens mij niets uit.

    Of er ooit een spyker in Born gemaakt gaat worden kan ik me weinig bij voorstellen. Volgens zijn ze daar in Zeewolde te trots voor. Ik denk daarnaast dat het type productie niet aansluit bij de behoeft van spyker.

    Voor wat betreft de Citroen kan het nu alleen maar beter worden. Voor wat betreft montage staan we hier in Nederland toch voor kwaliteit.

    Login om te reageren
  15. victor zegt

    4 maart 2008 om 07:46

    @bleegh, er is geloof ik maar 1 soort spyker tot nu toe of niet????

    veder leuk voor nedcar, gaat dat tenminste niet falliet

    Login om te reageren
  16. Lustigson zegt

    4 maart 2008 om 09:27

    Goeie zaak. Het zijn beide spuuglelijke rip-offs van de Outlander, maar positief dat ze productie uit Japan halen — scheelt immers veel transport — en in Nederland onderbrengen. Koopt Nederlandsche Waar! (Maar alleen als het mooi en/of goed is…)

    Login om te reageren
  17. ferry zegt

    25 maart 2008 om 10:00

    De echte is prachtig-outlander- de C gaat nog maar de P? wat een misbaksel!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North