• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Boomklimmen tegen uitbreiding autofabriek Nedcar

Auteur: RubenPriest, gepost 28 januari 2022 om 11:59 – 13 Reacties

Boomklimmen tegen uitbreiding autofabriek Nedcar

Een boomhut bouwen deden we vroeger allemaal. Deze mensen doen het om de uitbreiding van autofabriek VDL Nedcar tegen te gaan.

De politie in Born heeft het er maar druk mee. In en rondom het gebied van VDL Nedcar zijn mensen in bomen geklommen. Ze protesteren tegen de uitbreiding van de Nederlandse autofabriek. De actievoerders zijn er bang voor dat beestjes als vleermuizen, dassen en ook reeën moeten wijken voor de uitbreiding. Met de uitbreiding verdwijnt zo’n 7 hectare van het naastgelegen Sterrebos. En dat vinden de actievoerders niet tof.

Nedcar uitbreiding

Actievoerders zijn de in de bomen geklommen en hebben zich vastgeketend. De politie is ter plaatse om de mensen te sommeren uit de boom te komen. Sinds gisteren was er al vanuit de gemeente een noodverordening ingesteld. Met het noodbevel hebben de agenten de bevoegdheid om een gebied te ruimen. De politie was op de hoogte dat er iets zou gaan gebeuren en was daardoor al met extra man paraat in de gemeente Sittard-Geleen.

In het verleden heeft VDL Nedcar toestemming gevraagd aan de provincie Limburg om te mogen uitbreiden. Volgens het bedrijf is uitbreiding cruciaal om nieuwe klanten aan te trekken. Die nieuwe klanten zijn broodnodig, want de fabriek verliest volgend jaar BMW en MINI na jaren van trouwe dienst.

Video via RedHetSterrebos op Twitter

Ook interessant!

  • VDL Nedcar moet productie weer stilleggen
  • Hackers leggen Nederlandse autoindustrie plat
  • VDL Nedcar gaat auto's bouwen voor Amerikaanse startup
  • VDL en Rivian
    VDL Nedcar ziet waarschijnlijk opnieuw klant wegvallen

Nieuwste artikelen

  • Tesla besodemietert de boel
  • Blijf weg van de A10. Ik herhaal, blijf weg van de A10!
  • Koop jij liever een nieuwe auto, of toch een occasion?
  • Zo ziet een 911 eruit als hij door meneer Porsche zelf besteld wordt
FacebookTweetPinLinkedIn

nedcar, vdl, Video

Vorig bericht: « F1 gaat racemanagement herstructureren onder druk van Hamilton
Volgend bericht: Kimi Räikkönen niet langer werkloos »

Lees Interacties

Reacties

  1. florisje zegt

    28 januari 2022 om 12:10

    Tja voor beide kanten wel wat te zeggen natuurlijk. Ik ben blij dat ik niet in de politiek zit

    Login om te reageren
  2. wimof zegt

    28 januari 2022 om 12:43

    In Genk staat er nog een hele grote zo goed als leeg.

    Login om te reageren
  3. koeberg zegt

    28 januari 2022 om 13:07

    “Volgens het bedrijf is uitbreiding cruciaal om nieuwe klanten aan te trekken. Die nieuwe klanten zijn broodnodig, want de fabriek verliest volgend jaar BMW en MINI na jaren van trouwe dienst.”

    Beide zinnen zijn op zichzelf logisch. Maar in combinatie klopt het niet. Als je klanten kwijt raakt komt er immers capaciteit vrij?

    Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      28 januari 2022 om 13:47

      @koeberg: ja ze zullen BMW en MINI zijn kwijt geraakt omdat de capaciteit niet meer groot genoeg was….

      Login om te reageren
    • adyton zegt

      28 januari 2022 om 14:11

      @koeberg: ja. Werkt soms tegendraads he. Je kan de vraag inderdaad stellen hoe plausibel het is om auto’s te blijven bouwen in de lage landen. Zeker voor een bedrijf als NedCar waar ze afhankelijk zijn van klanten. Ik vind de toekomst van dat bedrijf toch ook onzeker om over groei te spreken, maar om degelijke klanten aan te trekken moet de productiefaciliteit misschien veel groter zijn. Met een kleine speler als Canoo en Rivian is het mss ook niet meer rendabel. Zou natuurlijk wel zonde zijn als dan blijkt dat alles opgedoekt wordt en er daarvoor onnodig bos geruimd wordt, dus ik vind het ook wat dubbel.

      Login om te reageren
  4. rwdftw zegt

    28 januari 2022 om 13:10

    De andere kant is dat NedCar niet kan/mag doorgaan met hun toekomstplannen en dat NedCar stopt met bestaan. Enkele 1000en Limburgers zullen door die actie hun baan verliezen.

    En dat in een regio die niet bol staat van de werkgelegenheid.

    Login om te reageren
    • bartteeuwen zegt

      28 januari 2022 om 15:08

      @rwdftw: precies. Dat deze “boomklimmers” zelf een baan gaan zoeken.

      Login om te reageren
      • jarnobakker zegt

        29 januari 2022 om 11:30

        @bartteeuwen: die groenlinks bomenknuffelaars houden liever hun hand op bij de staat , terwijl ze weer een stikkie opsteken.

        Login om te reageren
  5. kniesoor zegt

    28 januari 2022 om 14:04

    Kennelijk denken de actievoerders, dat ze geen juridische poot hebben om op te staan. Anders waren ze wel naar een rechtbank gegaan.

    Login om te reageren
  6. toniominestrone zegt

    28 januari 2022 om 14:34

    Over een paar jaar staat die fabriek ook leeg en is dat stuk bos voor Jan lul gekapt.

    Login om te reageren
  7. nore zegt

    28 januari 2022 om 15:27

    Want een grote fabriek die leeg staat is minder goed dan een hele grote fabriek die leegstaat.

    Login om te reageren
  8. hondafiel zegt

    28 januari 2022 om 16:30

    Houdt eens wat productie in dit land. Er is al zoveel aan industrie verdwenen.
    Laat die actiegroepen zich ook maar eens druk maken over de verdwijnende natuur door woningbouw.

    Login om te reageren
  9. jarnobakker zegt

    29 januari 2022 om 11:33

    Als straks alle industrie weg is uit Nederland , zijn we volledig afhankelijk van andere landen. Krijg je hetzelfde gezeik als we nu al met gas hebben.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North